Куриерски услуги от Рапидо?

Най-големите мошенници са Rapido пратката ми закъснява 2 дни. Звъня по телефона - "изщакайте всички наши оператори са заети" и така направих 6 лв. сметка. Пиша на email никой не отговаря. Виждам, че пратката стои в склада във Варна 4 дни и никой не се сеща да ми я достави до центъра на Варна. Най-лошото е, че не можеш да се свържеш да им потърсиш сметка за закъснението. За съжаление emag работят с тях.
 
Поръчан продукт на 28.11, дата на доставка от СМС- 03.12, реална доставка на 06.12
 
Повечето положителни отзиви са от 2015 година, какво ви е мнението за Рапито през изминалата (почти) година?

Аз си мислех да мина през следващата на Рапито, че основно пратките ми са за София. Та нека да продължим с коментарите в полза или против услугите на Рапидо, а и най-вече как ще се представят по време на празниците.
 
Като получател съм много разочарована от Рапидо, и при положение, че става въпрос за Пловдив, не за някое селце, което не се вижда на картата. При провален първи опит за доставка (по тяхна грешка) отказват да направят втори и ме карат да ходя в офиса им някъде в индустриалната зона на града... След половин ден разправии по телефона накрая ми доставиха, но това моментално отблъсква доверието на клиента. При Еконт никога не съм имала проблеми нито като изпращач (представител на фирма), нито като получател.
 
Регистрирах се само за да публикувам този коментар. Ще се самоцитирам от тук:
От Sedni.bg поръчах директорски стол Carmen 5010 . Тук е по-интересно. Конкретно от въпросния магазин нямам оплаквания. Бързо се обадиха за потвърждение, служителят беше учтив, цената в магазина беше от най-ниските.

Разбрахме се пратката да бъде доставена на 27-ми декември, защото на 24 нямаше да съм на адреса (вкъщи). На 24-ти обаче получавам обаждане от куриера, че имам пратка. Обяснявам, че очаквах пратката на 27, защото нямах възможност да съм на адреса него ден. Казвам, че ще си взема пратката от офиса на куриера. Няколко минути след разговора си спомням/осъзнавам, че куриерската фирма е Рапидо, които имат само един офис в Русе, който е доста далеч и да взема големия кашон със стола ще ми е невъзможно. Пиша имейл на Рапидо да отменя вземането на пратката ми от офиса им и да помоля за повторен опит за доставка на 27-ми. Няколко минути след изпращането на този имейл започвам да си мисля, че ще е по-ефективно да се обадя по телефона. Звъня им, говоря със служител и обяснявам, че не съм съобразил, като съм казал, че ще си взема пратката от офиса им и моля да опитат да я доставят отново. Също така казвам, че съм изпратил имейл със същата молба и че могат да го пренебрегнат. Уверяват ме, че няма проблеми за повторна доставка. Малко по-късно получавам обаждане заради имейла, който съм пратил. Обяснявам цялата ситуация отново на друг служутел. Отново съм уверен, че всичко е наред и че ще ми доставят пратката на 27-ми.
На 27-ми получавам обаждане, че имам пратка в офиса им до поискване. Обяснявам, вече леко изнервен, че не това съм се разбрал с две от колежките ѝ. Добавям, че следобед няма да съм на адреса и моля да ми бъде доставена пратката преди обяд. Троснато ми се заявява, че ги ограничавам много, особено като не съм си плащал за услуга за доставяне в конкретен час. Казвам, че ако им е проблем ,да доставят на 27-ми, могат да го оставят за някой от следващите дни преди обяд или за събота (целия ден), както на тях им е удобно. Отново троснато и изнервено ми се казва, че ще опитат да доставят на същия ден.

Не знам каква им е точно системата на Рапидо, но е видно, че имат сериозни проблеми с комуникацията и/или организацията. Като цяло съм наясно, че услугата да се достави пратка в конкретен час се заплаща допълнително, не е там проблемът. Проблемът беше в тона на въпросната госпожа/госпожица. Вместо „ама 'но'о на уграничавати, а пък ни си плащати за дуставка в упределен час“ можеше да бъде казано нещо от рода на „За съжаление не мога да Ви гарантирам доставка в определен час, защото по принцип това е услуга, която се заплаща допълнително. Ако желаете да доплатите, ще добавим тази услуга, за да Ви доставим пратката утре в желания от вас час.

Определено не съм доволен от Рапидо. Ще се придържам към Спиди или (евентуално) Еконт занапред. Не че съм използвал Рапидо досега, но поне ще знам изобщо да не се замислям за тях.
 
Последно редактирано:
Мога да отговоря така, както преди 7г., 2 месеца, 2 седмици и 2 дни (2634 days) на мен:

„Това не е довод.“

Принципно мога да напиша един тон текст отдолу защо това НЕ е така, но ще се въздържа. Свързано е с монополите, конкуренцията и услугите от куриерите.

Похвално е, че има цяла тема за оценяване на някои е-магазини, избрани по незнайно какъв критерий, но едно е да се сравняват и гледат на микро-ниво, друго е на макро-ниво (micro/macro, StarCrafters ще ме разберат). За да нямаше тези проблеми, за да е имало ПОВЕЧЕ от 1 офис, за да е можело да има по-отзивчиви „колежки и колеги“, работещи еди си къде, за да е можело да се четат и синхронизират emails/phones/etc. на множество нива, да няма объркване между служтижетили и пр., с negative comments няма как да стане това. Всъщност на глобално погледнато ниво така просто се вреди и на себе си, и на други евентуални потребители, ползващи големите 2 куриера, споменати по-горе (имащ ~40% единия, втория около 35% пазарен дял; данни към 2014, към днешна може и да са ~80-85% общо). Цените растът, качеството расте, текучеството расте (https://bgrabotodatel.com/company/1067 / https://bgrabotodatel.com/company/229), робството расте. А малките куриери, нямащи тези възможности, които всъщност са микро-куриери (15-20% все пак остават за всички останали, а те са БАЯ), нямат възможности за растеж, писнало им е ежедневно от проблеми подобни или като на твоите с претенции по разнасяне на пратките, претенции за „тонове“.


Столът с „еко кожа“ (изкуствена кожа), дизайнът и функционалността му, вкл. гаранцията (минималната така за ЕС, 2г.) няма да ги коментирам, тъй като се е скачало според бюджета (+ research за най-ниска цена), а не според функционалността, ергономията (!) и изобщо дизайна като проектиране, както и качество на изработка.

ergonomi4en-analiz.jpg


upload_2016-12-31_4-16-11.png

Все още в BG не се търси качеството, а най-ниска цена. То е ясно, че качество няма как да има има в повечето случаи, за това пък поне, че сме в ЕС за избор и тонове от е-магазини, задълбочено проучване и избор. Това е все пак инвестиция в здраве, а не инвестиция в „пореден чаркалак“.

PC стол, матрак (да се прави разлика между „легло“ и „подматрачка рамка / ламели“), монитор и велосипед не се избират според принципът „най-ниската цена – печели“. Какво предлагам? Нищо не предлагам, различно от повече време (скоби – месеци) за проучване, опит/отзиви (и защо даденият продукт е толкова масов, рекламират и се продава, вървейки добре), видео ревюта, възможност за тестване ЛИЧНО със собствено тяло. Все пак това не са слушалки, мишле, keyboard, лампа/крушка (въпреки, че и тук имат значение лумените и 6400K студена бяла светлина, но дан' се отклонявам), клещи.

Възглавницата и външната врата, вкл. ключалка/брава са пак за друга тема на разговор.

Ясно е, че се правят грешки, но добре е да се учат хората от тях и да не се повтарят, както и потретват. В случая от витрината с „Имитиращи продукти“ е било закупено сирене (стол). Следващ период срещу 3 до 5 пъти по-скъпо може би ще се наблегне на качеството (препоръка: козе сирене с бяла плесен), при бонбоните е нещо подобно (където върховото се държи от Lindt, разтопено на парното и излизано достигайки до всяко едно кътче на устната кухина, небцето, както и вкусовите зони на езика).
 
Aaa, SHERIFA, личността, олицетворяваща фразата „на всяко гърне мерудия“.

Кое не е довод? Защо не е довод? Защото си фен на Рапидо и има негативни мнения за нея? Имал съм вземане-даване с въпросната фирма, останал съм недоволен от някои аспекти, споделям го. Какъв е проблемът?
Не виждам как конкуренцията или размерът на фирмата имат някаква връзка с качеството на обслужване. За мен, като за всеки друг краен потребител, конкуренцията е полезно нещо. Когато дадена фирма не може да се конкурира останалите, тя губи позиции и изчезва. Наричай го естествен подбор, ако искаш. Не е моя вината, че собственикът на някоя фирма не е имал достатъчно нюх или амбиция, за да си развие фирмата повече. Да, понякога има и външни фактори, но като цяло добрите бизнесмени успяват да си развият бизнеса, дори и бавно. Аз не се интересувам от това какви проблеми има фирмата или защо не е достатъчно голяма, за мен е важно да бъда обслужен коректно и учтиво, и работата да е свършена както трябва. Отново, както всеки краен потребител. Не ме вълнува това дали даденият служител е доволен от възнаграждението си или дали има/е имал кофти ден. Редно е да се поддържа едно минимално стандартно ниво на учтивост, всеки клиент го заслужава. Същото важи и в обратната посока: когато аз трябва да отговоря на някой клиент, спазвам етикет и продължавам да съм учтив, независимо какво е поведението на клиента и дали е прав или в грешка. Това се нарича професионализъм и за жалост липсва на прекалено много хора.

Така че не виждам какъв проблем има в съществуването на темата, която споменах. Магазините не са избирани по никакъв конкретен критерий. Това са просто споделени впечатления: някой решава да закупи продукт от магазин X, споделя мнение дали е доволен.

А коментара за стола пък съвсем нямам представа защо го написа. Темата е за нещо коренно различно. Намекваш, че столът не е добър и че трябва да се купуват столове за много пари, защото само те са достатъчно ергономични и качествени? Ами, добре, хубаво, но не всеки има възможност да отдели такива средства. Не бих отказал дарение от твоя страна, щом имаш излишни ресурси.
 
Аз не се интересувам от това какви проблеми има фирмата или защо не е достатъчно голяма, за мен е важно да бъда обслужен коректно и учтиво, и работата да е свършена както трябва.
Това може да се каже и за „Пишман пощи“ принципно. И за БДЖ. Невълнуването относно чуждото възнаграждение, начин на работа, брой офиси, брой куриери, обслужващи адреси, поддържането на мин. ниво на учтивост е принципно така и човек е нормално да разсъждава така на повърхностно айсберг ниво. Проблемът се обуславя от това, че големите стават по-големи, малките почти никакъв шанс за растеж, логично и стандартът на качество няма как да се поддържа. Айсбергът отдолу е няколко пъти по-голям, аз гледам него. Всички клиента отгоре, НОРМАЛНО. И аз едно време навярно съм гледал (мин. св. вр.) там, докато не се прогледне на дълбочинното ниво.

От тук, понеже се гледа само на повърхността БЕЗ заинтересованост (принципно пиша, не за конкретната ситуация), всички са на това „дередже“, т.е.:

и за жалост липсва на прекалено много хора.
Absolutely right & correct.

От там няма как да се изисква професионализъм от немонополи (въпреки, че често и при тях липсва) или някакво базово ниво. Да, може би ИМА такова наистина и % на „defect rates“ на база общите пратки да е твърде нисък, но един negative и вече доверието започва да се срива. При големите китове куриери е някак по-незабележимо, въпреки, че има и там. Писал съм и из темите и за тях, че РЕАЛНО нямат система, която да отсява некоректните нито sellers (продаващи counterf3its, ментета и пр. боклуци items + физ. лица все), нито от страна на buyers (с лопата да се ринат):


Факт. Може да си драснеш и отзивът също там. За мен е без значение, важното е конкуренция да има, по-ниски цени, ниски profit margins, а не ултра високи при 2-та монополиста (с цената на поддържане и имане на 523959239523 офиса в съответните градове, служители, системи и пр.). Както и коректност от страна на куриерите с оправяне на „loopholes“ и от страна на sellers, и от страна на „шмекеруващите криещи се“ buyers. Било създаване на система за „рискови sellers/buyers“, било нещо друго, но трябва да го има. Особено в страната на 95% „наложени пишман платежи“ пратки.
 
Да си кажа честно загубих връзката, кой за какво говори и как се стигна до темата за конкуренцията.
Ситуацията при куриерските услуги е много интересна и продължава да ме изненадва. В услугата е заложена прекалено голяма печалба и това е причина куриерските офиси да конкурират броя на аптеките. За поредна година сме свидетели на много сериозен ръст в печалбите но те отново са съсредоточени при двата монополиста. Пратките се увеличават но това за съжаление не води нито до растеж при малките куриери, нито за поява на нови играчи. Трудно ми е да си представя появата на трети играч, който да разгърне подобна мрежа от офиси. Както беше казано и по-горе - големите стават все по-големи а малките дори изпадат от пазара. Картела между двата основни играча е все по-явен и с всеки изминал месец позицията им се бетонира.
 

Горе