6 Силно Ефективни Навици на Мениджъра - Социални Медии

Blinky

Owner
Здравейте приятели, хареса ми една статия, която искам да предам тук със свои думи. Става дума за 6 супер ефективни навика, които един управляващия социалните медии човек трябва да притежава, за да може да развива фирмените профили на компанията (социалните канали) по един много пълноценен и професионален начин.

Всички знаем, че управлението на социалните канали, като Twitter, Facebook и някои случаи и форумните, дават не само добро отражение, но и дават друг облик на самата компания - социален. Важно е потребителя да знае, че си до него в дадения момент. Социалната политика е новият стил на управление на бранда и рекламата, като цяло. Колкото по-социална е една компания, толкова по-добра обратна връзка получава от нейните клиенти, партньори и потенциални такива.

Така, нека продължим нататък. Как реално се наема идеален мениджър, отговарящ за социалните активи на компанията ви? Дали ще наемете външен човек за тази работа или на цял работен ден, важно е той да има няколко качества, за да може да развие бранда ви до едни космически нива.

Ето и нещата, което вярвам, че са важни за един мениджър социални медии:

1. Да обича да комуникира и да води разговори с хората. Споменавано е много пъти и в предишни статии за социалния маркетинг. Социалните медии са изцяло разговори и комуникация, и ако вашият мениджър социални медии не обича да говори с хора, то малко вероятно е да донесе желаните от вас резултати в тази насока.

2. Да може да разбира и да бъде съпричастен с емоциите на хората. Самата съпричастност може да ви донесе много успехи, когато позициониратен вашият бранд сред клиентите. Мениджърът по социалните медии трябва да разбира болките на раздразнените клиенти и да успява да се справя с тези кризисни ситуации.

3. Да се информира 24/7. Вашият мениджър социални медии трябва да се задълбочава често в новостите около тази област. Да се включва там където е нужно, за да предизвиква шум около бранда. Благодарение на неговата информираност и добрите му умение, вие няма да се притеснявате за това дали вашия бранд ще придобива достатъчно популярност, както и дали ще прави правилните промоции в соц. медии.

4. Да разбира културата на вашите клиенти. Ако вашата аудитория е пристрастена към бейсбола, не е добра практика да наемате човек, който нищо не разбира от бейсбол и естеството на този спорт. Вашият мениджър социални медии трябва да обръща детайлно внимание както на вашия бранд, така и на аудиторията. По този начин клиентите ви ще видят, че той е част от тях.

5. Да има чувство за хумор. Никой не харесва "сухи" съобщения, особено когато става дума за социални медии и комуникацията в тях. Освен, че сте наели професионалист, вие ще трябва да гледате и за добрата комбинация - професионализъм и чувство за хумор. Това е успешната формула в социалните медии. Но не ме разбирайте погрешно. Това не означава, че трябва да наемете комедиант, нормалното чувство за хумор може да донесе достатъчно интерес към вас и в преспектива да увеличи аудиторията ви.

6. Да е активен. Социалният маркетинг иска както отдаденост и доста писане в медиите, така и правилния подбор на думи и изрази. Този, който може да пренесе идеята максимално кратко, сладко, остроумно и точно написано ще пожъне голям успех.
 
От: 6 Силно Ефективни Навици на Мениджъра - Социални Медии

Напълно подкрепям! Много малко български мениджъри я спазват, но това са едни от най-важните елементи за привличане и запазване на клиенти.
 
От: 6 Силно Ефективни Навици на Мениджъра - Социални Медии

Колко ли от бг страници изпълняват поне 3 от 6 точки? Повечето страници са с купени фенове и са само ей така за бройка. Ряпа :)
 
Re: От: 6 Силно Ефективни Навици на Мениджъра - Социални Медии

Колко ли от бг страници изпълняват поне 3 от 6 точки? Повечето страници са с купени фенове и са само ей така за бройка. Ряпа :)
Аз даже и да са купени, виждам, че и тях не могат по един или друг начин да задържат....доста хора пренебрегват това че социален маркетинг наистина трябва да е социален. Не ги разбирам тези сайтове с аповете, които бълват новини или новости, хората коментират и никой не развива дискусията. Нещо доста пасивно. Може и да е готино - да улеснява, но като цяло е греда във воденето на соц. маркетинг.

Няма лошо да се събират фенове и с купуване. Все пак сме около 2 милиона с акаунти, все някога ще се изчерпи това да събираш натурално и то наистина фенове. :) Нека има...а пък самата страница, ако е добра или не, ще продължи със задържането им....

А за лидерство на разговор е така. По-скоро нещо като манипулиране...да звучи малко по-психологическо. Точката трябва да е нещо от рода на "Да може да води в разговора" или да го обръща. Често много хора недоволстват по стените на компаниите, за това тези хора са адски важни. Може да им се струва глупава позиция на малкия и големия бизнес, но е факт, че вече има такава и искат или не, трябва да имат човек за медийните канали.
 
От: 6 Силно Ефективни Навици на Мениджъра - Социални Медии

Точно сега това го изпитваме на гърба си с групата на този новият сайт. Купихме 5к фена, ама се вижда като са събрани с кликджакинг и като нямат интерес се разотиват. Почнахме да въвждаме някои неща да видим как ще се отрази :)
 
Като цяло зависи и какви хора сте привлекли, но винаги го има момента с едни идват, други си отиват. Аз лично за последния месец се отказах точно от 10 страници, които по цял ден ме заливаха с новини за Николета, Златка, Патка и какви ли не боклучиви тъпотии.

Както казваше един мой колега за социалния маркетинг - не е важно да ги набереш, лайка е на един клик, важното е ги задържиш и да ги накараш да бъдат активни. Това е ключа към успеха на всяка една фейсбук група. За това едни идват, други си тръгват. Това не са константни величини. ;)
 
От: 6 Силно Ефективни Навици на Мениджъра - Социални Медии

Както каза - това е социален маркетинг, трябва да има социална насоченост. Със сигурност една 3-4% от страниците изпълняват 3 точки от това, а едва 1% изпълняват и 6те точки.
 
От: 6 Силно Ефективни Навици на Мениджъра - Социални Медии

Прекалено много се задълбава според мен с този ФБ. С помощта на форумите също може да се изгради познат бранд, особено в малки онлайн общества като българското. Тук всяка ниша има едва по няколко изявени форума, където могат да бъдат примерно 90% от потенциалните клиенти на бранда, ако продукта/услугата е специфична. Просто в началото трябва да си ''постелиш'' мъдро първите включвания, че точно там е разковничето:)
Хувабото на форумите е (особено по-специализираните), че получаваш трибуна пред таргерирана аудитория, с която имаш максимално близък онлайн контакт, а това покрива от раз и 6-те точки от статията.
 
Тук съм повече от съгласен с теб. Като цяло като четох статията, там в нея се използваха 2 основни термина - Social media manager и community manager, което определено включва както социалните канали, така и всички сайтове, заформящи общности. Идеята на този тип длъжност е като цяло използването на всеки един комуникационен канал по най-правилния начин, за постигане на фирмените цели, а именно изграждането и развиването на бранда.

Определено, но не и само в БГ, тясно специализираните форуми за идеални за изграждане, както и налагане на дадена марка. Примерно, ако имате фирма за климатици, вие ще искате да се продавате добре във форуми, където се обсъждат климатици, изолации, топлоефективност и прочие. Това ще ви наложи добре на пазара, имайки предвид, че можете винаги да дадете нещо фри, за да поискате и мненията на потребителите в темите, в които участвате.

Още нещо хубаво на онлайн форумите, и по-специално нишовите е, че големите компании може да го използват като канал за комуникация с потенциалните и настоящите си клиенти. Важно за тях е да знаят как да го правят. Добрата комуникация е и гаранция за добри резултати. Няма как, това е закон.
 
От: 6 Силно Ефективни Навици на Мениджъра - Социални Медии

Съгласен съм с 6-те точки, като бих допълнил, че всеки един мениджър трябва да бъде малко или много психолог, за да може да манипулира и извлича полза масите/феновете :)
 
Определено, трябваше да го има на сайта им, като допълнение, защото често се случва да "обръщаш' някой недоволен клиент или да се справяш с кризисна ситуация, когато набъбне недоволство около бранда ти, или около продуктите/услугите на бранда ти.

Манипулирането на мнението е много ценно качество и е редно да го има в една или друга степен и самия мениджър социални мрежи. Вижте ги политиците и тези в парламента, това те го учат с години и реално им е донесло нещо в живота. :) Не е за пренебрегване и тази точка.
 
От: 6 Силно Ефективни Навици на Мениджъра - Социални Медии

Относно "навиците на мениджъра" - можете да тествате към кой тип мениджър ще се причислите ;).
 
От: 6 Силно Ефективни Навици на Мениджъра - Социални Медии

7. Да превръща трафика в потенциални клиенти и да ги монетизираш - Шумът в социалните медии е голям. Това че някой е минал и харесал страницата или ти е станал последовател може да е яко, но точно толкова ефективно, колкото да седиш на Цариградско шосе и да се кефиш, че минават коли... Важно е да можеш да превръщаш целият този трафик в потенциални клиенти (leads) и тях да ги монетизираш като реални клиенти.
 
От: От: 6 Силно Ефективни Навици на Мениджъра - Социални Медии

Колко ли от бг страници изпълняват поне 3 от 6 точки? Повечето страници са с купени фенове и са само ей така за бройка. Ряпа :)

Нашата нали се сещаш :p
 

Горе