От: CMS War
Ами значи специално тая войната WP - Joomla, така да се каже, е много интересна, щото дълго време вървяха рамо до рамо, ама изведнъж (поне според мене, аз така ги виждам нещата) WP спечели много по-голямо community и това наклони везните рязко.
Значи няколко интересни работи - първо пуснаха dofollow линкове от страниците на плъгините към личната страница на автора. Отделно може да си пъхаш линкчета в описанието колкото искаш. И някой като търси превод на различни езици - раздава линкчета от описанието и хората се избиват кой да го преведе
И това направи голяма битка за кой ще направи по-якия плъгин - някой като надуши, че нещо може да стане по-добре го пуска и краде юзърите. Отделно многото им блогъри, дето ти линкват към плъгинчето и тн.
Тоест голяма далавера е да направиш готин плъгин, и аз съм пускал там - хвана с първия ъпдейт ПР4 и старицата на плъгина ПР3 без да събмитвам никъде - изцяло natural. И за 2 седмици направи стотина коментара в блога. А тия конкурентните плъгини като видят и веднага пускат нова версия, че там ги сортира по дата и първия обира юзърите
С две думи - яка битка.
И затова такива legacy плъгини, писани от едно време с кофти СЕО и тн не се застояват много. Докато при джумлата, тоя главния плъгин за обявите (непомня как беше) съм си играл няколко месеца да му оправям само сео-то и то с някакви хакове, щото не беше писан за 1.5. И много други също - и като ги резнем с теслата, после като каже че има нова версия и - ееее зарежи, то си ба мамата
На джумла АПИ-то е доста по-добре направено, обаче от програмистка гледна точка. Докато при WP е супер каруцарщина, но пък държи някакъв странен баланс между лесно за разбиране от непрограмисти и вършещо прилична работа. Всмисъл всеки сериозен програмист би му се изплюл, обаче мисля че точно това е едно от нещата, дето им донесоха многото дивиденти. Там почти всеки може да си бръкне в кода и да си оправи нещо, не е никак страшно.
Подобно е и това с безплатните темплейти на техния сайт - ако имаш готин темплейт там получаваш ПР6 или 7 линк от техния сайт, плюс линк във футъра на огромно количество блогове. Съответно хората и за там се трепат и ония много трудно одобряват темплейт, нищо че е безплатен. Ръчно ти правят ревю на целия код, връщат, ала бала.
И хората знаят че от там си взимат супер готин темплейт, качват го за 5 мин и така градят community-то.
А при джумла готини безплатни темплейти не съм виждал, поне не и много.
И още един момент е че джумлата е по-плашеща за неразбиращи юзъри - дизайнера дето бачкам с него като му казах джумла последния път и вика - аааа зарежи бе, това съм се мъчил супер много време, много е зле, много е страшно.... Викам - споко бе, глей са като го пипне стария - и накрая разправя - верно бе, то готино било
Но много от по-неразбиращите (а и не само) отиват на WP, а те далеч не са малко и това пак допринася за community-то.
Е такива на вид дребни неща мисля че много изиграхя роля в дългосрочен план.