Групови отстъпки от куриерски услуги на Eконт

От: Групови отстъпки от куриерски услуги на Eконт

Много ясно, че само си продава, кво друго да прави!? Като ми дойдат до физическия магазин да не мислиш, че ги питам колко им е излязъл транспорта!? Може би трябва да почна да им връщам част от парите дето са дали за път по твойта логика... Нещо дето не го плаща търговеца, не е негов проблем! Стига да не вреди на продажбите естествено. Ама практиката показва, че дали 3 или 3.90 не е от голямо значение.

Нещо не схващам позицията ти. Не мислиш ли, че в случая, ти и клиентите сте от една и съща страна, и високата цена на доставка ви вреди еднакво? Тук прозира някакво схващане (не само при теб), че ти си продаваш стоката, натам кво става с нея - доставка, колко струва, как се доставя, си е проблем на клиента. Ти само си продаваш..
 
От: Групови отстъпки от куриерски услуги на Eконт

Нещо не схващам позицията ти. Не мислиш ли, че в случая, ти и клиентите сте от една и съща страна, и високата цена на доставка ви вреди еднакво? Тук прозира някакво схващане (не само при теб), че ти си продаваш стоката, натам кво става с нея - доставка, колко струва, как се доставя, си е проблем на клиента. Ти само си продаваш..

Тия ги говори ако търговеца е монополист в своята област и клиента няма друг избор.Но едва ли случая е такъв. В много по-голям интерес на търговеца е да има ниска цена за доставка, иначе губи клиенти. redrum едва ли е тъп да го е правил съзнателно и да си играе така против интересите . И нека не превъзнасяме толкова Спиди защото до не много отдавна цените им бяха съвсем различни и въобще не бяха щедри с отстъпките за малки обороти. ОК, свалиха цените безумно много и да наричаме всички останали кожодери ли. Решават да подбиват цените за да заемат голяма пазарен дял. Вие като търговци трябва най-добре да осъзнавате и да не се радвате на такива практики защото може да се случи и на вашия пазар. Разбира се не защитавам Еконт, лакомията им и неадекватните им решения но и услуга 3лв до адрес, това няма как просъществува дълго.
 
От: Групови отстъпки от куриерски услуги на Eконт

Ми аз не съм на Спиди, та нема как да ги превъзнасям. Иначе си мисля, че не си ми разбрал мнението - именно според мен ниската цена на доставка е важен фактор. Горе гледам, за некои не е... Няма лошо, всеки с разбиранията си. Аз лично целя безплатна доставка, без ограничения в цената и си работя в тая посока.
 
От: Групови отстъпки от куриерски услуги на Eконт

Безплатната доставка е самоубийство и в един момент сам ще го осъзнаеш. Не случайно тя изчезва навсякъде или се предлага при определени условия. Дори гиганти в Online търговията стигнаха до този извод. Клиентите са първосигнални и горе ти го казаха. Малко са тези, които си правят сметката както на теб ти се иска. Част от клиентите ще го оценят и ще ти бъдат редовни но ще губиш много повече клиенти от незибежно завишените цени. Ти си правиш сметките и си знаеш най-добре как те устойва но не натрапвай това мнение защото доказано не работи.
 
От: Групови отстъпки от куриерски услуги на Eконт

„Изчезва навсякъде“, навлизайки отдавна с появяването си в мега маркетите на feeBay & Amazon. За да бъдеш „коронясан“ с титлата TRS бадж (подобрявайки класирането, от там конверсията, от там продажбите) ти трябва задължително да предлагаш поне един безплатен (най-бавен често) метод и задължително един бърз (платен). Всъщност това е и според ЕС директивата също, който я чел. Преди 2г. имаше и доста изписано с изчисления по темата, вкл. и по безплатният return.

Безплатната доставката с безплатен return е идеалният вариант за държави, където няма тотален abuse/saturation/overuse и misuse, както е в България, навярно и в Румъния дори с НЕпотърсени пратки (има и отделна тема за целта, и отделен ЦЯЛ форум, и отделни 2 fB групи, всекидневно нови „abuse-абонати“). Той не е обаче за България, колкото и да „ние прозвъняваме преди връщане“ – си е gamble. Клиентът все така може да измишкува, да се покрие и нито да отвори вратата на куриерът, нито да отиде до офисът, нито нищо (а такива случаи има). Мишките доста се навъдиха, може би стават повече от комарите. Аз принципно бих пазарил от е-магазин, предлагащ безплатна бавна доставка (без да ме касаят дните, както не ги касаят в държави с хиляди километри разстояние между градовете), както и безплатен return. Считам все пак, че по нашите ширини не бива да се пуска и навлиза Rechnung/Pay on invoice методът с плащане СЛЕД получена доставка към 10-14-тия ден след като е получена, отворена, инспектирана, използвана, тъй като abuse-ът ще е още по-висок, а и в нашите ширини масовата стока не е с „German quality“, а „Chinese crap quality“ обикновено и в масовия случай (ако в DE е вървежно заради качеството).

Безплатна доставка може да се предоставя при опр. условия в интерес на merchant-а при собствен е-магазин, както и ако продава в Marketplaces с цел грабване на Buy Box-а (Amazon) и класиране по-високо в Best Match-а на Cassini (feeBay). Големите могат да си позволят безплатна доставка, но не винаги и не е задължително. Но става все по-ЧЕСТО срещано, а не обратното, тъй като merchants гледат все повече да угодят на buyers и да го грабнат. Кои с надписи тип „В кошницата имате 34 лв. поръчка, остават само 16 лв. до безплатната доставка!“, кои с други методи, техники и похвати (first-time-buyers?; fB shared/liked?) или по-просто казано: call-to-actions. Конкуренцията, предлагаща също или подобни артикули, е добре да бъде анализирана, но не само нея, а и регионалните тенденции и глобалните.

В някои държави има и платена ТАКСА за избран разплащателен метод, И платена доставка (бърза, бавна, заедно с избор на други куриери, вкл. държавните), И такса за това, че си избрал Cash on Delivery методът, а не предплащане, но пък предлагайки току-виж безплатен return. Или увеличени вместо 14 – 30 дни. Някъде 100 дни дори. При PP защитата от януари 2015 е до 180 дни, фактически все тая е дали се предлага 14, 30, 100 дни, след като тя реално е 180.

Тествайте и експериментирайте. A/B testing.

free%20shipping%20graph.PNG


shipping%20graphic.png


Free shipping & free returns.
 
От: Групови отстъпки от куриерски услуги на Eконт

Нещо не схващам позицията ти. Не мислиш ли, че в случая, ти и клиентите сте от една и съща страна, и високата цена на доставка ви вреди еднакво? Тук прозира някакво схващане (не само при теб), че ти си продаваш стоката, натам кво става с нея - доставка, колко струва, как се доставя, си е проблем на клиента. Ти само си продаваш..
Не сме от една и съща страна. Аз съм търговец, а той/тя клиент. Разбира се обаче, че високата цена на доставка вреди и би отказала клиента, за това аз търся начин да му помогна и да намаля цената. Това не значи обаче, че бих му поемал доставката. Опитът ми показва, че клиентите първо гледат цената на стоката, а после се сещат, че има доставка. Ако цената на стоката е висока, няма да се стигне до обсъждане на доставка.
 
От: Групови отстъпки от куриерски услуги на Eконт

Здравейте,
Актуално ли е още това с групирането? Може ли да се включим и ние в групата? (не мога да пиша ЛС, т.к. нямам още съобщения).
 
От: От: Групови отстъпки от куриерски услуги на Eконт

Безплатната доставка е самоубийство и в един момент сам ще го осъзнаеш. Не случайно тя изчезва навсякъде или се предлага при определени условия. Дори гиганти в Online търговията стигнаха до този извод. Клиентите са първосигнални и горе ти го казаха. Малко са тези, които си правят сметката както на теб ти се иска. Част от клиентите ще го оценят и ще ти бъдат редовни но ще губиш много повече клиенти от незибежно завишените цени. Ти си правиш сметките и си знаеш най-добре как те устойва но не натрапвай това мнение защото доказано не работи.

Аз я въведох преди 2 години. Не бих я махнал за нищо на света - разходите ми се качиха с малко, приходите с доста повече. Не знам защо мислиш, че това завишава цените. Начинът, по който се опитвам да го правя предполага по-скоро оптимизиране на процеса, не завишаване на цените.

Не сме от една и съща страна. Аз съм търговец, а той/тя клиент. Разбира се обаче, че високата цена на доставка вреди и би отказала клиента, за това аз търся начин да му помогна и да намаля цената. Това не значи обаче, че бих му поемал доставката. Опитът ми показва, че клиентите първо гледат цената на стоката, а после се сещат, че има доставка. Ако цената на стоката е висока, няма да се стигне до обсъждане на доставка.

В случая, и двамата сте клиенти на куриера. От една страна сте - и двамата имате полза от ниска цена и добри условия, но водещата роля е твоята. Моя опит пък показва, че клиентите гледат общата стойност на доставка.
И наистина, не знам как така изчезва безплатната доставка, след като от Китай мога да си купя някакво кабелче за 50 стотинки, и то да преплува половината свят, за да дойде до мен безплатно.
 
От: От: Групови отстъпки от куриерски услуги на Eконт

Аз я въведох преди 2 години. Не бих я махнал за нищо на света - разходите ми се качиха с малко, приходите с доста повече. Не знам защо мислиш, че това завишава цените. Начинът, по който се опитвам да го правя предполага по-скоро оптимизиране на процеса, не завишаване на цените.

ИНтересно, продукт да речем Mp3 -ka са цена на едро 3-5 лв, на дребно 10 лв максимум ти би продавал с безплатна доставка до адрес която при повечето куриери 5-7 лв. Сега ако ми кажещ, че печелиш от оборот а не от надценка може да приключим разговор веднага.

В случая, и двамата сте клиенти на куриера. От една страна сте - и двамата имате полза от ниска цена и добри условия, но водещата роля е твоята. Моя опит пък показва, че клиентите гледат общата стойност на доставка.
И наистина, не знам как така изчезва безплатната доставка, след като от Китай мога да си купя някакво кабелче за 50 стотинки, и то да преплува половината свят, за да дойде до мен безплатно.

Нали не сравняваш превоза на няколко милиона пратки от Китай до Европа с превоза на 20 пратки от Мездра до Криводол
 
От: Групови отстъпки от куриерски услуги на Eконт

Всъщност, аз продавам книги, и средната им стойност е 12-15 лв., та не съм много далеч от случая, който описа. Между другото, да, от оборот може да се печели, стига да знаеш как.

ПП Не, не сравнявам милиони пратки с 20 пратки, въпреки, че се съмнявам от Китай до България да пристигат милиони пратки. Сравнявам бизнес модела, а той е валиден и се отнася съвсем пряко до горното изречение.
 
От: Групови отстъпки от куриерски услуги на Eконт

Всъщност, аз продавам книги, и средната им стойност е 12-15 лв., та не съм много далеч от случая, който описа. Между другото, да, от оборот може да се печели, стига да знаеш как.

ПП Не, не сравнявам милиони пратки с 20 пратки, въпреки, че се съмнявам от Китай до България да пристигат милиони пратки. Сравнявам бизнес модела, а той е валиден и се отнася съвсем пряко до горното изречение.

За книги не са ли преференциални цените ?
 
От: Групови отстъпки от куриерски услуги на Eконт

Цените за доставка. Не се ли тарифират като "документи" ?
Сега видях в калкулатора, че за 0,5кг таксуват 4,50лв от офис до офис , като условията са без договор. АКо сложим -20%, стават 3.60, което е същото както за пакетите до 1кг.
 
От: Групови отстъпки от куриерски услуги на Eконт

Е, не.. принципно е възможно, но само за някои малки книжлета.
 
От: Групови отстъпки от куриерски услуги на Eконт

Здравейте,
Актуално ли е още това с групирането? Може ли да се включим и ние в групата? (не мога да пиша ЛС, т.к. нямам още съобщения).

Да, актуално е. Имаш ЛС. Може и във фб да ми пишеш: lubo.uzunov
 
От: Групови отстъпки от куриерски услуги на Eконт

Между другото, да, от оборот може да се печели, стига да знаеш как.

Е как да се печели - с добър маркетинг или добри цени а най-добре и с двете.
Сравнението с Китай е меко казано неуместно. Толкова неуместно, че няма нужда да го коментираме. Дори само заради вида на използваната пощенска услуга и цената и.
Доста хора разсъждават като теб и никога не успяват на надскочат едно ниво, което в най-добрия случай им покрива разходите и задоволява нуждите.

Подозирам, че свалянето на куриерските тарифи ще доведе до нов опит за по-масово налагане на "безплатна доставка" в български условия но съм скептично настроен дали ниските цени ще се задържат дълго преди качеството на куриерската услуга да достигне нулевото ниво.
 
От: Групови отстъпки от куриерски услуги на Eконт

1. Всъщност, начинът, по който можеш да вкараш оборота да работи за теб е доста различен от клишето - добър маркетинг или добри цени. Ми не...
2. Сравнението с Китай е съвсем уместно. Както казах, иде реч за модела.
3. Как точно безплатната доставка ми пречи да скачам над някакво ниво? Клиентът вика - а, тоя ми доставя безплатно, няма да доставям от него, предпочитам да си платя...?
 
От: Групови отстъпки от куриерски услуги на Eконт

На мен друго ми е интересно - как може в такава малка страна като България да има толкова много куриерски фирми? Ако собствениците им (или поне на всички без тези на няколкото най-известни които и сега си печелят) се обединят в едно АД, ще печелят повече, ще могат да предложат по-добра цена за услугата, ще се увеличат пратките и ел. търговията ще процъфти.
 
От: Групови отстъпки от куриерски услуги на Eконт

А с конкуренцията между тях какво ще стане? :)
 
От: Групови отстъпки от куриерски услуги на Eконт

Абе Проданов, велики търговецо. Какво ми говориш с Китай, след като за тоя кабел чакаш по един месец и плащаш пари предварително? Въобще къде отиде ти не ми е ясно. Клиентите, които искат да получат нещата на следващия ден си плащат. Ако си поръчаш кабелчето от китай и го искаш за 2 дни с дчл, ще си платиш като поп.
 

Горе