Не бях видял темата, докато не ме тагна @WPNewbie .
Според мен труда, който влагаш при един конкурс е право пропорционален на наградата.
Ако имате клиент, който ви предплати 300 лв. очаква от вас ако не да разработите цялостната идентичност на бранда то поне графичния знак и цветовите схеми, в които това би следвало да се случва.
- Често макар и да са заплатени три концепции се налага да бъдат направени 10 - 15 - 20 - с допълнителни доработки.
- В някои случаи комуникацията е тромава и изнервяща.
- От дизайнера се искат неща, които противоречат на неговото усещане и е сигурен, че няма да се получи нищо, но трябва да го направи (визуализира), за да се убеди клиента, че не го иска в този вариант.
Тези допълнителни кратки вметки, никой не обича да ги плаща, особено стартиращите бизнеси, които са основните клиенти в тази ниша. Така че, конкурсите имат предимство от гледна точка на свободата, която дават - дизайнера предлага своето усещене за графичен знак, ако има хрумка, ако му е интересно, ако иска, ако няма работа, ако иска да упражни някоя новонаучена техника, или каквото щете... пък ако наградата е по - сериозна може и да помисли малко върху желанието на клиента, но не е длъжен.
Смятам, че хората, които търсят високо качество, знаят кой е успешния модел и могат да преценят дали да обявят идея за конкурс с 50 лв. награден фонд, или да влязат в дизайнерско студио и да наемат екип, който да им угажда на прищевките с месеци наред за 10 000 к. например. Както винаги истината е по - средата. Виждал съм конкурси с награден фонд от 3000 лв., които получават много предложение с ниско качество. Аз участвах и също не можах да направя нищо добро - признавам си.
И така темата е дълга. Смятам, че хората, които ще се стремят да налагат бранд са готови да платят, за лого останалите искат нещо набързо и евтино.
Стана дълго, а хората малко се дразнят от такива монолози ...
Според мен труда, който влагаш при един конкурс е право пропорционален на наградата.
Ако имате клиент, който ви предплати 300 лв. очаква от вас ако не да разработите цялостната идентичност на бранда то поне графичния знак и цветовите схеми, в които това би следвало да се случва.
- Често макар и да са заплатени три концепции се налага да бъдат направени 10 - 15 - 20 - с допълнителни доработки.
- В някои случаи комуникацията е тромава и изнервяща.
- От дизайнера се искат неща, които противоречат на неговото усещане и е сигурен, че няма да се получи нищо, но трябва да го направи (визуализира), за да се убеди клиента, че не го иска в този вариант.
Тези допълнителни кратки вметки, никой не обича да ги плаща, особено стартиращите бизнеси, които са основните клиенти в тази ниша. Така че, конкурсите имат предимство от гледна точка на свободата, която дават - дизайнера предлага своето усещене за графичен знак, ако има хрумка, ако му е интересно, ако иска, ако няма работа, ако иска да упражни някоя новонаучена техника, или каквото щете... пък ако наградата е по - сериозна може и да помисли малко върху желанието на клиента, но не е длъжен.
Смятам, че хората, които търсят високо качество, знаят кой е успешния модел и могат да преценят дали да обявят идея за конкурс с 50 лв. награден фонд, или да влязат в дизайнерско студио и да наемат екип, който да им угажда на прищевките с месеци наред за 10 000 к. например. Както винаги истината е по - средата. Виждал съм конкурси с награден фонд от 3000 лв., които получават много предложение с ниско качество. Аз участвах и също не можах да направя нищо добро - признавам си.
И така темата е дълга. Смятам, че хората, които ще се стремят да налагат бранд са готови да платят, за лого останалите искат нещо набързо и евтино.
Стана дълго, а хората малко се дразнят от такива монолози ...