9 SEO предсказания за следващата 2022

Blinky

Owner

Правя и една тема, за да видя според вас, кои ще са водещите SEO тренда до година. Аз имам няколко фаворита и мисля, че там е по-важно и приоритетно да се работи. Не казвам, че другите не са важни, но тези 3 са ми топ, върху които да се работи. ;)

  • AI & Personalized content
  • Backlinks
  • Engagement
С няколко думи накратко: контента, линковете и ангажимента (това, включва социалните сигнали и определено баунс рейта). Кои според вас са водещите SEO тренда? Не е нужно да са от дадените във видеото, нещо, което вие сте забелязали, че има заченаци да проработи.
 

Правя и една тема, за да видя според вас, кои ще са водещите SEO тренда до година. Аз имам няколко фаворита и мисля, че там е по-важно и приоритетно да се работи. Не казвам, че другите не са важни, но тези 3 са ми топ, върху които да се работи. ;)

  • AI & Personalized content
  • Backlinks
  • Engagement
С няколко думи накратко: контента, линковете и ангажимента (това, включва социалните сигнали и определено баунс рейта). Кои според вас са водещите SEO тренда? Не е нужно да са от дадените във видеото, нещо, което вие сте забелязали, че има заченаци да проработи.
моите наблюдения са , че колкото и да се говори за контент водещите неща са линковете, това не се е променило и няма да се промени и през следващата година, просто днес е трудно да се индексират всички беклинкове и успявят само тези от сайтове които са с голямо посещаемост.. и може би трябва да се оцели точно, дали брандирането помага, дали директните беклинкове към моней пейдж или пък беклинковете на няколко нива..
 
За това и писах линкове и съдържание. Но колкото и линкове да имаш, все пак Google няма да позволи да класира нещо много криво като съдържание, нищо, че са му се излели всичките линкове на света. :) На практика няма какво друго да е водещо и през другата година. :) Тренд ще са, от към контент, сайтовете, които не само ти продават, а по-информационните. С добре представена информация от към UX, което разбира се ще повиши (ако наистина е таргетиран потребителя) баунс рейта, което реално ще даде сигнал с цел показване в този сърч търм. Не е и тайна за никого, че по-конвертиращите кл. думи са логн тейлите. Което пак ни връща на момента с добре описани страници. Дори, ако контент райтъра е добър, ще се опита по ваше задание да ви сглоби хубав текст с вашите лонг тейли, които смятате, че трябва да присъстват.
 
От много време потребителското поведение е водещ фактор и това няма да се промени. Все по-малка тежест имат линковете (дори от топ авторитетни нишови сайтове), съдържанието трябва да ангажира, общият трафик от други канали (реклама, социални мрежи) също играят голяма роля. Разпознаваемост на бранда, големина на сайта (брой страници в индекса) все още оказват влияние. Качествено съдържание не значи с висока уникалност, а такова, което ангажира потребителя.
 
От много време се говори, че различните ранкинг фактори имат различна тежест според вида на сайта. И че Г всъщност първо ни филтрира по вид, и след това определя тежестта на различните ранкинг фактори.

Ако говорим за медии, то контента, онпейдж и онсайт са си най-важни. При тях най-лесно се трупат органично линкове, без да задълбаваме защо, и там са необходими най-малко усилия. От друга страна, щом контентът е определящ, то той наистина трябва да е добър по всички параграфи. Нямам пряк опит с медии, но имам наблюдения и знам какво е личното мнение на доказали се хора в бранша.

От друга страна, сайтвете предлагащи стоки и услуги, особено в нишите с голяма конкуренция, не могат да имат достатъчно добро присъствие в търсачките, без добър беклинк профил. Друга драма с линковете е, че се доверяваме много на дадени инструменти за да анализ, а те са субективни. Когато вече нещата с линковете на първо и контента на второ място са на кантар, влизат UI и UX.
Говоря за SEO, иначе от много други гледни точки UI и UX са повече от приоритет!

И всичко това, при положение, че нищо не е омазано вече :) Всъщност истината е, че познаваме повечето алгоритми като идеология и цел, но не знаем как те си взаимодействат. Кое, колко, как и защо - никой не казва. И това е идеята. Всеки SEO специалист, според мен, има избор от 3 възможности: да прави сайтовете добри ЗА потребителите си (+линкове), да гони всички видове манипулация според ъпдейти и кейс стъдита, или да миксира в подходящото за него съотношение между двете.
 
Качествено съдържание не значи с висока уникалност, а такова, което ангажира потребителя.
Респект! Най-доброто определение, което съм чувал!
 

Горе