Не знам как е при теб, но на моята поща има по 20 неуспешни опита на ден , ако тръгна да си сменям паролата всеки път, когато това се случи трябва само с това да се занимавам.
И сега една случка: Преди бая години - 10+ успяха да "Brute force" паролата. До тогава не гледах лога и не се бях усетил, чак когато някой други свързани акаунти почнаха да падат и се замислих и погледнах. Имаше по една заявка на всяка секунда в продължение на месеци от едно и също ИП. Тогава писах на екипа им да има кажа. Отговора беше "Опазването на паролата е отговорност на клиентът". В същото писмо им предложих да направят IP lock примерно, цъкаш отметката и можеш да си влизаш в профила от Ип-та само от България. Отговор на това нямаше , но седмица - две след това се появи Името на държавата, от която е IP-то в лога. Което е напредък. И до там.
В случая сам си си отговорил на въпроса донякъде без да искаш. Преди няколко 10+ години са изтекли твоите данни и вероятно са продадени и разпространени вече веднъж. Затова и продължават опитите за вход, защото явно някъде кумулират в пространството. При положение, че са неуспешни и си сигурен в надежността на паролата си откъм символи, букви и цифри, то тогава няма от какво да се безпокоиш и не би трябвало да ти пука въобще от брут-форс атаките. Аз лично съм си сменял само 2 пъти паролата там за 20 годишен емейл. Всъщност беше, защото преди няколко годинки ми го бяха изтрили автоматично, поради 6 месеца неактивност и оттогава просто си го възстанових като име и не го ползвам за нищо важно, за нищо като цяло. Изгубиха ме като доверие с този си жест и ново правило. За БГ използвам mail BG алтернативата и съм доволен от доста години, както и Gmail, но като цяло каквото и да се ползва, трябва да се ползва с разум и резерви.
Все пак всички ние сме едни потребители на една безплатна или платена услуга, която обаче може да не е подсигурена достатъчно и колкото и да Ви е неотриваема и сложна за изчислителната техника паролата, идва друг момент, когато някой някога успява да заобиколи теб, мен или другия, а директно да извлече информация за всички чрез базата данни например или друг способ. Това е образно казано, доколко има смисъл или не да подходим сериозно с личните си данни.
Масовият потребител, разбира се няма как да отдава толкова голямо значение на това. Мнозина тепърва ще се сблъскват с това що е то електронна поща и как се ползва, камо ли да обръщат внимание на сложността на паролата си, защото е много по-хубаво да е проста, за да я запомнят. При нас тече процес на събиране на данни на служителите за електронните им пощи, за да може да се им се изпраща бележката за заплатата по електронен път. Това явление е отдавна внедрено в редица фирми, дойде ред и при нас, но виждам как хората не знаят какво е това, даже дали имат поща, а тези със смартфони явно са помолили някой да им направи, колкото да имат акаунт в Google Play, за да си теглят приложения.
Не сме дорасли като общество за много неща, но пък трябва да се подбутваме взаимно, за да не падаме в калта, а да продължим напред бавно, но славно.