Ще остане ли жив Феликс Баумгартнер, като скочи утре от 30 000 метра

От: Re: Ще остане ли жив Феликс Баумгартнер, като скочи утре от 30 000 метра

Постигане на рекорди, които биха допринесли за човешкото развитие и просперитет с участието на човек. Явно е нелепо, да :)

Също така са нелепи и състезания от типа на Формула 1, където забележи участват 24 пилота и десетки хиляди инженери, които развиват технология, която в близкото бъдеще влиза в серийните автомобили. Нелепо е! Как може тези 24 човека да правят сеир с рекламна цел на някоя автомобилна компания, както и на спонсорите по автомобилите им!



Не е ясно дали не са го направили. Това, че няма черно на бяло резултати, не значи нищо. Ако това е единствения ти довод, заради който направения експеримент не носи научна информация ... е да ти имам логичното мислене :)

ktomov, вземи спри примерите с коли, щото са нелепи, смешни, и изпразнени от съдържание. Пак те питам колко човека ще литнат от виенското колело вдигнато на 40 км. височина в следващите 5 години? Прогнозирай просто. Защото разработките от F1 влизат в употреба за по-малко от 5 години.
 
От: Ще остане ли жив Феликс Баумгартнер, като скочи утре от 30 000 метра

Аз не мога да разбера какво ви пречи този експеримент, каквато и да е целта му? Ако ще да е реклама, ако ще да е с цел получаване на научни данни, ако ще да е аз рекорд. Хората са го финансирали, рекламират се, постигнаха се няколко рекорда. Самият Феликс е доволен, на човека явно това му е живота, той е постигнал една своя мечта, сам се е съгласил да участва и е поел всички рискове. Риск има за всички, състезателите във Формула1 да не би да не рискуват? Всички пилоти и парашутисти рискуват живота си ежедневно, дори да караш колата си по пътя е риск.

Каквато и да е причината за скока, хората направиха нещо, което не е правено до сега. Създадоха зрелище, което изпъкна пред другите световни проблеми и глупости, накараха милиони да гледат и да тръпнат в очакване. Всички са доволни, само тук има някои, които поради неразбираеми за мен причини негодуват.
 
От: От: Ще остане ли жив Феликс Баумгартнер, като скочи утре от 30 000 метра

които поради неразбираеми за мен причини негодуват.
Може би са в мензис? :lol:
 
От: Re: Ще остане ли жив Феликс Баумгартнер, като скочи утре от 30 000 метра


Супер, аз се чудех защо не дават нищо от неговия поглед, а го снимат само отстрани, но си беше логично че ще е накичен с камери като коледна елха :)
 
От: От: Ще остане ли жив Феликс Баумгартнер, като скочи утре от 30 000 метра

Да обобщя. Данните събрани преди 50 години, без да ни се навират в очите, като събитие, са по-ценни от събраните в комерсиалния скок.

С какво са по-ценни, би ли споделил? Защото няколко пъти го споменаваш и всеки път от доводите ти става ясно, че скока е бил по-рискован, но не и по-полезен.

Без херметически затворен костюм преди 50 години, за да се получат реални данни. С херметически сега, за по-малко риск. Самият Баумгартнер каза, че "не е усетил нищо, защото да си в костюм е все едно да си в отливка". Нещо против? или неговото мнение не е важно? И именно защото целта на сегашната мисия беше "по-малко риск, по-малко риск, и най-вече по-малко риск" пускането му с неизправен скафандър е престъпно.
Да не забравяме, че скокът преди 50 години е на ДЕЙСТВАЩ военен. Мисля, че последното изчерпва сравненията.

Нали не мислиш, че в бъдещето хората ще скачат без херметически затворен костюм, че да са толкова важни данните от скок без такъв костюм? Напротив, ще гледат да го направят още по-безопасно и безболезнено, както при скока на Феликс сравнен със скока преди 50 години. Пак казвам, това не ти е конкурс за най-луда глава!

Да не говорим, че преди 50 години не са имали технологиите, които имат днес, за да анализират подобен скок по начина, по който могат да го анализират днес. Но това вече го казаха.

Аз не мога да разбера какво ви пречи този експеримент, каквато и да е целта му?

Завист, хейтърство, тролване и липса на мащабно мислене. Това са моите предположения.
 
Последно редактирано:
Re: От: Re: Ще остане ли жив Феликс Баумгартнер, като скочи утре от 30 000 метра

ktomov, вземи спри примерите с коли, щото са нелепи, смешни, и изпразнени от съдържание. Пак те питам колко човека ще литнат от виенското колело вдигнато на 40 км. височина в следващите 5 години? Прогнозирай просто. Защото разработките от F1 влизат в употреба за по-малко от 5 години.

Виждам, че не си прочел нито думичка от изписаното от мен и Nortrant на предните 2 страници. Просто не виждам смисъл да отговарям на купищата глупост която изписа. За какви виенски колела говориш изобщо?!

Единственото подобие на логично мислене което хванах от думите ти беше свързано с това, че в момента от Ред Бул ни навряха нещата в очите, иначе казано го излъчиха онлайн и виждаш ли поради тази причина опита им е бил ненужен и неточен. Ако беше скрито и просто днес в пресата пишеш, че човек е скочил от 39км, явно резултатите щяха да са други, както и постижението.

Освен това до сега е имало два тестови скока, единия от 21 800 метра и един от 29 000 метра. Нали знаеш, че 10 километра разлика не са малко? Не съм напълно сигурен, кога точно се появи проблема със скафандъра, но въпреки всичко си противоречиш. Значи човек без херметизиран костюм е бил в по-голяма безопасност, от колкото Баумгартнер с "проблем" в нагревателите на костюма на шлема?
 
От: От: От: Ще остане ли жив Феликс Баумгартнер, като скочи утре от 30 000 метра

Завист, хейтърство, тролване и липса на мащабно мислене. Това са моите предположения.

Аууу, много ме обиди :lol:
явно не може всички да са широкоскроени като теб
th_bow.gif
 
От: От: От: Ще остане ли жив Феликс Баумгартнер, като скочи утре от 30 000 метра

Аууу, много ме обиди :lol:
явно не може всички да са широкоскроени като теб
th_bow.gif

Не съм имал за цел да обиждам някой. Просто това са изводите, които си правя от изчитането на коментарите на "опозицията".

1. Възмущение от рекламата, която са си направили Ред Бул - завист. Не може да се възмущаваш от нещо, което някой прави, което не вреди на никой и може само да е от полза, освен ако не му завиждаш на тоя някой и не искаш ти да си на неговото място. С какво щеше да е по-добре ако Наса бяха организирали мисията? Вместо частна фирма да инвестира парите, щяха да ги платят американските данъкоплатци. И за кой щеше да е по-добре това? Със сигурност не за обикновения американски гражданин. Ако Бойко обяви, че България ще инвестира 50 милиона за подобен проект, ще се вдигне патардия до небето. Ако обаче каже, че частна фирма ще дойде да направи проекта и ще предостави данните на учените от БАН, тогава вече ще е друго. Някои ще се радват, на други няма да им пука, но със сигурност няма да се оплакват, че се дават грешни пари по време на криза.

2. Публикуване на снимки тип 9гаг с цел омаловажаване на постижението - тролване.

3. За липсата на мащабно мислене няма какво да добавя освен цитат на академика:

ktomov, вземи спри примерите с коли, щото са нелепи, смешни, и изпразнени от съдържание. Пак те питам колко човека ще литнат от виенското колело вдигнато на 40 км. височина в следващите 5 години? Прогнозирай просто. Защото разработките от F1 влизат в употреба за по-малко от 5 години.

Явно всяко нещо, което няма да влезе в употреба до 5 години, не си струва да се започва.

И един обобщаващ цитат от ктомов:

Опитвате се да си затворите очите за нещо, което вашите внуци ще могат да усетят, само защото човека организирал цялото нещо си е направил реклама :)
 
От: Ще остане ли жив Феликс Баумгартнер, като скочи утре от 30 000 метра

Що не вземете да скочите всички, че ми омръзна да ви чета мислите? :mrgreen:
 
От: Ще остане ли жив Феликс Баумгартнер, като скочи утре от 30 000 метра

Феликс Баумгартнер е откраднал проекта за скок от космоса от българин. Сензационната новина разпространи австрийският вестник "Куриер" два дни след като Безстрашния полетя от 39 км и преодоля звуковата бариера.
Изданието цитира нашенеца Иван Трифонов, който твърди, че започнал да подготвя своя авантюристичен проект още през 1992 година с помощта на руски космонавти. Нарекъл го "Мисия Уран". Мечтата му била да се издигне с 300-метров балон в стратосферата на височина 50 000 фута и да се хвърли оттам със скоростта на звука. За да я реализира му трябвали 6,5 млн.евро, но така и не успял да намери спонсори. Три пъти преговарял с Red Bull - фирмата, която впоследствие финансира Феликс. И трите пъти обаче българинът бил отхвърлен.
През 2005 година се срещнал с Баумгартнер в Залцбург. Трифонов му показал проекта си. "Феликс копира всички изчисления и адреси за контакт. Моето условие беше да ме приемат като консултант на екипа му", разказва Трифонов. Договор обаче не подписали. "Имам вяра в честността на спортистите. Това беше грешка", отчита сега българинът.

"Скоро ще се чуем", казал му Баумгартнер и повече не се обадил. Трифонов му изпратил коледна картичка с въпрос какво се е случило със съвместния им проект. "Тогава ми отговори, че няма нужда от мен. По-късно научих от медиите, че ще изпълнява проекта с отбора на САЩ. Това е безпринципно", казва нашенецът.
Така на 14 октомври 2012 година австриецът скача от ръба на космоса и става суперзвезда, а българинът седи във сива сграда във Виена и гледа по телевизията как друг сбъдва мечтата му.

"Не завиждам на успеха на Феликс Баумгартнер, но това е моят проект. Бих искал да го съдя, но нямам нищо черно на бяло, нямам финансовата мощ на Red Bull", казва Иван Трифонов.
Австрийският "Куриер" посочва, че той четири пъти е чупил рекордите на Гинес. Първи е прекосил Средиземно море с балон, пълен с горещ въздух, първи е изминал разстоянието между Северния и Южния полюс с балон и първи е минал с балон над Кремъл, Йерусалим и Китайската стена. Най-голямата му мечта обаче остава неосъществена.

"Идеята за свободно падане от стратосферата е на повече от 50 години. Концепцията на г-н Трифонов не е била убедителна и затова не й е даден ход", твърдят спонсорите от Red Bull.


Източник

И първоизточник
 
От: Ще остане ли жив Феликс Баумгартнер, като скочи утре от 30 000 метра

Това не беше никавка реклама на RedBull, това беше DDOS на Youtube :p
 
От: Ще остане ли жив Феликс Баумгартнер, като скочи утре от 30 000 метра

Абе бихте ли скочили като тоя куку, ако имате възможност? Лично аз сериозно бих се замислил, дали си струва, но по-скоро, да:)
 
От: Ще остане ли жив Феликс Баумгартнер, като скочи утре от 30 000 метра

Това с крадения проект ми се вижда малко пресилено. Не мисля, че е нормално един и същ проект първо да бъде оценен като неубедителен, а после да му се даде зелена светлина като убедителен. Явно проектът не е същия колкото и да се опитва въпросният човек да трупа слава на гърба на скачача.
 
От: Ще остане ли жив Феликс Баумгартнер, като скочи утре от 30 000 метра

Ето малко и за българските парашутисти:

Чавдар Джуров е по-големият син на тогавашния министър на отбраната Добри Джуров. Първия си световен рекорд прави едва навършил 18 г. Година по-късно - на 28 август 1966 г., поставя индивидуален световен рекорд от височина 15 418 м.
Уникалното в случая е, че Джуров скача не от балон, както Баумгартнер, а от движещ се с висока скорост двуместен изтребител МиГ-15, който се използвал за обучение на курсанти. Температурата на въздуха била минус 65 градуса, а костюмът - стандартен височинен за пилоти. Парашутистът излитал в задната кабина, предназначена за обучаемия пилот, и при достигане на необходимата височина катапултирал. По принцип
катапулт се
използва само
при аварийна
ситуация
- примерно, ако самолетът е ударен или двигателят откаже. Изстрелването на пилота заедно със седалката и днес, при много по-съвършената техника, крие висок риск, понякога дори е завършвало трагично. След един от рекордните скокове Чавдар се приземил с доста силна травма в гръбнака именно от удара на катапулта.
Малцина обаче знаят, че доста преди това, през 1957 г., български парашутисти скачат от люка на летящ бомбардировач. Люкът като правило се намира под корема на самолета, от него при боен полет се спускат авиационни бомби. Преди излитането парашутистите влизали в люка вместо бомбите, хващали се здраво и при сигнал просто се пускали в бездната.
Международната федерация по парашутизъм (ФАИ) в Париж признава рекордите на българските парашутисти, но след последния скок на Джуров забранява всякакви подобни опити. Първата причина е прекомерно високият риск за живота, а втората се крие в опасения на медици, че скоковете просто надхвърлят човешките възможности. Месец преди всеки опит за поставяне на рекорд (ФАИ) е получавала подробна информация. От Париж изпращали специална апаратура за регистриране на постижението.
Почти всички рекорди са правени в небето над Добруджа. За стартова позиция е било избрано летището в Добрич, тогава Толбухин. Изборът на добруджанската равнина не е бил случаен. Заради падането от големи височини имало опасност вятърът да отвее падащите парашути доста надалеч. А приземяването в скалисти планини примерно е едно най-неприятните.
"Генерал Джуров знаеше за увлечението на Чавдар по парашутизма и го подкрепяше", си спомня тогавашният началник на Генералния щаб о.р. генерал-полковник Атанас Семерджиев. За разлика от министъра
съпругата му
Елена била против,
но така и не успяла да спре сина си от авиацията. Армейски генерал Джуров можел само с една дума да забрани суперрисковите скокове във ВВС, но не го направил. Според Семерджиев преди всеки опасен опит министърът лично пристигал в района на Добрич и чакал да види с очите си приземяващите се ентусиасти.
По спомени на авиатори парашутизмът бил юношеското увлечение на Чавдар. Голямата му мечта била да стане летец, а по-късно - космонавт. На боен изтребител той полита твърде скоро, но от отряда на кандидат-космонавтите го изваждат по медицински причини.
6 души заминават за звездното градче в бившия Съветски съюз - бъдещите космонавти Александър Александров и Георги Иванов, Иван Наков, Георги Йовчев (Йовата), Иван Наков, Чавдар Джуров и Кирил Радев. Последните трима отпадат след намесата на съветски доктори. На 6 май 1983 г. Йовчев, на когото в Москва откриват сърдечен проблем, се разбива в Добруджа с боен самолет.
"Чавдаре, ще те правим ли космонавт?", попитал го веднъж инструкторът му по летателна подготовка Цветан Стойновски, полковник от резерва. "Много съм мераклия, но това е невъзможно. Като ученик след падане от мотор съм губил съзнание. Лекарите знаят това и имам проблеми даже и за самолета. Никой няма да ми разреши", отвърнал тогава младият Джуров.
В тези думи, предадени от инструктора,
може би се крие
истината за
ранната смърт
на Чавдар. Той загива на 14 юни 1972 г. при тренировъчен полет с инструктора Венцислав Йотов. Техният реактивен изтребител Л-29 се забива със страшна сила край плевенското село Крушовене. Тогава за такива трагични новини не се пишеше, знаеха само близки на загиналите и повечето от авиаторите.
Днес все още се спори за причината за катастрофата. Официалната версия за неизправност в самолета не се приема от подп. о.р. Ивайло Николов, инструктор на Чавдар по парашутизъм. Според него причината е недостатъчна летателна подготовка и претоварване на организма. По думите му от всичките 217 летателни часа, които Джуров имал зад гърба си, 200 били на задната седалка на машината. Само в 17 от тях той управлявал лично самолета.
Освен това в деня преди фаталния полет Чавдар не присъствал на задължителния инструктаж. Само този пропуск бил достатъчен, за да спрат полета. Заедно с Йотов трябвало да лети млад курсант, който обаче се разболял, вдигнал температура. За да не пропадне обаче занятието, предложили на Джуров да лети и той се съгласил. В самолета обаче ролите се разменят - мястото на инструктора заема Чавдар, а на обучаемия - Йотов.
В такава ситуация обикновено
водачът взема
всички решения Предполага се, че самолетът е попаднал в трудна ситуация, изходът от която е изисквал не само умения, но и по-силен организъм.
"Пикират с главата надолу, в съзнание си, но нищо не виждаш и не можеш да вземаш правилни решения. Венци Йотов пък не можел да изведе самолета, защото лостът за управление бил опрял в корема на Чавдар", коментира подп. о.р. Николов. Лостове за управление има и в двете кабини, като пилотът отзад е длъжен да следва командите на инструктора.
Стойновски, инструкторът по летателна подготовка, не приема тази версия. "Сега, след промените, нищо не ми преча да кажа, че тогава ми е бил натресен един некадърник, че от него ми е побеляла косата. Но Чавдар бе роден за пилот", твърди той. По думите му младият Джуров е в тройката на най-добрите му курсанти, които е имал за 11 г. инструкторска дейност. Това били бъдещият космонавт Георги Иванов, Бестанджи (алжирец) и Чавдар.
"Семерджиев, ела при мен!". Такова обаждане по телефона получил от министър Джуров в деня на катастрофата началникът на Генералния щаб. Гласът бе особен, веднага разбрах, че нещо лошо е станало, споделя бившият вицепрезидент на републиката. В кабинета на министъра заварил друг генерал - Делчо Симов, зам.-началник на Главното политическо управление на армията. Джуров вече бил получил съобщението, че самолетът със сина му на борда е изчезнал от екраните на радарите. Вече няколко часа го търсели из полетата на Плевен и Ловеч. Все пак имало някакъв шанс машината да се е приземила аварийно и двамата летци да са живи и здрави.
Министърът обаче
не хранел такива
надежди
Ситуацията му била прекалено ясна. Приел вестта мъжки, повече се притеснявал как ще я понесе съпругата му Елена. Затова помолил двамата генерали да съобщят новината.
По това време Джуров живеел в кооперация на днешния бул. "Васил Левски", малко преди пресечката с "Граф Игнатиев". В мига, когато ги видяла на прага на апартамента, майката разбрала всичко. "Знаех, че така ще стане", повтаряла в унес тя, колкото и Семерджиев да обяснявал, че все още търсят изчезналата машина.
Година след Чавдар загива и последният от тройката големи парашутисти полк. Иван Крумов. При стандартен скок с резервния парашут не успява да дръпне ръчката и се разбива в земята.

Източник: 24 часа
 
От: Ще остане ли жив Феликс Баумгартнер, като скочи утре от 30 000 метра

Абе бихте ли скочили като тоя куку, ако имате възможност? Лично аз сериозно бих се замислил, дали си струва, но по-скоро, да:)

Аз не бих.
Удоволствие (дори по-голямо от такъв скок) може да си доставя и с по-безопасни начинания :)
Твърде много ще загубя ако се случи нещо непридвидено :wink:
 
От: Ще остане ли жив Феликс Баумгартнер, като скочи утре от 30 000 метра

Феликс Баумгартнер е откраднал проекта за скок от космоса от българин. Сензационната новина разпространи австрийският вестник "Куриер" два дни след като Безстрашния полетя от 39 км и преодоля звуковата бариера.
Изданието цитира нашенеца Иван Трифонов, който твърди, че започнал да подготвя своя авантюристичен проект още през 1992 година с помощта на руски космонавти. Нарекъл го "Мисия Уран". Мечтата му била да се издигне с 300-метров балон в стратосферата на височина 50 000 фута и да се хвърли оттам със скоростта на звука. За да я реализира му трябвали 6,5 млн.евро, но така и не успял да намери спонсори. Три пъти преговарял с Red Bull - фирмата, която впоследствие финансира Феликс. И трите пъти обаче българинът бил отхвърлен.
През 2005 година се срещнал с Баумгартнер в Залцбург. Трифонов му показал проекта си. "Феликс копира всички изчисления и адреси за контакт. Моето условие беше да ме приемат като консултант на екипа му", разказва Трифонов. Договор обаче не подписали. "Имам вяра в честността на спортистите. Това беше грешка", отчита сега българинът.

"Скоро ще се чуем", казал му Баумгартнер и повече не се обадил. Трифонов му изпратил коледна картичка с въпрос какво се е случило със съвместния им проект. "Тогава ми отговори, че няма нужда от мен. По-късно научих от медиите, че ще изпълнява проекта с отбора на САЩ. Това е безпринципно", казва нашенецът.
Така на 14 октомври 2012 година австриецът скача от ръба на космоса и става суперзвезда, а българинът седи във сива сграда във Виена и гледа по телевизията как друг сбъдва мечтата му.

"Не завиждам на успеха на Феликс Баумгартнер, но това е моят проект. Бих искал да го съдя, но нямам нищо черно на бяло, нямам финансовата мощ на Red Bull", казва Иван Трифонов.
Австрийският "Куриер" посочва, че той четири пъти е чупил рекордите на Гинес. Първи е прекосил Средиземно море с балон, пълен с горещ въздух, първи е изминал разстоянието между Северния и Южния полюс с балон и първи е минал с балон над Кремъл, Йерусалим и Китайската стена. Най-голямата му мечта обаче остава неосъществена.

"Идеята за свободно падане от стратосферата е на повече от 50 години. Концепцията на г-н Трифонов не е била убедителна и затова не й е даден ход", твърдят спонсорите от Red Bull.


Източник

И първоизточник

Това с крадения проект ми се вижда малко пресилено. Не мисля, че е нормално един и същ проект първо да бъде оценен като неубедителен, а после да му се даде зелена светлина като убедителен. Явно проектът не е същия колкото и да се опитва въпросният човек да трупа слава на гърба на скачача.

Във всяка лъжа има истина!
Не мисля, че лъже за фактите които болдвам по-горе.

@bodyrock89 ме нарече завистлив, трол и без мащабно мислене.
Аз казвам, че ми омръзна от орисията на България, липсата на пустите пари и прокълнатите САЩ.
 
От: Ще остане ли жив Феликс Баумгартнер, като скочи утре от 30 000 метра

251257_3636345118244_1515120869_n.jpg
 
От: Ще остане ли жив Феликс Баумгартнер, като скочи утре от 30 000 метра

Днес разбрах на какво се дължи успеха на този човек.


:lol:

421301_4309253043954_1038419188_n.jpg
 
От: Ще остане ли жив Феликс Баумгартнер, като скочи утре от 30 000 метра

Не ми е хоби, но мисля че е добре да копирам коментар на Съфорумец (не от тук) по темата...


Българин: Феликс открадна проекта ми за скока от ръба на Космоса

"Не завиждам на Феликс за успеха, но просто искам да отбележа - проектът беше мой", казва българинът Иван Трифонов, който е с австрийско гражданство.
Преди 12 г. той разказа за проекта си в интервю за в. "Стандарт", озаглавено "Българин ще лети в Космоса с балон" (04.09.2000 г.).
Цитирай:
През 2005 г. той трябвало да приключи с проекта си. Тогава се свързал с Баумгартнер. Показал му всички документи и изчисления.
"Феликс си преписа всичките ми изчисления и адреса ми. Условието беше да ме вземе в екипа си. То обаче не бе включено към договор. Разчитах на честността на спортистите", допълва още българинът.

Линк
 

Горе