Ще вземе ли хляба от ръцете ни изкуствения интелект?

Ще има Ai, който да прави прогноза на земетресения, цунамита и други бедствия, като обработва данни.
Екипите на HAARP в Аляска, Европа, Русия, Китай и Индия харесаха това... 😁
 
Нали изрично съм написал, че го броя от първи клас нататък.

Не, брат.

Времето, което би ти отнело зависи изцяло от това колко ти сече пипето и релано абсолютно всеки нормален човек може да се научи пише код за между 1г. и 3г. Няма двуцифрени числа.

Повечето добри програмисти са без официално образование, но това е друга тема.
 
Не, брат.

Времето, което би ти отнело зависи изцяло от това колко ти сече пипето и релано абсолютно всеки нормален човек може да се научи пише код за между 1г. и 3г. Няма двуцифрени числа.

Повечето добри програмисти са без официално образование, но това е друга тема.
Това че си вързал едно апи и си направил 3 вюта в джанго не те прави програмист.
 
Това че си вързал едно апи и си направил 3 вюта в джанго не те прави програмист.

Кога съм казал, че аз съм програмист? Не ме слагай с орките. ;)

Споделих само, че абсолютно всеки с IQ > 90 може да пише код, да работи като програмист ако има желание и ако е нужно да сменя професия ще му трябват 1-3г. в зависимост от личния му когнитивен капацитет.

Знам, че не ти допада този факт, но така стоят нещата.
 
Кога съм казал, че аз съм програмист? Не ме слагай с орките. ;)

Споделих само, че абсолютно всеки с IQ > 90 може да пише код, да работи като програмист ако има желание и ако е нужно да сменя професия ще му трябват 1-3г. в зависимост от личния му когнитивен капацитет.

Знам, че не ти допада този факт, но така стоят нещата.
То пък какво общо има айсикюто :)
Е поне така си мисля аз. То това си е до определен талант. И дали този талант ти допада или не.
Миии, колкото и странно да звучи всички учители по математика ме сочеха като бъдеш добър математик. Участвал съм и на олимпиади, ама не по особено желание.
Не е моето нещо. Не ми харесва. Натоварва ме.
Наскоро си говорех с един познат, който се насочи да следва нещо предимно защото евентуално би му дало професионална реализация.
Аз не обичам да се бъркам в неща, които могат да предопределят живота на друг човек, но все пак му казах, че според мен е добре да си помисли с какво би му било приятно да се занимава.
 
Някой някъде ми беше казал, че ИИ няма как да замести човека при дейности като шофиране, защото изисквало бърза реакция и не помня какво още. ИИ успя да бие професионални пилоти на дрони в състезание.

Системата се казва Swift и е разработена от университета на Цюрих. Статията отдолу е много интересна според мен.

Аз самия съм фен на хобито и съм участвал в такива състезания с радиоуправляеми самолети и дрони. Изобщо не е лесно.

 
Някой някъде ми беше казал, че ИИ няма как да замести човека при дейности като шофиране, защото изисквало бърза реакция и не помня какво още. ИИ успя да бие професионални пилоти на дрони в състезание.

Системата се казва Swift и е разработена от университета на Цюрих. Статията отдолу е много интересна според мен.

Аз самия съм фен на хобито и съм участвал в такива състезания с радиоуправляеми самолети и дрони. Изобщо не е лесно.

Бързата реакция е точно нещото с което компютрите се справят по-добре. Адекватното анализиране на ситуацията е сложното. При състезание с дрон нямаме изненади (като дупки по пътищата, които почти не се виждат). Така дори специално написан софтуер може да те победи, който не е нужно да е ИИ. Между другото при формула 1 отдавна това се е правило (докато нямаш в близко бъдеще някой за изпреварване автомобилът сам си се движи по трасето и то по-добре, отколкото ако пилота го управлява), но вече е забранено от правилата и колите трябва да ги управляват пилотите непрекъснато.
 
Бързата реакция е точно нещото с което компютрите се справят по-добре.

Твърдеше го някой друг. Дали не беше и от форума. :)

Адекватното анализиране на ситуацията е сложното. При състезание с дрон нямаме изненади (като дупки по пътищата, които почти не се виждат). Така дори специално написан софтуер може да те победи, който не е нужно да е ИИ.

Зависи от трасето и състезанието. Има движещи се препятствия, изненади, движение на вятър ако е в по-лек клас, а и самите състезатели са променлива.

Опитай да направиш дрон или самолет за такова състезание, който сам да се управлява и ще ме разбереш. На теория звучи много лесно. Имам доста опит с планиране на автономни мисии с Openpilot и Ardupilot за картографиране и като хоби.

Между другото при формула 1 отдавна това се е правило (докато нямаш в близко бъдеще някой за изпреварване автомобилът сам си се движи по трасето и то по-добре, отколкото ако пилота го управлява), но вече е забранено от правилата и колите трябва да ги управляват пилотите непрекъснато.

Можеш ли да споделиш цитати и медийни изяви на тази тема, защото поне това, което знам аз, е че конкретно във Ф1 тези системи са само подпомагащи и никога не са имали функционалност да изминат цялото трасе на някоя писта.
 
ИИ няма как да замести човека при дейности като шофиране
Моят опит с ИИ от последните няколко месеца, без да навлизам в подробности, е че няма дейност, с която ИИ след подходящо обучение да не може да се справи по-добре от хората. Единствено е нужно малко време, за да може да се разработят точните приложни аспекти на системите с ИИ, тоест, да се научим как да използваме пълния им потенциал. Това, което е достъпно към момента е на практика нищожна част от максималните възможност. Ако сравним ИИ с хората, в момента ИИ е на 5-6 години, но ще порасне с 20 години за по-малко от 5 години, според мен. Може да стане и по-бързо.
 

Средно на база изминати километри срещу брой инциденти FSD е почти 5 пъти по-безопасен шофьор от средностатистическия американец.
- FSD има 0.31 инцидента за 1,000,000 мили.
- Autopilot, който се използва основно на магистрали има 0.18 инцидента.
- а шофьорите, които избират да карат с двете системи изключени имат 0.68 инцидента. Което пак е под средното за другите марки.
- хората (айде американците, че някой българин ще се обиди :)) с обикновени коли имат 1.53 инцидента.

Не помня от кой точно беше проучването, но е от 2022г. Днес е още по-голяма разликата.

Едит: собствениците на Тесла имат и един бонус - понеже доказуемо и статистически техните автомобили са по-безопасни, в САЩ застраховката на Тесла е по-евтина. Особено ако се вземе директно от Тесла, защото те имат и застрахователен отдел.
За Европа не съм сигурен как стоят нещата, но предполагам и тук ще дойде това.
 
@metaverse Тая статистика от "secret team"-a ли я видя?




The government has been investigating Autopilot for crashing into emergency vehicles parked on freeways, as well as hitting motorcycles and crossing tractor-trailers. It opened a formal probe in 2021 and since 2016 has sent investigators to 35 Tesla crashes that may involve partially automated driving systems. At least 17 people have died.
 
Последно редактирано:
Тези линкове аз ги тълкувам, че автопилотът е много по-безопасен от шофирането на хора. Примерно, ако говорим за самолети, можем също да наредим линкове за ужасяващи катастрофи и хиляди жертви, но ако погледнеш статистически летенето е категорично най-безопасният вид транспорт. Там, между другото, отдавна ролята на пилотите е нищожна. Участват само при излитане и кацане, и то само защото е задължително по правилата, а не защото автопилотът не може да прави всичко сам.

Ще направя една смела прогноза. До десет години ще бъде забранено на хора да управляват каквото и да е МПС по обществените пътища. Ще има само заградени велоалеи, където ще се допускат хора да карат велосипеди и др. подобни, и може би разни тротинетки с ограничени по мощност мотори, най-вероятно до 300W.
 
Самолет излита, набира височина, компютърен глас съобщава:
- Уважаеми пътници, това е първия в историята на човечеството полет напълно управляван от компютърна система под Windows. Летим на височина 11000 метра, всички системи работят нормално, температура на въздуха минус 15 градуса, минус 15 градуса, минус 15 градуса...
Излита самолет. Пътник отваря лаптопа си, диалог с Windows:
"Открито е ново устройство:"Боинг 747". Конфигуриране?
Инак сериозно - аз не бих си доверил живота на софтуер, който се пише в Индия за по-евтинко.
В момента 2 фирми в София правят софт за самоуправляеми коли . Като им знам персонала - не бих си поверил и хладилника на тях, тъй като работи в мое отсъствие. Дори са облепили автобусите с техни реклами, че търсят хора. Пазарят се за стотинки, дори не обявяват заплати, и вземат който поиска най-малко.
 

Горе