5 начина да ви разнесат от уста на уста!

Blinky

Owner
Здравейте,

днес четох една интересна статия в manager.bg и реших да я преразкажа с мои думи по спомен, защото тяхното писане не ме грабна ама хич. Даже си беше повече от постно. :)

Както знаем, като предприемачи, не визмаме много много под внимание добрите препоръки за услуги или/и продукти. Заинтересуваме се за момент, но прибягваме към тях след като необходимостта им ни почука на вратата. Те са без съмнение и най-добрата реклама за всеки един бизнес, без да изключваме факта, че не инвестираме в медии, листовки, сайтове и т.н. Просто тя "тече". Както се казва - доволния клиент е най-добрата реклама. Което ни подсеща кой реално е и ядрото на тази реклама, нали? Точно така, потребителите ни.

Ето какво представляват и 5те начина, по които е възможно да бъде направена:

1. Ще поставя (лично от мен си) на първо място подсигуряване на добра услуга / продукт на вашите клиенти, плюс накарайте ги да се чувстват специални. Това опредлено прави впечатление, а и може да е от водещите похвали при споменаването ви сред околните. Като пример може да се даде Starbucks, където служителите са молени да помнят иментата и що ли не и навиците на редовните клиенти. Излишно е да казвам с колко малко може да се направи толкова много.

2. Дайте им шанс да използват услугата или продукта ви. Искам аз да препоръчам това да се случва предимно с потенциални клиенти, които имат навика да пишат по форуми, чатове, имат много приятели, абе такива които могат да накарат добрия ви имидж да стигне по-далеч. Но това не означава да се игнорират другите. Просто те използват вашите продукти и услуги безплатно или с отстъпка, ползвайте ги и вие като инструмент. Нищо лично, бизнес. :)

3. Тук ще поставая една важна и, доколкото разбирам от маркетинг, добра причина, която е редно да не се пренебрегва - накарайте ги (потребителите) да се почувстват като част от глудницата. Обесненеито е ясно, поне така мисля, но ще бъде споменато - както знаете човека е социално животно и като такова не пропускайте възможност да питате вашите клиенти за фитбек с цел подобряване на продуктите. А когато някой вземе участие в това и види, че е дал тон в процеса (проличава при следващия модел продукт....), то той не само е горад от това, но вие сте му създали спомен, и като такъв ще стигне до все повече негови приятели, родните, приятели на техни приятели...и т.н. И тук правилото е - колкото повече, толкова повече.

4. Като непрекъсно развиваща се информационна среда вие трябва да държите вашите клиенти във връзна с последните си оферти, събития около вас, или каквото и да е, което може да им запали фитила. Случайно да сте чували фразата: "Айде в ХХХХ, че имат 30% намаление". Ако това не е живата реклама в действие, не знам какво име да му дам. Винаги може да завъртите и нещо покрай това, нещо като доведете приятел и получите още 10% отстъпка. Най-ценото нещо на света на са праите или златото, а информацията. ;)

5. Направете събите или мероприятие, на което марката или бизнеса ще са в устите на хората. Оххх, носталгия, спомням си първите срещи на форума. Та, да се върна на темата - нещо, което не само ще ги събере, но ще им даде обща тема. Каква? Как каква - Вие и Вашия бизнес.

Това беше, дано да ви е харесало. Не е лесно, но не е и трудно да се прави това, за да се достигне ефекта, който искате. А и като гледам статистиките на "как отктихте нашия форум", е необходимо само да завъртите веднъж турбината, другото само ще дойде.

Ще се радвам за коментари, като може и примери за Вашия бизнес да чуем. ;) Ще е от както от полза за другите, така и за доразвиване на идейте около тази велика реклама - от уста на уста. :)
 
От: 5 начина да ви разнесат от уста на уста!

Много добре си го написал. Това не са ли процент от практиките на вирусните кампании, които имат за цел точно даденият продукт, услуга да се разпространява от уста на уста ..

И в този ред на мисли. Някой може ли да сподели изпитани методи, действия за "вдигане на пушилка" около нещо - продукт услуга. Как да се провокират хората да го направят?
 
От: 5 начина да ви разнесат от уста на уста!

Мерси много. Надявах се повече хора да се включат с примери и наблюдения. Целта на всяка компания е да е лидер на пазара и като се каже типа продукта, първа асоциация да е бранда на дадената компания. Примерно като се каже кисело мляко, повечето или някои се замислят за Данон или като стане дума за гуми - Пирели, Мишелин. Много е важно събитието, което спомена, да е в тази тематична последователност. Говоря за "вдигането на пушилка". Вече зависи и каква стратегия ще има тук. Хората най-лесно се провокират със скандални неща. Ако ти кажа, че жълтите вестници стряскащо изместват нормалните ежедневници, ще ми повярваш ли? Да, гадно е, но човека търси скандала и провокацията. Другото което може да го провокира е изключително силното впечатление, което една от характеристиките на продукта може да му предостави. Примерно ако е обикновен, но клавиатурата му се прожектира, той на това ще наблегне, ако разказва за него пред приятели. Или ако си е оправял колата в някой сервиз и му предложат през това време да направи тест драйв с нов модел....кажете ми, че това не е добро провокиране. :) Провокацията може да стане и от самосебе си, само е нужно малко повече креативност и поведенченска психология, другото ще лепне като потен задник в кожен салон. :)
 
От: 5 начина да ви разнесат от уста на уста!

Наистина интересна статийка! Според мен едно от основните изисквания за да се получи това разнасяне от уста на уста е личното отношение към клиента. Вярно, че в нашата сфера е трудно, защото може да имаме по хиляди посетители и дори да не знаем, кой какъв е и за какво се бори... Но факт е, че едно такова отношение се отплаща. С клиента трябва да се създаде близост, да почувства че ти си там за да му решиш проблема, да получи приятелски съвет и да усети, че е взел повече дори от това, за което полаща. Едно такова отношение кара клиента не само да се върне отново но и да докара други подобни клиенти, като споделя и се хвали как едва ли не е специален.
 
От: 5 начина да ви разнесат от уста на уста!

Явно малко или много се иска познание за психологията на личността към която отправяш посланието. Моя пример, то не е и пример защото нищо не става. :)
Опитваме се да събера посетители на сайт - портал на град, предложил съм съдържание за всички дет' се вика. Създал съм и група във ФБ, че там точно се носи мълвата от уста на уста, но потребителите единствено коментират някоя грешка. И в моя случай е важно да ги провокирам да коментират за да се показва по стените и на приятелите им, но не се получава. Явно както каза няма ли скандал или жълтичко не върви работата. А да сега е модерно и с телефоните. Даже вече почнах да се моля за каквито и да било коментари само и само да има някакво движение. ... А може и нещо в стратегията ми да е грешно ...
 
От: 5 начина да ви разнесат от уста на уста!

Много хубава статия :) Написана по увлекателен начин. Сещам се за един негативен вирусен ефект, но имам смътни спомени- беше за нестле и техния киткат :) Публикували нещо за какаото във ФБ и хората разровили темата и намерили точно къде става производството /ще ви излъжа коя държава беше:(/, при което попадат на коментари във форуми как експлоатират служителите плюс какво вредно имало в това какао. Резултатът-нова Фейсбук група- we don't want to have a break with Kitkat /нещо от сорта беше/ и драстичен спад на продажбите...Сещам се и за положителни кампании, ама тази си я харесвам най-много заради малко хейтърския момент :)
Според мен, ако се измести фокуса от тези реклами, които никой не помни към персонални послания, то всички ще спечелим от това:)
 
От: 5 начина да ви разнесат от уста на уста!

Можеш ли да дадеш линк или някакъв източник за това,че ми стана интересно:)
Много хубава статия :) Написана по увлекателен начин. Сещам се за един негативен вирусен ефект, но имам смътни спомени- беше за нестле и техния киткат :) Публикували нещо за какаото във ФБ и хората разровили темата и намерили точно къде става производството /ще ви излъжа коя държава беше:(/, при което попадат на коментари във форуми как експлоатират служителите плюс какво вредно имало в това какао. Резултатът-нова Фейсбук група- we don't want to have a break with Kitkat /нещо от сорта беше/ и драстичен спад на продажбите...Сещам се и за положителни кампании, ама тази си я харесвам най-много заради малко хейтърския момент :)
Според мен, ако се измести фокуса от тези реклами, които никой не помни към персонални послания, то всички ще спечелим от това:)
 
От: 5 начина да ви разнесат от уста на уста!

Благодаря за хубавите думи. Надявах се да ви хване вниманието, защото всеки от Вас попада на десетки статии всеки ден и поредната (като тази например), може да мине покрай Вас и да не се забележи. Ще гледам в бъдеще да ги пиша малко по-увлекателно с елемент на неофицалност, за да е и смилаемо, а не да влиза сухо.

Ще се радвам за още коментари, а това с КитКат-а бе интересно, мисля, че има и още много примери за това как се прави или неправи. Може свободно да плеснеш линка към това - примера с какаото. Давайте още примери за "разнасянето от уста на уста". :)
 
От: 5 начина да ви разнесат от уста на уста!

Нещо не намирам точния линк, защото писах уж едно нещо и там споменах примера, но сега ръчнах гугъл по въпроса и намерих това:

http://www.gauravonomics.com/blog/t...ideo-and-the-revolt-on-nestles-facebook-page/

Не съм го преразказала много точно, но все пак го четох април месец 2010. Интересно се преплитат отговорността на компанията, еко активистите, любителите на киткат, бедни и богати страни, социалния и виралния маркетинг- затова ми хареса тази статия.

иначе най-яркият пример от Бъззз Маркетинг как са продали конкурент на ибей мисля беше, защото получил името на градче и медиите 'лапнали' новината като топъл хляб:)

И аз искам да слагаме примерчета ще е полезно- пък ако са от БГ още по-добре. Моите зелени 'приятели' от Глобул заслужават една нерозова вирална кампания гррр....
 
Последно редактирано:
От: 5 начина да ви разнесат от уста на уста!

Увлекателно, но върпеки всичко има моменти където не съм съгласен.
Някъде се спомена за жълтите медии и скандалност на нещата. Да, вярно е, че клюката и подхожда да е с негативна нотка, но все пак колкото и да е позитивно едно нещо, ако не е контролирано, то става една такава напаст дето после ще се чудиш как да се измъкнеш цял.
Това може би се препокрива с Горила Маркетинг стратегии, но все пак исках да споделя и моята гледна точка.

Бравос за топика де!
 

Горе