470 интернет-рекламодатели в България през 2008-а

TretiKolovoz

Well-Known Member
Статията е общо взето безполезна, но все пак е по темата и я пускам тук:

470 интернет-рекламодатели в България през 2008-а

Забелязва се увеличаване на рекламодателите в интернет в България, като до този момент през 2008 г. те са около 470, каза Мартин Попов от медийната агенция MindShare по време на уеб семинар вчера, пише HiComm.bg.

Някои от тях имат по 30 кампании, сочат негови наблюдения.

Той очерта няколко слаби места при създаването на интернет реклама в България, сред които недостатъчно конкретни уеб брифове (заданията на клиентите) или адаптирането за онлайн цели на реклами, първоначално създадени за други канали.

По думите му интернет не трябва да се сравнява и приравнява с традиционните медии. Нужни са повече иновативност и интерактивност, добави Попов.

Често пъти страницата, на която ще попадне потребителят, след като е кликнал на банер (т. нар. landing page), е недостатъчно добра или не отговоря на посланието от банера, коментира още той.

Онлайн медиите трябва да съдействат и също да бъдат иновативни, каза Попов.
По думите му само в 4-5 медийни групи в България може да се публикуват нестандартни банери (rich media банери).

В бъдеще все повече ще се използват данните от компаниите за измерване на интернет трафика като Nielsen и Gemius, агенциите ще се стремят да обслужват по-качествено рекламните бюджети, а рекламодателите ще очакват резултати, не само импресии и кликове, прогнозира той.

Онлайн медиите пък ще се стремят към качествено съдържание, повече ползваемост на сайтовете си, както и към нишови продукти.
„Сега е времето на нишовите продукти, те имат клиенти, ще намерят и своите рекламодатели", каза Попов.

Източник

Nielsen и Gemius имат още много хляб да изядат докато стигнат Alexa при рейтингите в интернет.
 
ние от март 2007 не сме спирали да въртим форума в адурдс недваме много но не даваме и малко рекламираме ефективно

иначе това предполам е списъка с набутаните с по 10 лева за хиляда импресии ценен списък ако смяташ да си работиш рекламодателите ама рано или късно те ще се осеят че не си струват парите тези импресии
 
От: 470 интернет-рекламодатели в България през 2008-а

Коментарът на Апостол изкърти отново. "Разбира му тиквата на тоя мочко от реклама. Той е и си мяза на олигофрен." А тоя списък не го намерих
 
От: 470 интернет-рекламодатели в България през 2008-а

Ох... поредната претенциозна тъпотия (което мисля и за твореният на Апостол). Не че са глупости ама нещата и тона щяха да са на място (т.е. време) в края на 90-те.

Тъкмо четох това и знам че подобно творение би трябвало да е смешно,но нивото на родните "експерти" повече натъжава:(.

Само в 4-5 медийни групи можело... Абе то изобщо някой друг може ли да разговаря с тях? Сигурно си мислят че в българските сайтове са общо 10-15.

Като телекомите, дето не инвестирали много в Услуги с Добавена Стойност, защото интереса бил слаб. Едновремнно с това Биг Брадър, Стани Богат и т.н. работят с посредници, щото били прекалено дребни служител на великия телеком да си загуби половин час са среща с тях.

Масовата медиапланьорка като разпределя бюджет и стигне до онлайн рекламата, драска всички сайтове и дописва два билборд-а че по-лесно, да не се напъва да смята импресии, ротации и да дели сумата на 10. Съответно това дърви цените на онлайн рекламата ниски, поради многото площи и мижавите бюджетчета, които се разпределят между тях. Те ти едностотинков клик.

Крайно време е са сериозна промяна в (не) мисленето на някои хора
 
Последно редактирано:
От: 470 интернет-рекламодатели в България през 2008-а

Простият ще си остане прост, имаме нужда от нови кадри, ама те бягат в чужбина щото там не ги кликат за по 1 стотинка и така се завърта колелото.
 
От: Re: 470 интернет-рекламодатели в България през 2008-а

Това честно казано сега го видях.

иначе това предполам е списъка с набутаните с по 10 лева за хиляда импресии ценен списък ако смяташ да си работиш рекламодателите ама рано или късно те ще се осеят че не си струват парите тези импресии

Големия проблем на интернет с рекламодателите според мен е точно в прекалената честност.
Пуснат някакъв мегатъп банер да цикли маса време (щото си го представят като реклама в списание, нищо че списанието в случая е интерактивно). После "уааа, ма то няма кликове".
А колко кликове ви правят повсеместните билбордове, tv-спотове и карета, а? А колко повече струват? Там просто няма как да се измери реална ефективност на инвестицията и всеки си лъже на поразия. Рекламодателите просто наливат бюджет с надеждата инвестицията някак си са де връща. Като има прти за харчене, задължително се намира и кандидат да ги усвоява.

"Ми няма кликове, 'щото не са интерактивни. Как да има?"
"А, ето виждаш ли! Колко хора минават през това кръстовище дето ти борда на ден? А, виждая ли, толкова ще минат и през сайта ми и ще видят пак точно толкова банера ти ама 4000 пъти по-евтино. Кликовете са ти бонус, който билборда и карето в списанието не е в състояние да ти предложи."
 
От: От: Re: 470 интернет-рекламодатели в България през 2008-а

"Ми няма кликове, 'щото не са интерактивни. Как да има?"
"А, ето виждаш ли! Колко хора минават през това кръстовище дето ти борда на ден? А, виждая ли, толкова ще минат и през сайта ми и ще видят пак точно толкова банера ти ама 4000 пъти по-евтино. Кликовете са ти бонус, който билборда и карето в списанието не е в състояние да ти предложи."
Ти, къде беше? Трябваше да се видиме с теб там.
a035.gif


Да, и аз го излушах това момче. Имаше нещо провокативно в думите му. Но нещо малко се изсили според мен. Сегях с един приятел назад и докато ги бърбореше тези неща стигнехме до някаква сметка, че по този начин банера с импресии ти гарантира една много симпатична цена за клик.:)

Аз по принцип не съм критерий, но като мина покрай някой билборд обикновенно не го заглеждам, просто минавам бързо. Камоли да се замиля какво подяволите има на него, но сега със задръстванията е друго ядче. Демек - трабва нещо да те задържи на сайта за да обърнеш внимание на банера. И при любопитсвто да кликнеш.
k075.gif


Но като цяло не съм съгласен с идеята, че има само 10-15 сайта и те са най-добре за рекламудателите, както и тъпите рекламни агенции да цакат рекламудателя. Примено аз ако съм хостинг фирма - идеалните места за промотиране на бизнеса ми не са нито Сладур.ком, нито на подобен сайт за трафик, който няма нищо общо - даже и за брандинг. Направо си търсиш пазара и толкова.
 
Re: От: Re: 470 интернет-рекламодатели в България през 2008-а

Това честно казано сега го видях.



Големия проблем на интернет с рекламодателите според мен е точно в прекалената честност.
Пуснат някакъв мегатъп банер да цикли маса време (щото си го представят като реклама в списание, нищо че списанието в случая е интерактивно). После "уааа, ма то няма кликове".
А колко кликове ви правят повсеместните билбордове, tv-спотове и карета, а? А колко повече струват? Там просто няма как да се измери реална ефективност на инвестицията и всеки си лъже на поразия. Рекламодателите просто наливат бюджет с надеждата инвестицията някак си са де връща. Като има прти за харчене, задължително се намира и кандидат да ги усвоява.

"Ми няма кликове, 'щото не са интерактивни. Как да има?"
"А, ето виждаш ли! Колко хора минават през това кръстовище дето ти борда на ден? А, виждая ли, толкова ще минат и през сайта ми и ще видят пак точно толкова банера ти ама 4000 пъти по-евтино. Кликовете са ти бонус, който билборда и карето в списанието не е в състояние да ти предложи."


Оки ще се съглася че е по изгодно от билборд или и въпреки всичко замисли се ако трябва да рекламираш твои сайт с цел да го популяризираш на импресии при цена 10 лв за хиляда импресии какъв ще е резултата ...
 
Ъ... тоест?
Къде?
За това в х-л Форум говоря. За интернет рекламата ставаше дума и тези думи бяха на един пич, който много беше агресирал срещу рекламните агенций и това че лапачката им е голяма а резултата слаб. Включи и билбордовете, уж било за брандиране.;) Сладур. :p
 
От: 470 интернет-рекламодатели в България през 2008-а

Да ти кажа нито хотела, ми говори нещо, нито пича ми е познат.

Логиката на убеждаване на рекламодател с бюджет в традиционни и ambient медии, но без уеб-такъв обаче е доста стандартна.

coolice: ако ще градя имидж, сайтовете които изобщо имат pay-per-click рекламни системи не са най-добрата медиа. А цените на 1000 импресии при разумна ротация и евентуално часово и/или друго таргетиране са си съвем разумни.
Ако просто трябват посещения на нов проект и бюджета колни към нула - добре структуритрана guerilla кампания миксирана по форуми, социални мрежи, bookmark sharing и подобни е по-ефективна откъм цена/посещения и с по-нисък bounce rate.
 
блинки говори за bgsite.org/?page=web

иначе говоря като рекламодател ппцто е екстра какъв иначе какъв имидж да градиш като не ти влизат на сайта говоря за реклама на онлайн бизнес :) и импресиите стават но не и при такава цена...един онлайн бизнес трябва да се рекламира където му е мястото онлайн ако това е прекалено скъпо имаме надценяване и балониране... просто налонирането при офлаин медиите е още по голямо затова и последните години нон стоп губят пазарен дял от интернет

пп Мастърчето преди два месеца за трнедна в бг

Българския дот ком балон и имоти в България
 
Последно редактирано от модератор:
От: Re: 470 интернет-рекламодатели в България през 2008-а

блинки говори за bgsite.org/?page=web

иначе говоря като рекламодател ппцто е екстра какъв иначе какъв имидж да градиш като не ти влизат на сайта говоря за реклама на онлайн бизнес :)
А, аз по такива мероприятия не ходим отдавна (обяснявах защо)

Спечелен веднъж потребител започва да прави да речем - 3-4 посещения седмично, които са ти безплатни. Той като каже на 5 познати, те на други... Стига да 1. му хареса сайта; 2. има причина да го използва или следи и 3. е в състояние да го запомни по някакъв начин (в този ред на мисли default skin-овете на помагат особено).
Струва си за него да похарчиш в пъти повече, отколкото за домакиня на която евентуално да се опитваш да продадеш гаечен ключ или да кликне на нещо по грешка. Голяма част от механичния трафик е фира, дори с контекстна кампания.

Зависи от целите и предпочитания начин на правене на бизнес, естествено. Аз реклама на MySpace или Hi5 май засега не съм виждал.
 
Последно редактирано:
е вирал маркетинга е друго :) Иначе съгласен съм за маиспеис хи5, и особено за феисбук (даже и в бг налазил здраво яде от потребителите на бг порталите)

Обаче си държа за моето си просто няма начин да тръгнеш да налагаш даден онлайн бизнес например в българия и да плащаш по сегашните "пазарни цени" за импресия и да си на + затова балон аз също рекламирам на импресии в много тррагетед сайтове но през адурдс и не на тези цени
 
От: 470 интернет-рекламодатели в България през 2008-а

Coolice благодаря за препратката към темата на Мастера щото пича е написал доста смислени неща.Аз само се чудя кога ли големите рекламодатели ще се усетят че всъщмост ако си купуват импресиите от Гугъл ще им струват по 25 цента вместо по 10 лв.Е те тогава ще го закъсат големи портали
 

Горе