Blinky
Owner
Здравейте,
днес четох една интересна статия в manager.bg и реших да я преразкажа с мои думи по спомен, защото тяхното писане не ме грабна ама хич. Даже си беше повече от постно.
Както знаем, като предприемачи, не визмаме много много под внимание добрите препоръки за услуги или/и продукти. Заинтересуваме се за момент, но прибягваме към тях след като необходимостта им ни почука на вратата. Те са без съмнение и най-добрата реклама за всеки един бизнес, без да изключваме факта, че не инвестираме в медии, листовки, сайтове и т.н. Просто тя "тече". Както се казва - доволния клиент е най-добрата реклама. Което ни подсеща кой реално е и ядрото на тази реклама, нали? Точно така, потребителите ни.
Ето какво представляват и 5те начина, по които е възможно да бъде направена:
1. Ще поставя (лично от мен си) на първо място подсигуряване на добра услуга / продукт на вашите клиенти, плюс накарайте ги да се чувстват специални. Това опредлено прави впечатление, а и може да е от водещите похвали при споменаването ви сред околните. Като пример може да се даде Starbucks, където служителите са молени да помнят иментата и що ли не и навиците на редовните клиенти. Излишно е да казвам с колко малко може да се направи толкова много.
2. Дайте им шанс да използват услугата или продукта ви. Искам аз да препоръчам това да се случва предимно с потенциални клиенти, които имат навика да пишат по форуми, чатове, имат много приятели, абе такива които могат да накарат добрия ви имидж да стигне по-далеч. Но това не означава да се игнорират другите. Просто те използват вашите продукти и услуги безплатно или с отстъпка, ползвайте ги и вие като инструмент. Нищо лично, бизнес.
3. Тук ще поставая една важна и, доколкото разбирам от маркетинг, добра причина, която е редно да не се пренебрегва - накарайте ги (потребителите) да се почувстват като част от глудницата. Обесненеито е ясно, поне така мисля, но ще бъде споменато - както знаете човека е социално животно и като такова не пропускайте възможност да питате вашите клиенти за фитбек с цел подобряване на продуктите. А когато някой вземе участие в това и види, че е дал тон в процеса (проличава при следващия модел продукт....), то той не само е горад от това, но вие сте му създали спомен, и като такъв ще стигне до все повече негови приятели, родните, приятели на техни приятели...и т.н. И тук правилото е - колкото повече, толкова повече.
4. Като непрекъсно развиваща се информационна среда вие трябва да държите вашите клиенти във връзна с последните си оферти, събития около вас, или каквото и да е, което може да им запали фитила. Случайно да сте чували фразата: "Айде в ХХХХ, че имат 30% намаление". Ако това не е живата реклама в действие, не знам какво име да му дам. Винаги може да завъртите и нещо покрай това, нещо като доведете приятел и получите още 10% отстъпка. Най-ценото нещо на света на са праите или златото, а информацията.
5. Направете събите или мероприятие, на което марката или бизнеса ще са в устите на хората. Оххх, носталгия, спомням си първите срещи на форума. Та, да се върна на темата - нещо, което не само ще ги събере, но ще им даде обща тема. Каква? Как каква - Вие и Вашия бизнес.
Това беше, дано да ви е харесало. Не е лесно, но не е и трудно да се прави това, за да се достигне ефекта, който искате. А и като гледам статистиките на "как отктихте нашия форум", е необходимо само да завъртите веднъж турбината, другото само ще дойде.
Ще се радвам за коментари, като може и примери за Вашия бизнес да чуем. Ще е от както от полза за другите, така и за доразвиване на идейте около тази велика реклама - от уста на уста.
днес четох една интересна статия в manager.bg и реших да я преразкажа с мои думи по спомен, защото тяхното писане не ме грабна ама хич. Даже си беше повече от постно.
Както знаем, като предприемачи, не визмаме много много под внимание добрите препоръки за услуги или/и продукти. Заинтересуваме се за момент, но прибягваме към тях след като необходимостта им ни почука на вратата. Те са без съмнение и най-добрата реклама за всеки един бизнес, без да изключваме факта, че не инвестираме в медии, листовки, сайтове и т.н. Просто тя "тече". Както се казва - доволния клиент е най-добрата реклама. Което ни подсеща кой реално е и ядрото на тази реклама, нали? Точно така, потребителите ни.
Ето какво представляват и 5те начина, по които е възможно да бъде направена:
1. Ще поставя (лично от мен си) на първо място подсигуряване на добра услуга / продукт на вашите клиенти, плюс накарайте ги да се чувстват специални. Това опредлено прави впечатление, а и може да е от водещите похвали при споменаването ви сред околните. Като пример може да се даде Starbucks, където служителите са молени да помнят иментата и що ли не и навиците на редовните клиенти. Излишно е да казвам с колко малко може да се направи толкова много.
2. Дайте им шанс да използват услугата или продукта ви. Искам аз да препоръчам това да се случва предимно с потенциални клиенти, които имат навика да пишат по форуми, чатове, имат много приятели, абе такива които могат да накарат добрия ви имидж да стигне по-далеч. Но това не означава да се игнорират другите. Просто те използват вашите продукти и услуги безплатно или с отстъпка, ползвайте ги и вие като инструмент. Нищо лично, бизнес.
3. Тук ще поставая една важна и, доколкото разбирам от маркетинг, добра причина, която е редно да не се пренебрегва - накарайте ги (потребителите) да се почувстват като част от глудницата. Обесненеито е ясно, поне така мисля, но ще бъде споменато - както знаете човека е социално животно и като такова не пропускайте възможност да питате вашите клиенти за фитбек с цел подобряване на продуктите. А когато някой вземе участие в това и види, че е дал тон в процеса (проличава при следващия модел продукт....), то той не само е горад от това, но вие сте му създали спомен, и като такъв ще стигне до все повече негови приятели, родните, приятели на техни приятели...и т.н. И тук правилото е - колкото повече, толкова повече.
4. Като непрекъсно развиваща се информационна среда вие трябва да държите вашите клиенти във връзна с последните си оферти, събития около вас, или каквото и да е, което може да им запали фитила. Случайно да сте чували фразата: "Айде в ХХХХ, че имат 30% намаление". Ако това не е живата реклама в действие, не знам какво име да му дам. Винаги може да завъртите и нещо покрай това, нещо като доведете приятел и получите още 10% отстъпка. Най-ценото нещо на света на са праите или златото, а информацията.
5. Направете събите или мероприятие, на което марката или бизнеса ще са в устите на хората. Оххх, носталгия, спомням си първите срещи на форума. Та, да се върна на темата - нещо, което не само ще ги събере, но ще им даде обща тема. Каква? Как каква - Вие и Вашия бизнес.
Това беше, дано да ви е харесало. Не е лесно, но не е и трудно да се прави това, за да се достигне ефекта, който искате. А и като гледам статистиките на "как отктихте нашия форум", е необходимо само да завъртите веднъж турбината, другото само ще дойде.
Ще се радвам за коментари, като може и примери за Вашия бизнес да чуем. Ще е от както от полза за другите, така и за доразвиване на идейте около тази велика реклама - от уста на уста.