Здравейте,
Прокрадва ми се една идея да започна частна дейност, но ми се ще поне в началото да го правя, като страничен "бизнес", докато работя нормална работа на трудов договор и вече, ако потръгне и ми допадне да напусна и да се занимавам само с това. Мисля да предлагам специфични услуги, консултантски услуги, поддръжка и т.н. първоначално на фирмите/компаниите, в които работят някой приятели, близки и познати. И тук започнаха да изникват въпросите един след друг:
1. ET, EOOД, граждански договор или на свободна практика?
Както споменах в момента съм на трудов договор. Знам само, че нямам право на втора работа. Въпроса е кой вариант за фирма би бил най-удачен и не би бил в разрез със закона? Проблем ли е например да имам ЕООД, докато съм на трудов договор?
2. Регистрация по ДДС или не?
Тук основното е, че ще ми искат фактури да си приспадат ДДС-то. Ще ми се и аз да мога да си приспадам ДДС-то от моите разходи, ако е резонно разбира се. Признавам си тъмна Индия ми е това ДДС.
3. Заплатата на служител брои ли се, като разход на фирмата и съответно може ли фирмата да си приспадне ДДС-то на заплатите, ако изобщо съществува такова нещо?
Това е във връзка с евентуално наемане на служители.
Темата е тип "сондиране на информация" и все още е на ниво само идея, като целта е някакво много грубо ориентиране в обстановката. Знам, че е най-добре консултация при професионалист, затова и последния въпрос:
4. Препоръчайте добър адвокат или счетоводител(или някой друг?) да ме консултира по така зададените въпроси.
Прокрадва ми се една идея да започна частна дейност, но ми се ще поне в началото да го правя, като страничен "бизнес", докато работя нормална работа на трудов договор и вече, ако потръгне и ми допадне да напусна и да се занимавам само с това. Мисля да предлагам специфични услуги, консултантски услуги, поддръжка и т.н. първоначално на фирмите/компаниите, в които работят някой приятели, близки и познати. И тук започнаха да изникват въпросите един след друг:
1. ET, EOOД, граждански договор или на свободна практика?
Както споменах в момента съм на трудов договор. Знам само, че нямам право на втора работа. Въпроса е кой вариант за фирма би бил най-удачен и не би бил в разрез със закона? Проблем ли е например да имам ЕООД, докато съм на трудов договор?
2. Регистрация по ДДС или не?
Тук основното е, че ще ми искат фактури да си приспадат ДДС-то. Ще ми се и аз да мога да си приспадам ДДС-то от моите разходи, ако е резонно разбира се. Признавам си тъмна Индия ми е това ДДС.
3. Заплатата на служител брои ли се, като разход на фирмата и съответно може ли фирмата да си приспадне ДДС-то на заплатите, ако изобщо съществува такова нещо?
Това е във връзка с евентуално наемане на служители.
Темата е тип "сондиране на информация" и все още е на ниво само идея, като целта е някакво много грубо ориентиране в обстановката. Знам, че е най-добре консултация при професионалист, затова и последния въпрос:
4. Препоръчайте добър адвокат или счетоводител(или някой друг?) да ме консултира по така зададените въпроси.