Правя онлайн резервация за вечеря в ресторант А. Попълвам имена и телефон за връзка. След седмица получавам СМС с предложение за вечеря в ресторант Б. В отговор на запитването ми откъде имат моите контакти, секретарката на ресторант Б ми отговаря: От нашия софтуер. Всички ресторанти го ползват за онлайн резервации.
Оказва се, че софтуерът (хостващ се извън ЕС) предоставя безплатна услуга, като предлага потенциални клиенти и на други ресторанти. Така той зарибява повече ресторантьори да се възползват от него.
Аз обаче не разбирам от софтуери. Знам, че преди седмица направих онлайн резервация в сайт А. Предполагам, че същият ресторант е дал моите контакти на ресторант Б. Ок, да предположим, че е добре за мен. Ще опитам различна кухня. Ако обаче съм по тайните вечери? Ще се оплача еди-къде си от ресторанта, дал моите контакти.
Колкото до GA и подобни проследяващи приставки, запазените бисквитки на устройството сочат сайта, от който са дошли. Сайтът е допуснал трета страна да се възползва от интересите на неговия посетител. Как трябва да процедираме тук, когато ни заизскачат сходни с този сайт реклами или ни затрупат с имейли за сходни оферти?
По-опитен потребител веднага ще си направи списък с бисквитките, запазени в устройството му и ще го предаде на съответните органи. А органите ще потърсят администратора на съответния сайт.
Предположения и варианти хиляди. Не е нужно да се джанкаме, а да намерим най-подходящите решения, които да не позволяват изтичане на данни "благодарение" на нашите сайтове като посредници между третите страни и потребителите.