От: Facebook докарва повече трафик към медийните сайтове от Google
Аз лично нямам медиен сайт, а клиентите ми имат онлайн магазини, по чиято реклама работим.
Но мога да дам пример в по-малък мащаб. Поддържам платената реклама на тези онлайн магазини, но при някои помагам и с поддръжка на къмпъни блога/Facebook страницата на самия бизнес.
Един от клиентите ми примерно има страница с под 100 000 фена( колко точно няма да казвам, за да не издавам прекалено много информация). С по 1-2 публикации на ден успяваме да докараме около 120 000 клика към къмпъни блога на онлайн магазина на месец. Сега - този трафик със сигурност не е толкова ефективен откъм съотношение посещения/продажби, както платения трафик от Facebook и Google реклама, или от SEO оптимизация, банерна реклама и т.н. Но е приятно допълнение към тях, излиза 10-20 пъти по-евтино като цена на клик и влияе много добре върху брандирането на фирмата - създаване на постоянни клиенти, читатели, припознаване на бизнеса, допринася за нови лайкове на страницата и т.н. С две думи - има смисъл от него.
Рекорда ни откъм кликове на една единствена публикация за един ден е около 5 000 клика - направихме го преди около седмица. С времето процента на рийча ни се качва и се надявам скоро да го минем. Иначе тази публикация направи към 7-8к кликове в рамките на няколко дни, което е много добро съотношение - нашия разход за публикацията да е бил 5-6лв. за написване/превод/публикуване.
Така че не само медийните сайтове могат да оползотворят трафика от Facebook, но пък си трябва страница с поне 50к фена, за да има смисъл поддръжката й с цел кликове към онлайн магазин - поне според мен.
Бих казал, че все пак в дългосрочен план и Facebook и Google са много добри източници на трафик, но човек трябва да мисли по-мащабно и по-далновидно от това от къде да си докара приходи само в идния месец. Дългосрочното планиране винаги носи по-голяма сигурност и по-добри резултати, за това трафик трябва да се привлича от максимално голям брой източници, защото бизнеси тип 'one-trick-pony', които разчитат на само един тип безплатен и/или платен традик, рано или късно попадат в ситуацията, в която източника им на трафик сменя правилата, по които работи и дадения бизнес увисва в безтегловност - разбирайте сайтове, които разчитат само на трафик от Facebook страници( като намалиха рийча преди колко беше половин година?), сайтове които разчитат на краткосрочни SEO тактики( като Google пусне ъпдейт на алгоритъма си), сайтове, които привличат трафик главно от OLX( като смениха броя на безплатните обяви) и т.н. Трябва си баланс на източниците на трафик, за да няма неприятни изненади - или поне като има такива, да не се отразят прекалено негативно на бизнеса ви.