Спомени от следосвобожденска/царска България

Фабрика за шуМка...
tooth.gif


Абонирам се за темата.

12495091_1151739561524460_2987216234280427200_n.jpg


Децата имат страхотни обувки. Невидими

chirpan1928-320x320.png
 
Предприемачеството обхваща и отварянето на първите центрове по рехабилитация и кинезитерапия

320615541_872281867388447_2266791355221802751_n.jpg
 
Да, баячките и подобните обичаи са били на мода, още преди освобождението.

Съдейки по служителката с пушека, допускам, че това, което се прави на снимката, е първият прототип на съвременния спа център. Днес брадвата е заменена от вулканични камъни. По-малко стряскащо е за пациента ;)
 
На този ден в Егейска Македония се прави традиционно измиване на иконите - домашните и църковните. С тържествено шествие църковните икони се изнасяли от черквата и се отнасяли до чешмата за водосвет. На един по-късен етап свещениците започнали да хвърлят дървен кръст в определени водоизточници, където всеки желаещ да получи благословия за здраве се стреми да достигне пръв до кръста. В Македония празникът е известен с името Водици.

Честити да са имениците!

1672991558502.png
 
Замислих се, щом рашките Не са ни освободили от турско робство, а са ни поробили, защо продължаваме да наричаме въпросния период ''Следосвобожденска България"? Чакаме Сорос да плати за промяна на наименованието??? :)
 
Юли, 1939г.
Вечерен прием в Райхсканцлерството в чест на българския министър-председател Георги Кьосеиванов и семейството му; Адолф Хитлер в разговор с г-жа Наталия Кьосеиванова (вляво) и нейната дъщеря Лиляна (вдясно).
Архив: ullstein bild

545969775.jpg
 
Замислих се, щом рашките Не са ни освободили от турско робство, а са ни поробили, защо продължаваме да наричаме въпросния период ''Следосвобожденска България"? Чакаме Сорос да плати за промяна на наименованието??? :)
Е научи нещо ново от 2 поста във фейсбук и сега си търсиш с кой да се заядеш ли? Изкарай ми къде съм казал, че не са ни освободили и ще продължим.
 
и сега си търсиш с кой да се заядеш ли?
Ни най-малко, сакън! Просто ми изникна в главата тоя въпрос и реших да питам тук, вместо да отварям нова тема като един наш приятел. :)

Иначе, спомням си за едни цитати на Вазов май бяха, в които се говореше против освободителя. Не ми се търсят, защото не мисля, че е важно. Жив и здрав и за много години. :)
 
Ни най-малко, сакън! Просто ми изникна в главата тоя въпрос и реших да питам тук, вместо да отварям нова тема като един наш приятел. :)

Иначе, спомням си за едни цитати на Вазов май бяха, в които се говореше против освободителя. Не ми се търсят, защото не мисля, че е важно. Жив и здрав и за много години. :)
Не отричам, че са ни освободили но не отричам и мизериите, които след това са ни причинили. Точно Вазов да, един от най-отявлените русофили до тогава.
 
На 10 януари 1944г. англо-американската авиация извършва най-тежката въздушна бомбардировка над град София. Загиват над 500 цивилни невинни софиянци, стотици сгради са разрушени.

В неравна битка с многократно превишаващия като брой и военна мощ противник излитат българските офицери от 1/6 изтребителен орляк и оказват свирепа съпротива.

За едно денонощие над София са изсипани 1800 бомби с обща тежест от 450 тона, 750 загинали военни и цивилни граждани и още толкова ранени, стотици сгради са разрушени.

1673358113807.png
София, войници разчистват отломките на старата сграда на Софийска община,
намирала се на ул. “Гурко”, пресечката с ул. “Дякон Игнатий”, след
бомбардировките на англо-американската авиация през януари 1944 г.
 
Преди 80 години, България е произвеждала и изнасяла самолети. До 54г. има три самолетостроителни завода, произведени са на 1100 самолета, което ни поставя на 7-мо място в света по авиационно производство.

През 50-те години всичко това се променя. След съветски натиск производството постепенно спира, а в държавната фабрика в Ловеч го заменя с производство на колела и мотопеди... унищожена е цялата техническа документация на 25 конструкции български аероплани, заедно с техните прототипи.

Държавна аеропланна работилница - “Божурище” през 20-те години – завод за българските модели самолети “ДАР”.

327543003_930012871493971_3612384440630627238_n.jpg



Самолети и цепелинов хангар на летище Ямбол през 20-те години.

327184524_854849842453060_4717271939415787314_n.jpg


„ДAР-3 Гарван-1“, „ДАР-7“ и Heinkel HE-45b Shturkel в хангарите на ДАР ( Държавна аеропланна работилница) - Божурище,1936 г.

327718733_585743859570869_5905745227129624794_n.jpg



"Капрони Български"

327743800_557531199643639_2812827197419992988_n.jpg
 
Първите български автобуси с марка "Херкулес", произведени във фабриката на братята Илчеви във Варна, влизат в експлоатация на 27 май 1937 г.

Стават едни от най-търсените у нас заради качеството си и добрата цена. В периода 1937 - 1940 г., продукцията на „Херкулес” без изключение се представя със собствен щанд на Международната мострена изложба във Варна.

Фабриката работи до началото на ВСВ, след 9 септември 1944 г. акционерното дружество и фабриката са ликвидирани.

1675183623578.png

1675183645428.png


1675183661403.png
 

Горе