Това е пълна простотия? Какво ще помогнат пуснати фарове при жарко слънце в 12 часа на обяд? Единствената полза е за катаджиите!
Дневните светлини са опасни за Вашия живот и този на околните. Те затрудняват разпознаването на участници в движението без включени светлини и на такива, които нямат - например пешеходци и колоездачи; скриват мотористите.
- В Хърватска от май 2009 година дневните светлини са отменени.
- В Австрия са отменени от януари 2008, поради ръст на инцидентите от 12.2% непосредствено след въвеждането им.
- В Полша след въвеждането им през 2007 инцидентите скочиха с 5.7%.
- В България след 2006 година убитите са 8.7% повече;
- В САЩ от 1997 насам General Motors вграждат дневни светлини в колите си и ръстът е 3.7%.
- В САЩ през 2008 Агенцията по сигурността на трафика (NHTSA) заключи, че "светлините нямат статистически значима полза".
Понеже КАТ използват тези цифри за мерило на ефективността на работата си, нека да отбележим, че преди да ни накарат да държим фаровете включени загиналите на година бяха 960, 943 и 957, а след това скочиха на 1043, 1006 и 1061.
Лобистите, които прокараха идеята "с фарове да предотвратим 15% от инцидентите и смъртните случаи" и законодателите, които го гласуваха след това постигнаха увеличение от 8.1%.
И авторът на това изречение обвинява хората, които са против светлините, че пишели глупости? Ако ще да се окичиш със светлини като коледна елха пак няма да спреш или намалиш инцидентите с деца. Истинската глупост в случая е вярата, че правителство, което увеличи максимално допустимата скорост по магистралите едва преди няколко месеца е загрижено за живота на когото и да е, особено на децата.Следващият път някой разбеснял се Бай Ганьо, като блъсне ДЕТЕТО ВИ, което не го е видяло, че идва с тъмната си кола в облачно време срещу него... какво ще направите?
Аз нямаше да пиша повече даже се отписах от темата ама щом тези дето сме против ни изкарвате невежи, да видим кои са невежите.
Карането на фарове пред деня на пук на логиката не спасява животи, а увеличава инцидентите. Вижте източника, който ще дам там е обяснено да не го пиша.
Да му мисли @rombeca с колелото. :wink:
Малко статистика:
Българската статистика(има я подробна в сайта по-долу):
Източник: Светлините пречат
Накрая на сайта прочете експеримента в Австрия и становището на ЕК. Колко още гафа трябва да направи правителството да раберете, че не стават.
Извод: Ще се увеличат инцидентите и парите от глоби в хазната. Айде със здраве и congratulations!
Ама вие изкарахте тази мижава светлинка през деня истинско чудо. Някак си не си го представям как като караш на фарове през деня и като ти изкочи дете пред теб, фаровете ще спасят ситуацията ???Заради кое точно си против? Утре нали твоето дете ще изскочи на улицата и няма да види някой "с глава на раменете" (както определи някой шофьорите в тази тема) ще го смаже.
Много глупости и изчисления изчетох в тази тема. Много крайни мнения без никакъв смисъл.
Вие деца нямате ли? Или за вас са важни 2 крушки и няколко милилитра гориво. Имам чувството, че някои хора си спорят просто за спорта.
Проблема е че перфектните условия са малък процент от всички 24 часови 365 дни и в другите условия хич да не голямо чудо са особено в облачно време, сумрак, зазоряване, залязване и т.н
Поредната простотия на правителството - Причината за катастрофите и жертвите в БГ са лошата организация на пътното движение и калпавата ни пътна мрежа.
Според мен не само че трябва да не се кара на включени светлини през светлата час на деня ами и да се глобяват тези които карат на фарове защото по този начи правят по трудно забележими останалите дето карат без фарове. В закона си има специален текст до колкото си спомнят там пише неправилно употреба на светлините на превозното средство. И всичките гъзета дето се правите на борчета да ви прибират по някоя кинта - Благодарете се че на власт дойде баш мутрафона на републиката та да осъществи мечтата на всички селяни да карат на фарове като борците в зората на демокрацията.
Тук зимно време се стъмва още към четири следобед и въпреки това не задължават хората да карат на фарове през целият ден - но им е такава организацията на движението че шанса да се стигне до челен сблъсък с друг автомобил е сведен почти до нула - всички по главни пътища са с разделени ленти и повечето кръстовища са с кръгови - насрещно движение има само по малките квартални улички където и без това се кара бавно защото на всяко кръстовище нивото на асфалта е с около 20см по високо и ако не намалиш ще излетиш като по рисуваните филмчета.
В закона си пише, че ако не са перфектни условията(при намалена видимост) се кара задължително на светлини сега, че не се спазва е друг въпрос.
А и така или иначе ме съмнява, да навреди на шофьорите да са с включени фарове, като би подобрило повече от колкото влошило.
Сега ми попадна една статия, където се мъчат да изчислят колко ще струва на хората в САЩ евентуалното въвеждане на постоянно светнати фарове. По цени на бензина от 2008 година излиза 7.62 милиона долара на ден. По сегашни цени сигурно ще е 10 милиона вече. Там цените на бензина са по-ниски, но колите по-мощни и харчат повече, тъй че можем да приравним бройката на хората към българската и да сметнем горе долу колко ще е при нас. Моите груби изчисления показват, че у нас на година разходите за фарове ще са около 70 милиона долара. Тъй като през зимата и сега е задължително можем да я извадим от цената и да оставим само лятото. Тогава обаче се кара повече, така че според мен допълнителният разход на държавата ще е 70 милиона лева, а това съвпада с някакви други цифри, които бяха пуснати в началото на темата.
За 70 милиона лева на година могат да се подновят маркировките на хиляди пешеходни пътеки, да се направят десетки кръгови движения на опасните места и да се вземат други мерки, които ще спестят много повече животи от светнатите в слънчево време фарове. Някой съгласен ли е с моята логика или все още смятате, че законът, който е обект на тази тема е по-правилно решение?
И това е субективно.Да но не е, защото е субективно понятие ...
А и така или иначе ме съмнява, да навреди на шофьорите да са с включени фарове, като би подобрило повече от колкото влошило.
Ето това е нещо обективно.Сега ми попадна една статия, където се мъчат да изчислят колко ще струва на хората в САЩ евентуалното въвеждане на постоянно светнати фарове. По цени на бензина от 2008 година излиза 7.62 милиона долара на ден. По сегашни цени сигурно ще е 10 милиона вече. Там цените на бензина са по-ниски, но колите по-мощни и харчат повече, тъй че можем да приравним бройката на хората към българската и да сметнем горе долу колко ще е при нас. Моите груби изчисления показват, че у нас на година разходите за фарове ще са около 70 милиона долара. Тъй като през зимата и сега е задължително можем да я извадим от цената и да оставим само лятото. Тогава обаче се кара повече, така че според мен допълнителният разход на държавата ще е 70 милиона лева, а това съвпада с някакви други цифри, които бяха пуснати в началото на темата.
За 70 милиона лева на година могат да се подновят маркировките на хиляди пешеходни пътеки, да се направят десетки кръгови движения на опасните места и да се вземат други мерки, които ще спестят много повече животи от светнатите в слънчево време фарове. Някой съгласен ли е с моята логика или все още смятате, че законът, който е обект на тази тема е по-правилно решение?
Не се коркай.Аре аз се отписвам щом на статистиката в доста други държави не вервате няма смисъл....
Много точно казано! :|. И всичките гъзета дето се правите на борчета
Ако ще да се окичиш със светлини като коледна елха пак няма да спреш или намалиш инцидентите с деца.
Ако зад волана има тъп дръвник подобен закон не може да го спре да убива деца на пътя. За съжаление това е факт и вместо такива тъпотии, като тази, на която е посветена темата просто трябва да се въведат драконовски наказания за пияните шофьори и другите фрапиращи случаи, които сега се наказват само с укорително размахан пръст от страна на безсилния катаджия.
Добре, вие какво бихте направили за да намалите катастрофите с деца на пътя? Нека да "обърнем" малко темата.