Ползвам хостинг от ICN.bg от края на м. Март 2011г. на сървър в Германия. Отначало всичко беше прекрасно, но лятото дойде първата изненада. Хоствам 2 сайта и наложи ми се да добавя файлче 8KB (!) към единия сайт. Оказа се, че дисковото пространство на харда е заето до такава степен, че дори 8KB не можеше да побере. Погледнах статистиката на панела - заето 528MB от 8GB. Т.е. обещават ти макс. 8GB, но реално нямат предвидено толкова място Това беше малка беда и след 1 мейл до хелпдеска оправиха проблема.
По-голям проблем възникна първите дни на м. Декември 2011г. И на двата сайта (+ трети тестов, сложен на поддомейн) започна да дава грешка 500 (internal server error). След 1-2 рефреша текущата страница се показваше. После отново грешка 500. Дори Google Analytics и още 2 сайта за мониторинг ме алармиха, но на мейла ми към съпорта отговора беше: "При тестове на тези линкове всичко работи коректно." Така продължи една седмица докато накрая не се сгромоляса тотално и при обаждане по телефона ми отговориха: "Да, има проблем. Хакерска атака към сайт на клиент, който е на същия сървър. Колегите спряха уеб сървъра, докато оправят проблема"
А къде спахте 1 седмица?!?! Би трябвало да имат мониторинг на сървърите, да не говорим, че и аз ги уведомих, а те не видяха проблем!
И това отмина. Но днес тотално се изложиха (да не ползвам една по-силна дума).
Малко преди 14ч установих, че сайтовете не се отварят. Достъп до CPanel също няма. Изчаках малко и в 14:08 им се обадих, за да разбера какво се случва. По начина, по който ме разпитваше явно ОТНОВО не бяха установили, че има проблем със сървъра. До 19:30 се обадих още 2 пъти и отговора беше "Колегите работят". На въпроса дали поне знаят колко време ще отнеме, не успях да получа конкретен отговор. В 23ч отново опитах да се обадя, но така и никой не отговори на телефона на 24/7 хелпдеск. Сигурно и той работи по въпроса
До момента са минали почти 10часа на downtime. За толкова време, ако бяха сериозна компания щяха да са вдигнали нов сървър и да са възстановили всичко от бекъпите. (Изхождайки от презумцията, че сериозните фирми имат N+1 сървъра).
Явно при тях съпорта е просто телефонист, а не осъществява мониторинг. А за резервни сървъри сигурно не са и чували.
За себе си вече взех решение (след 1 месец изтича абонамента), но дано с моя злополучен опит да предпазя и други потребители.
По-голям проблем възникна първите дни на м. Декември 2011г. И на двата сайта (+ трети тестов, сложен на поддомейн) започна да дава грешка 500 (internal server error). След 1-2 рефреша текущата страница се показваше. После отново грешка 500. Дори Google Analytics и още 2 сайта за мониторинг ме алармиха, но на мейла ми към съпорта отговора беше: "При тестове на тези линкове всичко работи коректно." Така продължи една седмица докато накрая не се сгромоляса тотално и при обаждане по телефона ми отговориха: "Да, има проблем. Хакерска атака към сайт на клиент, който е на същия сървър. Колегите спряха уеб сървъра, докато оправят проблема"
А къде спахте 1 седмица?!?! Би трябвало да имат мониторинг на сървърите, да не говорим, че и аз ги уведомих, а те не видяха проблем!
И това отмина. Но днес тотално се изложиха (да не ползвам една по-силна дума).
Малко преди 14ч установих, че сайтовете не се отварят. Достъп до CPanel също няма. Изчаках малко и в 14:08 им се обадих, за да разбера какво се случва. По начина, по който ме разпитваше явно ОТНОВО не бяха установили, че има проблем със сървъра. До 19:30 се обадих още 2 пъти и отговора беше "Колегите работят". На въпроса дали поне знаят колко време ще отнеме, не успях да получа конкретен отговор. В 23ч отново опитах да се обадя, но така и никой не отговори на телефона на 24/7 хелпдеск. Сигурно и той работи по въпроса
До момента са минали почти 10часа на downtime. За толкова време, ако бяха сериозна компания щяха да са вдигнали нов сървър и да са възстановили всичко от бекъпите. (Изхождайки от презумцията, че сериозните фирми имат N+1 сървъра).
Явно при тях съпорта е просто телефонист, а не осъществява мониторинг. А за резервни сървъри сигурно не са и чували.
За себе си вече взех решение (след 1 месец изтича абонамента), но дано с моя злополучен опит да предпазя и други потребители.