Re: От: За Uber
Блинки да правиш сравнение между споделено пътуване и юбер е смешна работа -
Хора оборудвани със система за отчитане на километри и стройна организация за получаване и плащане на пари дебнещи някой да ги поръча ги сравняваш с инцидентно пътуващи качили някой на стоп
Утре ще кажеш че и проституцията по околвръстното е споделено пътуване с попътен вятър
Примери мога да ти давам до второ пришествие и разделителната линия винаги е една и съща - Извършва ли се системна търговска дейност или става въпрос за инцидентен случай - При юбер отговорът е еднозначен - ДА ХОРАТА КОИТО КАРАТ ТАКСИТАТА ИЗВЪРШВАТ СИСТЕМНА ТЪРГОВСКА ДЕЙНОСТ
И тук идва въпроса трябва ли всички хора извършващи търговска дейност да плащат данъци в тази държава или можем да поощряваме някой да не го прави.
Следващият въпрос трябва ли когато за дадена дейност е преценено че трябва да има специален режим и ценз да допускаме някой да я върши без да покрива тези изисквания явявайки се нелоялна конкуренция на спазващите правилата или застрашавайки живота на хората - Утре в Пирогов ще почнат да оперират случайно минаващи студенти по медицина на споделен принцип.
Бизнес модела на Юбер е иновативен направили са хубаво приложение което премахва съмненията за помпане на сметките - можеш да си избираш кой шофьор да си поръчаш - чарджат през карта което е удобство за определени хора. - Да си лицензират колите и да покажат нов стандарт на работа, а не да реализират печалба на база пропуснатите за държавата данъци.
Въпроса е принципен и всякакви носенета на вода от девет дерете е контрапродуктивно за човек като теб който би трябвало пръв да е скочил срещу всякакви опити за нелоялна конкуренция
Сравнявам ги като метод на превоз. Точно това с проституцията няма да го кажа, но ще кажа, че като човек, който държи на избора, няма да е лошо да имам още един. И е смешно да сравняваш човек опериращ лекар с маймун, който като като му кажа, че искам да се кача за 3 лева да ми каже "Виж колегата". Твоето мисля, че е по-комедия. Ако поставяш на една везна лекар и бакшиш, започвам вече да се чудя защо спорим?
И след като се извършва търговска дейност, какво тогава се случва? В смисъл, как по дяволите тази услуга я има и хората я ползват? За данъци явно не може да се говори, защото щом е позволено, то реално са се лишили от тях още с пускането му като алтернатива.
Може и да е на лична основа, но специално за таксиджийте няма да скоча, защото малко не са на нивото, на което очаквам, респективно думата конкуренция не може да се използва в пълния и смисъл. И да съм честен (говорейки като потребител, защото през тези очи го коментирам) предпочитам някой без лиценз да ме вози, отколкото човек, на който му гърми метановата бутилка или му скърца окачването. Нищо лично, но съм виждам как хората си поддържат личната кола и как служебната.
Когато изринат всичко плява от този бранш, ще съм първия, който ще защитава тези услуги. До тогава е един сбирнщайн, който може да си сигурен, че едно 50% не издава бележка.