Blinky
Owner
Всеки, които започва с афилиейт маркетинга още в началото иска просто да изкара някакви пари. Той се лута, бърза, бърка, опитва от всичко, стреля на посоки, без ясната идея какви грешки допуска и как реално да си вземе поука от тях. Най-малкото за да не ги повтаря.
От това, което съм наблюдавал през годините мога да кача, че повечето стартиращи, а и някой вече опитни афилиейти правят 7 основни грешки, с които ако се запознаят сега ще успят в бъдеще да ги избягват.
Ето ги и те:
1) Продавате вместо да помагате
Да, всички знаем, че сме се събрали за едно - да продаваме, ако може и много. Но това в афилиейт маркетинга е реално частта на страницата, на която ги "приземявате". Повечето новобранци си мислят, че като наблъскат страницата си "купи сега, или бега", "най-добрия продукт на пазара" и подобни ще свърши работа, то те се заблуждават. Те не им обясняват защо трябва да купят продукта, а просто нямат търпение да ги "изстрелят" към линка, оня да кликне и да падне една комисионна. Хубаво, но нещата не работят така тук.
Хората искат да знаят защо това е точното решение за тях и какво го отличава от останалите няколко хиляди. Ето защо клиентските ревюта на продукти, например от Amazon, са така силни. Това са обикновено ревюта на хора (нищо, че са писани от вас), които споделят клиентската гледна точка - демек четат мислите на купувач като тях, а не на търговец, какъвто и надъхания млад афилиейт. Имайте го в предвид - дайте и ще получите. Не го ли направите - ще си обречете афилиейт бизнеса.
2) Прекалено много!
Това пък е другата голяма грешка - да се запишеш към много афилиет програми. Какъв е смисъла като сега започваш? Достатъчно е да придобиеш представа дори и от 2-3. А не дай си Боже и да започнеш да промотираш 50+. Това е пълен абсурд. Изберете си афилиейт програма/и умно и на база вашите критерии. Не се пренатоварвайте с повече от необходимото. Освен ако не смятате да се възползвате от тяхната 2-tier опция, и да си изградите директория, в която ще градите дървета към всяка, но това е друга тема и се съмнявам, че точно на там сте се запътили.
3) Не тествате
Независимо какво сте решили да промотирате, Cashburners или други, винаги се поставяйте в позицията на клиента и правете тестове от негова гледна точка. Проверявайте всеки линк дали работи, всяка дума дали е написана добре, всяка картинка дали не чупи страницата и всичко. Или ще научите по трудния начин след време, че няколко продажби са ви се изнизали, защото сте много сигурен и перфектен. Друг път, тествате, не губете пари и реалност за себе си.
4) Не следите
Голяма грешка, която правят някои афилиейти е да не си следят трафика / продажбите. Ако искате да оперирате като професионалист и държите на хирургическата точност - слагайте различни линкове (кампании) на различните ресурси. Програми като SellHealth например дават възможност за създаването на индивидуални кампании. Да си направиш някоя дебела комисионна е жестока тръпка, но още по-яко ще стане и да знаеш от къде е "кацнала", така ще знаеш и къде да засилиш. Нали? Има логика.
5) Не сравнявате
Една от най-успешните тактики да продавате афилиейт продукт е да го сравните с друг. Аз примерно си избирам един топ продукт на афилиейт програмата и намирам сходни 2 други, които са или към друга програма, в която имам акаунт или произволно си избирам. Когато хората са в режим "купуваме ми се, та ми чернее пред очите...", те обичат да проучват като най-вече сравняват. Като правите сравнение измежду топ 3 продукта, вие не само насочвате, но реално обучавате клиентите си какво друго има на пазара. Сравнителни страници (таблици на тях) са не само в помощ на потребителя, но и доходна стратегия.
6) Не преигравайте
Дори и да не ви бива в началото, няма проблем - никой не го е бивал в началото. Да не би да сте се справили и в първия си път с приятелката си....да, така си мислите. Било е катастрофа, но на кой му пука, вече сте по-добър. Каквото и да правите не изглеждайте, че нещата са лесни и се случват, защото трябва да се случат. Афилиейт маркетинга не е късмет, това е наука. Късмет е ако от 1 посетител имате 2 продажби, но и пак има аномалии в статистиките. Дръжте се на ниво и не подценявайте заобикалящата ви среда.
7) “Ох, виж...мухъъъъъ!”
Това съм го забелязал при много млади афилиейти....започне сериозно да гради блог, да прави контент и в един момент, точно е стигнал до някъде....плес получил е мейл за нещо още по-велико от афилиейт бизнеса му. Не е негирийски милионер, но нещо подобно, което го отделя от плана и го оставя паднал между два стола. Не сменяйте посоката, а просто засилете повече. Идеи много, но загубите ли фокуса, губите и възможността някоя от идеите ви да стане реалност. Това се отнася не само за афилиейт маркетинга.
Афилиейт маркетингът е бизнес, който изисква много силна мотивация и ясна визия на къде си тръгнал. За някои от нас, това са вече научени неща, но за други - това е съвсем една нова вселена. И колкото по-бързо ние, опитните, им покажем грешките си, толкова по-бързо ще ги насочим към правилия път. Сгрешеното от нас ще е плюс за следващите, идващи след нас.
Ще се радвам да допълвате. Аз каквото се сетя ще спомена по натам.
От това, което съм наблюдавал през годините мога да кача, че повечето стартиращи, а и някой вече опитни афилиейти правят 7 основни грешки, с които ако се запознаят сега ще успят в бъдеще да ги избягват.
Ето ги и те:
1) Продавате вместо да помагате
Да, всички знаем, че сме се събрали за едно - да продаваме, ако може и много. Но това в афилиейт маркетинга е реално частта на страницата, на която ги "приземявате". Повечето новобранци си мислят, че като наблъскат страницата си "купи сега, или бега", "най-добрия продукт на пазара" и подобни ще свърши работа, то те се заблуждават. Те не им обясняват защо трябва да купят продукта, а просто нямат търпение да ги "изстрелят" към линка, оня да кликне и да падне една комисионна. Хубаво, но нещата не работят така тук.
Хората искат да знаят защо това е точното решение за тях и какво го отличава от останалите няколко хиляди. Ето защо клиентските ревюта на продукти, например от Amazon, са така силни. Това са обикновено ревюта на хора (нищо, че са писани от вас), които споделят клиентската гледна точка - демек четат мислите на купувач като тях, а не на търговец, какъвто и надъхания млад афилиейт. Имайте го в предвид - дайте и ще получите. Не го ли направите - ще си обречете афилиейт бизнеса.
2) Прекалено много!
Това пък е другата голяма грешка - да се запишеш към много афилиет програми. Какъв е смисъла като сега започваш? Достатъчно е да придобиеш представа дори и от 2-3. А не дай си Боже и да започнеш да промотираш 50+. Това е пълен абсурд. Изберете си афилиейт програма/и умно и на база вашите критерии. Не се пренатоварвайте с повече от необходимото. Освен ако не смятате да се възползвате от тяхната 2-tier опция, и да си изградите директория, в която ще градите дървета към всяка, но това е друга тема и се съмнявам, че точно на там сте се запътили.
3) Не тествате
Независимо какво сте решили да промотирате, Cashburners или други, винаги се поставяйте в позицията на клиента и правете тестове от негова гледна точка. Проверявайте всеки линк дали работи, всяка дума дали е написана добре, всяка картинка дали не чупи страницата и всичко. Или ще научите по трудния начин след време, че няколко продажби са ви се изнизали, защото сте много сигурен и перфектен. Друг път, тествате, не губете пари и реалност за себе си.
4) Не следите
Голяма грешка, която правят някои афилиейти е да не си следят трафика / продажбите. Ако искате да оперирате като професионалист и държите на хирургическата точност - слагайте различни линкове (кампании) на различните ресурси. Програми като SellHealth например дават възможност за създаването на индивидуални кампании. Да си направиш някоя дебела комисионна е жестока тръпка, но още по-яко ще стане и да знаеш от къде е "кацнала", така ще знаеш и къде да засилиш. Нали? Има логика.
5) Не сравнявате
Една от най-успешните тактики да продавате афилиейт продукт е да го сравните с друг. Аз примерно си избирам един топ продукт на афилиейт програмата и намирам сходни 2 други, които са или към друга програма, в която имам акаунт или произволно си избирам. Когато хората са в режим "купуваме ми се, та ми чернее пред очите...", те обичат да проучват като най-вече сравняват. Като правите сравнение измежду топ 3 продукта, вие не само насочвате, но реално обучавате клиентите си какво друго има на пазара. Сравнителни страници (таблици на тях) са не само в помощ на потребителя, но и доходна стратегия.
6) Не преигравайте
Дори и да не ви бива в началото, няма проблем - никой не го е бивал в началото. Да не би да сте се справили и в първия си път с приятелката си....да, така си мислите. Било е катастрофа, но на кой му пука, вече сте по-добър. Каквото и да правите не изглеждайте, че нещата са лесни и се случват, защото трябва да се случат. Афилиейт маркетинга не е късмет, това е наука. Късмет е ако от 1 посетител имате 2 продажби, но и пак има аномалии в статистиките. Дръжте се на ниво и не подценявайте заобикалящата ви среда.
7) “Ох, виж...мухъъъъъ!”
Това съм го забелязал при много млади афилиейти....започне сериозно да гради блог, да прави контент и в един момент, точно е стигнал до някъде....плес получил е мейл за нещо още по-велико от афилиейт бизнеса му. Не е негирийски милионер, но нещо подобно, което го отделя от плана и го оставя паднал между два стола. Не сменяйте посоката, а просто засилете повече. Идеи много, но загубите ли фокуса, губите и възможността някоя от идеите ви да стане реалност. Това се отнася не само за афилиейт маркетинга.
Афилиейт маркетингът е бизнес, който изисква много силна мотивация и ясна визия на къде си тръгнал. За някои от нас, това са вече научени неща, но за други - това е съвсем една нова вселена. И колкото по-бързо ние, опитните, им покажем грешките си, толкова по-бързо ще ги насочим към правилия път. Сгрешеното от нас ще е плюс за следващите, идващи след нас.
Ще се радвам да допълвате. Аз каквото се сетя ще спомена по натам.