GDPR - авторско видео с някои основни неща (в резюме)

Дали вече е влязло по сайтове? Някакви примерни форми по магазини или сайтове изискващи такъв тип лични данни?
 
да,мтел го имат имплементирано.
 
Колеги, предприемач съм, но и от 10 години съм адвокат. Някои неща не мога да ги разбера. Каква е тая паника, какви са тези изкуствени паранои, които се садят. И не на последно място, какви са тези продукти: GDPR first aid kit, GDPR SOS, GDPR last minute toolkit. Мисля си вече, че всички природни катаклизми взети заедно не могат да стъпят на малкия пръст на GDPR-a. Трябва да се готвим за него като за Третата световна война. Айде да идва по-бързо и да се спира тая изкуствена паника, че средния бизнес ще вземе верно да се гръмне с патрони за глиган. Не обръщайте внимание на лешоядите. Излезе проекта за закона, ще видите, че той е доста по-лек от регламента, а и хората в КЗЛД не са идиоти, прекрасно разбират, че целта не е такава, каквато я изкарват тези търгаши.

http://www.economy.bg/bulgaria/view...-Vencislav-Karadzhov-za-noviya-reglament-GDPR
 
Последно редактирано:
Аз не можах да разбера едно - ако имам сайт, в който няма регистрация и потребителя не въвежда нищо, трябва ли пак да слагам някакви съобщения?
 
@Илиян ако не събираш лични данни не е нужно да правиш нищо. В това число влизат:
- форми за въвеждане на лични данни (регистрации, newsletter и т.н.);
- 3rd party скриптове за измерване и персонализация (Google Anlytics)
- и т.н. (не е едно и две)

Но съм сигурен, че имаш GA тоест трябва да направиш нужното.
 
@Илиян ако не събираш лични данни не е нужно да правиш нищо. В това число влизат:
- форми за въвеждане на лични данни (регистрации, newsletter и т.н.);
- 3rd party скриптове за измерване и персонализация (Google Anlytics)
- и т.н. (не е едно и две)

Но съм сигурен, че имаш GA тоест трябва да направиш нужното.
Ами да, най-малкото има analitycs, adsense и коментари, но коментарите не запазват IP и мейл, а само името на човека и съобщението.
 
А сега интересното е как да стане цялото нещо. При сайтовете с регистрация нали се слага съобщение на потребителя и той го потвърждава. Как тогава ще стане са обикновен сайт без регистрация - при всяко отваряне ли трябва потребителя да потвърждава, както е съобщението с бисквитките?
 
@Илиян как така не събираш лични данни, но имаш Имена и коментари :D.

Няма значение дали имаш регистрация или не. Бисквитките са едно на ръка, другата бумащана е друга бира, а пък съвсем различно е, че при всяка форма в която попълваш лични данни трябва да имаш нужният текст и чекбокс за съгласие.
 
@Илиян ако не събираш лични данни не е нужно да правиш нищо. В това число влизат:
- форми за въвеждане на лични данни (регистрации, newsletter и т.н.);
- 3rd party скриптове за измерване и персонализация (Google Anlytics)
- и т.н. (не е едно и две)

Но съм сигурен, че имаш GA тоест трябва да направиш нужното.
На GA добавяш един параметър накрая ?aip=1 и не събира IP-та ;) Сега, обаче ако сервирате таргетирани по интереси реклами в AdSence и ровите из кукитата на потребителите за да знаете какво да им таргетирате е друго нещо. Там вече отивате на Consent Management решение. ЗА IP адреса в логовете на уеб сървъра не се изисква съгласие, има отделен цитат в преходната част на регламента. Това не означава, че можете да ги мяткате напред назад с години.
 
ОК, ако се махне аналитикса и се гледа статистиката от хостинга каква е разликата? И в двата случая аз не пазя никаква информация, а е при тях.
 
а за чий сайт са логовете и в следствие на http заявка към кой http_host се пише в тези логове? Не е само до съхрануние, а и до събиране преди съхранението. Ако ти е такъв проблем спри си логовете. Пиши на хоснинга да спрат логовете за твоя сайт, да спрат да правят бекъп на файловете и базата дании и да спрат използването на AwStat и Webalizer. Знаеш ли колко ще са радостни и ще ти се изкефят.
 

Горе