Blinky
Owner
Здравейте приятели. Преди няколко дни четох една много интересна статия и реших да я споделя с вас, тъй като много хора тръгват да правят сайтове, гонят срокове и в бързината си обикновено се допускат и грешки. Ето и някои причини (грешки), които може да не докарат желания успех на сайта ви.
Нищо, че са минали години и нещата в мрежата са придобили друг вид, някои малки и средни бизнеси все още имат проблем с осъвременяването (сверяването на часовника) на своето уеб присъствие. Това не само играе лошо за тях, но и ги прави да изглеждат непрофесионално в очите на своите клиенти / потребители.
Направените проучвания и анализи са направени от измежду 1 милиона уеб сайтове на малки и средни бизнеси. Но ще спомена 6-те най-стряскащи неща, които често се допускат и като грешка, грешка лишаващи бизнеса от потенциалните си печалби.
1. Като първо в статията се споменаваше за не добрата направа на сайта, като силно се акцентираше на това, че повечето не смятат за добра идея да имат мобилна версия, което не е така. Идеята е не само добра, но и задължителна. Според статистиките - 93.3% от сайтовете на малкия и среден бизнес (МСБ) нямат добра визуализация през мобилни устройства. Или казано на друг език, нямат мобилна версия. За жалост процента в България мисля, че е и по-голям.
Често ежедневието ни кара от лаптопа да скачаме на малките екрани - смартфони, таблети. Даже мои приятели погледнато по-мащабно имат за през деня повече време пред мобилното си устройство, отколкото пред компютъра си. Странно ли? Не съвсем, просто добре дошли в бъдещето драги бизнесмени. Доста хора ще се опитат да достъпят сайта им през телефона. При липсата на добра мобилна версия или риспонсив дизайн, то може да го броите за загубен клиент. Да, хората не само имат избор, но и пестят време и нерви. Не можем да ги обвиним.
2. Не социален сайт. Ооооо, да. Това ми е любимото. Ние сме еди кои си, правим еди какво си, но не ни се комуникира с вас в социалните сайтове. Мило, нали? Лошото е, че е истина. Даже 80.5% от МСБ (малкия и среден бизнес) нямат линкове към социалните мрежи като Facebook, Twitter, Pinterest, Google+, LinkedIn, foursquare, YouTube и подобни. Да, странно, но е така. Тук потвърждавам, че няма грешка в цифрата 80.5%.
Социалния маркетинг е много силен инструмент за всеки съвременен бизнес. Тези, които не го използват не само губят от това, но и правят негативно впечатление. Хората се доверяват по-лесно, когато видят, че и други са го направили преди тях. Да, така е. Даже когато пишат новини или новости в информационната си секция или блог, те пак имат нужда от тези канали, за да стигнат до повече хора.
3. Издънка при мейла. 74.7% от сайтовете на МСБ нямат мейл на хоум страницата си, за да може клиентите им да се свържат с тях. Честа практика (и за повишаване на конверсията) е поставянето и на телефон, лайф чат. Липсата на бърза връзка, било мейл, телефон, чат, малко повече дръпва клиента от "отворен" за комуникация бизнес. Тук, не само ще се съглася, но и ще кажа, че в това отношение в БГ това се поправя доста бързо. Най-малкото, нека се замислим какво губи бизнеса от това - въпросите на клиентите, потенциални партньорства.
4. Липса на информация и форми за получаване на такава. Защо за Бога? 68.7% от МСБ сайтовете нямат форми за попълване, в които потребителя да заяви чрез тях информация за даде услуга или за компанията. Често такива форми са нужни, заради оскъдната или никаква информация. Често и вие сте виждали - за нас секцията, някакви клиширани глупости, как сме номер едно, как бихме помогнали, ние имаме цели. До тук хубаво, но нека се даде малко повече от стандартното, поне дайте опция да попитат - или отдел или шефа на бизнеса.
Тези сайтове трябва да имат добре подредена информация, логически свързана и поставена по страниците на уеб сайта, форми, кутийки, но само 1/3 от тях предприемат тези стъпки. Другите редят и наслагват какви ли не текстове, без никаква идея и концепция. Въпросните форми, които потребителите попълват обикновено са препращат информацията към мейл, в база данни на някой сървър, CRM система, комерсиална услуга, която им сортира детайлите. Но това е правилно - да тече информацията както се вика.
5. Не моем му звъннем. Да, това е много голяма болежка - 60% от сайтовете на МСБ нямат безплатен телефон или някакъв локален. А в най-лошия случай, това което съм засичал тук - мобилен телефона, който е зарязан някъде си из офиса. Това ми къса сърцето.
Иначе, да, мейлите са предпочитаната форма за комуникация (и пак повтарям, доста МСБ нямат мейли на заглавните страници), но все пак на някои въпроси, по-добре може да им се отговори по телефона. Виждайки тел. номер на хоум (заглавната) страница, потребителите започват да се чувстват по-комфортно.
6. SEO греда му викам аз. Не само, че текат ъпдейти и правилата се стягат всеки ден, но и 56.3% от сайтовете на МСБ нямат кл. думи, за които да ги открие търсачката. Това е тъжно, защото явно или не се инвестира в това или някой не много наясно какво прави си е оставил ръцете. Все пак ако имате уеб сайт, но никой не го намира, то той все едно не съществува. Такава логика се следва в интернет. Ако греша, моля да ме поправите.
Анализът и подборът на кл. думи, on-page оптимизацията, и off-page линк билдинга са нещо, което бизнеса пропуска и не смята за важно. Всеки бизнес има нужда от трафик. Това е като храна за него, ако мога и така да се изразя. Колкото по-видим е сайта, толкова повече ползи ще има бизнеса от него.
* * *
Изглаждането на всички тези проблеми ще докара повече трафик, което ще от жизнена важност за всеки МСБ. Но не искам да си мислим, че изпълнявайки тези 6 неща, сме готови. Това са само началото и основното, върху което да се работи. МСБ ще продължава да се проваля ако не възприеме новостите, които нон стоп се налагат като задължителни. Плащането на специалист за консултирането - също е добра опция. Все пак говорим за нереализирани печалби, нали?
Също така през юли на 2012 г. беше споменато, че 56% от малкия и среден бизнес ще инвестират в нови уеб сайтове и софтуери. Защо? Много просто, просто собствениците на бизнеси знаят, че техните сайтове вече не вършат работата, която трябва, но и не знаят как да ги оправят. Адаптирайки се към новостите, те ще увеличат не само популярността си, но продажбите. И нещо много важно за тях - ще стъпят в новия век.
Нищо, че са минали години и нещата в мрежата са придобили друг вид, някои малки и средни бизнеси все още имат проблем с осъвременяването (сверяването на часовника) на своето уеб присъствие. Това не само играе лошо за тях, но и ги прави да изглеждат непрофесионално в очите на своите клиенти / потребители.
Направените проучвания и анализи са направени от измежду 1 милиона уеб сайтове на малки и средни бизнеси. Но ще спомена 6-те най-стряскащи неща, които често се допускат и като грешка, грешка лишаващи бизнеса от потенциалните си печалби.
1. Като първо в статията се споменаваше за не добрата направа на сайта, като силно се акцентираше на това, че повечето не смятат за добра идея да имат мобилна версия, което не е така. Идеята е не само добра, но и задължителна. Според статистиките - 93.3% от сайтовете на малкия и среден бизнес (МСБ) нямат добра визуализация през мобилни устройства. Или казано на друг език, нямат мобилна версия. За жалост процента в България мисля, че е и по-голям.
Често ежедневието ни кара от лаптопа да скачаме на малките екрани - смартфони, таблети. Даже мои приятели погледнато по-мащабно имат за през деня повече време пред мобилното си устройство, отколкото пред компютъра си. Странно ли? Не съвсем, просто добре дошли в бъдещето драги бизнесмени. Доста хора ще се опитат да достъпят сайта им през телефона. При липсата на добра мобилна версия или риспонсив дизайн, то може да го броите за загубен клиент. Да, хората не само имат избор, но и пестят време и нерви. Не можем да ги обвиним.
2. Не социален сайт. Ооооо, да. Това ми е любимото. Ние сме еди кои си, правим еди какво си, но не ни се комуникира с вас в социалните сайтове. Мило, нали? Лошото е, че е истина. Даже 80.5% от МСБ (малкия и среден бизнес) нямат линкове към социалните мрежи като Facebook, Twitter, Pinterest, Google+, LinkedIn, foursquare, YouTube и подобни. Да, странно, но е така. Тук потвърждавам, че няма грешка в цифрата 80.5%.
Социалния маркетинг е много силен инструмент за всеки съвременен бизнес. Тези, които не го използват не само губят от това, но и правят негативно впечатление. Хората се доверяват по-лесно, когато видят, че и други са го направили преди тях. Да, така е. Даже когато пишат новини или новости в информационната си секция или блог, те пак имат нужда от тези канали, за да стигнат до повече хора.
3. Издънка при мейла. 74.7% от сайтовете на МСБ нямат мейл на хоум страницата си, за да може клиентите им да се свържат с тях. Честа практика (и за повишаване на конверсията) е поставянето и на телефон, лайф чат. Липсата на бърза връзка, било мейл, телефон, чат, малко повече дръпва клиента от "отворен" за комуникация бизнес. Тук, не само ще се съглася, но и ще кажа, че в това отношение в БГ това се поправя доста бързо. Най-малкото, нека се замислим какво губи бизнеса от това - въпросите на клиентите, потенциални партньорства.
4. Липса на информация и форми за получаване на такава. Защо за Бога? 68.7% от МСБ сайтовете нямат форми за попълване, в които потребителя да заяви чрез тях информация за даде услуга или за компанията. Често такива форми са нужни, заради оскъдната или никаква информация. Често и вие сте виждали - за нас секцията, някакви клиширани глупости, как сме номер едно, как бихме помогнали, ние имаме цели. До тук хубаво, но нека се даде малко повече от стандартното, поне дайте опция да попитат - или отдел или шефа на бизнеса.
Тези сайтове трябва да имат добре подредена информация, логически свързана и поставена по страниците на уеб сайта, форми, кутийки, но само 1/3 от тях предприемат тези стъпки. Другите редят и наслагват какви ли не текстове, без никаква идея и концепция. Въпросните форми, които потребителите попълват обикновено са препращат информацията към мейл, в база данни на някой сървър, CRM система, комерсиална услуга, която им сортира детайлите. Но това е правилно - да тече информацията както се вика.
5. Не моем му звъннем. Да, това е много голяма болежка - 60% от сайтовете на МСБ нямат безплатен телефон или някакъв локален. А в най-лошия случай, това което съм засичал тук - мобилен телефона, който е зарязан някъде си из офиса. Това ми къса сърцето.
Иначе, да, мейлите са предпочитаната форма за комуникация (и пак повтарям, доста МСБ нямат мейли на заглавните страници), но все пак на някои въпроси, по-добре може да им се отговори по телефона. Виждайки тел. номер на хоум (заглавната) страница, потребителите започват да се чувстват по-комфортно.
6. SEO греда му викам аз. Не само, че текат ъпдейти и правилата се стягат всеки ден, но и 56.3% от сайтовете на МСБ нямат кл. думи, за които да ги открие търсачката. Това е тъжно, защото явно или не се инвестира в това или някой не много наясно какво прави си е оставил ръцете. Все пак ако имате уеб сайт, но никой не го намира, то той все едно не съществува. Такава логика се следва в интернет. Ако греша, моля да ме поправите.
Анализът и подборът на кл. думи, on-page оптимизацията, и off-page линк билдинга са нещо, което бизнеса пропуска и не смята за важно. Всеки бизнес има нужда от трафик. Това е като храна за него, ако мога и така да се изразя. Колкото по-видим е сайта, толкова повече ползи ще има бизнеса от него.
* * *
Изглаждането на всички тези проблеми ще докара повече трафик, което ще от жизнена важност за всеки МСБ. Но не искам да си мислим, че изпълнявайки тези 6 неща, сме готови. Това са само началото и основното, върху което да се работи. МСБ ще продължава да се проваля ако не възприеме новостите, които нон стоп се налагат като задължителни. Плащането на специалист за консултирането - също е добра опция. Все пак говорим за нереализирани печалби, нали?
Също така през юли на 2012 г. беше споменато, че 56% от малкия и среден бизнес ще инвестират в нови уеб сайтове и софтуери. Защо? Много просто, просто собствениците на бизнеси знаят, че техните сайтове вече не вършат работата, която трябва, но и не знаят как да ги оправят. Адаптирайки се към новостите, те ще увеличат не само популярността си, но продажбите. И нещо много важно за тях - ще стъпят в новия век.