Гаранция на продукт закупен дистанционно.

AMOUN

Well-Known Member
преди два месеца си поръчах уред по интернет.
Даде дефект и искам а го върна за гаранционен ремонт.
от фирмата ми казаха да го занеса в сервиза.
Не може да го изпратя по куриер както съм го получил, овен ако аз не платя за куриер.

Учудих се понеже винаги съм мислил че закупен от интернет продукт се връща за гаранция за сметка на търговеца,, не на клиента.
Аз също съм търговец и практиката ми е такава, въпреки че е неприятно, транспорта на гаранционни продукти е за моя сметка.

Поспорихме с фирмата и за да съм сигурен се обадих в кзп за да попитам как стоят нещата.

От там ме шокираха...

Бил спорен въпроса,за сметка на клиента са разходите, но пък и в закона пишело че не трябва да търпи клиента разходи... та и те не знаели как да се постъпи?

Направо съм изумен? Поискаха ми телефон за да проверят точно и дда ми се обадят
и сега ми звъннаха от КЗП и казаха че транспорта е за сметка на потребителя...
За първи път ли имат подобен казус че се налага да питат?

Новината е добра за мен като търговец, явно досега съм бил в заблуда и е трябвало да гърча клиентите си с транспорт за тяхна сметка?
 
От: Гаранция на продукт закупен дистанцционо.

Има известна принципна логика в това и за това си има закон. Ако си купиш телевизор, пералня, печка etc. и ти се повредят в гаранция, идват от магазина или сервиза да ги вземат за тяхна сметка ли, за да ти ги поправят? Търсиш си сервиза като пич, на мен ми се е случвало, да има сервиз примерно само в Пловдив или Стара Загора, и си го пращаш или носиш. Дали на гръб в автобуса за левче билета, или с такси или със собствен транспорт, разходът си е за твоя сметка.
Излиза, че си се набутвал, да, но от друга страна е и вид бонус и може заради това от теб да пазаруват повече. Т.е. ти си преценяш като търговец.
Дано ти го оправят или заменят, че понякога е кофти тази гаранция като няма смисъл всъщност. Тогава сезирай пак КЗП и искай да ти възстановят и транспортните разходи от фирмата, освен цената на продукта:|
 
От: Гаранция на продукт закупен дистанцционо.

Ами, аз живея на село. Най-близкия сервиз е на 50 километра.
както и да г смятам ще търпя значителни загуби, защото ако го закарам имам керосин 20 литра, ако го пратя с куриер, пак 15 -20 лева ще заминат.
Хубавото за мен е това че вече като ми звънне клиент да мрънка за гарранция , ще го пращам в кзп или на арменския поп- няма разлика...

Или както е казал народа:
да го духат клиентитеееееееееееее :twisted:
 
От: Гаранция на продукт закупен дистанцционо.

.... имам керосин 20 литра, ако го пратя с куриер, пак 15 -20 лева ще заминат.
Хубавото за мен е това че вече като ми звънне клиент да мрънка за гарранция , ще го пращам в кзп или на арменския поп- няма разлика...

Или както е казал народа:
да го духат клиентитеееееееееееее :twisted:

:lol:

имаш (и) самолет? Яко! :twisted:

Така е за клиентите. Кой както се уреди и от коя страна ще е на ... духането.
:-o
 
От: Гаранция на продукт закупен дистанцционо.

:lol:

Така е за клиентите. Кой както се уреди и от коя страна ще е на ... духането.
:-o
Май си зажадняла :lol:
 
От: Гаранция на продукт закупен дистанционно.

Поне по десет начина ми се искаше да отговоря, но накрая установих, че не заслужаваш да прочетеш и една сричка от мен към теб! Че е невероятен късмет за мен като жена, да не срещна подобно човекоподобно, и това е всичко.

Вчера си говорехме с един моного приятен мъж и той ми разказа с какво се занимава и с какъв онлайн-бизнес. В първия момент искаше да започне да ми обяснява, но аз такава го спрях: О! аз пиша в един форум и там доста съм чела за това 8) Той се изненада и ме пита кой е този форум, но аз като му казах, той като не се сети, го посъветвах, че не си заслужава и от любопитство да влиза дори! Нищо интересно няма да научи за неговия вече организиран бизнес. Нищичко! Най-много да го освиркат, напсуват и накрая да го обявят за измамник със сестра курва и болна от спин в осмия месец бремена. Той ме послуша и обеща да не си губи времето, защото и без това му е ценно и има малко за почивка.

Но като си говорим за клиентите ... всеки един в един момент си е клиент, дори и богатите. Всеки един ползва някакви услуги и се нуждае от нещо като клиент.
Трябва да се учи психология на клиента. И как той/ти поема/ш риск и ти се доверява като си купува нещо от теб или те предпочита пред друг. Риск, означава че са възможни и загуби/щети, а не само печалба и удобство.
Така че всичко е въпрос на разбиране и настройка. На никой не му е приятно да е прецакан, но и всеки гледа първо себе си, после клиента. Естествен подбор. По-силният оцелява.
 
От: Гаранция на продукт закупен дистанционно.

Много насериозно се взимаш. Това е офтопик секцията, в която се пишат предимно глупости. И дори не те знам какво правиш в тоя форум, освен да си търсиш някой да те е*е или още по-зле, да флиртуваш форумни с непознати. Жива и здрава да си.
 
От: Гаранция на продукт закупен дистанционно.

Каквито и глупости да се пишат всичко си има граници, а нормален човек елементарно възпитание. Очевидно твоето не е от най-развитите, но за това да му мисли жена ти и горките ти деца, на мен ми е все тая кой простак и селяндур е решил да си го изкарва във форум, когато жена му е в мензис и свирките не са й силна страна.
А ти какво търсиш в този форум е абсолютно ненужно да разбираме или да се досещаме. Бъди по-възпитан, за да си здрав и жив, ако ме разбираш.
 
От: Гаранция на продукт закупен дистанционно.

Вчера си говорехме с един моного приятен мъж и той ми разказа с какво се занимава и с какъв онлайн-бизнес. В първия момент искаше да започне да ми обяснява, но аз такава го спрях: О! аз пиша в един форум и там доста съм чела за това 8) Той се изненада и ме пита кой е този форум, но аз като му казах, той като не се сети, го посъветвах, че не си заслужава и от любопитство да влиза дори! Нищо интересно няма да научи за неговия вече организиран бизнес. Нищичко! Най-много да го освиркат, напсуват и накрая да го обявят за измамник със сестра курва и болна от спин в осмия месец бремена. Той ме послуша и обеща да не си губи времето, защото и без това му е ценно и има малко за почивка.

Няма как да се занимава с онлайн бизнес и да не е чувал за Предприемача и Searchengines-а. Най-малкото при търсене на информация свързана с онлайн работи излизат форумите. Не ти се получи, но нищо следващият път. :wink:

Ако пък е истина още по-лошо въртиш бизнес без да си информиран. Но то в България е така - хабер си нямаш от света ама си бизнесмйен. :)

PS: За да не оспамвам темата @Cassiopeia ще ти отговоря тука на долното ти мнение.

Прочети първият абзац от това мнение ако трябва 10-15 пъти до като загрееш. Ако успееш може и да схванеш безсмислието на жлъчното си есе дето написа по-долу. Май не съм аз този дето се е взел на сериозно? :wink:
 
Последно редактирано:
От: От: Гаранция на продукт закупен дистанционно.

Няма как да се занимава с онлайн бизнес и да не е чувал за Предприемача и Searchengines-а. Най-малкото при търсене на информация свързана с онлайн работи излизат форумите. Не ти се получи, но нищо следващият път. :wink:

Ако пък е истина още по-лошо въртиш бизнес без да си информиран. Но то в България е така - хабер си нямаш от света ама си бизнесмйен. :)

Защо пък да няма начин? Ето кой/и се взима прекалено насериозно, че като пишете в някакъв форум сте голямата работа и едва ли не сте толкова наясно с нещата, че никой друг няма как да се е сетил прди вас. Да, ама не. Ето че има ихора, при това културни и без непремено да се изтъкват, които тихо и кротко са си направили собствен бизнес. Човека си каза, че от 4 години го мъчи, но му се е получило накрая. Паралелно си е работил и друго, но така или иначе си има необходимите контакти извън подобен "велик" форум.
Жалко е, че няма повече хора като него, които да са пишещите тук, а явно са други, с повечето свободно време, но нищо насреща като полезност.

Разбира се, не се отнася за всички, нооо е фрапиращо и запомнящо се как по-скоро бихте наритали някой, отколкото да му помогнете безрезервно. И винаги като през карцер трябва да се разписва в Политика!!! след това, ако издържи да си пише по темичките.

Дори и идеята му не съм видяла/срещнала тук. Веднъж някой предложи нещо близко, но както отбелязах беше брутално разкаран. Иначе кодете няма лошо.
 
От: Гаранция на продукт закупен дистанционно.

Каквито и глупости да се пишат всичко си има граници, а нормален човек елементарно възпитание. Очевидно твоето не е от най-развитите, но за това да му мисли жена ти и горките ти деца, на мен ми е все тая кой простак и селяндур е решил да си го изкарва във форум, когато жена му е в мензис и свирките не са й силна страна.
А ти какво търсиш в този форум е абсолютно ненужно да разбираме или да се досещаме. Бъди по-възпитан, за да си здрав и жив, ако ме разбираш.
Ти си тая, която пуска някакви сексуални шеги и после се прави на ощипана. Тия кифленски номерца, що не отидеш в бг-мама да ги пробутваш? А жена ми е царица, не я мисли, както виждаш ти се гъбаркам, а не търся нищо от тебе.

Колкото до това какво правя във форума, можеш да питаш всеки един човек тук, който се занимава със социални мрежи.

Няма как да се занимава с онлайн бизнес и да не е чувал за Предприемача и Searchengines-а. Най-малкото при търсене на информация свързана с онлайн работи излизат форумите. Не ти се получи, но нищо следващият път.
Остави я, дори да лъже не може :lol:
 
От: Гаранция на продукт закупен дистанционно.

Много скучаещи лебмастери. :D

По темата:
Не съм чел закона, но ми прави впечатление, че в читавите магазини този въпрос е изяснен още преди покупката.
Вариантите варират - за сметка на купувача, за сметка на продавача и хибриден - за сметка на продавача, ако дефекта е гаранционен.
Темата е добра и изяснява мътните български закони на нашите дупетати.
 
От: Гаранция на продукт закупен дистанционно.

При мен е така:

1. Гаранционен продукт разхода от клиента към мен за негова сметка, след това от мен към клиента за моя.
2. Решил да го върне преди в 7 дневен срок сега в 14 разходите за сметка на клиента
3. Сгрешен, повреден или с лош вънпен вид продукт при доставка и 2те посоки за моя сметка. ( Повредените обикновено са по вина на куриера и за това винаги изпращам със затраховка )


gangster направих първия си онлайн магазин без да знам за съществуването на този форум. Форума е супер, но последната една година нещо много станаха разбирачите и хейта
 
Re: От: Гаранция на продукт закупен дистанционно.

При мен е така:

gangster направих първия си онлайн магазин без да знам за съществуването на този форум. Форума е супер, но последната една година нещо много станаха разбирачите и хейта


Да, чак на мен взе да ми става неуютно, пък бях сред топ троляците... сигурно одъртяваме, време е да дадем път на младите :)
 
От: Гаранция на продукт закупен дистанционно.

преди два месеца си поръчах уред по интернет.
Даде дефект и искам а го върна за гаранционен ремонт.
от фирмата ми казаха да го занеса в сервиза.
Не може да го изпратя по куриер както съм го получил, овен ако аз не платя за куриер.

Учудих се понеже винаги съм мислил че закупен от интернет продукт се връща за гаранция за сметка на търговеца,, не на клиента.
Аз също съм търговец и практиката ми е такава, въпреки че е неприятно, транспорта на гаранционни продукти е за моя сметка.

Поспорихме с фирмата и за да съм сигурен се обадих в кзп за да попитам как стоят нещата.

От там ме шокираха...

Бил спорен въпроса,за сметка на клиента са разходите, но пък и в закона пишело че не трябва да търпи клиента разходи... та и те не знаели как да се постъпи?

Направо съм изумен? Поискаха ми телефон за да проверят точно и дда ми се обадят
и сега ми звъннаха от КЗП и казаха че транспорта е за сметка на потребителя...
За първи път ли имат подобен казус че се налага да питат?

Новината е добра за мен като търговец, явно досега съм бил в заблуда и е трябвало да гърча клиентите си с транспорт за тяхна сметка?

Чакай малко. Не е ясно за какъв продукт точно става въпрос. Но ако става въпрос за електроника, уреда се обслужва от съответния сервиз, освен ако този които ти го е продал не е и оторизиран сервиз на уреда. Иначе търговеца може да го приеме и после да го прати към сервиза (което пък ще забави ремонта)...

Накратко, ако си купиш телевизор самсунг от далавера.цом и ти се развали, го носиш в сервиза на самсунг.
Ако си купиш лаптоп, пак го носиш в сервиза на съответната марка, като разликата е там, че в зависимост от гаранцията, може транспорта от и до сервиза да ти е безплатен...

Ами, аз живея на село. Най-близкия сервиз е на 50 километра.
Дали ще го занесеш лично в сервиза или ще го пратиш по куриер е твои проблем. СЕРВИЗА ти осигурява БЕЗПЛАТЕН гаранционен ремонт. Никъде обаче не пише, че сервиза трябва да го транспортира.
Гаранция с безплатен транспорт имат само лаптопите и затова ако купуваш такава техника може по внимателно да се запознаеш с гаранционните условия на дадения продукт :)
 
glndrk:
Чакай малко...

Казепето:
· Трябва ли да ходя до сервиза или производителя?

Не. Магазинът, от който сте закупили стоката, трябва да придвижи рекламацията Ви.

Аз:

КЗП:
Привеждането на стоката с договореното е безплатно за Вас.
Не трябва да понасяте значителни неудобства при ремонта на стоката.

Аз:
...аз живея на село. Най-близкия сервиз е на 50 километра.
както и да г смятам ще търпя значителни загуби...
 
От: Гаранция на продукт закупен дистанционно.

КЗП = К*р За теП :lol:
 
От: Гаранция на продукт закупен дистанционно.

При мен е така:

2. Решил да го върне преди в 7 дневен срок сега в 14 разходите за сметка на клиента

Колега, оправи го това щото тия от КЗП ся са особено активни!
Лично звънях да ги питам, даже и на крака им ходих да ги питам и разпитвам на дълго и на широко.. НО.. ся така ни го натресоха, че НИЕ търговците трябва да ги поемем тия неща. Нещо повече.. ако това което казваш тук го имаш на сайта и от КЗП го видят, отнасяш глоба за подвеждане на потребителя и т.н.
Кво да се прави, то и при нас беше така,... ама уви, кой ги прави тия закони...
 
Re: От: Гаранция на продукт закупен дистанционно.

Колега, оправи го това щото тия от КЗП ся са особено активни!
Лично звънях да ги питам, даже и на крака им ходих да ги питам и разпитвам на дълго и на широко.. НО.. ся така ни го натресоха, че НИЕ търговците трябва да ги поемем тия неща. Нещо повече.. ако това което казваш тук го имаш на сайта и от КЗП го видят, отнасяш глоба за подвеждане на потребителя и т.н.
Кво да се прави, то и при нас беше така,... ама уви, кой ги прави тия закони...


Я поясни, защото по закон, разходите са за сметка на клиента ако иска да го върне, стига да си го написал в сайта си, ако не си го написал, се смята че ти си пич и ще им поемеш лиготиите за своя сметка.
 
От: Гаранция на продукт закупен дистанционно.

Колега, оправи го това щото тия от КЗП ся са особено активни!
Лично звънях да ги питам, даже и на крака им ходих да ги питам и разпитвам на дълго и на широко.. НО.. ся така ни го натресоха, че НИЕ търговците трябва да ги поемем тия неща. Нещо повече.. ако това което казваш тук го имаш на сайта и от КЗП го видят, отнасяш глоба за подвеждане на потребителя и т.н.
Кво да се прави, то и при нас беше така,... ама уви, кой ги прави тия закони...

Сега ще пускам още един начин на доставка с БГ пощи 30 дни и да се спасяват. Нали по новия закон трябва да е избрал най-ниската стойност за доставка за да му се върнат парите и да е за моя сметка рекламцията.
 

Горе