Цветна копирна машина, моля за съвет?

incessantforce

New Member
Дано не прозвучи като реклама, но съм се спрял на това- ТУК , но в 1 форум видях, че скоро май нямало да произвеждат части и консумативи за модела.Не съм 100% сигурен в това обаче.Скоро може да ми се наложи покупката на такава, но искам преди това да се интересувам как стоят нещата.Мисля да правя офисче за копирни услуги и така подобни неща- мисля да взема още ламинатор, подвързваща машина.Колебая се обаче има ли смисъл да давам повечко пари за да е цветна машината.Все пак обаче инвестицията ще трябва да е еднократна, а и така ще може да се правят визитки, предполагам и календарчета/календари(нали там хартията е гланцирана).

Ще помоля някой който е по-навътре в тази сфера да даде съвет.Не е длъжно да е този модел, но просто Ви давам за пример до момента какво ми е харесало.Всъщност има и още една, която ми е харесала- ТУК

БЛАГОДАРЯ ВИ предварително и Ви пожелавам ВЕСЕЛА КОЛЕДА! :)
 
От: Цветна копирна машина, моля за съвет?

Копирните машини по принцип са ги направили така - колкото по скъпа я купуваш - толкова са ти по евтини консумативите.
Така че ако сега купиш евтина машина после ще доплатиш с консумативи.
Преди две години за офиса взех за 2300лв едно черно-бяло Рико и съм много доволен от към консумативи - тонера за 7000 копия е 42лв с ДДС
При него се сменя само барабан на 45000 копия - в момента е на 50000 и още не съм го сменял защото си бачка перфектно.
Подобни машини само че А3 препоръчах на едно училище в момента са над 100 000 копия и продължават да бачкат без проблем.
За съжаление в момента не ми се отваря сайта на Кантек за да видя какво цветно би ти свършило работа.
Освен това ако офисът ще е предимно за копирни услуги и има работа машината трябва да я съобразиш с обема работа защото иначе няма да издържи.
Цените от линка ми се видяха доста изгодни и всъщност май машините са втора употреба обновени.
 
От: Цветна копирна машина, моля за съвет?

Ами да обновени са.Ще го видя сайта на- "Кантек".Мерси много.Ами по-скоро ще е малко офисчето.Другият човек ще се занимава с пенсионни услуги, документи за пенсиониране- абе такива неща като цяло и ще се допълни с копирните услуги.Относно това да е цветна ми се струва, че ще е добре, защото така ще мога да правя календари(предполагам), както и визитни картички.Тези услуги пък съответно могат да се предлагат и чрез уеб сайт.Естествено ще има и други дреболии като примерно продажба на празни двд/сд дискове, копирна хартия, но то това си е нормално и отделно.Чудя се ако мога дали да не вкарам някой външен хард диск от САЩ да продам, защото много изгодно сядат там. :)
 
Да ви разкажа моите преживявания с “Копи Груп” ООД, дано предпазя някой! Текстът е дълъг, но надявам се полезен. Казвам се Тодор Цачев и стоя зад всяка от думите си. Прочетете до края.

Исках да купя копирна машина за нуждите на читалище. Новите са много скъпи, затова почнах да гледам втора употреба. Спрях се на Konica Minolta BizHub C258. Най-ниската цена беше на Copy Group. Обадих се и обясних, че ще ни трябва за цветно принтиране на плакати, снимки и т.н., освен за черно-бялото. При проведените разговори ме убедиха и обясниха много компетентно (няма да споменава имена), че ще ми изберат хубава машина, ще я тестват и ме увериха, че дълги години с оглед на слабото натоварване няма да имаме проблеми. Нямаше как да ходя до Хасково, за да я пробвам и реших да им се доверя. Дадоха гаранция от 6 месеца или няколко хиляди копия (забравих колко), направиха ми 200 лв отстъпка и ми дадоха безплатно финишер. Общо - 2200 лв с ДДС. И дотук свършват хубавите неща.

Пристигна машината, оставих я няколко дни да се аклиматизира, пуснах едно копие и то излезе с много бледи ивици по него. Изобщо нямаше общо с качествено изображение. След още няколко копия разбрах, че основния проблем е една бледа ивица надлъжно на лист А3, която присъства на всички листове, независимо копирани или принтирани. Обадих се, все пак е в гаранция. От там чрез видео разговор служител ме навигира кои винтчета да отвия и да извадя устройството с трансферния белт. Тази ивица ясно личеше и на него. Като го видя, неговите думи бяха много спонтани, цитирам: “Ами, той трансфер белта е заминал”. За първи път виждах трансферен белт, но наистина изглеждаше много зле. Ами хубаво, ама нали трябваше да я тествате преди да ми я пратите. Тогава не видяхте ли, че е “заминал”?

На всичкото отгоре отказаха да ми го заменят гаранционно и служителка ми каза, че ще струва около 200 лв, ако пратя устройството те да ми го сменят, но можело да ми го изпратят и аз да си го сменя за 170 лв. Това било консуматив. Даже се опита да ме убеди, че едва ли не аз съм го повредил, като съм пуснал да мине нещо твърдо. Голяма наглост, бях пуснал десетина листа за проба. Казах им, че не съм очаквал нова машина, ама и замяна на скъп консуматив веднага след получаване и предвид обещанията за тестване и безпроблемна работа също не е ОК. Значи продаваме ти уж прегледана и тествана машина и ти почвай да сменяш по нея.

След сериозен протест от моя страна ми се обади служителят, с помощта на когото извадих трансфер белта и ми каза, че са обсъждали моя случай във фирмата и са съгласни да го подменят с нов, но трябва да си платя труда. Колко? 120 лв с ДДС! Иначе, казва, самия белт бил 800 лв. Чакай малко! Я се разберете помежду си. Нали служителката ми каза, че за 170 лв могло аз да си го сменя. Е, колко струва този белт в края на краищата? Тук разбрах, че тотално ме баламосват и с цените, и със стоката. Но се съгласих, какво да правя? Гаранция - нанай. 🙁 Освен това служителят каза, че той лично я бил тествал тази копирна машина. По-добре да не го беше казвал. Предложих им поне да си поделим разходите за куриер. Аз платих изпращането за ремонта. Като го получих, куриера вика - плащай. Те го пратили обратно за моя сметка. Какво да правя? Айде още 30 лв.

Досега не съм имал никакъв опит с такава сложна машина. Но вече почнах да усещам, че ще ставам техник. Сложих белта. Личеше, че е нов, но с какво качество тепърва ще разбирам. Едва ли е оригинален. Бялата линия посредата изчезна, но все още още качеството на изображението беше на едни черти, особено където имаше нюанс на черното. Освен това, когато я пробвах да копирам на лист от най-големия формат, който поддържа машината - SRA3, се появяваха плътни черни линии, надлъжно в самия край на листа, извън рамките на изображението. Дори, ако принтираш бял лист, пак се появяват и няма оправия.

Техникът в първоначалния ни разговор дори не знаеше, че машината поддържа такъв формат SRA3 и какви размери е. Дето от него се очаква да ги разбира копирите в дълбочина. Освен това се оказа, че машината не може и да сканира. Когато сканира, дигиталното изображение пак беше на черти. Пиша им - има още черти, даже на принтиран бял лист, какво да правя. И спряха да ми отговарят. Сега какво, трябва да им се моля ли? Реших повече да не се занимавам с Копи Груп.

И така, седя аз и си гледам една огромна сложна машина, за която съм дал толкова много пари (за мен са много) и която не може върши работа, която принтер за 100 лв може. Няма да ви описвам през какви емоционални състояния преминах. Чувствах се тотално прецакан. И все още се чувствам така. Благодаря, Копигруп!

Във връзка с проблемното сканиране, почнах да гледам клипове в интернет и разбрах, че трябва да се почисти. На гаранционно обслужване явно не мога да разчитам, повече пари нямам, за да викам техник, така че реших да викам Неволята. Свалих стъклото, забърсах го, забърсах и там, където са огледалата и…Воала! Почна да си сканира супер. Те дори не я бяха почистили, камо ли тествали. Явно така ги продават както са им пристигнали наливно с камиона от Германия.

Но бледите линии на черното все още си бяха там. Гледам клипове и видях как почистват барабаните. Разглобих ги и ги почистих с прахосмукачка и спирт. Нямаше подобрение. Особено тези плътни черти в края на големия формат листове си седяха. Разбрах как може да се провери дали е от барабана, като прекъснеш принудително процеса на копиране и разгледаш дали дефекта го има върху барабана. От него бяха. Решението - нов. Купих нов барабан за черен тонер - оригинален - 320 лв. И вече черните линии изчезнаха и качеството на изображението се повиши чувствително. Може да се кара и така, ако нямаш свръхпретенция. Ако имаш, трябва и другите три барабана да смениш и да чистиш лазерите отдолу. Засега няма да го правя. Сметката много набъбна. А за отделеното в разправии време да не говорим.

Как беше приказката за евтиното дето излизало скъпо? И другата за недоволния клиент. Колко души отказвал от покупка?

Малко съвети. Ако ще купувате такава машина, не се доверявайте на приказки, а я изпробвайте лично на Test mode да изпринти всички нюанси (gradient) на четирите цвята. Там най си личи, ако има проблеми. Също така пробвайте как сканира и как печати на най-големите листове, за които е предназначена. Изобщо всички функции и фунционалности.

Това е от мен. За да напиша този дълъг отзив, смятайте какво ми е било.
 

Горе