Blizoo - да се съдим ли или не?

Firefly

Well-Known Member
Ето какво е положението - до миналото лято ползвах интернет на Близу, но тогава по независещи от мен причини се наложи да се преместя да живея на друг адрес. Съответно отидох в офиса на Близу и поисках да ми прехвърлят услугата, но те ми обявиха, че на новия адрес нямали покритие и не могат да го преместят. Тогава след като нямат техническата възможност да ми го преместят, поисках да ми прекратят договора - отказаха. Казаха, че мога да пусна молба до централния офис, но било напълно безсмислено, защото повечето молби не получавали отговор, а на останалите винаги отговаряли с "не". Тук може би ми беше най-голямата грешка, защото реших да не се занимавам с молби. Заминах за чужбина и тази година преди няколко дни ми се обажда някаква си Про не знам си какво фирма да ме пита кога съм щял да си плащам (разбира се първо са звънели да притесняват близките ми).

Става въпрос точно за 300лв и се чудя заслужава ли си да търся адвокат и да се съдим или ще ми излезе по-скъпо и шансовете да спечеля са малки? След като не става въпрос, че просто ей така съм решил да си спра интернета, а просто се преместих на друг адрес, където дефакто Blizoo не могат да ми предоставят услугата, не съм ли в правото си?
 
BLIZOO СА НАЙ-ГОЛЕМИТЕ МИЗЕРНИЦИ НА ПЛАНЕТАТА!!! Аз и до ден днешен съжалявам, че преди година при един казус бях прав и съответно нямаше никакви последици за мен, но вместо да ги осъдя, ходих по офисите да се обяснявам като путка. Трябваше им тогава съд, дори да загубя няколко хиляди по адвокати, трябваше да ги осъдя, за да не се ебават с обикновеният гражданин като с мишка.
 
От: Blizoo - да се съдим ли или не?

абсолютно си в правото си , но ... нервите които ще фръкнат не си заслужават 300те лева.Моя съвет - плати ги и повече не се замисляй да се занимаваш с тази фирмичка Близу - който ме е питал за тях винаги им казвам да не се захващат - само по това което съм чел от форуми ми се повръща.Добре че нямам личен опит.
 
От: Blizoo - да се съдим ли или не?

Принципно съм на мнението, че човек трябва да си отстоява правата, но за съжаление, живеем в държава с абсурдни закони и съм чувал, че при подобен род дела се представя като доказателство договора и в повечето случаи се губи делото..., но според мен си вземи договора и отиди за консултация при читав адвокат да прегледа договора и да ти обясни какви са ти шансовете.

Макар, че като се замисля, щом не ти се обаждат от самата фирма е много вероятно да са ти продали задължението и съответно там вече нещата май стават по-дебели... ти си плащаш задължението и отделно се занимаваш с дела към близу или нещо такова... поне по пътя на логиката е така :)
 
От: Blizoo - да се съдим ли или не?

Прочети договора и какво пише в него. Може да се посъветваш с някой адвокат, който също да погледне договора. Преди няколко години аз имах подобни проблеми, които се решиха точно преди да внасям документи в съда.
 
От: Blizoo - да се съдим ли или не?

Virosss е прав събирачите на дългове коренно променят и усложняват ситуацията. Аз така и не разбрах като си говорил с близу за отказване до какво решение сте стигнали, за продължаване на услугата или не? Ти си заявил, че не искаш, но това едва ли е отбелязано някъде. Трябвало е да пуснеш молба с обяснения и да си вземеш копие защото в момента няма как да докажеш, че си говорил с едикой си служител за прекратяване на услугата.
 
От: Blizoo - да се съдим ли или не?

300 кинта са прекалено малка цена, от алтернатива се съдите!
 
От: Blizoo - да се съдим ли или не?

И аз имах неприятни инциденти с тях. След като прекратих договора си с тях след половин година (достатъчно време да забравиш и да се позатрият документите) решиха, че съм им дължал две месечни такси (2x20=40лв). Според договора ако един месец не плащам, договорът се смята за прекратен, от което следва, че няма как да дължа две сметки. Прегледах и открих още нередности в договора. Звъняха ми няколко пъти, пращах хора да се разкарват да се разправят с Близу (тогава Евроком), но накрая ми писна. При поредното обаждане на досадните събирачи им казах, че не им дължа нищо, че договорът им е от всякъде нередовен (имаше допуснати гафове) и ако толкова си искат парите, да си ги търсят по съдебен път. От тогава не съм имал повече обаждане от тях.

Съвет:
Погледни в договора дали има клаузи за задължение от тяхна страна да ти преместват услугата според адреса ти. Към БТК (сега Vivacom) май имаше такава клауза. Погледни и за клаузи описващи предсрочно прекратяване на договора и особено за такива свързани с "независещи от двете страни обстоятелства" (може да подириш и термина "форсмажорни обстоятелства").
 
От: Blizoo - да се съдим ли или не?

Моето копие от договора едва ли мога да го намеря - от тогава мина повече от година след като им теглих майната (все пак те трябва да имат оригинала така или иначе). И да - най-голямата ми грешка е, че още тогава не подадох молба, защото в офиса ме убедиха, че нямало смисъл... Днес влязох в онлайн съпорта им - по дяволите, даже мижавите фирми с по няколко хиляди лева оборот на месец имат по-добро обслужване и съпорт. Операторът в чата ми отговори след 15 минути, след което на всеки мой въпрос получавах отговор след 15-20 минути.

Както и да е - утре ще ходя до офиса им и единственото решение на което съм съгласен е да ми разсрочат плащането и да прекъсна всякакви отношения останали с тях. 300лв не са много, но защо да увисвам изведнъж с толкова...
 
От: Blizoo - да се съдим ли или не?

Между другото преди известно време говорихме с един познат, който работеше, като продавач консултант в един от големите мобилни оператори и ми каза нещо много интересно.

Цитирам: "Почти всички колеги казват, че не можеш да си прекратиш договора при тях, понеже има нещо като глоби, ако някой си приключи договор в офиса в който работиш"...

звучи абсурдно, но нищо чудно и в твоя случай да е било нещо подобно. Затова ти препоръчвам, вместо да се разкарваш до офисите им, намери някакви телефони на централният офис и им обясни за какво иде реч и какво може да се направи по въпроса и чак след това отивай в локален офис. Когато вече си наясно с процедурата, няма как да те излъжат и ще си спестиш излишни разходки и разправии по няколко пъти.
 
От: Blizoo - да се съдим ли или не?

А ти можеш ли да докажеш, че си ходил и си искал да прекратиш договора. Подал ли си някакъв документ ?
 
От: Blizoo - да се съдим ли или не?

Тва ми напомня на един мой проблем с виваком - нямате право да си продължите договора, а пък същевременно той автоматично си продължавал.....:x

Колкото и да не ми се ще да го казвам най - добре плати и не се занимавай повече с тях:)
 
Странна гледна точка имате всички. Как така ви се струва нормално да искате да прецакате някого с кого сте сключили едногодишен договор? Нали за това е договор - за да се изпълнява от двете страни? Вие сте се съгласили да плащате една година, а другата фирма да ви предостави услугата.

Избягвам да сключвам каквито и да е обвъзващи договори за повече от месец - това ви съветвам да правите и вие. Повечето хора се подлъгват от по-евтините условия, но никой не им е виновен, когато това се окаже грешка - за това са ви главите на раменете.

Нормално ли ви се струва клиент да дойде при вас, да ви наеме за една година,а вие да дадете пари за линкове за една година напред и на петия месец клиент да ви покаже среден пръст, че не иска да ви плаща?
 
От: Blizoo - да се съдим ли или не?

Е кво ше съдиш...виж първо кво пише в договора.
Ако има кофти моменти и особено нямат желание - нищо не можеш да направиш, само че се вкараш в приключения.
Аз кат сменях адрес и отидох в МЕГАЛАН и им казах кат хората за кво иде реч... звъннаха на следващия ден че нямам грижи :) Мнооо добри са тия ейййй (време за реклама :) ), даже м-телските реклами вече си махнаха "от м-тел и мегалан" - вече говорят само "от мегалан" хаха сметайте
 
От: Blizoo - да се съдим ли или не?

mlazarov, тук става въпрос за нещо различно. Аз не решавам просто така един ден да им туря средния пръст и да спра да им плащам, защото не ме кефят. Наложи се да отида да живея на друго място, където съвсем нормално поиксах да продължа да ползвам услугата на Близу на друг адрес. Те обаче нямаха техническата възможност да направят това, а отказаха да ми прекратят договора, принуждавайки ме да плащам за нещо което не ползвам и не е възможно да ползвам.

Ще послушам горните съвети и утре ще врътна един телефон до София да видим какво ще кажат.
 
От: Blizoo - да се съдим ли или не?

Заминах за чужбина... Наложи се да отида да живея на друго място, където съвсем нормално поиксах да продължа да ползвам услугата на Близу на друг адрес. Те обаче нямаха техническата възможност да направят това, а отказаха да ми прекратят договора, принуждавайки ме да плащам за нещо което не ползвам и не е възможно да ползвам.

Преди да плащаш, върни се в чужбина, извади си лична карта (ако страната е в ЕС), вземи си извлечение/бележка от бюрото по труда за заработените месеци там. Подай молба (в Бг-я) за освобождение от здравни/пенсионни осигуровки за този период от време. Не си длъжен да плащаш, след като не си постоянен жител на Бг-я. Ако не разполагаш с недвижими имущества на твое име, няма за какво да се хванат. В същото време 300 BGN са смешни необезпечени пари, не бих им направила кефа и с 0.01 EUR ;)
 
Re: От: Blizoo - да се съдим ли или не?

mlazarov, тук става въпрос за нещо различно.

Всъщност ако не е уточнено в договора нещо за преместване или възможност за прекратяване на договора при невъзможност за предоставяне на услуга на друго място, то става дума за съвсем точно същото нещо и няма различо. Подписал си договор, който е неизгоден за теб, но това не го прави невалиден. Ти си избрал да го подпишеш, но месеци по-късно при нови обстоятелство осъзнаваш, че той не е изгоден за теб - сега трябва да плащаш нещо, което не можеш да ползваш. Договорите са за това, за да подсигурят и двете страни, но тъй като договора е създаден от едната страна, то тя се е подсигурила само за себе си, но не и за другата (тоест за теб). В този сличай пии една вода и си плати, за да не се разправяш с разни фирми по вземанията - утре ще ти се наложи да вземеш кредит и ще ти откажат заради някоя такава глупост.

При подобен на твоя случай ми препоръчаха да прехвърля услугата на свой познат - така хем се ползва, хем се плаща, хем не влизаш в разни тъмни регистри.

Хората четете какво подписвате! Онези гадове, които ви пробуват тези договори само чакат да ви вземат едни пари под една или друга форма! Мой приятел го гониха от някаква фирма по вземанията, защото не и беше платил последните две месечни такси към speedynet - за едни смешни 60лв...
 
От: Blizoo - да се съдим ли или не?

И аз съм на мнение,че сключиш ли договор- няма такива "местя се" редно е да платиш парите. Късметлия съм,че нямат мрежа в моят град! :roll:
 
От: Blizoo - да се съдим ли или не?

Много несериозно от твоя страна. Да беше поне молбата пуснал. "Аз ходих, те ми казаха"... дори правото тогава да е било на твоя страна не си предприел нищо за да го документираш. Сега си само неизряден платец. А тез са на моменти по нагли и от мобилките. Като купиха евроком разпращаха смс-и на хора нямали никога досег с техни услуги- да си плащали "задълженията". Какво са ровили от базите не знам... а може и да е имало сърдити админи от предаващата страна. Но не съм чул да се извинят на някой за "грешките" и тормоза.

Все пак ако се пробваш в съда - УСПЕХ!!! Но каквото и да правиш този път си реши проблема генерално. Кофти е да оставяш такива неуредици за в бъдеще. Сам виждаш защо.


Между другото преди известно време говорихме с един познат, който работеше, като продавач консултант в един от големите мобилни оператори и ми каза нещо много интересно.

Цитирам: "Почти всички колеги казват, че не можеш да си прекратиш договора при тях, понеже има нещо като глоби, ако някой си приключи договор в офиса в който работиш"...

звучи абсурдно, но нищо чудно и в твоя случай да е било нещо подобно. Затова ти препоръчвам, вместо да се разкарваш до офисите им, намери някакви телефони на централният офис и им обясни за какво иде реч и какво може да се направи по въпроса и чак след това отивай в локален офис. Когато вече си наясно с процедурата, няма как да те излъжат и ще си спестиш излишни разходки и разправии по няколко пъти.

Имат бонуси като хващат нови шарани, и обратното. За това като отидеш да си прекратяваш договор, спираш услуга или каквото и да е си кат чумав. Ако щеш утре се върни, може се паднеш на гишето на колегата. Ако отидеш пък в друг офис- УРА, ПОБЕДА! :) Направо като съревнование между предприятията през социализма :)
 
От: Blizoo - да се съдим ли или не?

@white_pawn и аз така го разбрах, но до преди няколко дена мислех, че само им дават бонуси... :)

Между другото се позачетох из договора им за услугата ( ако е актуален ) и вероятно може да се измисли някоя точка, на която не отговарят, но пак казвам.. не съм адвокат, така, че ако си се решил на тази стъпка, преди това отиди и се консултирай с специалист в областта.

Договора, който намерих е на този адрес: http://blizoo.bg/images/Root/downloads/gt/blizoo-general-terms-01022012.pdf

И следната точка е малко уклончива и евентуално би ти свършила работа:
13.8 ПОТРЕБИТЕЛИТЕ имат право да пренасят географски и негеографски номера, както и да
поискат преместване на телефонния пост на друг адрес, съгласно Общите условия за
взаимоотношенията с абонатите при предоставяне на услугата преносимост на
географски/негеографски номера.

Поне от тази точка разбирам, че имаш право да поискаш да ти преместят оборудването на друг адрес. Естествено ти си отишъл и си заявил това желание, но са ти отказали, тоест не са в състояние да си изпълнят тази точка от договора.

Имаше и още една точка по-нагоре в договора с подобна евентуална вратичка, но за съжаление този вариант липсваше при описаните причини при които можеш да си прекратиш договора и да ти кажа честно mlazarov ще излезе прав, че тия гадини са мислили само за себе си, като умело са избягвали възможност ти да си прекратиш услугата.

Честно казано преди време бях в подобно състояние, но при други обстоятелства. Накрая реших да не си тровя нервите и платих каквото им дължах и се заканих, че от мене хубаво няма да видят... та сега си ги храня редовно пред приятели и познати :) ... да са живи и здрави Глобулците и дано фалират бавно и мъчително :)

Та, ако не ти се рискува и занимава с глупости, пий една студена вода... нахрани въпросната компания в 2-3 форума, блога и така докато ти олекне малко... пък и хората да знаят с какво се захващат, преди да подпишат договор :)

Хубавото е, че ще си вземеш поука и следващият път ще четеш договорите. Нещо, което ме спаси да не си тровя нервите с още няколко фирми.
 

Горе