Агенцията за инвестиции оряза България в рекламен клип

От: Агенцията за инвестиции оряза България в рекламен клип

Мдам.. съгласен съм, но дори и за цялата кампания да са, трудно ще ме накарат да повярвам че всички пари до последната стотинка, са заминали по предназначение. Няма вариант да ти бутат парите у ръцете /не и у нас в България/ и ... де'т се вика... да бъркаш у меда и да не си оближеш пръстите. :-o
Ама май някой не само е близал, ами и с черпака е лапал.
 
От: Агенцията за инвестиции оряза България в рекламен клип

Далеко съм от такава теза :)
До колкото знам, те парите ги дават ама заминават отвъд океана там да ги управляват за тази кампания така, че .....
 
От: Агенцията за инвестиции оряза България в рекламен клип


Както обещах, ето малка ретроспекция от мен. Дано се хареса, според мен мисля, че няма да зле и ако това се направи.

1. Мисля, че друга цветова концепция ще е в пъти по-добре от сегашната. Не искам да кажа, че са лоши тези цветове, но определено има какво да се иска в повече.

2. Слайдовете се сменят бързо и от това трудно може да се фукосираш върху нещо конкретно. Защо ли? Защото всеки инвеститор има нещо определено, което ще му продаде - занимаващите се с логистика ще продаде това, че България е мост между Европа и Азия. Тези, които искат да направят IT компания или да отворят подразделение тук, ще искат да чуят за бързият ни интернет. Хората във фармацията, ще искат да знаят, че много видове билки растат по нашите ширини. Тези с амбиции в туризма ще искат да знаят, че имат опция, както да инвестират в зимен комплекс, така и в морски. Концепцията тук е много по-дълбока от това да плеснеш някакви статистики. Все пак зарибяваш хора, които имат различни интереси, като единственото общо между тях е, че са бизнесмени. ;)

3. "В Харварт приветстват клипа"....това ме сцепи на 2. :) Направо не знам какво да си мисля. Клипът използва и много семпли графики. Мисля, че има къде къде по-добри от тези. Липсва креативност, нещо иновативно, нещо направено така, че да се споделя навсякъде. Растящи графики. И нали знаете кое продава повече, не това, което имаш продукта, а това което печели собственика с покупката му, а именно:

- Decreasing you corporate taxes and costs
- Keeping you connect to internet - 8th place in the world
- Giving you educational expert - 53% of them speak ....
- Allowing you invest in young and growing economy ...

И други. Може да не са най-креативните, но след малки експерименти, кое как влияе ще стигнем и до успешната комбинация. Защото се съмнявам да са направили няколко раб. варианта, като да са избрали този, който най-силно конвертира. ;)

Колкото да креативност.....тук трябва да се наблегне над нещо конкретно, което да се отличава от другите подобни клипове или не е правено до сега. Може да се измисли и това. ;) Поне вярвам, че може, естествено ще отнеме време, но креативността ще е важен елемент и за по-големите резултати - набирането на повече зрители, а в последствие - инвеститори.
 
От: Агенцията за инвестиции оряза България в рекламен клип

Блинки, защо малко субективно ми мяза анализа ти - в смисъл т. 1 винаги и най-доброто може стане най-доброто а и цветовоете са субективен фактор, в случая е издържано в бизнес цветове рекламата. А това, че трябва било бавно нали ти е ясно, че е реклама не е презентация - в смисъл това явно ще е поредица от клипове всеки различен с различни ползи. Нали при маркетинговия микс удряш по силните позиции и ползи и то това трябва да са няколко няколко тези ползи, целта на посланието трябва да е просто и ясно не трябва е усложнено с друго, и то не случайно е просто( а за 30 секудни ако го окичиш с графики и т.н може се отклониш от целта). А вече до представянето и креативността, ок съм както казах винаги може по-добре :) Но съм сигурен, че и ти да го правиш, ако някой ти даде критики и той може каже същото.

Аз ще ти кажа, защо ми допада, гони се смисъл и послание от колкото топ креативността и визуалното усещане, което говориш, и което е пак субективен фактор. Защо? Защото това са хора, който не се впечатляват от това.Защо? Зашото и аз съм един от тях верно, че не инвестирам в капитал в САЩ да създавам компании, но купувам дялово и нито аз нито който и да инвеститор няма да тръгне да купува нещо базирано визията и колко красиво звучи дадена реклама. Ще гледаме фундамента - т.е. финансова и икон. част която дава генерирането и пазенето на стойността. В случая 10% корп данък говори за сравнително ниска данъчна тежест, която изземва по-малко от печалбата на собственика, другия факт е с кредитния рейтинг говори се за доверието, което има в контитнент в които се губи доверието, това е значим фактор за финансите, другото че има нет и ИТ спецове + ниски режийни разходи сравнени с другаде - ей това е което се набива това е фундамента, това са ползи за тях, това остава накрая ако е минало покрай тях едно от тези неща. Не колко е красиво, те там са се нагледали на красиви неща :) важно е това което казваш, след проверка да отговаря на реалността. Посланието тук е именно такова запознаване с ползи за страна в ЕУ, която голяма част не знаят за нея нищо.

Разбира се това е мое мнение.
 
Последно редактирано:
От: Агенцията за инвестиции оряза България в рекламен клип

Бизнес цветове? Тук има нещо по темата: http://www.empower-yourself-with-color-psychology.com/color-meanings-in-business.html - всеки цвят значи нещо, не е нужно да влизаме в подробности, но определено има значение цветовата подредба. Виж, не казвам, че не е зле, но ако трябва да гоним максимума, има какво да се прави. :)

Да, винаги има критики и за това реално се правят няколко работни варианта, които ще се преправят с времето, естествено преди да се пусне официално. Не искам да излиза, че съм мега специалист, но като човек в тази област, и не само аз, всеки би трябвало да има някакво си негово виждане за нещата. Ще се учудя, ако от 10 маркетолози, 10 нямат никакви коментари и предложения. :)

Концепцията е е ясна, доста силно са се придържали към семплото и определено и това е стил, който би имал някакъв успех. Аз като инвеститор реално бих искал да знам защо тази държава е по-добра от нейна съседна например...нещо за локацията? Имаше какво още да се вкара, за да затвърдят, че наистина това е правилния избор. Да, няма как да се вмести всичко в 30 сек. но има и как да се направи проучване на сайтове и соц. мрежи, кои да най-атрактивните неща (от 10 изброени), които ще ги накарат да се замислят за инвестиция.

Лошото е, пак споменавам, това не са ползи, това са факти. Ползите се изразяват с отговор на въпроса "Какво печеля аз?" Това можеше да се понаправи. :)

Все пак "10% плосък данък" не означава "ще имам данъчни облекчения, защото корпоративния данък е 10%". Сигурно може да е по подразбиране, но е друго да си му го кажеш в прав текст. По персонално е и е чул точно това, което иска да чуе. Докато само при споменаването, той сам трябва да си сглоби изречението в главата. За останалите - също може да се помисли.

Нещата, във вида, в който съм ги писал са в много алфа версия. Ако се седне и помисли повече, може да се направи и нещо много по креативно. Креативността, която исках да присъствам е по-скоро с цел по-лесна дистрибуция, но не е изключена и да хване вниманието повече от без нея. Какво? Едво връткане през няколко канала и интернет и това е....идеята да има и малко шум след това. Поне успешните стратези гледат и в тази насока. ;)
 
От: Агенцията за инвестиции оряза България в рекламен клип

Ако сакаш може по умуваме заедно по въпроса. Иначе това, което по маркетинг съм учил едни типични цветни рамки за типични цели за бизнеса, който най-се ползват.

И аз не съм спец по маркетинг, но доста съм чел (за мен маректинга е много важен отдел, ако не един най-важните редом с финансите и висшето управление) мисля че има едно нещо което пропускаш ти гледаш от консуматорка гледна точка в смисъл насоченост към потребителите и да им се покаже как всеки факт може да стане полза за тях, и да се налага това, проблема е че това са инвеститори те са измислили правилата на играта така че се приема да знаят какво означава 10% данък.

Аз мислих, че креативност говориш за визуално усещане, да с повече маркетигнови канали в частност социалните медии, ще е по ефикасно от ТВ само. Но не се знае, може и това да се прави, таргета все пак не е БГ :)
 
От: Агенцията за инвестиции оряза България в рекламен клип

Навит съм да измислим една концепция, която да направим в клип и да видим колко може да е по-добро или по-лошо от сегашното. Пък и да си имаме и ние тук нещо, с което всеки път да се самонавиваме, че наистина не е чак толкова зле да се наливат пари в БГ. :)

Аз си гледам клипа точно от гледната точка на инвеститора, потребителите не са таргет - те може би са полезни (и клипа има нужда от тях) от гледна точка на дистрибуцията - харесало им е и е нещо ново, което искат да споделят с останалия свят. Все пак не мисля, че клипа разчита само на патриотичното у всеки българин, за да го споделя, трябва да се гордее с произведението и да покаже на своите познати (в соц. профилите) с какво се промотира пред инвеститорите нашата страна.

За креативност, говоря по-скоро за нещо иновативно като идея - определено таргета са чужденци. Нашите ще имат роля до момента, в който успеят чрез споделяне да достигнат извън граници. Сещаш ли се....има много блог класации с топ 10 .... Например топ 10 реклами за бира. :)

Аз не се шегувам за идеята да се направи тук едно клипче..... ;)
 
От: Агенцията за инвестиции оряза България в рекламен клип

Навит съм да измислим една концепция, която да направим в клип и да видим колко може да е по-добро или по-лошо от сегашното. Пък и да си имаме и ние тук нещо, с което всеки път да се самонавиваме, че наистина не е чак толкова зле да се наливат пари в БГ. :)

Аз си гледам клипа точно от гледната точка на инвеститора, потребителите не са таргет - те може би са полезни (и клипа има нужда от тях) от гледна точка на дистрибуцията - харесало им е и е нещо ново, което искат да споделят с останалия свят. Все пак не мисля, че клипа разчита само на патриотичното у всеки българин, за да го споделя, трябва да се гордее с произведението и да покаже на своите познати (в соц. профилите) с какво се промотира пред инвеститорите нашата страна.

За креативност, говоря по-скоро за нещо иновативно като идея - определено таргета са чужденци. Нашите ще имат роля до момента, в който успеят чрез споделяне да достигнат извън граници. Сещаш ли се....има много блог класации с топ 10 .... Например топ 10 реклами за бира. :)

Аз не се шегувам за идеята да се направи тук едно клипче..... ;)

Ок брой ме и мен в клипа, само дето бая кинти ще заминат с клипа ако ще се прави про .... алтернатива е неква елементарна анимация на PP :D то това вече ще е креативността. С лимитирани ресурси да извадим голямата ефективност.

П.С. Само за питанката как би вкарал до 10 сек. ползите от данъчното облекчение - това което ми иде на акъл е % възвращаемост спрямо средното на ЕС - някъв корелационен или регресивен анализ би изкарала ползата - един вид на инвестиран долар еди си колко стинки взимате премия заради факта от 10% - мен на прима виста това ми иде

П.С2 Къв брейнсторминг ще падне не е истина :D
 
От: Агенцията за инвестиции оряза България в рекламен клип

На мен клипа ми се струва претупан, просто така да се отчете дейност без да се изпипа достатъчно и като идеен вариант и като реализация
Ето и от това несериозно отношение е дошъл гафът с орязаната карта
А този изпълнителен директор на Българската агенция за инвестиции, вместо да си признае грешката,
дава нескопосани интервюта и казва да не издребняваме, то инвеститорите без това не знаели за България,
това не било урок по география и т.н. проблясъци на малоумие
Това ли е професионализъм питам???
 
От: Агенцията за инвестиции оряза България в рекламен клип

Не е, трябва си признае грешката и се извини, но нали знаеш гордостта е голям проблем при някой, а особено директори на държавна структура. То така или иначе се извиняват от агенцията и са поправили грешката, ама ....
 
От: Агенцията за инвестиции оряза България в рекламен клип

Абе няма директор, няма министър, няма депутат, всеки трябва да си върши работата или out, blackout
Набарал някаква службица незнайно как и ще ми се прави на интересен, ае бегай не ставаш за тази работа
То за това сме на това положение, щото има сякакви аматьори на ръководни длъжности и се мислят полубогове
Както казах ключовата дума е 'Професионализъм'
Ако има калпава работа и несериозно отношение, трябва да си подават оставките
 
От: Агенцията за инвестиции оряза България в рекламен клип

Ок брой ме и мен в клипа, само дето бая кинти ще заминат с клипа ако ще се прави про .... алтернатива е неква елементарна анимация на PP :D то това вече ще е креативността. С лимитирани ресурси да извадим голямата ефективност.

П.С. Само за питанката как би вкарал до 10 сек. ползите от данъчното облекчение - това което ми иде на акъл е % възвращаемост спрямо средното на ЕС - някъв корелационен или регресивен анализ би изкарала ползата - един вид на инвестиран долар еди си колко стинки взимате премия заради факта от 10% - мен на прима виста това ми иде

П.С2 Къв брейнсторминг ще падне не е истина :D

Значи почваме да го мислим...ако е нужно ще видим за дизайн и видео оформление. За звук - абе защо си мисля, чв женски глас ще има по-силно влияние. Не искам да кажа нищо, но по-големия процент от аудиторията, за която е предвиден клипа, е мъжка. Следователно женски глас ще е идея по-въздействащ. Като работех едно време в кол център, жените къртвха, когато им се падаше някой мъж от другата страна на телефона. Не говоря за някакъв ала-барби глас, сериозен женски и корпорейт.

Определено ще падне доста добри идеи. Изпълнението ще видим как може да се изпълни. Не е много ресурс, като гледам сегашното. :) Но с оскъдни средства, може да не получим това, което искаме на 100%.

За данъчното облекчение - нещо от рода на save on taxes. Или може би това, че с 10% корпоративен данък ще увеличи печалбата ми, мо мисля, че ако се даде акцент на "повече печалби, благодарение на ниския 10%-ов данък" - може да се има повече успех. Все пак ще трябва да е лесно смилаемо. :)

Ако всеки един акцент се обмисли, ще сенстигне до по-силно повляване върху аудиторията. С колко сек. разполагаме? Да пуснем и една анкета...ще е интересно. Ще видим дали са оцелили и най-добрите - интернет, образованост, данък.

Давайте предложения....абе като се замисля, то и ние имаме интерес да влезнат чужди инвестиции, сега като се замисля. :)
 
От: Агенцията за инвестиции оряза България в рекламен клип

Може експеримента да е най-добрите SEO спецове и предприемачи, елата да си обменяме опит :D

Мисля образование, климат, аутсоросинг, данъците, раб. ръка разходи, ИТ софтуер

То е хубаво първо цели, решение, стратегия, екип да с анкета е началото
 
От: Агенцията за инвестиции оряза България в рекламен клип

Значи почваме да го мислим...ако е нужно ще видим за дизайн и видео оформление. За звук - абе защо си мисля, чв женски глас ще има по-силно влияние. Не искам да кажа нищо, но по-големия процент от аудиторията, за която е предвиден клипа, е мъжка. Следователно женски глас ще е идея по-въздействащ. Като работех едно време в кол център, жените къртвха, когато им се падаше някой мъж от другата страна на телефона. Не говоря за някакъв ала-барби глас, сериозен женски и корпорейт.

Определено ще падне доста добри идеи. Изпълнението ще видим как може да се изпълни. Не е много ресурс, като гледам сегашното. :) Но с оскъдни средства, може да не получим това, което искаме на 100%.

За данъчното облекчение - нещо от рода на save on taxes. Или може би това, че с 10% корпоративен данък ще увеличи печалбата ми, мо мисля, че ако се даде акцент на "повече печалби, благодарение на ниския 10%-ов данък" - може да се има повече успех. Все пак ще трябва да е лесно смилаемо. :)

Ако всеки един акцент се обмисли, ще сенстигне до по-силно повляване върху аудиторията. С колко сек. разполагаме? Да пуснем и една анкета...ще е интересно. Ще видим дали са оцелили и най-добрите - интернет, образованост, данък.

Давайте предложения....абе като се замисля, то и ние имаме интерес да влезнат чужди инвестиции, сега като се замисля. :)

Ами то това май е за нова тема
Клипа трябва да е min. 60sec
Гласът зад кадър май наистина е по-добре да е женски
 

Горе