От: Black Friday намаления къде
fB го ползват. AMZN, логично, не го ползват.
Колкото до ePay – измами и там стават, дори и съм получавал chargeback за 400 кинта. Пишлемета от Бургас и Пловдив ползвали българско IP, но набарали от някаква база чужди карти, кои от Мексико, кои от САЩ, ползваха, минали през Борика gateway-я спокойно, както и през идентификацията с SSN (дори и не се е изисквал само SSN, а и попълване на адрес и пр.), изпечени тарикати, и после блокиран акаунт, възстановена сума на original owners на CCs и 400 кинта загуба за мен, съответно. Ходил съм и в централата на ePay в София
специално заради това, час съм говорил с човек от администрацията им, с когото преди това водих e-mail кореспонденция. Общо взето да съм знаел buyers, да съм ги track-вал и прочие. Успех да ги track-вам, спаси ме само предишната ми блетяща история, tho. ePay не е извинение, те eМаслините не приемат до колкото виждам дори и него. Дори не знам транзакцията минава ли или не през Борика, а не през румънската „тамошна“ Борика, че да съм сигурен и в транзакцията си, т.е. в картовите данни при въдеждането. Като се поразрових, току-що виждам, че ползват
PayU като картов gateway, мерси. Другото нещо е още от далечния януари, когато на
2 пъти им писах писма + в блога (има и отговори на
fifi, интересни са), но не понечиха да отговорят, щях монитор да купувам,
добре, че не го купих от там, и се възпрях (огромна грешка щеше да бъде). Дните, седмиците и месеците минаваха, а ни вест, ни кост, ни нищо. Дотук:
- Потокът от пари отива при румънските собственици/шефове/предприемачи или както там искате ги наричайте;
- Нулева защита от страна на българската юрисдикция органи/институции;
- Customer Support Service си е… за оплакване;
- Рекламацията… дано не Ви се случва;
- Над 1 година мина и все така НЕдобавени в неутрални сайтове за оставяне на отзиви като Пазарувай.com и TrustPilot, освен някакви randoms 12 отзива (пет пари не давам за имената им, къде служат, с какво се занимават и прочие, а дори и да са цензурирани, но в TrustPilot или нейде другаде на неутрален сайт, пак добре ще е), ясно къде описани. ПОВЯРВАХ! Не, аз за eBay не съм чувал и хабер си нямам как действат подобни рейтингови системи. НЕ администрацията да си слагат и самоцитира, и доукрасява сама отзивите, а на наутрален терен и място става това ВИНАГИ.
Това е откъм страна на клиент.
Откъм страна на бизнес:
- Превземане на все по-широк % и дял от българския бизнес и клиентела на другите е-магазини, платформи и сайтове;
- Рекламиране постоянно по ТВ, радия и др. канали, постоянно „внушаване“, че ТИ трябва да е абонираш за поредната промоционална програма на Гло… Мен… viv… опа, eМехлем (общото между трите е, че И ТРИТЕ не са български);
- Намаляване на и без това ниските обороти на българските предприемачи, опитващи се да продават хардуер на сравнително уж сносни цени (за доста хора високи, ама да са намерили правилния shop), но с excellent customer support service откъм детайли на артикулите, запитвания преди покупка и следпокупателен период (рекламации). Едно е Lameland да си купиш джаджа, да ти издадат касова бележка бонус на „Информация“ и след дни да можеш да го върнеш, друго е тук с нулевата защита и „протекция“. Едно е квартален „PC магазин“, на които им знаеш собствениците, фирмата, регистрацията, проверки и прочие, плащащи си всичко надлежно, борещи се за buyers, друго е… тук;
- Няма LiveChat, няма опция за избор на друг куриер, няма опция за плащане с ePay/PayPal/Skrill/банков трансфер. Т.е. директно през PayU gateway-я парите отиват по румънските им сметки, а Speedy явно им ги изплащат наложените платежи с банкови трансфери от BG към RO bank accs или по др. начин (кеш?);
- …
Общи приказки не пиша, а точни, конкретни и
ясни факти с доказателства. Да не се бърка с „плюене“, обикновено пишещи се от др. хора.
Като клиент аз НЕ подкрепям подобна практика и далавераджийница, независимо от ултра ниските цени до 2 дни. Нито подкрепям подобен род „правене на бизнес“ в България на
НАШ ГРЪБ отново. Те могат и да не вземат лев от мен (
лея по-скоро да наричам?), но ги вземат от Вас.
-----
Относно PP fees и изобщо нея система (отговор до Alex): надали. Ако това ти е постоянен канал, колкото и да се мразят лимитациите, изискванията за документи, пращания, факсове, пак лимитации, chargebacks, губене на пари и прочие, колкото и да има цели форуми, общности и сайтове против него (PP), то винаги си има едно „НО“ и то е, че се е наложила системата, тъй както е Google, AMZN, eB, fB, Twitter. Глобална монополизация и доминация (Visa/MC не са минали, няма и да минат близките 2-3 десетилетия, това е ясно, чел съм stats), което не е добре, но какво да се прави… щом върви поток от кинти чрез, през и от него канал, иска-неиска човек, ще трябва да поема
загубите (измамите, неспечелени disputes/claims/chargebacks, както и fees). Нещо повече –
да свиква и да се примирява с тях, считайки ги за „част от бизнеса“ в днешно време.
В реалните ситуации е друго. Имаш интернационален маркет, пуснал си PP като канал за приемане на поръчки и кинти. 100-200 транзакции/седмично или месечно и няколко оплакващи се клиента. Не се решават проблемите им, решават да търсят друг host/доставчик/артикул или каквото и да е там, и пускат dispute или chargeback. Губиш. Но това е едвам 1-2% от общия брой транзакции, нали така? Загубата
поносима ли е? Изводът е ясен. Свиква се, споко. Мамещи, измамници, крадци на акаунти и плащащи от „чуждо“ име винаги е имало, има и ще продължава да има (вкл. и в ePay, вкл. с техния сертификат там за ползване, пак ги пробиват, тая гаранция за 100k – GL, само на думи).