Cоpy или Salesletter

apostol

New Member
Copy или Salesletter


За да започнете успешен бизнес в Мрежата вие се нуждаете преди всичко от две неща:

- продукт или услуга, разрешаващи някакъв значим човешки проблем
- подходящ текст към вашия комерсиален сайт, който тласка към продажби

В САЩ един комерсиален текст, известен като copy или salesletter, обикновено струва не по- малко от 15 000 долара! Освен това съставителите на такива текстове нерядко изискват и 10 % от продажбите!... Големите компании като Pepsi, Adidas и пр. плащат до 250 000 долара за добър комерсиален текст!

Трябва да кажа, че тези съставители на рекламни текстове, известни вече и у нас под наименованието copywriter са заслужили всеки цент от тези високи хонорари. Защо ли? Защото 98 % от всички комерсиални сайтове в Мрежата чисто и просто не функционират. Те не могат да продадат нищо и собствениците им фалират. Според водещите експерти по Интернет маркетинг, главната причина за това състояние на нещата е липсата на подходящи комерсиални текстове. Защото текстът продава, а не дизайнът, графиките и картинките!

Говоря от личен опит, тъй като наблюденията ми през последните две години са доста красноречиви. Преживявал съм го лично- няколко наглед дребни промени в моите сайтове предизвикваха наплив от посещения и множество продажби. Работата обаче е там, че аз зная какво и как да променя, защото съм автор на 15 много успешни книги, а освен това съм специализирал и маркетинг, реклама и PR зад граница.

Това действително е едно завидно преимущество. Трябва да си призная, че държа под око и сайтовете на конкуренцията. Наблюдавам все едно и също нещо: текстовете на тези пишман бизнесмени са несръчни, глуповати, нелепи. Посещенията на сайтовете им се въртят около нулата и собствениците им очевидно мизерстват.

Какво може да се направи ли? Много просто- трябва да се преработят текстовете! За целта обаче са нужни услугите на опитен copywriter. Бих препоръчал на всеки, който се кани да прави бизнес в Мрежата, да си намери преди всичко един такъв човек. След като той напише подходящ текст, дизайнерите трябва да изградят сайта около текста! Това е правилният път за създаването на успешен комерсиален сайт. В противен случай се стига до задънена улица. В нея, както вече споменах, се намират цели 98 % от всички комерсиални сайтове…

АПОСТОЛ АПОСТОЛОВ
 
Бачкайте само freelance!

Като copywriter искам да споделя с вас следното: наскоро узнах, че пичът, който е направил за Procter & Gamble този феноменален текст
"Мама е супер. Тя кара храната ми да лети..." е получил само $ 15 000 за него. От рекламната фирма, за която работи. Добре са го преебали- кой знае колко са взели работодателите му от Procter?...
Не знам доколко е вярна тази история, но аз искам да ви кажа това:
Знайте и помнете- който работи за други ИМ ПОМАГА ДА ЗАБОГАТЯВАТ! На негов гръб!
Който работи за заплата, накрая остава винаги с празни ръце!

Апостол Апостолов
 
Напълно съм съгласен с горното твърдение.

Дано ми се завъртят и на мен добре нещата, така че да не ми се налага да работя за никого повече.
 
За себе си може.

Като знам че си е за мен, съм много по-мотивиран и по-трудно ме наляга умората. :)
 
Бъди свободен, независим предприемач!

На всички участници в този форум с ръка на сърцето мога да препоръчам само едно: НИКОГА, АМА НИКОГА на заплата, на ведомост. Бъдете СВОБОДНИ, НЕЗАВИСИМИ ПРЕДПРИЕМАЧИ!

Ще ви разкажа нещо страховито. Съсед ми е последният жив партизанин. Дядката е на 82 години. Бил е комуняга и в червата. Преди няколко дена той ми каза дословно следното:
"Придържай се стриктно към американския бизнес модел, защото ние се придържахме към съветския и видя, докъде я докарахме..."
Направо щях да припадна!
Смееех, како, смеех!
 

Горе