rr4ev
Member
Google и Facebook съобщиха, че ще предприемат общи мерки, които имат за цел да прекратят разпространението на „фалшиви новини“ в интернет. За целта те ще „отрежат“ достъпа на някои разпространители на такива истории до тяхното финансиране, а именно рекламата, съобщава агенция „Ройтерс“.
От Google съобщиха, че работят върху нова политика, която ще попречи на сайтове, представящи преднамерено невярно съдържание, да използват нейната система за реклами AdSense. В същото време Facebook също промени рекламната си политика, като посочи, че санкциите за измамно или подвеждащо съдържание се разширяват и вече ще обхващат фалшивите новини.
Промяната идва след като Google, Facebook и Twitter станаха обект на обвинения, че са се превърнали в платформи за разпространение на фалшиви и често злонамерени новини, които може и да са повлияли на изборния резултат в САЩ.
Мерките, които социалната мрежа предприема, обаче, са ограничени и не са насочени към фалшиви новини, които потребителите споделят в своите профили. В изявлението на Facebook се казва: „Не интегрираме или показваме реклами в приложения или сайтове, съдържащи нелегално, подвеждащо или измамно съдържание, включително фалшиви новини“.
От Google пък заявиха: „Ще прекратим рекламното обслужване на страници които представят погрешно, тълкуват погрешно или прикриват информация за издателя, съдържанието или първоначалната цел на уеб собствеността“.
Източник: http://www.economy.bg/marketing/vie...ok-obedinyavat-usiliya-sreshtu-neverni-novini
От Google съобщиха, че работят върху нова политика, която ще попречи на сайтове, представящи преднамерено невярно съдържание, да използват нейната система за реклами AdSense. В същото време Facebook също промени рекламната си политика, като посочи, че санкциите за измамно или подвеждащо съдържание се разширяват и вече ще обхващат фалшивите новини.
Промяната идва след като Google, Facebook и Twitter станаха обект на обвинения, че са се превърнали в платформи за разпространение на фалшиви и често злонамерени новини, които може и да са повлияли на изборния резултат в САЩ.
Мерките, които социалната мрежа предприема, обаче, са ограничени и не са насочени към фалшиви новини, които потребителите споделят в своите профили. В изявлението на Facebook се казва: „Не интегрираме или показваме реклами в приложения или сайтове, съдържащи нелегално, подвеждащо или измамно съдържание, включително фалшиви новини“.
От Google пък заявиха: „Ще прекратим рекламното обслужване на страници които представят погрешно, тълкуват погрешно или прикриват информация за издателя, съдържанието или първоначалната цел на уеб собствеността“.
Източник: http://www.economy.bg/marketing/vie...ok-obedinyavat-usiliya-sreshtu-neverni-novini