Какви права имат онлайн търговците!

От: Какви права имат онлайн търговците!

Това отдавна е направено.

Потърсете с ключови думи:
customers blacklist
bad customers database

Имаше даже и фирми, които предлагат срещу заплащане ползването на такава база от данни. Не знам дали е легално.

За некоректни търговци обаче има много повече такива черни списъци и сайтове за оплаквания. В такива сайтове има и много фалшиви оплаквания и клевети. Как ще предпазите базата от данни с некоректни клиенти от злоупотреби? Всеки може да наклепа другарчето като направи фалшива поръчка от негово име.
 
От: Какви права имат онлайн търговците!

Тео забелязал съм че в тази държава колкото си по нередовен толкова по малко могат да те шибат. И колкото повече се опитваш да си редовен машината те гърчи за още и още като гугъл за съдържание.
Ако мой приятел Англичанин купи например хост и домейн от Холандия и си плати да скрият инфото което въобще няма да им върши работа дори и да го виждат и ми кажи за какви оператори на данни говориме за какви пет лева.
 
От: Какви права имат онлайн търговците!

Да се монетаризира един такъв списък е твърде съмнително занимание, предполагащо доста измислици в него, просто за тежест и пълнеж. Не съм пламенен и сляп поддръжник на безсмисленото ни законодателство, просто търся решение. Принципно не смятам, че ще вършим нещо незаконно и противообществено, така, че за мен няма голямо значение точно как ще го направим. Дори и да го направим на "черно", винаги ще можем да го изкараме на "светло". Търся колегиална кооперираност срещу измамници, които ще ми костват на мен пари утре. Поех ангажимента да проверя как е законно.
 
От: Какви права имат онлайн търговците!

И дума не съм казал за монетаризиране на идеята. Мисълта ми е че единствено виждам смисъл да го направим както си го описал само, ако недайси боже някое министерство те включи в някое обсъждане на поредния тъп закон. От там на там не виждам и грам смисъл да си слагаме таралежи из гащите. Утре някой полуидиот ще реши ще че сме накърнили човешките му права и достойнство, като сме го включил в такъв списък и ще има да обикаляме като настинали магарета по съдилищата. А ако се направи това което написах в горният пост могат само да ти турбилират долуподписания
 
От: Какви права имат онлайн търговците!

няма да го знаят министерства
няма да го знае никой
който е заинтересуван ще се включи
една такса трябва да има от 5 лева на месец примерно или годишна там някаква 20 лева ли колко ще е за да се покриват разходите
и ще се ползва от члиеновете...
една поръчка да спасиш от ебан клиент :) и ще си ги избиеш :)
 
От: Какви права имат онлайн търговците!

И дума не съм казал за монетаризиране на идеята. Мисълта ми е че единствено виждам смисъл да го направим както си го описал само, ако недайси боже някое министерство те включи в някое обсъждане на поредния тъп закон. От там на там не виждам и грам смисъл да си слагаме таралежи из гащите. Утре някой полуидиот ще реши ще че сме накърнили човешките му права и достойнство, като сме го включил в такъв списък и ще има да обикаляме като настинали магарета по съдилищата. А ако се направи това което написах в горният пост могат само да ти турбилират долуподписания
Че има списъци срещу заплащане ставаше въпрос в поста на happyslacker. Иначе съм напълно съгласен с теб - в момента като знам с какви се разправям офлайн... съм сигурен, че няма да е по-различно и онлайн. Още повече, ако е само с вход име и парола, които ще имат 5-6 човека.
Плюс nofollow и noindex.

няма да го знаят министерства
няма да го знае никой
който е заинтересуван ще се включи
една такса трябва да има от 5 лева на месец примерно или годишна там някаква 20 лева ли колко ще е за да се покриват разходите
и ще се ползва от члиеновете...
една поръчка да спасиш от ебан клиент :) и ще си ги избиеш :)

Най-елементарен хост - сайта няма да се натоварва с повече от 10 - 15 посещения дневно. Домейн около 10$. И ако се включим 5-6 човека, ще ни излезе по-малко от по 10 кинта годишно.
 
От: Какви права имат онлайн търговците!

За съжаление все още повечето хора в България си мислят, че интернет е нещо безплатно и можеш да правиш каквото си искаш, включително да се поръчваш някакви неща и да не ги плащаш/отказваш. Лошото е, че когато мине номерът 1-2 пъти, започват да го правят постоянно. Личното ми мнение е, че ако имате често такива случаи, най-добре да се консултирате с адвокат и вече на база на неговото мнение евентуално да се повдига дело. Точно, когато на такива мизерници им пратят призовката, вече ще са се отказали от подобни бъдещи намерения с други магазини.

Иначе ето 2 случая на сайтове, публикували списък с нелоялни клиенти:
- http://alfatour.bg (вдясно "Скандални клиенти")
- http://www.strelitzia-bg.com/ (пак вдясно "Некоректни клиенти")

А относно създаването на сайт-списък с нелоялни клиенти, по-горе имаше мнение, с което съм съгласен - как ще идентифициращ клиентите, след като могат да посочат името, адреса и телефона на баба си, някакъв друг e-mail и ако е на Vivacom примерно няма да е със статично IP (поне преди мисля, че Vivacom нямаха статични IP-та, незнам сега как е).
 
От: Какви права имат онлайн търговците!

Списъкът е само една форма на защита. Аз в момента имам 3 автоматични проверки за измама при всяка поръчка. Тук на фокус, според мен идват "реалните" измамници - поръчва, доставяш, говорите си 10 пъти по телефона и накрая си прибираш стоката обратно.
 
От: Какви права имат онлайн търговците!

Не знам вие как процедирате, но аз без да съм чул човек по телефона не изпращам нищо. Разбира се ако някой серийно си играе да прецаква онлайн магазини - първо трябва да е наясно с това че има такъв регистър след това да ползва различно ИП и мейл и накрая да даде чужд телефон на който някой да вдигне и да каже че приема поръчката. Това последното е най трудното защото хората вече ги е страх от всичко и много трудно се навиват да правят такива неща от както телефоните станаха лични, освен това тези неща не са безнаказани за собственика на телефона.
 
От: Какви права имат онлайн търговците!

Повечето хора не прецакват нарочно онлайн магазините.
Повечето от тях не мислят че са измамници.

Примери много.
Има някои си поръчват импулсивно и в последствие се разколебават...
Я прочетат някъде нещо, я някой роднина или приятел ги посъветва.
Някои са много мнителни и си мислят че някой иска да ги измами винаги и ги е страх, затова и са готови при най-малкото забавяне от куриера да почнат да викат и да се откажат,
има и луди...

В списъка трябва да има и такива които искат гаранция за нещо което не поддържа гаранцията.
Скандалжиите също има такива които звънят крещят псуват и заплашват за най-малкото.
Всякакви ги има...
Аз съм споменавал тук една след шест месеца искаше да и върна парите щото уреда не го ползвала и бил като нов, а вече не и трябвал.
Някаква друга изтървала уред и той се праснал в земята... и псува и заплашва за гаранция...
Звънели са в защитата за всякакви глупости.
Тези които поръчват и после търсят и най-малката причина да върнат стоката също трябва да ги има...

И аз винаги потвърждавам поръчката по телефон, никога не пращам поръчка преди да ми я потвърдят.
За да знаят че се ангажират и им е изпратена.

Аз съм добър търговец... никога не крия лошите страни на един продукт, и им давам мое мнение, дали си струва или не или еди кой си е по добър...
Все пак съм капиталист гаден мръсен... и продавам с надценка... и на мен не ми е приятно, но времената са такива! Ако дойде на власт комунизма, първи ще си дам фирмата на държавата:)
 
От: Какви права имат онлайн търговците!

Преди около месец слушам куриерите си говорят за някакво пишлеме дето редовно си поръчва нещо и то на адрес и като му звънне куриера че не го е намерил вкъщи оня редовно отказва поръчките щото некой му казал че това не му върши работа или нещо подобно. И куриера вика аз вече като му видя на тоя адреса вече въобще не се разкарвам обаждам се той отказва поръчката и въобще не я разнасям.
Такива го правят просто за спорта и трябва да се вземат мерки.
 
От: Какви права имат онлайн търговците!

Това българските е-магазинери са много неадекватен народ повечето.
Неска поръчвам едва за 2-ри път от роден интернет магазин.

Първия път експириънсът беше повече от приятен - девойката се обажда за потвърждение, 'ама как точно ще искате да ви го доставим, ама много ни беше приятно, ...'. :)

Тия дни направо едно ходене по електронни мъки и магазини. Типът стока се предлага в някъде 6-7 магазиня, продуктът/моделът дето съм си избрал, е листнат в 4 от тях.

1. Първият сайт беше уникално зле - нито описани Условия, нито начини за доставка, ни нищо. Попълвам една поръчка и щастливо зачаквам. Минават няколко часа - ни мейл ни нищо дето да дава идея дали и кога аджеба ще си получа стоката. Звъна на мобифоня - 'Ми не знам, те колегите ше изпълнат поръчката ако е налична и ше се обадят... Какво сте поръчали?'. Казвам какво. 'Аааа ний туй го немаме!'. Отказвам поръчката. :( Резултат - изгубен час в ровене из каталога, регистриране, чакане, говорене.

2. Втория - направо питам 'Имвате ли го туй??'. 'ЪйййЪЪЪ... Ми не знам. Ше провера и ше звънна след 5 мин.'..... 'ЪъъъЪЪъ, ми немаме го точно туй. Ама след 2 месеца ше има достаФФффка!!!!!'. Ок, викам аз - тогаз ше прегледам каталога и ше ви питам на мейла ако харесам нещо друго. Пиша мейл с питане за 2 артикула. Получих отговор след 36+ часа, че ги немат. :(

3. Третия - направо си пише че го няма в момента (интИлигентна работа!), обаче пиша любезен мейл със запитване шА ли го има аджеба скоро... Отговарят ми скоростно и любезно, че след около месец ще доставят и мога да им оставя модела който ме интересува барабар с жиесем, та да ме уведомят, ако получат'. Културна работа - доволен съм от обслужването, нищо че не получих туй дето искам. :|

4. Питам по скайпа (удобно е предложен като опция) дали могат да ми го намерят. Завърза се чат как евентуално мога да докопам тоя толкова дефицитен артикул, като операторът отсреща постоянно суичваше м/у културното 'Вие' и махленското писане на шльокавица и мафилиарно обръщение на 'ти, бате...' (без батето де). Така и не успях да му разбера конкретния атитюд към мене като клиент, ама в крайна сметка си харесах едно друго нещо и запретнах ръкави да попълвам поръчка... По едно време реших че единият артикул не ми требва и пробвах да го изтрия от кошницата/количката... Не ще и не ще - на последната стъпка пак мистериозно се появява! Впрегнах целия си интелект, вишу образование, жизнен и професионален опит в опити да се отърва от ненужния ред, ама в крайна сметка се принудих да се призная за победен от незнайния екомерс софтуер :( . Обърнах се към скайпаджията и му написах даните си там (толкоз за защитата на личните ми данни от опасния интернет...) и получих уверението, че утре ще си получа заветната стока...

Извод 1: За в бъдеще ще гледам да пазаря от тукашни екомерсаджии само когато ми се намират излишно време и нерви за губене подръка.
Извод 2: Ако ми дотрябва (пък то ше ми дотрябва) още нещо от тоя тип стока, първото място дето ше го потърся, ще е магазин номер 3. Дори ако трябва да избера леко различен артикул, ще гледам да избегна останалите 3 бакалийки.
 
Последно редактирано:
От: Какви права имат онлайн търговците!

Noke, за съжаление доста от колегите (що ли ги наричам колеги?!?!) работят точно по описания от теб начин. Поне 30% от обажданията в офиса започват с въпроса "Това имате ли го в наличност".
 
От: Какви права имат онлайн търговците!

Noke, за съжаление доста от колегите (що ли ги наричам колеги?!?!) работят точно по описания от теб начин. Поне 30% от обажданията в офиса започват с въпроса "Това имате ли го в наличност".

Мда и при мен е така... аз имам всичко на склад
знаеш ли как се радват хората все едно не са очаквали да го имам в наличност:)
пък аз ако го няма на склад винаги бия едно голямо дебело текст - изчерпана наличност
за да не свалям продукта че гогле мой да е индексирал :)
 
От: Какви права имат онлайн търговците!

Това е нормална картинка за БГ онлайн магазините 90% от тях нямат наличната стока и препродават чужда и като им поръчаш нещо тичат да го вземат.
Навремето на няколко пъти съм купувал ГСМ и все си избирам модели дето ги няма след като от първият ми кажат че го няма и аз почвам първо да питам имате ли го - те бодро потвърждават след което след 10 минути почват да звънят и да обясняват как докато сме си говорили са продали послединят :) и така в 5 магазина докато не кандисам и не купя друг
 
От: Какви права имат онлайн търговците!

...
за да не свалям продукта че гогле мой да е индексирал :)
И аз неска отварям един сайт и виждам един желан от мене артикул, дето съм го виждал наскоро на сайта на производителя със съобщението, че СКОРО ще се пусне в продажба...
Начи сърцето ми прескочи 2 такта, после видях, че отдолу пише 'Очаквайте скоро!'.

Та ми мина през акъла, че е целесъобразно откъм СЕО - да се ранкнеш за тоя продукт първи в България.
Ама и си отнасяш псувнята де.
 
От: Какви права имат онлайн търговците!

mбе не е точно така
аз давам точна дата на очаквана доставка
случва се да нямам нещо ако примерно съм внесъл малко бройки и не съм очаквал да се продадат. но пиша изчерпан и ще има отново еди кога си ...

И АЗ СЪМ БИЛ КЛИЕНТ И МРАЗЯ СЕЛСКИ НОМЕРА :) затова и го правя както трябва...
все се чудя как най-ниските цени са все на места дето ги нямат в наличност :)
 
От: Какви права имат онлайн търговците!

Амуне има много готин виц точно по този повод -
влиза един в магазина и пита колко е сиренето и му казват 5лв
- оня вика много скъпо бе в другия е 4лв
- е що не си купи от там
- ами свършило е
- значи при мен е по евтино
- е как така е по евтино като е 5лв
- ето така като свърши при мен му слагам табелка 3лв
 
От: Какви права имат онлайн търговците!

В крайна сметка мисля, че всички тук се стремим да бъдем коректни търговци. Е, да слагаме надценки на продуктите, слагаме цена и за труда, който полагаме, но ако не го правехме щяхме да сме в категорията благотворителност ...
В крайна сметка ние сме хора, започнали някакъв бизнес и бихме искали клиентите да се отнасят към нас със същата коректност както ние към тях.
Немога да разбера какъв идиот трябва да си, за да си направиш регистрация в даден онлайн магазин, да си поръчаш нещо си, да потвърдиш по телефона поръчката си, да си уведомен за деня на доставката, цената на доставката и всички подробности, които би искал да знаеш и когато куриера позвъни на вратата ти и ти да го посрещнеш с думите: "Оооо аз отказвам тази поръчка"
Мисля, че клиентите в повечето случай се регват с истинското си име, тел и адрес / с малки изключения някои не посочват точен адрес, а пропускат я вход, я апартамент/, правят някаква поръчка, но изобщо не са на ясно трябва ли им или не и в последствие отказват да я приемат, тъй като мислят, че имат това право и изобщо не се чувстват гузни.
P.S. Миналата година имах случай с клиент от Бургас, поръча си продукт, говорихме по телефона, уточнихме датата на доставката, накрая отказал на куриера да я приеме. Звъна му аз да видя къв е проблема и той ми вика най-нагло: "И к'во ще ми направиш като неща да я взема!!!"
 
Последно редактирано:
От: Какви права имат онлайн търговците!

Доста неща може да му направиш и нито едно от тях няма да му хареса :)
 

Горе