От: изпълнение на дизайн за Summer Cart 4
Епа зад опенсорс работките пак си има съпорт, само че в малко по-друга форма. Форуми, блогове, алибали.
За камършъл (баси как излезе на кирилица) изданията има само "официален" съпорт.
Зад почти всяко средно успешно опенсорс нещо седи къмюнити от Н на брой юзъри. Демек много глави, пълни с акъл. И кратуни също
. Та те изпълняват много важната роля на качествен контрол, понеже една голяма част от тях обикновено спадат към категорията 'Nerds".
Зад къмършълъ има ограничен брой глави (обикновено няколко). Малшанс е ако има повече от 1-2 кратуни измежду тях. Качествен контрол има само вътрешен, понеже техничарите рядко си "купуват" съпорт, а са предимно любители на метода " си събера съчки от гората и си ковна колибка фор фрий".
Съмъркарт е старо нещо. Помня още га бях студентче мярках рекламите във вестник "Кампютри" и останалите печатни ИТ издания. Начи 10 годинки може и да ги гони и тва го прави една от бабите на е-комерс продуктите
. Няма кюмюнити, няма хинтове свободно из нета как да си къстъмайзнеш тва-онва. Който е плащал, ще продължи да плаща.
(Например) Опънкарт е много млада системка. Къмюнити - все още ограничено в сравнение с Мадженто (примерно), но масата са техничари. Демек минала е сериозен качествен контрол. Гугъл е фраш с инфо. Фрий или йофтини плъгини и модули - колко ти душа сака.
Затуй софтуерните фирмички дето са по-ербап, пускат "къмюнити" версия на продуктите си, та да могат критиците да разгледат отвътре и да кажат "Евала, ашколсун Девелъпър ефенди!" или "Хоооууули Чийзъсссс?! WTF is this peice of ...".