10 съвета за шефчетата

Rock

Well-Known Member
В тази тема ще изложа 10 съвета "Как да изградим успешно поведение" за тези от вас, които са на ръководни позиции и най-вече имат собствен бизнес със служители. Информацията е взета от международни сайтове, просто синтезирах в една тема.

1. Работете с персонал, който харесвате.

Лесно е да се чувствате нещастни в бизнес, заобиколен с негативни хора и такива, които постоянно ви развалят настроението. Не казвам, че всички трябва да си назначат дългокрака, руса, едрогърда колежка, но все пак избягвайте да сте заобиколени от несимпатични хора, защото в процеса на работа това ще ви оказва влияние.

2. Не се колебайте да уволнявате.

100% нормално е да уволнявате някой, който не си върши работата и не ви е в полза, все пак това е бизнес. Много често много ръководители на бизнес са стресирани заради неспособността да уволняват. Това предимно се отнася за белите страни, тук те режат както си искат, но все пак не е благоприятно и финансово изгодно да държите някой, който е в ущърб за вас и фирмата ви.

3. Създайте дългосрочни планове.


Ако планирате нещата в кратки срокове е добре и по-лесно се върши работа, но за да имате успешен бизнес трябва да се гледа и в по-дългосронча перспектива, затова си изградете планове, които да следвате и за година-две напред, че и повече. Дългосрочните планове са по-малко стресиращи и не натоварват толкоз служителите и самите вас.

4. Обогатявайте кративността си.

Всеки предприемач е малко или много изобретателен. А новаторството винаги носи печалби, изобретателността е важен елемент от бизнеса, затова четете, научавайте новости за да поддържате темпото на самите вас и да сте конкурентно-способни.

5. Бъдете себе си.

След като сте успели да станете шеф или ръководител на екип, значи личността ви се е справила по един или друг начин, затова бъдете себе си. Не се поддавайте на провокации, както и не се променяайте заради някой, защото личността си е ваша, за добро или за лошо.

6. Бъдете готов за стресови ситуации и се справете с тях по правилния начин.


Във всеки бизнес има неприятни ситуации и стрес, затова се въоражете с търпение и обмисляйте много добре постъпките си, за да се справите с проблемиоте по възможно най-добрия за вас начин.

7. Не очаквайте работа без проблеми.

С каквото и да се занимавате винаги изниквате разни досадни проблеми, а дори понякога и силно демотивиращи. В такива случай отново бъдете търпеливи и внимателно мислете за най-точното решение. Просто ставайте с идеята, че нещо може да се обърка и така, ще бъдете нащрек и ще сте по-способен да се справите с неразбориите в работата.

8. Не правете всичко сами.

Не се опитвайте да правите всичко сами, въпреки че имате служители. Все пак сте работодател или ръководител на екип, така че и другите трябва да си изработят заплатите. Много е изтощително да "огреете" навсякъде, а понякога и невъзможно. Намесвайте се, когато работата е с изключителна важност и се обграждайте с хора, които знаят какво правят и може да разчитате на тях, за да сте по-спокоен.


9. Казвайте "НЕ" по-често.

Много шефове, в стремежа си да бъдат добри и служителите им да се чувстват окей забравят да казват "НЕ" в случаи, когато просто няма друг отговор. Бъдете по-твърд, когато се налага, но и не прекалявайте, че негативизмът на шефа се забелязва първо от служителите.


10. Не забравайте да почивате понякога.

Повечето шефове са работохолици, поне що се отнася за техният бизнес. Не говоря за комунистическите наследници на държавните предприятия, които си клатят макарите по цял ден. Говоря за вас, хората с бизнес, който е собствен и от него зависи житието. Многото работа е хубаво нещо, но всичко прекалено не е добре, затова почивайте. Оставете за седмица-две работата на доверен човек и си починете със семейството, с чалга певица или гей партньора си, все тая просто почивайте активно, за да имате постоянна енергия.
 
Последно редактирано:
От: 10 съвета за шефчетата

не ставай смешен
на база какъв опит стигна до тези "златни съвети" за "успешно шефче"
:D
 
От: 10 съвета за шефчетата

Информацията е взета от интернет, просто я синтезирах, но аз съм далеч от шефче ;)
 
От: 10 съвета за шефчетата

загубил си си времето, значи :mrgreen:
 
От: 10 съвета за шефчетата

Евала за труда. Интересен начин да се трупа репутация.
 
От: 10 съвета за шефчетата

Номер едно трябваше да е "Първо станете шеф който да може да наема персонал.", и после надолу.:rolleyes:
 
От: 10 съвета за шефчетата

Кой ли ги драска тия смукопръстовки :D

На първо място шефа трябва да е гадняр, иначе обезателно отива да се снима :wink:
 

Горе