Спряха Закона Срещу Търговските Вериги

От: От: Спряха Закона Срещу Търговските Вериги

Не знам какъв процент е, а и при всяка верига е различен. Основните показатели за една верига не са процента, на който работи, а коефициентът - колко пари харчи човек за единица време в нея. Общо взето, за веригите са важни логистиката, начинът на нареждане на регалите, промоциите, местоположението (за предпочитане до други вериги!!!)
Просто бизнесът там тече по различен начин от стандартния магазин. Преди 10тина години, Плесио в Гърция бяха купили едни монитори сони - 17 инчови тогава бяха актуални, моделът беше спечелил приза за годината, с една извита стойка надолу, красив беше... Е, продаваха го по едно евро. От Сони пищяха, конкуренцията пищя, но познай - Плесио не бяха на загуба от това.

ПП Това с дивидентите не го разбрах - раздадени са и са включени като разход, или не са раздадени, и са част от тези 5% печалба? Също така, дали са включени приходите на свързани компании?

Е така, като не знаеш малко разговора отива в друг стил като гледам на запад как са нещата, някак си ти оборва тезата, но както и да е ... а иначе винаги са проценти, дори и това колко харчи се прехвърля към нещо си.

Дивидента не е разход за компанията, той е печалбата на акционерите. Само привилигированите акции т.е. дивидента към тях бива приспаднат от печалбата, но той пак не е разход - просто приспада това, което остава за обикновените акционери.
За това всичко с дивидентите ще го видиш в отчета по паричните потоци.
Ако пък получи от дъщерни или асоциирани дружества дивидент, да той ще си влезе в приходите.

Но абсолютно всичко се отчита към определена счетоводна статия/категория пак можеш да си правиш маржовете. Най-важният марж е маржа на брутната печалба продажби минус разходи по себестойността на продуктите делено на продажбите. Това е най-чистият марж без да калкулира всички финансови разходи, както административни и маркетинг - дори към този марж може да извадим и отстъпките и вече ще се види чистото. Просто си отвори отчета на някой ритейлър на запад и гледай.
 
От: Спряха Закона Срещу Търговските Вериги

Що, ти знаеш ли дали приходите, и кои точно приходи се отчитат? И понеже гледам и експерта също се е изказал, да спомена, че аз продавам на КиК електроникс, но ти купуваш моята стока от Техномаркет България. Аз продавам на Видеолукс, а ти купуваш от Технополис. Счетоводството на веригите далеч не е толкова лесна работа...
 
От: Спряха Закона Срещу Търговските Вериги

Далеч съм от факта, че счетоводството им е лесно, но хич не им е и трудно избират FIFO Или LIFO метода всичко друго автоматично от касата се кредитира и дебитира (като търговски отстъпки или търговски кредит и т.н) това за оперативната част, другото е вече магията на печалба ли ще сме или не. А иначе, това за рекламните и т.н неща, които си писал просто се приспадат от цената, не са отделни приходи. А иначе има си счетоводна статия която отчита продажбите и разходите(+труда + подръжка + транспорта и всичко което е пряко свързано като оперативен разход за произвдоството на Х стока) по продажбите - без административни, маркетинг и отстъпки и т.н други разходи.

Ако не е тайна какво продаваш, че всички от теб го купуват?
 
От: Спряха Закона Срещу Търговските Вериги



Не мога да разбера защо викат промиване на мозъци. Че това си е направо за безмозъчни. Т.е. как може да промиваш нещо, дето го няма.

:lol: :lol: :lol:
 

Горе