И аз адмирирам, че някой поне се е опитал да го обясни, но още в началото беше ясно, че това, ще доведе до промени. Самият факт, че брюкселските зелки са го обсъждали толкова разгорещено и е имало доста гласове против е достатъчен да светне лампичката, че не става въпрос за нещо незначително. За мен най-засегнати, ми се струват т.нар. third party кукита. И в тази връзка потитах каква е целта на ************ от Броксел.
Големите, ще се оправят някак си, ако трябва ще си пренапишат сайтовете, ако трябва ще намерят вратичка. Така, че това вероятно, ще удари малките риби.
И аз се питам същото, каквото са попитали по-горе. Какво става с афилейта?
Ами с адсенс какво ще стане? И без да съм грамотен в тая част е ясно, че адсенс е базиран точно на събирането лична информация, а аналитикса ползва точно тоя принцип ако не греша. Същото прави и тубата.
И аз се чудя какво ще стане с тези работи... Тепърва ще излиза информация.
По принцип, ако работиш само с US граждани или всъщност всякакви други граждани, освен европейски, тогава може и нищо да не се промени в краткосрочен план. До колкото чета обаче, практиката е ЕС да повлича крак и след него да се въвеждат подобни закони в други държави, така че в дългосрочен план...
Действието на регулацията е глобално, така че няма значение къде ти е фирмата. Ако сайта или апликацията ти се посещава от граждани на ЕС, тогава подлежиш на санкции, ако не събираш, управляваш и изтриваш личните данни законосъобразно.
Но положението не е толкова черно...
За всичко ще си излязат плъгини. Освен това технологията винаги изпреварва законодателството, така че вероятно съвсем скоро ще се измислят нови начини за бизнес, които не попадат в обсега на регулацията.
Освен това подозирам, че ще бъде доуточнено от Брюксел как се случва контрола и ще има начин да избегнеш глобите, ако изчистиш "констатациите" на контролния орган. Къде го дават това без съд и присъда, де факто да ти съсипват бизнеса, заради някаква глупост...
Щото нека бъдем честни... Изобщо не ни пука за личните данни на потребителите. Поне на мен не. Цялата история с профилирането излиза от големите корпорации като Гугъл и Фейсбук, които държат в ръцете си съвсем безконтролно оръжие, по-мощно от атомна бомба... Оръжие, което може да докара идиот на власт, който да натисне червеното копче и да изстреля целия ядрен арсенал на държавата. Или оръжие, което да мачка още в едноклетъчен зародиш "неудобните".
Въобще възможностите са неограничени...
Това трябва да бъде променено. Не знам дали действията на Брюксел изобщо са в тази посока и дали ще имат успех, но на пръв поглед изглеждат в правилната посока.