pa_lta
Well-Known Member
1.Не можете да правите всичко сами. Изграждането на екип е от съществено значение , защото има ограничено количество часове, които един човек може да посвети на бизнеса си . Точно кога ще достигнете този лимит зависи от вашите други задължения. Ако сте млад самостоятелен човек , може да сте в състояние да правите всичко за година или две . Но ако имате семейство или сериозна връзка , вашата всеотдайност в крайна сметка ще навреди на тези ви взаимоотношения . Така че изградете екип, който може да продължи , когато не сте наоколо.
2 . Може да смятате, че вашият продукт е перфектен, но дали така мислят и вашите клиенти. Вслушвайте се в коментарите на потребителите . Вашето виждане може да не е най-доброто. Ключовият момент тук е "пуснете вашия продукт по-рано и го подобрявайте по-често. " Вие няма как да знаете дали имате страхотен продукт преди да стартирате продажбите му и преди да се сблъскате с мнението на потребителите . Това е като с Мюзик Айдъл – някой от участниците, техните семейства и приятели мислят, че те имат талант, но това е само до момента, в който се качат на голямата сцена и недостатъците им не изскочат на преден план...
3 . Правете едно нещо, но го правете наистина добре. Предприемачите се опитват да бъдат „вся и всьо” за всички, но това е трудно. Например - да продаваш в магазина си капачки за буркани, козметика и смартфони. Специализирайте се в едно нещо и можете да изисквате цената, която вие решите, за това в което сте добри.Т.е. ако имате умение или услуга, която може да направи вашия основен продукт по-добър – предложете я.
4 . Изисквайте да ви се плати преди да предаде проект на клиент . Това е изключително важно ако предлагате услуга. Веднъж като предадете уебсайта, статията или дизайна, който сте изработили, няма да имате възможност да се пазарите! За всеки графичен дизайнер е задължително да слага воден знак на всички свои проекти, правете сайтовете на клиентите на свой личен хостинг, докато не ви се плати.
5. Нереално ниската цена не е устойчива. Мислите си, че : "Не е нужно да искате 150 лв. за нещо, което можете да продадете за 70лв. и пак да изкарвате доста повече отколкото когато сте били служител на някой. Но вие много скоро ще разберете, че няма как да издържите по този начин в дългосрочен план. Когато дойде момента, в който ще трябва да плащате за данъци, заплати, лицензи, застраховки и т.н. , тези 150лв. ще ви се струват много по-реалистични и разумни. Наблегнете на качеството, вашата специалност /там където сте най-силен и познавате в детайли материята/ и се концентрирайте върху вашата ниша, вместо да разчитате на нереално ниска цена. Когато се състезавате само и единствено чрез цената , клиентите, които ги интересува само евтиното, много бързо ще ви зарежат когато някой подбие цената на вашата услуга или стока!
6. Търпение и гъвкавост и ще оцелете по време на криза. " Започнахме един нов страничен проект по желание на наш клиент. Ние не бяхме студио за разработка на софтуер, но когато един клиент ни помоли за софтуерен продукт, не можахме да му откажем . Бяхме търпеливи, напредвахме бавно, отчасти по необходимост- нямахме средства за експанзия, но това ни позволи да изградим новата компания без заеми." Но не отивайте и в другата крайност - не се разделяйте на много нерелевантни / не се сдържах :lol:/ проекти и така да 'разводните" стойността на това, което предлагате. виж т. 3
:wink:
7. Предлагайте точно за „вашия” пазар. "Целият ми опит в писането на софтуер е бил в отговор на търсенето!" Това е чист опортюнизъм. Ако сте разработчик на приложения и си мислите – тази или онази индустрия би могла да има нужда от моето приложение – може да сте разочарован! Да го кажем по друг начин – не скачайте в ресторантския бизнес, ако не сте работили достатъчно дълго в такъв тип заведение за хранене. Т.е. когато не са ви ясни самите специфики в механизмите на един пазар и нуждите на потребителите в тази ниша - не започвайте!
8. Никога не започвайте партньорство без договор за изкупуване на дяловете ви или продажбата им . Независимо, колко добре си мислиш, че познаваш някого , вие няма как да знаете , когато той или тя ще искат да се откажат и/ или да решат да правят нещо друго. Дори ако това е по взаимно съгласие трябва да имате готов вариант как да се разделите, когато е време за един от вас да продължиш напред.
9. Бъдете благодарни . Ценете лоялни клиенти, които ви показват, че има стойност в това, което правите. Няма сума, която можете да платите за истинските застъпници на марката ви . Влагайте всичко в полезността на продукта ви, тя ще ви донесе лоялни клиенти.
10. Грижете се за тези, които се грижат за вас. Предлагайте партньорски комисионни, но не акцентирайте върху това. Изчакайте хората да препоръчат продукта , защото им харесва, а не защото те ще кажат нещо, за да изкарат някой лев . Ако забележите, че някой се е изказал ласкаво за продута ви – поощрете го с нещо, не толкова скъпо - тениска с вашото лого, например, за да му благодарите. Когато това се повтори свържете се с автора на сайта/блога и му предложете процент от продажбите, който ще ви изпраща.
11 . Не е продажба, докато не Ви се плати. Това е очевидно, но познавам доста притежатели на малък бизнес, който прекалено преекспонират и се вживяват от уж сключени договори за поръчки или разговори с потенциални клиенти. Но докато не получите парите за тези продукти или услуги, това не се брои за продажба. И още, не харчете пари на зелено, всичко се случва и понякога уж много сигурните неща се превръщат във въздух.
12. Ще спечелите повече пари „бъркайки”, отколкото да доказвате правотата си . Вместо да се карате с недоволен клиент и да го убеждавате , че той не прави нещо правилно или няма необходимите умения, за да се възползва от услугата Ви, по добре му върнете парите! В дългосрочен план, той ще ангажира толкова много време на съпорта ви, че е по рентабилно да постъпите по горния начин. Приемете, че той не е „вашия” клиент и в това няма нищо, за което да съжалявате.
13 . Хората не бягат заради самата фирма, а заради управлението й. Това се отнася и за служителите и клиентите. Ръководството на една фирма ще загуби служители ако те смятат, че не се вслушват в съветите им или мислят, че са недооценени. Клиентите ще спрат да купуват вашите продукти или услуги, ако са недоволни от тях. Качеството и надеждността на вашите продукти и услуги, е отражение именно на управлението.
14 . Начинът, по който презентирате вашия бизнес трябва да бъде отражение на вашата публика. Ако имате сериозни клиенти - бъдете сериозни. Ако имате клиенти шегаджии , акцентирайте върху чувството си за хумор. Вие трябва да намерите вашата ниша и да изградите свое съдържание, спрямо таргета ви.
15 . Споразумейте се за обхвата на проекта предварително. Направете ясен договор и/или изяснете с подробности условията по сделката ви, преди да започне работа. След като проекта надхвърли предварителния план , таксувайте за всичко извън него. Ако се съгласите да изградите един сайт с 10 страници, но скоро вече работите по 20-ата , клиента трябва да заплати допълнителната ви работа. Ако това, което трябва да направите е точно и ясно договорено от самото начало /с договор би било най-добре/, няма да се стигне до непрекъснато увеличаване на изискванията на клиента и на главоломно нарастване на обема работа, който уж трябва да извършите за определената в началото сума.
16. Ако вашата фирма продава широка гама от продукти , уверете се, че знаете как да използвате / да работите с всеки един от тях. Може да Ви звучи като трудна задача, в зависимост от това колко продукти вашата фирма продава, но научавайки всичките предимства и недостатъци на продуктите ви, ще ви позволи да виждате нещата със свеж поглед .
17 . Когато мислите, че сте тествали достатъчно вашия продукт , тествайте още малко. Никога не пускайте продукт или услуга, който не е бил тестван, проверен и изпитан от хора, които не работят за вас.
18. Разберете как работят социалните медийни мрежи. В самото начало на Twitter, е имало фирми, които са го ползвали като място за публикуване на тип вестникарски обяви. Ако започнете да ползвате подобен социален канал и го правите по грешен начин /да си го кажем в прав текст- и го оспамите/, в дългосрочен план, това ще Ви донесе повече негативи отколкото ползи.
19.Може да работите на финансова загуба години наред, но не оставайте без оборотни средства! Имайте фонд „за черни дни” , който да може да покрие разходите ви поне за 2-3 месеца. Още по-добре ще е да имате и разрешена кредитна линия, дори и да не планирате да я използвате. Ако може одитор да преглежда счетоводството ви на всеки 4 месеца или поне счетоводител с голям опит, различен от вашия, би било доста голям плюс /за някой фирми е задължително условие, дори и по закон – макар и на годишна база/
20 . Винаги оставяйте на финансовия директор да плаща питиетата. Наздраве!:beer:
Първоизточника - www.forbes.com/sites/theyec/2014/01/07/20-business-lessons-you-dont-want-to-learn-the-hard-way/
Започнах с идеята да го преведа, но малко се заиграх и с изразяване на собственото си мнение, тук и там. Повечето от нещата са ясни на повечето от нас, но ще има доста колеги, за които ще е интересно и най-вече полезно.
П.П. Дано да няма повече грешки :wink: Много дълга май се е получила
, като скролвам на тел, направо няма край, благодаря на тези, които издържаха до края и за реповете също!
Надявам се да е от полза на доста хора материала.
И така статията се видоизмени във въпрос - кой според вас е най-важният бизнес урок, който сте научили по трудния начин?
21. Направете подробен и до колкото можете точен/реален разчет на разходите!
2 . Може да смятате, че вашият продукт е перфектен, но дали така мислят и вашите клиенти. Вслушвайте се в коментарите на потребителите . Вашето виждане може да не е най-доброто. Ключовият момент тук е "пуснете вашия продукт по-рано и го подобрявайте по-често. " Вие няма как да знаете дали имате страхотен продукт преди да стартирате продажбите му и преди да се сблъскате с мнението на потребителите . Това е като с Мюзик Айдъл – някой от участниците, техните семейства и приятели мислят, че те имат талант, но това е само до момента, в който се качат на голямата сцена и недостатъците им не изскочат на преден план...
3 . Правете едно нещо, но го правете наистина добре. Предприемачите се опитват да бъдат „вся и всьо” за всички, но това е трудно. Например - да продаваш в магазина си капачки за буркани, козметика и смартфони. Специализирайте се в едно нещо и можете да изисквате цената, която вие решите, за това в което сте добри.Т.е. ако имате умение или услуга, която може да направи вашия основен продукт по-добър – предложете я.
4 . Изисквайте да ви се плати преди да предаде проект на клиент . Това е изключително важно ако предлагате услуга. Веднъж като предадете уебсайта, статията или дизайна, който сте изработили, няма да имате възможност да се пазарите! За всеки графичен дизайнер е задължително да слага воден знак на всички свои проекти, правете сайтовете на клиентите на свой личен хостинг, докато не ви се плати.
5. Нереално ниската цена не е устойчива. Мислите си, че : "Не е нужно да искате 150 лв. за нещо, което можете да продадете за 70лв. и пак да изкарвате доста повече отколкото когато сте били служител на някой. Но вие много скоро ще разберете, че няма как да издържите по този начин в дългосрочен план. Когато дойде момента, в който ще трябва да плащате за данъци, заплати, лицензи, застраховки и т.н. , тези 150лв. ще ви се струват много по-реалистични и разумни. Наблегнете на качеството, вашата специалност /там където сте най-силен и познавате в детайли материята/ и се концентрирайте върху вашата ниша, вместо да разчитате на нереално ниска цена. Когато се състезавате само и единствено чрез цената , клиентите, които ги интересува само евтиното, много бързо ще ви зарежат когато някой подбие цената на вашата услуга или стока!
6. Търпение и гъвкавост и ще оцелете по време на криза. " Започнахме един нов страничен проект по желание на наш клиент. Ние не бяхме студио за разработка на софтуер, но когато един клиент ни помоли за софтуерен продукт, не можахме да му откажем . Бяхме търпеливи, напредвахме бавно, отчасти по необходимост- нямахме средства за експанзия, но това ни позволи да изградим новата компания без заеми." Но не отивайте и в другата крайност - не се разделяйте на много нерелевантни / не се сдържах :lol:/ проекти и така да 'разводните" стойността на това, което предлагате. виж т. 3
:wink:
7. Предлагайте точно за „вашия” пазар. "Целият ми опит в писането на софтуер е бил в отговор на търсенето!" Това е чист опортюнизъм. Ако сте разработчик на приложения и си мислите – тази или онази индустрия би могла да има нужда от моето приложение – може да сте разочарован! Да го кажем по друг начин – не скачайте в ресторантския бизнес, ако не сте работили достатъчно дълго в такъв тип заведение за хранене. Т.е. когато не са ви ясни самите специфики в механизмите на един пазар и нуждите на потребителите в тази ниша - не започвайте!
8. Никога не започвайте партньорство без договор за изкупуване на дяловете ви или продажбата им . Независимо, колко добре си мислиш, че познаваш някого , вие няма как да знаете , когато той или тя ще искат да се откажат и/ или да решат да правят нещо друго. Дори ако това е по взаимно съгласие трябва да имате готов вариант как да се разделите, когато е време за един от вас да продължиш напред.
9. Бъдете благодарни . Ценете лоялни клиенти, които ви показват, че има стойност в това, което правите. Няма сума, която можете да платите за истинските застъпници на марката ви . Влагайте всичко в полезността на продукта ви, тя ще ви донесе лоялни клиенти.
10. Грижете се за тези, които се грижат за вас. Предлагайте партньорски комисионни, но не акцентирайте върху това. Изчакайте хората да препоръчат продукта , защото им харесва, а не защото те ще кажат нещо, за да изкарат някой лев . Ако забележите, че някой се е изказал ласкаво за продута ви – поощрете го с нещо, не толкова скъпо - тениска с вашото лого, например, за да му благодарите. Когато това се повтори свържете се с автора на сайта/блога и му предложете процент от продажбите, който ще ви изпраща.
11 . Не е продажба, докато не Ви се плати. Това е очевидно, но познавам доста притежатели на малък бизнес, който прекалено преекспонират и се вживяват от уж сключени договори за поръчки или разговори с потенциални клиенти. Но докато не получите парите за тези продукти или услуги, това не се брои за продажба. И още, не харчете пари на зелено, всичко се случва и понякога уж много сигурните неща се превръщат във въздух.
12. Ще спечелите повече пари „бъркайки”, отколкото да доказвате правотата си . Вместо да се карате с недоволен клиент и да го убеждавате , че той не прави нещо правилно или няма необходимите умения, за да се възползва от услугата Ви, по добре му върнете парите! В дългосрочен план, той ще ангажира толкова много време на съпорта ви, че е по рентабилно да постъпите по горния начин. Приемете, че той не е „вашия” клиент и в това няма нищо, за което да съжалявате.
13 . Хората не бягат заради самата фирма, а заради управлението й. Това се отнася и за служителите и клиентите. Ръководството на една фирма ще загуби служители ако те смятат, че не се вслушват в съветите им или мислят, че са недооценени. Клиентите ще спрат да купуват вашите продукти или услуги, ако са недоволни от тях. Качеството и надеждността на вашите продукти и услуги, е отражение именно на управлението.
14 . Начинът, по който презентирате вашия бизнес трябва да бъде отражение на вашата публика. Ако имате сериозни клиенти - бъдете сериозни. Ако имате клиенти шегаджии , акцентирайте върху чувството си за хумор. Вие трябва да намерите вашата ниша и да изградите свое съдържание, спрямо таргета ви.
15 . Споразумейте се за обхвата на проекта предварително. Направете ясен договор и/или изяснете с подробности условията по сделката ви, преди да започне работа. След като проекта надхвърли предварителния план , таксувайте за всичко извън него. Ако се съгласите да изградите един сайт с 10 страници, но скоро вече работите по 20-ата , клиента трябва да заплати допълнителната ви работа. Ако това, което трябва да направите е точно и ясно договорено от самото начало /с договор би било най-добре/, няма да се стигне до непрекъснато увеличаване на изискванията на клиента и на главоломно нарастване на обема работа, който уж трябва да извършите за определената в началото сума.
16. Ако вашата фирма продава широка гама от продукти , уверете се, че знаете как да използвате / да работите с всеки един от тях. Може да Ви звучи като трудна задача, в зависимост от това колко продукти вашата фирма продава, но научавайки всичките предимства и недостатъци на продуктите ви, ще ви позволи да виждате нещата със свеж поглед .
17 . Когато мислите, че сте тествали достатъчно вашия продукт , тествайте още малко. Никога не пускайте продукт или услуга, който не е бил тестван, проверен и изпитан от хора, които не работят за вас.
18. Разберете как работят социалните медийни мрежи. В самото начало на Twitter, е имало фирми, които са го ползвали като място за публикуване на тип вестникарски обяви. Ако започнете да ползвате подобен социален канал и го правите по грешен начин /да си го кажем в прав текст- и го оспамите/, в дългосрочен план, това ще Ви донесе повече негативи отколкото ползи.
19.Може да работите на финансова загуба години наред, но не оставайте без оборотни средства! Имайте фонд „за черни дни” , който да може да покрие разходите ви поне за 2-3 месеца. Още по-добре ще е да имате и разрешена кредитна линия, дори и да не планирате да я използвате. Ако може одитор да преглежда счетоводството ви на всеки 4 месеца или поне счетоводител с голям опит, различен от вашия, би било доста голям плюс /за някой фирми е задължително условие, дори и по закон – макар и на годишна база/
20 . Винаги оставяйте на финансовия директор да плаща питиетата. Наздраве!:beer:
Първоизточника - www.forbes.com/sites/theyec/2014/01/07/20-business-lessons-you-dont-want-to-learn-the-hard-way/
Започнах с идеята да го преведа, но малко се заиграх и с изразяване на собственото си мнение, тук и там. Повечето от нещата са ясни на повечето от нас, но ще има доста колеги, за които ще е интересно и най-вече полезно.
П.П. Дано да няма повече грешки :wink: Много дълга май се е получила

Надявам се да е от полза на доста хора материала.
И така статията се видоизмени във въпрос - кой според вас е най-важният бизнес урок, който сте научили по трудния начин?
21. Направете подробен и до колкото можете точен/реален разчет на разходите!
22. В зависимост от проекта ви, си пригответе перо "представителни разходи" :wink::beer: за сблъсъка ви с бюрократичната машина на милата ни татковина.Преди да започнете преценете какви пари ще Ви трябват за капитал и разходи за 2 години напред!!
Непредвидени разходи има много, така че смятайте винаги с много повече отгоре.
Ако не го прецените започват заеми и най-лошото - спиране или замразяване на проекта.
Човек,
ако тръгнеш с бюджета и не си предвидил инзвънредни разходи си заминал. Особено в БГ действителността. Не се знае от кой храст ще ти изкочи някой корумпиран чиновник и ще те закопае. Действителен пример: За отваряне на магазин е нужен план за противопожарна безпоасност и бла бла. Отиваш в една фирма, изготвят ти плана за 100 лв. Обаче идва чиновника и ти казва: Тоя план не струва. Отиди при еди коя си фирма, те ще ти изготвят правилния.
Обаче онази фирма ти взима 300 лв. . Не че плана е по-различен, обаче е на нашия човек ...
Последно редактирано: