От много време се говори, че различните ранкинг фактори имат различна тежест според вида на сайта. И че Г всъщност първо ни филтрира по вид, и след това определя тежестта на различните ранкинг фактори.
Ако говорим за медии, то контента, онпейдж и онсайт са си най-важни. При тях най-лесно се трупат органично линкове, без да задълбаваме защо, и там са необходими най-малко усилия. От друга страна, щом контентът е определящ, то той наистина трябва да е добър по всички параграфи. Нямам пряк опит с медии, но имам наблюдения и знам какво е личното мнение на доказали се хора в бранша.
От друга страна, сайтвете предлагащи стоки и услуги, особено в нишите с голяма конкуренция, не могат да имат достатъчно добро присъствие в търсачките, без добър беклинк профил. Друга драма с линковете е, че се доверяваме много на дадени инструменти за да анализ, а те са субективни. Когато вече нещата с линковете на първо и контента на второ място са на кантар, влизат UI и UX.
Говоря за SEO, иначе от много други гледни точки UI и UX са повече от приоритет!
И всичко това, при положение, че нищо не е омазано вече
Всъщност истината е, че познаваме повечето алгоритми като идеология и цел, но не знаем как те си взаимодействат. Кое, колко, как и защо - никой не казва. И това е идеята. Всеки SEO специалист, според мен, има избор от 3 възможности: да прави сайтовете добри ЗА потребителите си (+линкове), да гони всички видове манипулация според ъпдейти и кейс стъдита, или да миксира в подходящото за него съотношение между двете.