Спряха Закона Срещу Търговските Вериги

От: От: Спряха Закона Срещу Търговските Вериги

Не виждам проблем, както казах - на веригите печалбата им не идва от цените и продажбата на стоките в тях.

A oт къде ще дойде, ако не от разлика покупна и продажна цена?
 
От: Спряха Закона Срещу Търговските Вериги

Блеки, няма как да работят на 5 процента, остави статистиките и обявените данни от самите тях
Това което ми показваш за мене означава, че и в щатите се вършат същите игри като тука, това е
Но реалността е друга, повярвай ми,,, пък и сам може да сметнеш ама ней тъй
 
От: От: От: Спряха Закона Срещу Търговските Вериги

A oт къде ще дойде, ако не от разлика покупна и продажна цена?

Веригите изначално са рекламни компании. Специализацията им е търговия на дребно.
 
От: Спряха Закона Срещу Търговските Вериги

Ако беше толкова лесно, нямаше да има толкова много счетоводители и толкова много начини на отчитане на печалба... А закупената и нереализирана стока къде е в тия 5%? А други придобити активи? Какво влиза в приходната част? Сумата от продажба на стоките или и други неща?

Аз ти казах не случайно оперативна печалба, явно не си видял. Както писах, че нетен марж на печалбата е нетна печалба върху приходите, приема се всички! Това го дадох във връзка с факта, че тук реализират големи печалби и се изтичат в странство. Брутна печалба ти трябва като най-близко разликата от приходите по продуктите и разходите за създаването им - без админстративните и маркетинг разходи, както и всичко свързано развойна дейност или ДМА + фин. разходи/приходи.
 
От: Спряха Закона Срещу Търговските Вериги

Блеки, няма как да работят на 5 процента, остави статистиките и обявените данни от самите тях
Това което ми показваш за мене означава, че и в щатите се вършат същите игри като тука, това е
Но реалността е друга, повярвай ми,,, пък и сам може да сметнеш ама ней тъй

Ех добре глобалният стандарт САЩ, УК, ЕС и т.н е около 5% и това не било така - ок колко е? В смисъл не правят марж средно по 100% това не е да вземеш 1 контейнер внос от Китай.
 
От: Спряха Закона Срещу Търговските Вериги

Искаш да кажеш, че за теб е важна счетоводната печалба? Нужно ли е да се споменава колко лесно тая печалба може да бъде....занижена?
 
От: От: От: Спряха Закона Срещу Търговските Вериги

Веригите изначално са рекламни компании. Специализацията им е търговия на дребно.

Да рекламират "техните" стоки от доставчиците купени или на консигнация - та или са комисионери или бачкат за марж си - не продават все пак рекламни спотове, а си плащат за такива в медиите или се бъркам?
 
От: Спряха Закона Срещу Търговските Вериги

@Блеки
Абе не съм много запознат, ама и ти не си, а ного спориш
Айде някой счетоводител да се обади примерно на някой супермаркет или българска верига
Бас държа че печалбата се осчетоводява на кръгли проценти, примерно всичката стока на 5 персента
Но това не значи, че е точно осчетоводяване, защота цигарите са на 5, хляба е на 10, алкохола е на 50, подправките са на 100, и ад продължавам ли ааа
Разбра ли ме
 
От: Спряха Закона Срещу Търговските Вериги

Баш си продават - за стоката ти във верига веднъж плащаш рекламна площ, затова, че е на щандовете им. Ако искаш да е дублирана на касите, като дъвките на пример, плащаш втора рекламна площ, при това по-скъпо, щото посещаемостта е по-голяма. Освен това си задължен да печаташ за твоя сметка няколко стотин хиляди торбички в годината, на които, разбира се, слагаш твоята реклама. Също така, задължен си да участваш известен брой пъти в годината в рекламната им брошура, като си плащаш рекламата там. Не на последно място, плащаш вход на всеки твой продукт, който влиза във веригата. И когато веригата открие нов магазин, плащаш и затова. Сега сложи вместо верига - сайт, и вместо щанд - банер, и ще видиш, че са си баш рекламни компании.
На веригата не ѝ дреме за продуктите вътре.

ПП В тия 5%, или по-точно, в outcome, влизат ли дивидентите на акционерите? Т.е., профита преди или след това се отчита?
 
От: Спряха Закона Срещу Търговските Вериги

Искаш да кажеш, че за теб е важна счетоводната печалба? Нужно ли е да се споменава колко лесно тая печалба може да бъде....занижена?

Не просто тази печалба е дългогодишна при много силно регулириуеми страни където трудно стават шашмите. А и вие всички много добре знаете, че в отоговр на конкуренцията или свиват маржа или се окрупняват повече и предоговорят по-добри условия но маржа не на стоките средно я мине 20-30% я не. Примера със шоколада 60 стинки без ДДС дистрибутра чуква 20 стинки цената става 80 стинки без ДДС ня която купува и продава на 1 лв без ДДС та чисто ще има 25% марж. На масовите стоки няма как маржа да е повече от 30% сигурно единични случаи на продуктови категории може и много повече, но това е малък процент. Давам прост пример знам какви са доставниците цени на електроника на един от 2-та топ вносители в БГ и надценката на дребрно е около 15-20% като пончем от техно маркет и стигнем до онлайн магазините - ако някой внесе нещо от Китай дето не е масово и няма конкуренция естествено маржа ще е до небето.
 
От: От: Спряха Закона Срещу Търговските Вериги

@Блеки
Абе не съм много запознат, ама и ти не си, а ного спориш
Айде някой счетоводител да се обади примерно на някой супермаркет или българска верига
Бас държа че печалбата се осчетоводява на кръгли проценти, примерно всичката стока на 5 персента
Но това не значи, че е точно осчетоводяване, защота цигарите са на 5, хляба е на 10, алкохола е на 50, подправките са на 100, и ад продължавам ли ааа
Разбра ли ме

Ех значи, аз ти говоря среднен нетен марж не продуктов марж - аз ти казах топ веригите в ЕС, УК, САЩ и ко бачкат на такъв марж от 5% одитиран от най-престижните компании, процент който не кореспонидра в огормен процент консултанска дейност.
 
От: От: Спряха Закона Срещу Търговските Вериги

Баш си продават - за стоката ти във верига веднъж плащаш рекламна площ, затова, че е на щандовете им. Ако искаш да е дублирана на касите, като дъвките на пример, плащаш втора рекламна площ, при това по-скъпо, щото посещаемостта е по-голяма. Освен това си задължен да печаташ за твоя сметка няколко стотин хиляди торбички в годината, на които, разбира се, слагаш твоята реклама. Също така, задължен си да участваш известен брой пъти в годината в рекламната им брошура, като си плащаш рекламата там. Не на последно място, плащаш вход на всеки твой продукт, който влиза във веригата. И когато веригата открие нов магазин, плащаш и затова. Сега сложи вместо верига - сайт, и вместо щанд - банер, и ще видиш, че са си баш рекламни компании.
На веригата не ѝ дреме за продуктите вътре.

ПП В тия 5%, или по-точно, в outcome, влизат ли дивидентите на акционерите? Т.е., профита преди или след това се отчита?

Да прав си, не го оспорвам това, но можеш ли да кажеш какъв ти е % от тези приходи спрямо продажбата на стоки и продукти?

Да това ти е нентата печалба, която е на акционерите - или я капитализират или я разпределят на акционерите. Приеми го като чиста печалба от бизнес операциите, дивидентите нямат нищо общо в нея.
 
От: От: Спряха Закона Срещу Търговските Вериги

Ех значи, аз ти говоря среднен нетен марж не продуктов марж - аз ти казах топ веригите в ЕС, УК, САЩ и ко бачкат на такъв марж от 5% одитиран от най-престижните компании, процент който не кореспонидра в огормен процент консултанска дейност.

Което значит че не е реален, всичко се изписва на най малкия процент и те товае
Ама при чуждите вериги у нас има и проблем с вътрешнопазарните доставки от ЕУ, и това се знае много добре, не всичия внос се декларира
Пример Румъния, която въведе регистрация и за европейския внос и веднага се видяха машинациите от чуждите вериги
Не мога да разбера като земете да зашитавате няква версия и ви става като лична кауза и не виждате никви други гледни точки, а истината е някъде там
 
От: Спряха Закона Срещу Търговските Вериги

Не знам какъв процент е, а и при всяка верига е различен. Основните показатели за една верига не са процента, на който работи, а коефициентът - колко пари харчи човек за единица време в нея. Общо взето, за веригите са важни логистиката, начинът на нареждане на регалите, промоциите, местоположението (за предпочитане до други вериги!!!)
Просто бизнесът там тече по различен начин от стандартния магазин. Преди 10тина години, Плесио в Гърция бяха купили едни монитори сони - 17 инчови тогава бяха актуални, моделът беше спечелил приза за годината, с една извита стойка надолу, красив беше... Е, продаваха го по едно евро. От Сони пищяха, конкуренцията пищя, но познай - Плесио не бяха на загуба от това.

ПП Това с дивидентите не го разбрах - раздадени са и са включени като разход, или не са раздадени, и са част от тези 5% печалба? Също така, дали са включени приходите на свързани компании?
 
От: От: Спряха Закона Срещу Търговските Вериги

Не знам какъв процент е, а и при всяка верига е различен. Основните показатели за една верига не са процента, на който работи, а коефициентът - колко пари харчи човек за единица време в нея. Общо взето, за веригите са важни логистиката, начинът на нареждане на регалите, промоциите, местоположението (за предпочитане до други вериги!!!)
Просто бизнесът там тече по различен начин от стандартния магазин. Преди 10тина години, Плесио в Гърция бяха купили едни монитори сони - 17 инчови тогава бяха актуални, моделът беше спечелил приза за годината, с една извита стойка надолу, красив беше... Е, продаваха го по едно евро. От Сони пищяха, конкуренцията пищя, но познай - Плесио не бяха на загуба от това.

ПП Това с дивидентите не го разбрах - раздадени са и са включени като разход, или не са раздадени, и са част от тези 5% печалба? Също така, дали са включени приходите на свързани компании?

Уф големи икономисти тука а язе нишо не разбирам
Обясни ми като процента на печалба не е важен и защо коефициента за разход е по значим
Ако може до ми го обясниш на английски, защото от българските ти обяснения не мога да разбера
 
От: Спряха Закона Срещу Търговските Вериги

Процентът, през който магазинът продава една стока , не е процентът на печалба за него.
 
От: Спряха Закона Срещу Търговските Вериги

Процентът, през който магазинът продава една стока , не е процентът на печалба за него.
Сигурен ли си и дали приходите от рекламна площ не се осчетоводяват и не влизат в печалбата
Може би всичко се плаща на ръка, без фактури я незнаю
 
От: Спряха Закона Срещу Търговските Вериги

Не съм сигурен и не зная. Затова питам. Затова питам и за свързаните компании, щото то реално там е въпроса.
 
От: Спряха Закона Срещу Търговските Вериги

Не съм сигурен и не зная. Затова питам. Затова питам и за свързаните компании, щото то реално там е въпроса.

Оле боже,,, той не знай за кво спори
Мени ми се стори не да питаш, а да изказваш мнение и да спориш
Сигур лесно забравяш иси падал на главата си като малък
Еми тогаз та извинявам за грешките
 
От: От: Спряха Закона Срещу Търговските Вериги

Което значит че не е реален, всичко се изписва на най малкия процент и те товае
Ама при чуждите вериги у нас има и проблем с вътрешнопазарните доставки от ЕУ, и това се знае много добре, не всичия внос се декларира
Пример Румъния, която въведе регистрация и за европейския внос и веднага се видяха машинациите от чуждите вериги
Не мога да разбера като земете да зашитавате няква версия и ви става като лична кауза и не виждате никви други гледни точки, а истината е някъде там

А аз не мога да разбера, като не ти харесва нещо веднга трябва да не е така - казвам пак, тези 5% не са вписват просто така, а тези 5% е явно нормална печалба(тук говоря икономически термин, който вади печалба, която покрива алтернативните разходи на всички участници в индустрията), която е установена като стандарт от конкуренцията. Да може спокойно да се манипулира, но щом във всички бели и развити страни с пазари със силни играчи гравитира около 5% значи има нещо вярно. А и всеки може да смята, ако има свръх печалба някакви луди 50-100% печалба на нетна печалба към общи приходи всички ще се избиват да правят клонове на веригите, като навремето моловете - но сега темпа е нищожен просто много играчи изядоха тази "титанична" печалба. Най-чистият пример бе с ВЕИ-то тройните като стартираха всичко и подписаха договорите и закона се работеше по 80 стинки на киловат солар с други думи 2008-9 години точно за 2 - 3години, че и по малко си върщаше инвестицията, демек якоооооооо печалба след това стана мега бум и сега не иска да се чува за ВЕИ солар бизнес, дори се говори и за фалити - така, че всичко е пазарни действия лесно може да се проследят. Веригите у нас не са от днес, а като гледам вече играчите се консолидират за да останат в играта, а други просто напуснат както Белгийците от Пикадили, както няколко собственика от строителните вериги и т.н.
 
Последно редактирано:

Горе