Back again here :)

RayMaster

New Member
Хехехе, здравейте стари приятели! От толкова много време не бях влизал във форума, но все пак не съм забравил от къде съм започнал. Е, през последните няколко години претърпях наистина голямо развитие и ще се радвам да го споделя :) . Всичко започна преди може би 8-9 години, когато гледах новите филми, с невероятни ефекти които излизаха. Важният въпрос, който си задавах тук беше "Как по дяволите правят това?". Започнах да тършувам из нета, да си купувам най-разнообразни книги, но всичко ми изглеждаше прекалено непостижимо. Хмм, бях много заблуден младеж и си мислех, че момичетата ще ме харесват ако мога да правя невероятни ефекти за филми? Факт е, че не се отказвах. Така изведнъж стигнах до една велика програма, наречена 3D Studio Max. Вече можех да правя триизмерни геометрични фигури и бях велик! В един слънчев ден, докато всички приятели се забавляваха навън, аз отново циклех пред компютъра. (Сега разбира се осъзнавам, че саможертвата все пак си е струвала де) Бавно и славно, благодарение на всякакви уроци, било то видео или текстови, овладях програмата почти до съвършенство и късометражните анимации започнаха да ми се получават. За съжаление, все още имаше един голям проблем. Всички ефекти по филмите изглеждаха съвсем реалистични, а аз бях далеч от истината. Ровичкането и съветването с чичо гугъл започна отново. Стигнах до великите продукти на Adobe - Photoshop, After Effects и Premiere (бате Бойко). Безсънните нощи и къртовското учене бяха в сила, отново. Никога няма да забравя момента, в който изгледах първия си реалистичен монтаж.. беше велико! Горе долу тогава ме намери един човек тук във форума, който стана и първия ми работодател (а в момента съдружник 8) ). Той се занимаваше с разработка на смартфон приложения, предимно за андроид. Каза, че с моите познания за 3D анимацията, можем да правим страхотни приложения. Така се и получи. Третото или четвъртото приложение, което изкарахме в андроид маркета стана толкова голям хит, че за около месец изпреварваше Talking Tom-a по сваляния и държеше първото място в гугъл, на думата "бебе" :) . Играта беше бебе - тамагочи, но за огромно съжаление от гугъл се заядоха и спряха приложението за глупости. Всичко за мен се развиваше много добре, но усетих, че потъвам в нова черна дупка - бях започнал да се зарибявам и по разработката на компютърни игри, и смартфон приложения. Когато разбрах, че 3D Studio Max участва на 60% в разработката на някоя игра се зарадвах много, защото това означаваше, че 60% от нужното вече е научено, а другите 40% винаги ме бяха вълнували и нямах търпение да се захващам с тях, те бяха програмирането. Разбира се, първоначално започнах от html... Отне ми точно седмица за да разбера, че съм далеч от истината и купона щеше да започне. Първо разцъках джава.
Когато започнах да кода(програмирам?) по-свободно, почти помислих, че вече съм велик програмист. Всъщност тогава все още целия ми код беше само if и else. Наричах моя работодател "Master" (мисля, че няма нужда да пояснявам от къде идва) и се надявах да си заслужа и той да ми казва така. Той ми помагаше много с програмирането, насочи ме към нови езици, към самото дъно. След поредната шепа къртовски труд овладях поредицата C - C#, а създаването на логики за игри ми се струваше все по-детска работа. (В интерес на истината в момента пиша дори на асемблер, даже малко по малко си правя любителска операционна система.. и аз трябва да разнообразявам все пак). Спомням си, че в първите ни съвместни проекти, 2/3 от нещата които му докладвах бяха от сорта на "Мастер това не става" , "Мастер това не работи", "Мастер това няма как да се получи" и прочие. А сега.. сега не само, че вкарвам страхотна динамика в 3D моделите, но пък го правя и за нула време (да, това си беше самореклама!).

Надявам се моя кратък житейски опит да бъде някакъв, макар и дребен пример. Разработвам сайт, в който ще включа поредица от уроци за това как се става Game Developer :) можете да го разгледате - www.3danimacia.com

Е, признавам... последните 5 години от живота ми бяха изпълнени с къртовски труд от към учене и работа, напуснах 2 университета (за съжаление образованието в милата ни България е пародия), но за всичкото това време моят преход е налице. Шефа стана съдружник, а аз станах "Master" :)

Запомнете хора, когато мечтаете за нещо, не се отказвайте! Щом аз съм успял и Вие можете!

Пожелавам много, много успехи и усмивки на всички, през новата година!

С уважение,
Мартин Ангелов, 20г. , София, България
 
От: Back again here :)

Благодаря! Представям ви чаровника по който работя в момента. Той ще е за същия тип игра, като успешното бебе - тамагочни, но тук както виждате ще е в ролята на извънземно бебче :) Виж файлът 11471
 
От: Back again here :)

Има някакъв проблем с прикачените файлове в форума . Аз поне не мога да ги отварям - дай го от някакъв външен линк да видя :)
Кефи ме робота от сайта ти ;)
 
От: Back again here :)

Тръгнал си по 'трудният път' на твореца. Пожелавам ти много успехи :)
 
От: Back again here :)

Аз лично не бих обгрижвала такова бебе, но дано пуберите клъвнат приложението.

Много ми хареса не само историята за твоята упоритост, но и начинът, по който си я разказал и мисля, че е грехота да си с нулев rep power, затова коригирам тази несправедливост и се надявам колегите да ме последват.

Пожелавам ти успех и по-често да ни радваш с интересни разкази и... с хвалбите си. :)
 
От: Back again here :)

Благодаря Ви много! Burn, да наистина идеята беше да има лека прилика като На'ви-тата от Аватар и се радвам, че е странен, това бе целта - все пак е извънземен. Въпроса е, че е сладур, нали ? :)
 
От: Back again here :)

Браво, много готина история, така се прави докато си млад, работиш и вечерта, защото можеш. После вече на 30 като си милионер може да си починеш малко. Добре е, че си напуснал университета, така ли иначе само щеше да си загубиш времето, хубаво е че си имал топките.

Само не разбрах, какъв ти е бизнеса в момента? Апликации ли правите с партньора ти, ако да, кажи някоя да си изтегля на телефона да видя колко сте добри/креативни.

Иначе прочетох, че Гугъл са ви правили проблем, защо само в андроида ги качвате, при Ейпъл също е добър пазара.
 
От: Back again here :)

Благодаря! Да, разработваме смартфон приложения (Апликации както ти каза) в момента.
Сега ще ти покажа:
- https://play.google.com/store/apps/developer?id=Heaveen
- https://play.google.com/store/apps/developer?id=Fentazy
- https://play.google.com/store/apps/developer?id=Baby+Care+Games

Смея да кажа, че все още не всичко е перфектно, но да.. всичко с времето си :)
Ами гугъл си е кофти монопол, но това с бебето беше преди повече от година. Вече имаме приложения и за Ейпъл. Въпроса е, че за там тъй нареченото Objective C (вече Swift) не е въобще приятен за програмиране и все още изпитваме разни плеър системи, като тази на Юнити Енджин-а :)
 
От: Back again here :)

Хехее, стига бе, аз съм го използва това https://play.google.com/store/apps/details?id=com.fentazy.bird

Браво, браво, ся вече ме кефиш още повече, че даже репутация ще ти дам. :beer:

Иначе много малко апликации имате, трябва поне 100+ да правите за година. Виж къде губиш най-много време и търси някой да ти помага за евтино, а даже може да намериш и безплатно някой да ти помага, тъй като попринцип тия неща с 3Д дизайн са си готини и има зарибени хора.
 
От: Back again here :)

Браво Марто, само напред! Ще ми се да имах един такъв съдружник като теб под ръка, но...:)
 
От: Back again here :)

Благодаря Ви много! Burn, да наистина идеята беше да има лека прилика като На'ви-тата от Аватар и се радвам, че е странен, това бе целта - все пак е извънземен. Въпроса е, че е сладур, нали ? :)

Всъщност, можеш да го направиш наистина сладур, така че да предизвика умиление у жените и да ги накараш наистина да се привържат към това извънземно бебе.
На първо място, това бебе изобщо не изглежда, като бебе. Направи го по-пухкаво с дебели бузки, малки пухкави ръчички и краченца и му сложи специфичните за бебетата гънчици по ръцете и краченцата.
Второ: махни тия зъби, че така бебето изглежда зловещо. :) Можеш да му сложиш антенки ако държиш да се отличава, като инопланетянче, но с тия зъби и издължени пръсти бебето изглежда, като голям човек, който не се нуждае от постоянно обгрижване.
Можеш да добавиш към приложението възможност да се измерва температурата на бебето, когато е болно - жените умират да се грижат и притесняват за болни бебета.:) Свързано е с майчинския инстинкт, предполагам.
Не разбрах каква ще бъде темата на това приложение, но ако е ''отглеждане и грижа за бебе'' трябва да го направиш по-беззащитно и визуално по-миловидно, за да накараш повече хора да го харесат. Можеш да дадеш опция на всеки потребител да измисли име на своето бебе. Добре е всяко бебе да има индивидуални особености... Например пол, раса, характер..
Това са просто идеи, все пак. Ако някоя ти свърши работа ще се радвам, че съм помогнала. И... Успех!:)
 
От: Back again here :)

Добро утро. Благодаря за съветите! Половината от идеите вече са осъществени, дори съм го направил да расте. Всъщност сега си давам сметка, че в рендер-а който съм ви показал, бебето е максимално порастнало за играта. Все пак ще се възползвам от останалите идеи и ще се постарая да го направя максимално привлекателно. Когато пуснем приложението, ще ви го покажа. Благодаря отново и приятен ден. :)
 
От: Back again here :)

Ахааа, затова има толкова много зъби, значи? :) Малко по-дундавко го направи, ако може. Аз лично умирам за дебели бебета.:)
 
От: Back again here :)

Една от целите, които се опитваме да постигнем е да направим приложението възможно най-гъвкаво. Да дадем на потребителите колкото се може повече контрол. (Контрол върху това бебето дали да е дебеличко, какви да са му очите, цвета на кожата и много други) :)
 
От: Back again here :)

Една от целите, които се опитваме да постигнем е да направим приложението възможно най-гъвкаво. Да дадем на потребителите колкото се може повече контрол. (Контрол върху това бебето дали да е дебеличко, какви да са му очите, цвета на кожата и много други) :)

Супер сте го измислили. Дано ви се получат нещата.:|
 

Горе