От: Коя Shopping Cart система използвате?
Искам първо да уточня, че в предния си пост говоря за модула за електронна търговия на Odoo 8, а не за системата като ERP и друго.
@SHERIFA, Долавям малко ирония в поста ти. Ако под "Out-of-Date български уебсайт" визираш odoo.bg, домейна е на някой колега от Варна. На odoo-bulgaria.com пък е само презентация, която за съжаление нямам време да преведа. А за openerp.bg сигурно си прав, сайта е от 2012 г., а последната статия в блога е от 19.09.2014 г. Скоро ще мине на Odoo8 заедно с миграцията от OpenERP 7 на фирменото ERP.
Относно превода. На odoo8.openerp.bg е превода, който е в официалната дистрибуция. От месец мигрираме от launchpad на github и там ще качим пълния български превод (има го вече за Odoo 8), модула за българско счетоводство (и в 7 и в 8 до сега работехме с шаблони директно в клиентската база), работни заплати, д1, д6, ддс и veis декларации и мн. др. Повечето неща отдавна са готови и се инсталират при клиенти. Репозиторито в github e OdooBulgaria.
Цените, които си видял на openerp.bg са по повод промоция за инсталация, внедряване и интегриране с Magento плюс VPS и домейн за 1 год., която беше валидна до края на февруари тази година. Цените на odoo.com са за saas версията, хоствана на сървъри на OpenERP s.a. и това си е тяхна ценова политика за услуги. Odoo (OpenERP) никога не е била платена система и е под лиценз AGPL3. T.e. с отворен код, като си длъжен да публикуваш всеки модул, който си направил. Спокойно можеш да си свалиш която искаш версия на Odoo или OpenERP от
https://github.com/odoo/odoo https://github.com/OdooBulgaria/odoo http://nightly.openerp.com/8.0/nightly или още по лесно от openerp.bg меню изтегляне.
За превода писах, демото е базово, макар да има и един хотел/ресторант модул допълнително по искане на клиент. Модули има още стотици, почти за всичко. Не са само тези в официалния сайт. В launchpad и github има поне 3 пъти по толкова комюнити модули. За разплащанията в официалната дистрибуция са 5-6 вида, но могат да се добавят още много. Могат и да се напишат, ако е нужно.
Odoo има официален канал в youtube, където има над 1000 клипа. Отделно има поне още 1000 на различни разработчици на модули или интеграции. Има и официална документация на odoo.com, та дори и на openerp.bg. Отделно има система въпроси/отговори на help.odoo.com, която работи на Odoo 8. А на
http://www.openerp.bg/блог/item/193-odoo-marketing-част-1,-2-и-3 има 3 клипа, подробно обясняващи новите фронтенд функции на Odoo 8.
Който няма цялостен поглед върху бизнеса си просто не се нуждае от ERP. Нека склададжията да си работи със складовата програма от микроинвест, счетоводителя да си ползва конто или там каквото е свикнал, да си разнасят складови разписки и фактури и после да си обменят екселски таблици. ТРЗ-то да си прави заплатите на трета система и да прави досиета в папки. CRM не им трябва, всеки има на телефона си всички клиенти и доставчици, с които контактува, за какво им е интеграция на CRM с телефонна централа (VoIP).
Прав си - и "не е предназначена за хора тип „one-man-party“.
"В списъка с партньори не присъства BG". Така е, до миналата година имаше една американска фирма с филиал в България, но и те са се отказали. Партньорството е платено и започва от 4000 евро за година, отделно по 2000 за всеки от екипа. Освен, че ще ти се появи фирмата в списъка и гордо ще си сложиш логото Ready Partner (за толкова пари само ready, за повече може silver или gold), аз лично не виждам смисъл. Да, получаваш право на 20% отстъпка от платените saas услуги, които на българския пазар не виждам кой би купил. И някакви часове включена консултация. А, и правото да ти сертифицират писан от теб или организацията ти модул и той да стане официален и евентуално включен в дистрибуция, а да не да е просто комюнити модул.
Факт е, че системата се ползва от над 2 000 000 организации. Самата система няма проблем с организации от 2-3 потребителя, както и с организации от 100 000 потребителя. Лиценза и е 0.00 лв. и в двата случая. Разбира се плаща се за внедряване, интеграция, инсталиране, настройки, обучение и др. на фирми като нашата. От друга страна всеки IT специалист или администратор във фирма може сравнително лесно да се справи с техническата част, за останалото трябва човек с познания в бизнес процесите и управление на бизнес. В общи линии в много случаи може да се мине без допълнителни разходи, освен за заплати и малко оборудване или наемане на такова.
Относно това, къде ще е сървъра, какъв ще е, как ще е конфигуриран, това го решава ползвателя или интегратора или съвместно. Odoo може да работи и на лаптоп, може и на 32 ядрен сървър, в затворена локална мрежа, в публична мрежа, през VPN или както е проектирана със заданието за внедряване. Може да е отворена само за определeни с GeoIP държави. Варианти много. Защити също. Всичко това не е функция на Odoo, а на други решения.
Някъде в друга тема, а може и в тази преди време писах, че за малък магазин с по 100-200 продажби на месец, ERP е безмислено. Ако обаче зад магазина стои фирма със склад, физически магазини и др. дейности, Odoo е просто елегантно решение. Odoo например има POS, а във версия 8 е направо чудесен. Естествено отчета при затваряне на касата се осчетоводява, а складовите наличности намаляват при продажба, вкл. и от онлайн магазина, и се увеличават при покупка.
В тема от снощи някой питаше за дропшипинга и как точно става с пращането на заявките към дропшипера. При Odoo 8 се изпраща автоматично поръчка за покупка към дропшипера и поръчка за доставка до куриера. Дропшипера ви изпраша фактура, изпраща примерно по спиди стоката на клиента на адреса от поръчка за покупка. Куриера носи продукта на клиента, прибира парите, превежда на дропшипера неговата част, взема своята, а вашата превежда по ваша сметка. Това при спиди се нарича триъгълна логистика и е с договор. Горния пример е за наложен платеж. При друго плащане куриера не участва в разплащахето, а вие му плащате услугата, за която клиента вече е платил. След това се разплащате и с дропшипера. Всички документи се обменят по електронен път, могат и да се подписват с електронен подпис, ако е нужно.
Малко дълго стана, но се опитах да отговоря на поставените от SHERIFA въпроси, както и на въпроси от други теми.
п.п. Хубаво си ме цитирал, но го вадиш от контекста. В онази тема говоря за OpenERP 7, която няма официално фронтенд като сайт или магазин, и внедряване във фирми, т.е. организации с повече от един потребител (обикновено 20-100).