Много е дълго, а е много рано да го пиша. Сори ако някъде съм изял букви, но спя още.
Вижте пичове, много се впрягате. Тестове са му майката и ви давам пример:
2 акаунта, реклами на 2 магазина с еднакви продукти. Звъня и питам съпорта следното:
Рекламирам от 2 акаунта, защото от 1 не мога да рекламирам 2 сайта с еднаква тематика. Хващам за сравнение 1 обща дума "кърпи" (думата е друга, давам тази за пример както и парите). Та в акаунт едно ctr 7%, качествен рейтинг 10/10, цена клик 0,08лв - реално, зададени 0,10лв максимамални, усвоени дневно 4лв. Другият акаунт, същата дума, същият качествен рейтинг, цена на клик 0,12лв реални, 0,15лв макс, ctr 3%.
Въпроса беше защо по-евтиният клик е по-ефективен?
След като ми изредиха поне 10 фактора, като 9 от тях не виждаме ние като юзъри завърши с "а, да. Качествения...Няма какво да го гледате"
Какво се окажа? Колкото по-често хората кликат на рекламата докато е на 3то място примерно, толкова по-голям е шанса тя да иде на 2ро за по-малко пари на клик, съответно по тази логика и на 1во. Системата калкулира на база последни 3, 7, а дори 30 дни кликове според позицията за да извади коефициент оценяващ дали е интересна и атрактивна рекламата. Ако е, я бута нагоре.
Да, ама другият акаунт ми потъваше с реклами на 4,5 позиция. Мацката ме съветваше, че най-лесно е да бутна цената нагоре за 3,4,5 дни и така да принудя системата. Да, ама аз като си помислих малко, то в крайна сметка това е система, тоест алгоритъм. Няма начин да няма начин да не го манипулираш. Welcome to BG!
Не вдигнах цената, свалих я, но пък смених текстовете на рекламите с малко по-атрактивни call-to-action и за 2-3 дни нещата се оправиха.
Идеята ми е, че твърде много се вживявате в данни, които системата сама ви дава. Същата тази, която ви прибира парите. Все едно да се доверя на ЕВН, ЧЕЗ и тн. Пробвай по единия начин, пробвай обратното. Да, ще загубиш 3-6 дни, но ще правиш изводи на база резултат, а не някакви коефициенти дето никой не знае как се смятат и дали се смятат както трябва.