Благодаря за препоръките. Оказва се, че няма към момента концепция която да покрива всички изисквания и предпочитания на страните. Това е просто единия прочит. В някои от приложенията поръчката на клиента се обявява пред кръг от заинтересовани да я изпълнят. Те решават на база на моментната преценка дали да я вземат, откажат или да поискат друга цена. Следват три възможни отговора. Единия е отказ, втория е ще я изпълня, и все по-често срещания трети е, че мога да я изпълня но на по-висока цена. И това не означава, че таксиметровия водач е алчен. Просто разстоянието до клиента е голямо а последващия платен курс е кратък. Като сложим и фиксираната такса за приложението то нещата отиват на загуба. Но пък и през приложението никак не става да обясниш, че закъсняваш за летище или имаш спешна нужда да стигнеш до медицинско заведение. Та избирането от картата на най-близък автомобил решава част от задачката. Надали има някой, който да не се е нагледал на минаващи покрай него автомобили от други компании, докато си чака този, който е поръчал. Възможността да споделиш нуждата и да договориш условия решава друга част. Избора на автомобил с POS дори не е такава драма. Просто условията които договаряме за водачите са много по-леки при тези плащания. По отношение на картите при нас няма толкова силна зависимост и освен това клиента вижда през цялото време автомобила и има директна връзка през телефона си. Като цяло предполагам, че ще се възприеме от доста водачи като удобен и евтин инструмент за решаване на логистичните им задачки.
Относно проекта с пътните помощи
Закъсах.бг постигнахме национално покритие. В момента се обсъждат промени в нормативна база и не е съвсем ясно кои автомобили от сега регистрираните като Пътна помощ ще могат да продължат да работят. А и ние наложихме строги ограничения, които не позволиха на много от желаещите да се регистрират. Скоро и там ще има новини.
Да, разбрах.
А не мислиш ли че така се фокусирате върху решаването на много малък проблем?
Разбирам че търсите собствена ниша и разграничение от другите, но просто не си представям ситуацията в която сме се събрали вкъщи и аз започвам да търся по картата таксита и да им звъня, за да ни закарат до някой клуб. По скоро си пускам крайната локация и цъкам Търси, при което продължавам да си говоря с другите на масата. След което някой ни взима поръчката, имаме 5 минути, започваме да се оправяме и като отидем долу таксито е вече там. Не си нарушавам спокойствието по никакъв начин.
Освен това пак имаш възможност да комуникираш със шофьора
след като е приел поръчката ти - и в двете приложения можеш да му се обадиш или да му пишеш.
А в случай че имаш по-специални изисквания, това може да се направи, като при началото на търсенето ги опишеш в свободен текст. Така такситата ще виждат твоята поръчка и текста към нея.
И това не означава, че таксиметровия водач е алчен. Просто разстоянието до клиента е голямо а последващия платен курс е кратък
Това си е един вид естествен филтър. Ако искам да пътувам от центъра до Люлин, а има такси в Младост, няма смисъл да се мъчим и двамата с него. По-добре да си намеря някой, който е в района.
При нас имахме почти същия казус, макар и в друга ниша. Решението беше да дадем възможност на такситата (в този случай) да обявят цена, изпращайки своята оферта. След това търсещият преглежда офертите и си избира някоя. Естествено това не е приложимо тук, след като целта е да си намериш бързо превоз.
Но пък така или иначе когато някое такси приеме поръчката, клиента трябва да потвърди, че иска това такси. В този момент таксито може да обяви по-високата си цена. Така клиента ще разбере колко приблизително ще му струва курса и в случай, че е твърде много, просто ще откаже таксито и ще продължи търсенето на друго.
Като цяло предполагам, че ще се възприеме от доста водачи като удобен и евтин инструмент за решаване на логистичните им задачки.
А ще се приеме ли от клиенти, които си търсят превоз?
Всъщност дори да звънна в централата и да си поръчам такси е по-удобно, отколкото да звъня на такситата едно по едно.
Помислете повече върху тази част, защото е абсолютен deal breaker да говоря с такситата едно по едно, докато си намеря някой.