От: Трябва ли фирмите, които правят сайтове да обявяват цените на сайта си?
По принцип в белия свят, е несериозно да отидеш при компания без предварително ориентировъчен бюджет. Има компании, в които клиента похарчва 20 хиляди долара само за срещата в някои от етапите и това са случаи от реалния живот. И цената не е фиксирана, тя е стартова. Хората в белия свят не си крият бюджетите, все едно ги е страх, че някой ще им открадне парите и ще офейка в мексико.
Но тук не е белия свят и реалността е малко (или много по-различна).
По принцип, ние сме питали за бюджети, но преди много време след като преценихме средната реакция на този въпрос, спряхме.
Въпреки това, всеки потенциален клиент си личи колко е мотивиран за проекта си, колко е мотивиран от срещата с нас. Срещам с толкова хора, днес се връщамм от двучасова среща и след малко пак тръгвам чак на майка си. Може да се каже, че вече имам алергия от потенциалните клиенти и имам толкова експириенс колкото имма един търговец на ябълки на пазара, които с бегъл поглед върху една ябълка може да каже какво е качеството и, на каква цена, и дали ще се продаде изобщо и да прецени още на момента дали да я извхърли в контейнера и да нареди новите свежи ябълки.
Мотивираните за работа клиенти не се пазарят за цени, дори и да им се виждат високи на пръв поглед, те продължават със своята учтива любознателност и стремеж към добра комуникация, за да разберат какво конкретно ще получат като услуга.
И пак казвам, пестене на време не е нещо, което касае поръчката на нов уеб проект, от които зависи бизнес. Всъщност вложението на време е нещо много наложително и ето липсата му е показателна, колко потенциалния клиент има желание да анализира, да се консултира и да направи своите планове на база на всички срещи, отговори които е получил и прочее.
И по примера с ТинкФаст, които казва, че никога не би си загубил времето, най-вероятно ние не бихме му изпратили оферта, ако каже по телефона (ако се прежали да се обади без да имаме цени) "Добър ден, пратете ми оферта с цена за еди какво си.. Не, нямам време за среща. Благодаря".
Неприятно е когато си гледаш дори извадки от офертите ..и не става дума само за копирани текстове от уеб сайта ни, а цели извадки от оферти, публикувани някъде като контент като няма от къде другаде да го е видял, освен да е идвал в офиса да мрънка суховато за оферта или по телефона да си обяснва колко е зает, или да ми идват клиенти, които са пообиколили вече фирмите и да ми казват "Абее.. тука вашата оферта същата я получих еди къде си същата" и ми я показва да си я видя и само шрифта е сменен и цената от долу.