Онлайн търговията не е никак лоша идея, особено ако продаваш нещо, което ти е хоби и искаш да му отделиш цялата си енергия и страст. Познавам такива хора и наистина им лепи това, което правят.
Става дума за домашни любимци - тази ниша.
За всичко голямо се иска силен екип, няма начин. Дори и за магазина, но в началото и сам да почнеш пак ще успееш.
На твое място, ако имам толкова много идеи, бих се позавъртял насам-натам за седмица-две и бих се спрял на нещо точно и ясно, и то на база проучване.
Не бих разчитал само на идеи и надежди само.
Мога да дам пример. Нишата е една, много голяма и богата, но има една малка част от тази микрониша, която е толкова незастъпана, че дори да си на 50% там, като присъствие, ти си милионер. Ако не на първата година, то поне на 2рата, 3тата, но се иска силно присъствие, леко в началото и силно после.
Да речем всеки иска да продава цветя, супер. Има адски много онлайн магазини за цветя. Но цветята вървят с хубави опаковки, нали. И картички, разбира се. Малката ниша тук, тъй като продукта е комбинация, няма как, е да речем сребристите лентички, с които се доукрасват букетите. И кво? Добре бяха го казали, по-добре пръв на село, отколкото последен в Рим.
Идеята ми е - прицели се в нещо нискоконкурентно и не час с такъв обем на пазара, но да си не малък играч. После почни да надгражаш. Ниският старт о ограничен бюджет е успешна стратегия. Много се кефя на тия дето влиза с някакви мижави пари на някакви големи пазара, и без нищо което да го отличи от №1, №2, №3, и т.н.
Идеален пример е тези, които се пускат да борят Fashiondays, Grabo и подобни.
А за световния - дам я ясно, по-големи обеми и естествено - по-големи бюджети.