ICN.bg проблем

От: От: ICN.bg проблем

Привет ,
Фирмата/е бяха известни още от неделя вечер, но договорите за конфиденциалност в комуникацията ни забраняват да предоставяме публично информация, докато не получим официален протокол, съставен от независима комисия, в която присъстват членове на заинтересованите компании :(
Това, което можем само да кажем е, че проблема е в следствие на грешно анонсирани чуждестранни префикси към българските канали от може би най-големия Exchange доставчик в България. След това всички доставчици по веригата са потърпевши за съжаление. Надявам скоро да имаме официални писма, които да сканираме и публикуваме официално.

И ще получим ли някаква официална позиция-извинение от друга компания, за да сме сигурни, че не сте виновни вие? :) Напишете черно на бяло името на сгафилата фирма.
 
От: От: ICN.bg проблем

Привет ,
Фирмата/е бяха известни още от неделя вечер, но договорите за конфиденциалност в комуникацията ни забраняват да предоставяме публично информация, докато не получим официален протокол, съставен от независима комисия, в която присъстват членове на заинтересованите компании :(
Това, което можем само да кажем е, че проблема е в следствие на грешно анонсирани чуждестранни префикси към българските канали от може би най-големия Exchange доставчик в България. След това всички доставчици по веригата са потърпевши за съжаление. Надявам скоро да имаме официални писма, които да сканираме и публикуваме официално.

Боби, Красен ти каза да говориш разбираемо, ти пак я караш все едно си на sysadmin event :)
 
От: ICN.bg проблем

Ето и представителната извадка на бг предприемача, който прави бизнес извън бг.

аз правя такъв, стига пуса глупости , ICN са пичове, но като видя гамени като тебе да коментират, ми се драйфа

Анале, чудя се след всяка червена репутация дали се чувстваш както след диария в обществена тоалетна? :) Сложи си Tampax и след 7 дена ще ти мине ;)
 
От: От: ICN.bg проблем

Привет ,
Фирмата/е бяха известни още от неделя вечер, но договорите за конфиденциалност в комуникацията ни забраняват да предоставяме публично информация, докато не получим официален протокол, съставен от независима комисия, в която присъстват членове на заинтересованите компании :(
Това, което можем само да кажем е, че проблема е в следствие на грешно анонсирани чуждестранни префикси към българските канали от може би най-големия Exchange доставчик в България. След това всички доставчици по веригата са потърпевши за съжаление. Надявам скоро да имаме официални писма, които да сканираме и публикуваме официално.

Аз засега не виждам никаква конкретика. "Всички доставчици по веригата са потърпевши" - можете ли да кажете коя друга фирма е била засегната, например? Когато човек каже А, трябва да може да каже и Б... но сигурно и това е конфиденциално? :) Аз съм готов да се обзаложа, че след 3-4 дни темата ще потъне в забвение, а от ICN така и няма да са отговорили на въпроса "кой е виновен". Нека да видим! Помня като се затри съдържанието на един сървър в чужбина, веднага назоваха конкретно "виновника", а сега изведнъж се появиха обстоятелства, които възпрепятстват назоваването на фирма... странно, нали :)
 
От: ICN.bg проблем

Извода от цялата работа е един - Няма да подновяваме услугите си и ще бягаме надалече (може би към жабата)
 
От: ICN.bg проблем

Абе не знам какъв проблем е имало ама половина ми сайт си замина ,не
работят половината събмит форми някои страници не ги зарежда и показва 404 страницата ,не
изпраща имейлите ...
 
От: ICN.bg проблем

Абе не знам какъв проблем е имало ама половина ми сайт си замина ,не
работят половината събмит форми някои страници не ги зарежда и показва 404 страницата ,не
изпраща имейлите ...

Как от мрежов проблем(със свързаността) си замина половината ти сайт? :) И все пак ще е по-ефективно да пишеш на съпорта, ако има някаква връзка със случилото се вчера, ще ти помогнат. Колкото до бягането - всеки клиент си има това право, въпросът е - защитени ли са останалите хостинг компании от грешки на партньорите си?:) Аз до момента мога да кажа само положителни неща за ICN, отношението им като клиент към мен, и услугата, която ми продават. Не мога това положително мнение, което са си градили пред мен толкова дълго време, сега да го зачеркна щото се е случило нещо, което нито са можели да предвидят, нито да предотвратят, нито в крайна сметка пряко е зависело от тях. Форгив.
 
От: ICN.bg проблем

А защо всички решихте , че проблема не е в тях?
//до icn.bg
Не създавам интриги просто живо се интересувам от проблема
 
От: От: От: ICN.bg проблем

Както каза @ktomov, едва ли някой се интересува от това кой по веригата има проблем, след като ние носим отговорност с услугата си. Това, което можем да направим и сме направили вече е да "отстраним тумора" и да създадем допълнителни резервни пътища, които не зависят от БГ доставчици.
Ще ти пиша на лично съобщение за това кои са всички засегнати, и ако желаеш ти може да ги споделиш с всички или да ги запазиш за себе си. Надявам се това те удовлетворява.
Официално становище на виновниците за тази ситуация ще се публикува в нашия корпоративен блог и facebook. Няма да занимаваме аудиторията тук с неща, които едва ли ги интересуват.

Аз засега не виждам никаква конкретика. "Всички доставчици по веригата са потърпевши" - можете ли да кажете коя друга фирма е била засегната, например? Когато човек каже А, трябва да може да каже и Б... но сигурно и това е конфиденциално? :) Аз съм готов да се обзаложа, че след 3-4 дни темата ще потъне в забвение, а от ICN така и няма да са отговорили на въпроса "кой е виновен". Нека да видим! Помня като се затри съдържанието на един сървър в чужбина, веднага назоваха конкретно "виновника", а сега изведнъж се появиха обстоятелства, които възпрепятстват назоваването на фирма... странно, нали :)
 
От: Re: ICN.bg проблем

За съжаление @ktomov си прав, че колкото по-честен си с потребителите си , толкова по-уязвим ставаш. Това е суровата БГ действителност. Винаги сме били открити пред клиентите и ще продължим да го правим, за да няма и капка съмнение, че крием нещо от тях.

По някога се налага да сме по-обстоятелствени, макар и с технически термини, защото когато кажем "има генерален проблем", всеки си казва "тия нещо ме будалкат".
Толкова много казуси са ни минали през ръцете, че адвокатите си оскубаха косите. Давам един фрапиращ пример, който се случи преди около 2 години с емайлите, които изпраща системата ни за изтичащи периоди.

Единия клиент беше гневен за това,че му изпращаме предизвестия за изтичащ домейн 2 месеца по-рано, с което сме го "рекетирали" да си го подновява предварително, щял да забрави след 2 месеца и т.н (въпреки ,че изпращаме още 3 уведомителни писма след това).

Малко след като променихме това, се появи друг потребител, който искаше да го уведомяваме задължително 2-3 месеца предварително, защото можел да не си види съобщението ако е на почивка или някъде другаде.

След това система ни започна да инициира обаждания за всяка изтичаща услуга и отново имаше хора, които не искаха да им разваляме рахата.

От този и много подобни случай знам, че добрите световни практики не работя в БГ или поне не по начин, по който работят навън.

Това е и причината да обясняваме всичко подробно, за да няма възникнали въпроси от контекста.

Благодаря ти за подробния коментар и изразеното мнение. Успешна седмица !

Прекалихте вече. 90% от мненията в темата, не са просто хейт, а тотален хейт, а голяма част от него дори е изписан от некомпетентни пръсти, но за това са си виновни ICN.

Само да отбележа, че не ги защитавам, а и че мнението ми ще бъде малко пръснато между двете страни - едната страна с въпроси към представителя на фирмата във форума, а другата с въпроси към част от далите мнения в темата.

Аз лично не мога да разбера с какъв акъл тръгнахте да говорите за BGP и проблемите по мрежата които имахте. Разбирам, че искате да сте честни и открити към клиентите си, за да ги успокоите по някакъв начин, че проблема не е свързан с хардуерни проблеми, каквито между другото имахте по-рано през годината (предполагам и за това ви беше такова обяснението). Защо според мен е грешно - тук по-голямата част, да не кажа пълните 100 процента не се интересуват от маршрутизиране, суичове, рутери, кабели и прочие - те се интересуват сайтовете им да работят. Идея нямат за какво говорите и какво обяснявате, но пък и няма да си направят труда да прочетат за да разберат какво сте им казали. Това е фундаментална грешка от ваша страна - сами си го набивате. А после някой да се чуди на въпросите "ама що като проблема бил глобален, само при вас сайтовете не работеха". Сложните понятия не се възприемат лесно и това явно вече сте го разбрали ;)

Що се отнася за правописа в коментара по-горе и наблягането на думичката "официално съобщение":
1) Колкото и официално да изглежда профила icn.bg, то той въпреки всичко не бива (поне според мен), да се смята за официално средство за комуникация. Не вярвам компании да дават хиляди долари за съпорт и тикет системи (Кайоко-то до колкото си спомням не беше хич евтино), само защото им е кеф, а официалните мнения да се простират във форума.

Свалям шапка на колектива на ICN, както и на много други, включително суперхостинг, джъмп и делта, които въпреки всичко, макар да не са длъжни се опитват да се държат максимално близко до клиентите си, като обръщат внимание на теми както в този форум, така и в другия.

Та в този ред на мисли, вземете се научете, че официални канали за съпорт и информация са следните (поне при повече компании)
1. Тикет системата
2. Телефонната поддръжка
3. Туитър профил/фейсбук страницата.

2) Колко от вас обърнаха внимание на това кога е написано съобщението? 00:05? Някой ще сметне ли от 8 сутринта до 00:05 колко време е? Не че нещо - аз мога да пиша тук в 4-5 през нощта, защото ми е неправилен режима, но и аз след 14 часа бодуване пиша небивалици от време на време.

3) Колко пък от вас обърнаха внимание на това, че човека обясни, че е писал от телефона си? Значи в 12 вечерта, вместо да се прибере след уморителния работен ден, който както вече разбрахме е бил изпълнен с проблеми и премеждия, той решава да успокои малко ситуацията тук, като напише едно съобщение и всички се метнахте на правописа?!

По-горе се спомена как бизнеса бил на нам какво си ниво, заради не знам си какво. Проблема не е в бизнеса, проблема е в клиентите. Тук има явно доказателство за това - вместо някой да ги похвали за това, че въпреки всичко са обърнали внимание на форума, защото този човек след 14 часа на крак, можеше да се прибере да види жена, деца, котка ако щете - той е влязъл във форума за да се опита да ви обяснява проблемите.

Вискяр, ако не беше сред хората които ценях високо, а и уважавам от форума, с кеф бих ти лепнал една сочна червена точка заради горното ти мнение, но този път ще съм пас ;)
 
От: ICN.bg проблем

Технически проблеми е нормално да се случват от време на време, но в случаят основният проблем е с липсата на комуникация. Аз какво да кажа на потребителите на сайта ми (във Фейсбук групата) като си нямам на идея какво се случва и защо сайта ми не работи? Съпорта отговори 5 часа след първото прекъсване на достъпа, а "официално" писмо получих чак на следващият или по-следващият ден... Изобщо няма да навлизам във въпроса, как така срив в системата на ЕДИН партньор блокира един куп сайтове.
 
  • Like
Реакции: Sky
От: ICN.bg проблем

За първи път ми се случва при ICN това, имам хостинг услуги на сървърите dream и rango, до сега нямах проблеми. Но едто, че за всичко си има първи път. Да се надяваме, че няма да станем свидетели отново да такъв голям доунтайм.

Чак днес получих мейл с това какво се е случило, мисля, че малко късно пратихте информация за проблема.
 
От: ICN.bg проблем

Както неколкократно обясниха колегите, комуникацията бе влошена поради същата причина поради, която и клиентите изпитваха затрудния да достъпват сайтовете си - до 80% загуба на пакети. Ако е не можем да достопим мейл сървъра си, тикет система си, а централата ни работи само с 3 свободни линии, защото voip канала е недостъпен, единствения начин за комуникация са социалните мрежи.
Още вечерта е стартиран newsletter бюлетин до всички потребители. Понеже система ни "порцира" съобщенията и премахва дублиращи се такива, те не се изпращат мигновенно, а се разпределят в опашки в зависимост от hostname-те, за да бъдат доставени коректно до получателите. Изпратени са над 20 хил. писма, което отнема време за обработка, за да не ни вземат за СПАМЕРИ

Не сме казвали, че проблема е в 1/един/ наш партньор, напротив. Има достатъчно резервираност, за да не се притесняваме дори и ако 3 доставчика загубят свързаност.

Технически проблеми е нормално да се случват от време на време, но в случаят основният проблем е с липсата на комуникация. Аз какво да кажа на потребителите на сайта ми (във Фейсбук групата) като си нямам на идея какво се случва и защо сайта ми не работи? Съпорта отговори 5 часа след първото прекъсване на достъпа, а "официално" писмо получих чак на следващият или по-следващият ден... Изобщо няма да навлизам във въпроса, как така срив в системата на ЕДИН партньор блокира един куп сайтове.
 
От: ICN.bg проблем

Абе споко е пичове, милиони ли заубихте, всеки гарантира 99% ъптайм, 100% няма как да стане и сайта ви да бъде доживотно онлайн. Техника е случват се такива работи. :)
 
От: ICN.bg проблем

Абе споко е пичове, милиони ли заубихте, всеки гарантира 99% ъптайм, 100% няма как да стане и сайта ви да бъде доживотно онлайн. Техника е случват се такива работи. :)

Струва ми се, че не разбираш Предприемчите... :?
 
От: ICN.bg проблем

Абе не знам какъв проблем е имало ама половина ми сайт си замина ,не
работят половината събмит форми някои страници не ги зарежда и показва 404 страницата ,не
изпраща имейлите ...
Проблема е бил в мен сори
 
От: ICN.bg проблем

пусни реклама за няколко хиляди лева и да видим колко ще ти е приятно рекламата да се върти, а сайта ти да не е достъпен повече от 3 часа и то без да имаш идея какво се случва. Напоследък взеха да се събират доста случаи, които намаляват uptime-a та изобщо не бих казал, че е 99%.

Абе споко е пичове, милиони ли заубихте, всеки гарантира 99% ъптайм, 100% няма как да стане и сайта ви да бъде доживотно онлайн. Техника е случват се такива работи. :)
 
Re: От: ICN.bg проблем

Thread: ICN.bg проблем

Не си прав колега

Не съм прав в кое ми твърдение? Като пускаш някаква репутация, поне се обоснови.
 
От: ICN.bg проблем

"и най-лошата реклама си е реклама"

Що не направите тема "хостинг неволи" и да я заковете някъде на видимо място, така че всеки да се поти там колкото душа му сака.

Ква е далаверата форума през 3 теми да има кълчотения отностно хостинг фирми? Ако има все пак - казвайте, че ви сътворявам поне по 5 теми дневно :twisted:
 
От: ICN.bg проблем

пусни реклама за няколко хиляди лева и да видим колко ще ти е приятно рекламата да се върти, а сайта ти да не е достъпен повече от 3 часа и то без да имаш идея какво се случва. Напоследък взеха да се събират доста случаи, които намаляват uptime-a та изобщо не бих казал, че е 99%.
Ако съм пуснал реклама за няколко хиляди няма да разчитам само на един хостинг провайдър и да изливам всичко върху главата им. :wink: Вярно е че ICN трябва да бъдат независими от такива технически проблеми и да имат, резервни варианти в такива моменти но за тези цени това. Въпреки че в чужбина както вземат повече пари така и правят два пъти повече изцепки. Единственото, което остава на ICN е не толкова да сочат с пръст този и този беше виновен, а по скоро да пуснат някакъв промо код или някаква промоция за да вдигнат малко духа на клиентите си.

ПП: Да не си помислите че съм клиент на ICN и за това ги защитавам, не съм техен клиент преди години съм бил, но ги разбирам и колкото и хейт да излеете - няма смисъл!
 

Горе