Blinky
Owner
Здравейте приятели, хареса ми една статия, която искам да предам тук със свои думи. Става дума за 6 супер ефективни навика, които един управляващия социалните медии човек трябва да притежава, за да може да развива фирмените профили на компанията (социалните канали) по един много пълноценен и професионален начин.
Всички знаем, че управлението на социалните канали, като Twitter, Facebook и някои случаи и форумните, дават не само добро отражение, но и дават друг облик на самата компания - социален. Важно е потребителя да знае, че си до него в дадения момент. Социалната политика е новият стил на управление на бранда и рекламата, като цяло. Колкото по-социална е една компания, толкова по-добра обратна връзка получава от нейните клиенти, партньори и потенциални такива.
Така, нека продължим нататък. Как реално се наема идеален мениджър, отговарящ за социалните активи на компанията ви? Дали ще наемете външен човек за тази работа или на цял работен ден, важно е той да има няколко качества, за да може да развие бранда ви до едни космически нива.
Ето и нещата, което вярвам, че са важни за един мениджър социални медии:
1. Да обича да комуникира и да води разговори с хората. Споменавано е много пъти и в предишни статии за социалния маркетинг. Социалните медии са изцяло разговори и комуникация, и ако вашият мениджър социални медии не обича да говори с хора, то малко вероятно е да донесе желаните от вас резултати в тази насока.
2. Да може да разбира и да бъде съпричастен с емоциите на хората. Самата съпричастност може да ви донесе много успехи, когато позициониратен вашият бранд сред клиентите. Мениджърът по социалните медии трябва да разбира болките на раздразнените клиенти и да успява да се справя с тези кризисни ситуации.
3. Да се информира 24/7. Вашият мениджър социални медии трябва да се задълбочава често в новостите около тази област. Да се включва там където е нужно, за да предизвиква шум около бранда. Благодарение на неговата информираност и добрите му умение, вие няма да се притеснявате за това дали вашия бранд ще придобива достатъчно популярност, както и дали ще прави правилните промоции в соц. медии.
4. Да разбира културата на вашите клиенти. Ако вашата аудитория е пристрастена към бейсбола, не е добра практика да наемате човек, който нищо не разбира от бейсбол и естеството на този спорт. Вашият мениджър социални медии трябва да обръща детайлно внимание както на вашия бранд, така и на аудиторията. По този начин клиентите ви ще видят, че той е част от тях.
5. Да има чувство за хумор. Никой не харесва "сухи" съобщения, особено когато става дума за социални медии и комуникацията в тях. Освен, че сте наели професионалист, вие ще трябва да гледате и за добрата комбинация - професионализъм и чувство за хумор. Това е успешната формула в социалните медии. Но не ме разбирайте погрешно. Това не означава, че трябва да наемете комедиант, нормалното чувство за хумор може да донесе достатъчно интерес към вас и в преспектива да увеличи аудиторията ви.
6. Да е активен. Социалният маркетинг иска както отдаденост и доста писане в медиите, така и правилния подбор на думи и изрази. Този, който може да пренесе идеята максимално кратко, сладко, остроумно и точно написано ще пожъне голям успех.
Всички знаем, че управлението на социалните канали, като Twitter, Facebook и някои случаи и форумните, дават не само добро отражение, но и дават друг облик на самата компания - социален. Важно е потребителя да знае, че си до него в дадения момент. Социалната политика е новият стил на управление на бранда и рекламата, като цяло. Колкото по-социална е една компания, толкова по-добра обратна връзка получава от нейните клиенти, партньори и потенциални такива.
Така, нека продължим нататък. Как реално се наема идеален мениджър, отговарящ за социалните активи на компанията ви? Дали ще наемете външен човек за тази работа или на цял работен ден, важно е той да има няколко качества, за да може да развие бранда ви до едни космически нива.
Ето и нещата, което вярвам, че са важни за един мениджър социални медии:
1. Да обича да комуникира и да води разговори с хората. Споменавано е много пъти и в предишни статии за социалния маркетинг. Социалните медии са изцяло разговори и комуникация, и ако вашият мениджър социални медии не обича да говори с хора, то малко вероятно е да донесе желаните от вас резултати в тази насока.
2. Да може да разбира и да бъде съпричастен с емоциите на хората. Самата съпричастност може да ви донесе много успехи, когато позициониратен вашият бранд сред клиентите. Мениджърът по социалните медии трябва да разбира болките на раздразнените клиенти и да успява да се справя с тези кризисни ситуации.
3. Да се информира 24/7. Вашият мениджър социални медии трябва да се задълбочава често в новостите около тази област. Да се включва там където е нужно, за да предизвиква шум около бранда. Благодарение на неговата информираност и добрите му умение, вие няма да се притеснявате за това дали вашия бранд ще придобива достатъчно популярност, както и дали ще прави правилните промоции в соц. медии.
4. Да разбира културата на вашите клиенти. Ако вашата аудитория е пристрастена към бейсбола, не е добра практика да наемате човек, който нищо не разбира от бейсбол и естеството на този спорт. Вашият мениджър социални медии трябва да обръща детайлно внимание както на вашия бранд, така и на аудиторията. По този начин клиентите ви ще видят, че той е част от тях.
5. Да има чувство за хумор. Никой не харесва "сухи" съобщения, особено когато става дума за социални медии и комуникацията в тях. Освен, че сте наели професионалист, вие ще трябва да гледате и за добрата комбинация - професионализъм и чувство за хумор. Това е успешната формула в социалните медии. Но не ме разбирайте погрешно. Това не означава, че трябва да наемете комедиант, нормалното чувство за хумор може да донесе достатъчно интерес към вас и в преспектива да увеличи аудиторията ви.
6. Да е активен. Социалният маркетинг иска както отдаденост и доста писане в медиите, така и правилния подбор на думи и изрази. Този, който може да пренесе идеята максимално кратко, сладко, остроумно и точно написано ще пожъне голям успех.