Google премахва Universal Analytics до 1 г. Продължава да предлага само GA4

Искам да питам две-три прости неща хората, които вече си ползват новото GA4 и са го настроили:

1. Могат ли да видят от 200 посещения на сайта вчера, колко са органик, колко реклама, колко реферали и т.н.?
2. Могат ли да видят продажбите си, стойност на продажбите, процент на реализация и коя продажба от кой канал е реализирана (фб реклама, органик, реферал)?
3. Ако не се виждат тези неща каква алтернатива ползват?

След моите опити за инсталация виждам само това, нямам никаква друга информация. И се чудя трябва да търся човек да ми помогне с пълната инсталация или просто това е и толкова. Съответно, ако търся човек да ми инсталира нещата, както трябва на какъв краен резултата мога да се надявам...
Виж файлът 24590
1. Да, може и имаш няколко опции за това.
2. Можеш, но както спомена @Станимир И е тегаво. Иска се datalayer push или модул и добавяне на dataLayer пуш в Tag Manager. Отделно на това трябва да правиш допълнителни величини и параметри на продукт, категория, подкатегория, цена, производител и т.н. ако търсиш по-подробен отчет и анализ.
3. Почти всичко може да се "види" срещу подходящото заплащане. Като алтернатива все още масово се ползва UA. Тъй като за сега работят паралелно, често се използва модификация на dataLayer-a от ecommerce на Universal Analytics и се "преправя" за да се чете като величина или параюетър в GA4 с помощта на Tag Manager, но това ще е опция за още 1 година. Да се надяваме да има по-добри предложения до изтичането на този период.

Като цяло, както спомена @Blinky , GA4 е event based, а също така много неща са променени. Сесиите имат съвсем различно разбиране, баунс рейта го няма и много други.

За обобщение: моето мнение е, че GA4 е много по-гъвкава платформа и тепърва ще откриваме потенциала й. Недостатъка е, че с това паралелно се усложнява и самия процес на анализ, особено към настоящия момент. Все пак обаче Google са исвестни с това, че правят нещата "като за американци" т.е. simple, easy и с характерния за тях ui,ux. Предполагам с времето ще стане така и с GA4. Все пак това не е крайната версия ;)
 
Хм вярно, механично съм пропусна да погледна годината и мислих, че всичко приключва този месец. Еми може би ще почакам още тогава, дано стане по-добре и да мога сам да си го настроя или да намеря някой д ами го направи, когато вече е по-лесно.
 
1. Да, може и имаш няколко опции за това.
2. Можеш, но както спомена @Станимир И е тегаво. Иска се datalayer push или модул и добавяне на dataLayer пуш в Tag Manager. Отделно на това трябва да правиш допълнителни величини и параметри на продукт, категория, подкатегория, цена, производител и т.н. ако търсиш по-подробен отчет и анализ.
3. Почти всичко може да се "види" срещу подходящото заплащане. Като алтернатива все още масово се ползва UA. Тъй като за сега работят паралелно, често се използва модификация на dataLayer-a от ecommerce на Universal Analytics и се "преправя" за да се чете като величина или параюетър в GA4 с помощта на Tag Manager, но това ще е опция за още 1 година. Да се надяваме да има по-добри предложения до изтичането на този период.

Като цяло, както спомена @Blinky , GA4 е event based, а също така много неща са променени. Сесиите имат съвсем различно разбиране, баунс рейта го няма и много други.

За обобщение: моето мнение е, че GA4 е много по-гъвкава платформа и тепърва ще откриваме потенциала й. Недостатъка е, че с това паралелно се усложнява и самия процес на анализ, особено към настоящия момент. Все пак обаче Google са исвестни с това, че правят нещата "като за американци" т.е. simple, easy и с характерния за тях ui,ux. Предполагам с времето ще стане така и с GA4. Все пак това не е крайната версия ;)

GA4 определено е доста мощна и предлага голяма сила, повече изолация и информация в детайли, което е супер поне според мен, премахването на бисквитките също ще е лоша идея, но Google го правят нарочно и ще се възползват точно тогава техният софтуер да излезе най-силен, виждам скоро, че други алтернативи се опитват лека по-лека да започнат да приличат на GA4, времето ще покаже. :)

Поздрави,
Станимир И
 
GA4 определено е доста мощна и предлага голяма сила, повече изолация и информация в детайли, което е супер поне според мен, премахването на бисквитките също ще е лоша идея, но Google го правят нарочно и ще се възползват точно тогава техният софтуер да излезе най-силен, виждам скоро, че други алтернативи се опитват лека по-лека да започнат да приличат на GA4, времето ще покаже. :)

Поздрави,
Станимир И
Определено да - повече изолация, детайлна информация и гъвкавост. За бисквитките не съм чул, че това е тенденцията, но като се замисля има логика, защото към момента GA4 има доста threshold или с други думи - когато информацията е малко (напр. следиш кликнали на рекламен блог пост, скролнали и стояли поне 1 мин) те ограничава в някои случаи. Колкото повече са спецификите като град, действие и т.н. толкова повече непълни данни получаваш или да увеличаваш времевия период, което е кофти при едномесечна кампания примерно. Явно има връзка с бисквитките, но гиганти като FB и Google имат парадоксалното качество да минават между капките, така че вероятно с времето ще се адаптират. Единствено не ми допада, че към момента се искат доста dataLayer push-ове, а JS-а не е по моята част, но като гледам големи CMS и SAAS системи са започнали лека полека да предлагат модули с вградени layer-и, което ще намали тромавостта на процеса поне за основните неща. За спецификата винаги ще си остане нуждата от някой, който да Push-ва на ръка.

Хм вярно, механично съм пропусна да погледна годината и мислих, че всичко приключва този месец. Еми може би ще почакам още тогава, дано стане по-добре и да мога сам да си го настроя или да намеря някой д ами го направи, когато вече е по-лесно.

Да. Google затова към момента позволяват използването на 2-те версии, но те съветвам лека полека да "влизаш в час", ако работата ти зависи от това, защото както споменах има доста промени и после ще ти е малко тегаво. Ако не се занимаваш активно (т.е. само преглеждаж само как стоят нещата по сайта ти и не си в маркетинга) може да поотложиш нещата още малко, но лично аз те съветвам да хвърляш по едно око и на GA4 от време на време;)
 
Мен друго ме интересува, защо некадърниците от Гугъл не са направили така, че когато преминеш на GA4 , не ти прехвърля автоматично данните от стария аналитик!

Днес се поразрових по-подробно. Няма да има трансфер на данните от стария аналитик, на 1-ви януари 2024-та трият всичко от стария, т.е ако не сте си експортнали данните, ще ги загубите.
А експорта още не ми е ясно как ще стана на всички данни за цялото време назад.
 
Последно редактирано:
Мен друго ме интересува, защо некадърниците от Гугъл не са направили така, че когато преминеш на GA4 , не ти прехвърля автоматично данните от стария аналитик!

Днес се поразрових по-подробно. Няма да има трансфер на данните от стария аналитик, на 1-ви януари 2024-та трият всичко от стария, т.е ако не сте си експортнали данните, ще ги загубите.
А експорта още не ми е ясно как ще стана на всички данни за цялото време назад.
Защото няма друг такъв тул и си правят каквото искат и никой нищо не може да каже. И така е с всичко тяхно. Най-много и там да им подготвят едни дела, ама те сигурно и това са си ги предвидили. ;)
 
Няма ли сега да има някакъв импорт, от старото към новото, като след срока няма да се предлага, а директно ще се премине? Нещо такова четох по групите.
 
Няма ли сега да има някакъв импорт, от старото към новото, като след срока няма да се предлага, а директно ще се премине? Нещо такова четох по групите.
Все ще измислят нещо, защото колкото големи монополисти да са от Google, не могат да си придават чак такива важности. По света има стотици фирми, които месечно изразходват милиони в Ads платформата в продължение на години и са събрали огромен обем от данни за аудиторията и стратегиите си. Силно ме съмнява да ги оставят с пръст в уста. Предполагам ще измислят хибриден начин да се импортнат данните между версиите по време на "прехода", а и има стотици разработчици и програмисти, които ще забележат този евентуален "пропуск" от страна на щерката на Aplhabet и ще измислят подходящото решение срещу подходящото заплащане ...eventually. Има си цяла общност, която се грижи за подобни ситуации. Къде за удоволствие, къде за престиж, къде за доказване или просто ей така..да има.

Пример: Custom Tag-овете в Tag Manager-a, създадени от 3-rd Party-та а.к.а. по превод на български като "шаблони с маркери на общостта" каквото и да значи това :D :D :D.

Въпреки това е добре нещата да се проучват още в зародиш, а не типично по нашенски да се чака последния момент, така че нека вече сблъскалите се с подобна ситуация да споделят своя опит, впечатления и решения.
 
Днес аналитикса показва 0 посетители, а броячът си върти. Някой друг с подобен проблем?
 
Днес аналитикса показва 0 посетители, а броячът си върти. Някой друг с подобен проблем?
Да, редовно. По-късно днес или утре ще се обнови информацията.

Преди имаше bounce rate и си таргетирах 60-70%, обаче при новия тази метрика вече я няма. Има само Time on page - някой има ли идея как може да се види bounce rate-a?
 
Днес аналитикса показва 0 посетители, а броячът си върти. Някой друг с подобен проблем?
Да, Time Delay-a е новото "нормално" за GA4, така че Get used to it. Забелязал съм, че забавянето донякъде зависи и от модула/plug-in-a на сайта, но за да се съберат данните на 100% са си необходими около 24 часа, както си го казват от Google.
Преди имаше bounce rate и си таргетирах 60-70%, обаче при новия тази метрика вече я няма. Има само Time on page - някой има ли идея как може да се види bounce rate-a?
GA4 има своите предимства и недостатъци като всяко нещо. За сметка на забавянето на данните, аналитикса разполага с доста по-голяма "гъвкавост" и възможности, в сравнение с предшественика си. Bounce Rate има, както и няколко други подобни/аналогични опции, с които в някои случаи можеш да добиеш дори по-добра представа за поведението на посетителите. Пиша ти няколко алтернативи, за да се ориентираш. Предполагам ще ти бъдат полезни:

  • ангажирани сесии на потребител (броят на ангажираните сесии/общият брой сесии);
  • степен на ангажираност ("обратното" на Bounce Rate);
  • bounce rate-a също го има като опция и в "Отчети" и в (незнайно защо преведеното по този начин) "Разглеждане", но трябва да си го добавиш допълнително.
Както казах, предимството на GA4 е именно гъвкавостта и благодарение на това можеш да направиш доста по-детайлен анализ от просто "bounce rate" като например сложиш сегмент "paid traffic", величина събитието "first visit" и го филтрираш с показател на ангажираност над 40 секунди и т.н. Вариантите са много...
 
Ще Ви попитам нещо което не мога да видя в GA4, и то е свързаност с Adsence? Търсех но от това което виждам, не е направено.. Някой да е намерил решение?
 
Ще Ви попитам нещо което не мога да видя в GA4, и то е свързаност с Adsence? Търсех но от това което виждам, не е направено.. Някой да е намерил решение?
Кое точно не намираш? Не съм работил с AdSence, но в менюто си има опция за свързване - "Ad Manager", както и опции за отчети и т.н.
 
Кое точно не намираш? Не съм работил с AdSence, но в менюто си има опция за свързване - "Ad Manager", както и опции за отчети и т.н.

Личи си, че не си работил :) Има огромна разлика между двете платформи.. едната е за създатели / другата е за рекламодатели
 
До колкото разбирам има начин, все още не съм го направил но ето линк : https://support.google.com/analytics/answer/9744165?hl=en#zippy=,in-this-article

"[GA4] Add a Google Analytics 4 property (to a site that already has Analytics)"

Най - малкото ще спести време на другите колеги, нали заради това е форума :)
 
Личи си, че не си работил :) Има огромна разлика между двете платформи.. едната е за създатели / другата е за рекламодатели
Ясно ми е, че едното е ези-то на тура-та ;).
До колкото разбирам има начин, все още не съм го направил но ето линк : https://support.google.com/analytics/answer/9744165?hl=en#zippy=,in-this-article

"[GA4] Add a Google Analytics 4 property (to a site that already has Analytics)"

Най - малкото ще спести време на другите колеги, нали заради това е форума :)
Така вероятно ще стане, но дали ще има "всички екстри"? Както казах - не съм запознат с AdSence-а, но при подобна свързаност между GA4-UA не винаги се отчита всичко. Например, ако модула/плъгин-а на сайта не разполага с Push-ове и за 2-те платформи, електронната търговия на някоя от тях ще липсва. Другия вариант е да се "напасват" нещата с Tag Manager-а като се "преправят" data layer-и или се използва GA4 Schema на UA, но и там има ограничения да не говорим, че някои модули за съвместимост с 2-те платформи са доста скапани и въпреки, че уж поддържат UA & GA4, често има липса на данни или ограничения в събитията на Debug View-ера и така нататък.

Според мен е по-добре първо нещата да се проучат преди да се стигне до този временен вариант, който си предложил. Все пак след 6м. UA ще е R.I.P... да не стане с него да си "отидат" и доста данни..

Някой ползва ли вече някакъв модул за OpenCart?
Към момента съм най-доволен от "Ultimate Marketing Manager" модула. Поддържа и 2-те версии на Аналитикса, има опции за Pixel, Ads, Tag Manager и всичко останало, а и освен това електронната търговия и на 2-те се показва с подробности (категории, марка, етикет и т.н.). От наблюденията ми до момента, модула има има съвсееееем леки недостатъци, но даже не си струва да се споменават.
 
Малко Ъп по темата:
Няма ли сега да има някакъв импорт, от старото към новото, като след срока няма да се предлага, а директно ще се премине? Нещо такова четох по групите.
Все ще измислят нещо....
Предполагам и вие сте прочели съобщението от UA гласящо:
"На 1 юли 2023 г. тази собственост ще спре да обработва данни. От март 2023 г., за да продължи измерването на уебсайта, мигрирайте настройките на оригиналната собственост към собственост в Google Анализ 4 (GA4) или те ще бъдат копирани за Вас в съществуваща собственост в GA4, като се използват повторно съществуващите маркери на сайта." странно защо отбелязано с пътен знак "Внимание, опасности!" :rolleyes: :D.

Та в този ред на мисли ми стана любопитно има ли някой смелчага, който се е решил сам да се застрахова и импортне данните или всички се доверяваме на Google? Не, че досега не са се справяли, де. По-скоро ме "притеснява" евентуалната липса на някои данни след автоматичното прехвърляне с хуманното оправдание за нарушение на правата за личните данни a.k.a. Threshold :eek:
 
Последно редактирано:

Горе