Интернет пазарът у нас

От: Интернет пазарът у нас

Преди около година сам станах свидетел на половината от твърденията в статията, истината е зловеща, има монопол на сайтове, рекламни платформи или агенции, които на пръв поглед са конкуренция. Опитайте се да се заядате с някоя от тях, да видите как ще станете неприятен и на останалите. А защо да не им станете неприятен и без да се заяждате изобщо с някого, а просто защото сте голям и не сте част от тяхната мрежа... Статията е доста подробна. Всичко, което знам от личен опит го има в статията 1:1, другите неща звучат съвсем логично.
 
От: От: Интернет пазарът у нас

К'во ви пука за БГ пазара, правете си сайтовете на "х'американски" и ги оставете тези изтърсаци тип бай Ганьо Далавераджия да си се задушат в собствените далавери. Манталитета е такъв просто и няма оправия.

Уф... не е само до манталитет, вижте какво става сега във Великобритания...
http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=4037591
 
Последно редактирано:
От: Интернет пазарът у нас

Сега се сещам, че преди години във Варна имахме подобна ситуация с интернет доставчиците. Две фирми ни държаха на светлинни години от София и Пловдив по отношение на скорости и цени. Дойде БТК и пазара се регулира само за месеци. После дойде Сепктър нет и конкуренцията стана сериозна. Сега сме добре. Сигурен съм, че и тука така ще стане. Стига да се появи голям играч на пазара, който да предложи на компаниите качествена таргетирана реклама на приемливи цени. Да разясни на маркетинг бастуните кога се набива бранд с импресии, кога се търсят клиенти с PPC и тн.

Когато това време дойде, а то ще дойде, на тея ще им се стъжни. Те и затова така здраво държат кокала. Бахти нереалното всъщност... ютуб монетизират с ppc наще гъзари с импресии по 13 лева... това не може да продължава вечно.

А само една голяма фирма да налее пари в онлайн реклама извън картела, целия сектор ще дръпне много бързо.

Това го видяхме на последните избори за парламент. Всички дигнаха цените, защото за няколко дена останаха без трафик.
 
От: Интернет пазарът у нас

Ама за какъв пазар говорите?? Пазар се прави на първо място от ПОТРЕБИТЕЛИ! И на второ място от хора можещи да направят всичко това, което не е в тази тема: http://www.predpriemach.com/showthread.php?t=24617 Тоест, както се казва - не може с пръдня боя да се прави...или с гол гъз да идеш за таралежи.
Абсолютно нормално е пазарът (ако това може да се нарече пазар) да се държи от няколко групировки. Дори аз се учудвам, колко много са те - в предвид пазарната действителност - макс 1.5млн интернет бръмчалки. Всъщност, не се учудвам толкова, защото зная с каква идея са на този "пазар".
По отношение на ВАС. Е, вие с какво сте по-различни от губещите (тези които съм описал в линка). Какви са вашите проекти? Не смятате ли, че ако бяха ценни и перспективни, нямаше вече да са ви оферирали, било поради заличаване на конкуренция, било заради перспективността. Всъщност повечето от проектите ви ги знам, но наистина не виждам с какво РЕАЛНО могат да конкурират вече наличните... с какво аджеба ще ги преборите? С какво ще дръпнете пойнтера на юзера и ще го привлечете за редовен цъкач??!
Малко знам аз..но най-важното го знам:
излиза сайт за флаш игри - излизат още стотици
излиза новинарски - след него стотици (без никаква уникалност на НОВИНИ всъщност)
излиза сайт за "колективно" ахаха колективно, айде групаво е по-добре - излизат стотици тояги след това....
сайт за обяви ли?? - какво излиза след него
директории...каза ли някой директории :D
игри, комар, залози, шастие.... А ТИ ИМАШ ЛИ ПАРИ ЗА НАГРАДИ !!
порнетки...е те тука ме фанахте - тва връви винаги и колкото-повече, толкова-повече...може би за това и е забранено :)

ОК знам, че не си мислите, че се ебавам с вас, НО кажете реално с какво заслужихте и вашите проекти да бъдат поне толкова големи като на групите? Аз умувам по въпроса, но не виждам - 1во с какво те ви пречат и 2ро - защо вашите са по-добри, но някак нещо не могат да се реализират... може би пропускам нещо..., и ако смятате темата за сериозна ще ми отговорите сериозно, надявам се.


Сега се сетих... с един бръмчалник тук от форума си говориме за ролята на серпа по отношение на посещаемостта на сайтовете :) :) Много хора са ревали, че ако изчезнат в серпа или им се намали индексът ще духат (или духат) супата много яко. Така, въпросът който задавам е - ЗАЩО?? Защо са зависими от серпа. Това означавали, че са посредствени и реално юзерът няма нужда от тях, след като единственият начин за интертес към тях може да бъде единствено предизвикан "случайно" чрез серпа?
 
От: Интернет пазарът у нас

Интересно ми е как ще накараш хората да посещават сайта ти без да използват социални мрежи и търсачки? Не ти говоря за трафик 2-3к посетителя на ден, а за 30-40-50к. Ако знаеш начина, сподели го. Мога да ти дам за пример "Свежо", един от най-популярните български сайтове, чиито трафик се срина преди време (сравнявайки преди/след), когато се откачиха от Нетинфо :)
 
От: Интернет пазарът у нас

Не знам, аз за това питам :) Но знам, че НИТО ЕДИН ПЪТ не съм влезнал в сайт който искам да посетя умишлено, чрез серпа. Ти в dir.bg от линк ли влизаш?
 
От: Интернет пазарът у нас

Ако трябва да съм честен, не влизам никак. И макар, че съм сигурен, че мноооого от потребителите попадат там точно така, все пак това е сайт на 100 години. Чакай ти толкова години, за да те научат хората. :D
 
От: Интернет пазарът у нас

Ясно, то и аз не влизам там отдавна :)

Идеята е че се разчита за ПОСТОЯННО влизане от серпа, а не "опознавателното", което споменаваш. Как така едно намаляване на индекса в серпа ще намали посещенията ултра рязко..като примера: от 10К на 1К, ако в този сайт поне една малка част от влизащите "случайно" за први път, не влизат после поне от време на време. За мен лично такъв сайт си е бил реално изкуствено "посещаван" (в кавички, защото това не е никакво посещение според мен)
 
От: Интернет пазарът у нас

За българските рекламни агенции и мрежи, тъй като не мога да кажа нещо добро, то ще си премълча, обаче бих искал да споделя задоволството си от Adsense за тази година. От извадка 20 българоезични сайта обърнах CPC в CPM и излезе средна цена 50 цента на 1000 импресии за последните 6 месеца (при по-сериозните сайтове си е направо 1 евро на 1000). Не че е кой знае колко, но 2 лева на 1000 импресии в сравнение с евтинджосите е доста приличен показател. Та пратих останалите (httpool, easyads, etarget etc.) у лево. Схемата Adsense + чат-пат директен рекламодател за първи път през тази година ме изкара на плюс за бг-сайтове, досега покривах загубите с другоезични.
 
Последно редактирано:
От: Интернет пазарът у нас

Пари могат да се изкарат от всичко ако си достатъчно упорит и последователен. Отделно има лесни и трудни бизнеси. Да правиш БГ сайтове си е малко рискова инвестиция най-вече откъм време. Лично аз се полъгвам да пускам нещо за бг отвреме на време с идея че нещата ще се променят и ще почнат да се изкарват пари, като аз вече ще имам заети позиции. Някак си не ми харесва идеята да им освободим пазара ей така и да се подвизават. Няма да стане.
 
От: Интернет пазарът у нас

Пари могат да се изкарат от всичко ако си достатъчно упорит и последователен. ...

При стандартни проекти (тези, дето не изтрепват пазара със суперпупер идея) нещата не опират до упоритост, а до лостовете на самия пазар. "Търкаш, търкаш, без да мънкаш, ако мънкаш - пак ще търкаш" не може да е концепция за бизнес. Ако пазарът се развие до ниво, на което административните мерки да не могат да влияят сериозно върху пазарните механизми, то възможността за манипулативно издояване ще изчезне дори на толкова малък и свит пазар като българския. Свикнал съм да си давам сметка за разликите в мащабите, обаче като сравня средностатистически новинарски сайт в рускоезична борса (1000 уникални дневно, 99% неуникално съдържание - новини, тИЦ50, ПР3-4) с българския му аналог (като тематика и показатели), то нещата излизат извън всякакви пропорции в логически аспект - първият прави $2000 месечно, а вторият 2 лева дневно (60 лева месечно). Т.е. освен самият пазар в глобален аспект влияят и отделните борси като бизнес-средища - там, където ги няма, е пълна скръб - и за рекламодатели и за пъблишери. Там, където ги има, действат пазарни механизми и цената се определя съобразно търсенето и предлагането, а не от това кого познаваш и кой ти е "братчед".
 
Re: От: Интернет пазарът у нас

Сега се сещам, че преди години във Варна имахме подобна ситуация с интернет доставчиците. Две фирми ни държаха на светлинни години от София и Пловдив по отношение на скорости и цени. Дойде БТК и пазара се регулира само за месеци. После дойде Сепктър нет и конкуренцията стана сериозна. Сега сме добре. Сигурен съм, че и тука така ще стане. Стига да се появи голям играч на пазара, който да предложи на компаниите качествена таргетирана реклама на приемливи цени. Да разясни на маркетинг бастуните кога се набива бранд с импресии, кога се търсят клиенти с PPC и тн.

Когато това време дойде, а то ще дойде, на тея ще им се стъжни. Те и затова така здраво държат кокала. Бахти нереалното всъщност... ютуб монетизират с ppc наще гъзари с импресии по 13 лева... това не може да продължава вечно.

А само една голяма фирма да налее пари в онлайн реклама извън картела, целия сектор ще дръпне много бързо.

Това го видяхме на последните избори за парламент. Всички дигнаха цените, защото за няколко дена останаха без трафик.


За брандиращите рекламодатели тази цена даже е ниска спрямо други медии като телевизия, радио ... като в интернет има по добро таргетиране... това че по лесно се поддържа сайт отколкото традиционна медия не означава че трябва да се печели по малко....

освен това ако цъкаш адсенс сметни като Страна cpm / cpc /ctr някоя западна ниша в която кликовете са по дебели и виж какво се получава... гледал съм тестове с адсенс при клик 30-70 цента и цтр около 4% и цената излиза грубо около $12-$15 даже над $20 за 1000 импресии отначало като имаше доста 70 центови кликове после заби на ниските, ама сайта беше с малко трафик и се печелеше повече от афф и адсенса беше махнат да не се губят продажби...

проблема в БГ е че бранд мениджърите не са светнати за интернет... и не им се занимава да се светнат... само 5-10% от бюджета отива за интернет реклама.... хвърля се всичко на агенциите за по лесно от там подаването на реклама само към големите... ако са светнати за ппц и маретинг отделите не се надбидват такива суми като от импресии които печелиш ще се получават и от ппц...
 
От: Интернет пазарът у нас

На територията на бившата "държава" България няма и не може и да има пазар бил той онлайн или офлайн поради простата причина че това е една долнопробна колония създадена за 32 тона злато от руски дегенерати.

Самият подход с който тръгвате сравнявайки родното позорище с интернет пазарите в белите държави е грешен по презункция

Интернет пространството в този КЕНЕФ трябва да се използва по предназначение а именно да се гаврите с комунисти, милиционери и назначените от тях "бизнесмени" а не да си хабите времето и ресурсите за глупости.

Ако искатате да правите кинти без да плащате данъци и осигуровки на червените паразити, това може да стане само на минимум 700 километра офлайн от Задунаевска губерния или на 7 секунди онлайн в чуждото интернет пространство.

На прост език да ви го кажа: Като влезете в тоалетната какво правите ?

Това правете и на своите сергии на интернет пазара в Славяно-Мангалистан, както правя и аз повече от успешно без да очаквам някакви приходи ... само Гавра и Рядко щастие:p
 
От: Интернет пазарът у нас

А не сте ли се замисляли защо маркетинговите отдели на големите фирми не се свързват с вас а "легат" на големите рекламни мрежи дето им "одират кожите"
Еми елементарно е - по трудно си прибират парите обратно шефовете на маркетинговите отдели. Такива хора ги ухажват всички възможни медии и рекламни мрежи и които предложат най добър обратен процент те получават рекламата. Нали не очаквате подобни хора да ви пишат абе много ти е готин сайта дай да превъртиме една реклама през него ама ти ще ми върнеш 50% под масата обратно.
Втората причина ТЕО я е обяснил много добре
Биаро фирмите попадащи в горните две точки обикновено са монополисти и единственото което ги интересува е да контролират медиите да не пишат против тях и им е през оная работа дали рекламата ще им донесе преки продажби.
 
От: Интернет пазарът у нас

Аз викам да се направи национален (сега ще изпозлвам тъпата чуждица) клъстер(камара) на оналйн медиите и тя да регулира пазара, иначе тука е отебана работа. Още по добрия вариант е да се направи борса..ама много изпаднах в капиталовите структори :D. Истината е малък стагниращ пазар с 4-5 основни играчи и нам си колко стотин малки "онлайн предиприемачи" трябва да се направи обединение на малките струтори и вкупом да се съюзят срещу големите, за да заприлича нещо на конкуренция. Трябва някакво сдружение да се направи, да дава лицензия и да гаранитра за качество - нещо като някоя реклама мрежа, но не с лимитирана бройка. Прекалено е малък, пазара за всички малки, ако се обеденят в 1 структура ей тогава ще си говорим за преразпределение на приходи. Само конкурнецията ще спаси пазари, иначе дет вика Гангстер УСА.
 
Последно редактирано:
Проблема не е в обединението, проблема е да се стигнеш до рекламата... отивате в голяма фирма бранд мениджъра казва ние работим с агенция хххх която отговаря за цялото медийно планиране тв вестници радио и добавили и интернет в договорите за по лесно ( вършат ни цялата работата да не се натоварват да мислят от нашия маркетингов отдел къде е изгодно да се рекламира) говорете с агенцията ... а там като не си от техните няма за теб...

не мога обаче да отрека обаче че има и свестни които си разбират от професията
ходиш натам насам буташ се... някои колега среща бранд менижър допадат си разбира че сте му по таргет отколкото средно популярна телевизия ... решава да тества и за да ви включи към голяма национална кампания включваща много медии... подава дава директно искане в агенцията да ви добавят и вас от едни пари начално сумата пада няколко пъти защото бюджета бил предвиден вече.... като накрая агенцията решава от каквото е подхвърлила като трохи да делите приблизително повече за тях по малко за вас и ви мотае с парите няколко месеца а фирмата е платила на агенцията предварително.... понеже бранд менижъра е пич не му теглите майна на кампанията не теглите майна и на агенцията понеже вярвате в по добрите времена, а бранд менижъра от кумува срама като разбира какво се случило купува бутилка 15 годишно... ама не може нищо друго да направи такива са му дългосрочните договори.....

това е пазара затова правете сайтове за чужбина ... и бг сайтове за кеф

пп не мога да разбера защо агенциите си мислят че като имаш малък или средно голям бг сайт и не играеш с големите сте някои мушморок дето е свикнал да печели малко за джобни и за някаква малка сума като кажат скачай ще питаш колко високо и ще се мазниш? ама как да го правиш като сайт /блог от 10 страници за западния пазар може да печели $$$ на месец (три цифрена сума в долари) след няколко месеца развиване и такъв сайт не е сложен за поддържане за да може да си пуснеш и пет... 10... 20... и да си ги развиеш... да до буташ до първата фирма после до следващата да се замислиш за данъчно планиране на професионално ниво и да печелиш повече от човека с който преговаряш за реклама ... не ходиш на работа в смисъла на работно място имаш много свободно време през което да инвестираш и на борсата или във фючърси или форекс и да печелиш и от там (или да се нахедриш и позанулиш в такива волатилни времена и да не ти пука въпреки всичко)...

абе аз такива неща ги писах преди 20тина дни по друга тема ама лекцията си ми е валидна

преди вече доста години в зората на форума преди адсенс за бг... доиде един пич и написа нещо подобно (не ми се рови за темата сега)... макар че адсенса размести малко пазара големите агенции така и не се научиха как да харчат пари в него, а и за някои сайтове като в конкретния случаи е неприложим... и директно мога да заявя на бг пазара при малките сайтове няма никаква промяна...

Някои ще каже ама тои пазара ще се промени... да ще се промени някой ден ама това не означава че трябва да чакате следващите 4-5 години да се променя, като се задаволявате с някакъв мизерен доход ... затова повтарям съвета си от преди години прави сайтове за на запад по скоро от там ще извадите 5 или 6 цифри отколкото да дочакате промяната ... бг уебмстърите са на световно ниво :twisted: дръжте си бг сайтовете за кеф и си развивайте сайтове за чужбина


лошото е че това пазарно изкривяване кара CEO-та (Chief executive officer-s) на гоуеми БГ уеб фирми да си мислят, че като имате бг сайт не играете с някои от тях сте някакъв мизерник и мушморок дето за 4 цифри да не взема да се изхвърля да кажа 5 от малките петички е готов да си даде задника (сайта / рекламата ) и да целува подметки... за всички тях казвам ДГД .|. и ще префразирам леко визитката на Zuckerberg... I'm a CEO too... bitches... и то от преди да го има форума:twisted:

[video=youtube;r_dh16HQkqQ]http://www.youtube.com/watch?v=r_dh16HQkqQ[/video]




ППП Страна даде добър пример за малък новинарски сайт за русия
 
От: Интернет пазарът у нас

Ха, Блеки! Точно това е единственият хап за борба в БГ - обединението :)

Забелязал съм, че повечето онлайн предприемачи са вуци-единаци. До някъде това е разбираемо, поради специфичността на нишата, както и особеното влиание на личните умения, и разбира се възможността да се оперира еднолично. Обаче това е голяма грешка! Според мен вуците-единаци са обречени, независимо от уменията си. Колкото и изперкал гений да си, не може да се справиш сам дори и само с един качествен проект - невъзможно е. А да управляваш сам проекта си, разчитайки евнтуално на по-големи лични финансии и ръководене на екип занимаваш се с проекта, вече излиза от сферата с личните качества, тъй-като за това вече са нужни съвсем друг тип качества, които реално нямат нищо общо със самият проект.
 
От: Интернет пазарът у нас

Обединението в БГ е мисия невъзможна. Нали знаеш, че у нас двама човека са чета с войвода и ще се карат кой да бъде войводата.
 
От: Интернет пазарът у нас

Вижте в бизнес книгите, които съм чел и чета - навскъде обясняват бизнеса независимо от кой сектор е - Бизнеса е колективен спорт. Ако си сам ще те смачкат големите, това не е индивидуален спорт.

Моята иде бе за правно/юридическа структора която бива избирана от членовете в тази (камара) и да регулира всичко в нея и най-важното да гарантира качество. Като една борсова структора Х са се събрали сдружили са се направили мястото за среща на купувачи и продавачи и регулират свободните покупки и следят за монополизиране на пазара и търговията с вътрешно инфо и редица други регулации. В нашия случай се прави една камара избира се УС от събранието на членките, те от своя страна избират Предстадетел/преки управители и вече всичко си по мед и масло. Все едно АД - акционерите избират УС(борд на дирктори) те избират председателя и управителите, като цяло преките ръководители. В нашия вариант, няма са акционери а ще са собственици на сайтовеи и тежеста на техния глас ще се избира да кажем по генериран трафик и т.н. Всяки ще си плаща членски внос, ще има получен лиценз гарантиращ качество, а цялата Онлайн Камара/Клъстер/Асоциция ще работи в интересите на всички да намира нови пазари, нови клиенти и т.н. Друга алтрернативи няма. Оналйн Пазара ни е силен Олигопол.
 

Горе