Invoice за Германия. Как става?

Kirev

Active Member
Здравейте, колеги!

Понеже съм много бос в тази област(фактури, фирми и пр.), бих желал някой по-запознат да сподели как стоят нещата.
Ситуацията е такава, че работя за клиент, който иска invoice. Какви опции имам аз в този случай? Задължително ли е да регистрирам фирма, за да мога да ги издавам? И въобще кой е най-удачния подход за мен?
 
с фирма става само. ;) Иначе може да използваш на някой фирмата, но той ще си удържи едно 15% от нея - мин. Това е данъка от 10% + 5% данък дивидент. :) Ако ще работиш и след време с фирми и клиенти, определено трябва да се замислиш за фирма. ;)
 
От: Invoice за Германия. Как става?

Тъкмо днес говорих със счетоводител по подобен казус, за издаване на инвойс (фактура) към фирма в УК /правилата са същите като за Германия, защото е в ЕС/

Та:
1. Фирмата, която издава фактурата задължително трябва да е регистрирана по ДДС.
2.а. Ако фирмата получател е регистрирана по ДДС , то БГ фирмата не начислява ДДС.
2.б. Ако фирмата получател не е регистрирана по ДДС, то БГ фирмата начислява 20% ддс и ги внася.

Така че, реално може да се наложи да платиш 20% ддс + 10% корп. данък +5% дивидент = 35%
Честито!
 
Аа, трябва да измисля нещо. Тия 240 ли са, колко са, хрантутника в парламента няма да ядат за моя сметка!
 
То пак 20% БГ ДДС добре, но след първи Яануари каква идиотия ще следва с ДДС-то в целия европейски съюз за за нашия тип услуги - не ми се мисли.
 
От: Re: Invoice за Германия. Как става?

То пак 20% БГ ДДС добре, но след първи Яануари каква идиотия ще следва с ДДС-то в целия европейски съюз за за нашия тип услуги - не ми се мисли.

Какво имаш предвид?
 
От: Invoice за Германия. Как става?

Май, май поредната тема, в която "ще се мисли нещо", че тая работа да работя, че и фирма да имам, а то пък и данъците ДА ИМ плащам не върви...
 
Четете има едни членове, според които ДДС-то е 0лв. За консултантски услуги и някакви други условия. чл. 86, ал. 3 или нещо такова беше.
 
От: Invoice за Германия. Как става?

Тъкмо днес говорих със счетоводител по подобен казус, за издаване на инвойс (фактура) към фирма в УК /правилата са същите като за Германия, защото е в ЕС/

Та:
1. Фирмата, която издава фактурата задължително трябва да е регистрирана по ДДС.
2.а. Ако фирмата получател е регистрирана по ДДС , то БГ фирмата не начислява ДДС.
2.б. Ако фирмата получател не е регистрирана по ДДС, то БГ фирмата начислява 20% ддс и ги внася.

Така че, реално може да се наложи да платиш 20% ддс + 10% корп. данък +5% дивидент = 35%
Честито!


Само не съм съгласен с това, че фирмата която издава фактурата трябва да е регистрирана по ДДС. Моя счетоводител ми каза, че такова условие няма.
 
От: Invoice за Германия. Как става?

Само не съм съгласен с това, че фирмата която издава фактурата трябва да е регистрирана по ДДС. Моя счетоводител ми каза, че такова условие няма.

:D а сигурен ли си, че си питал счетоводител. Дано личния ти лекар не е като личния счетоводител, че си я закъсал сериозно.
 
Re: От: Invoice за Германия. Как става?

Само не съм съгласен с това, че фирмата която издава фактурата трябва да е регистрирана по ДДС. Моя счетоводител ми каза, че такова условие няма.

По ДДС е за жалост. :( Защото търгуваш с фирма от Еврозоната, а там си го имат винаги това. ;)
 
Re: От: Invoice за Германия. Как става?

И на мен ми казаха, че трябва да е по ДДС.

Май, май поредната тема, в която "ще се мисли нещо", че тая работа да работя, че и фирма да имам, а то пък и данъците ДА ИМ плащам не върви...

Да и винаги ще съм на мнение, че ще плащам данъци само ако е неизбежно. Когато държавата ми помогне, тогава и аз ще ѝ помагам.
 
От: Re: Invoice за Германия. Как става?

Това е ново, благодаря, и да обобщя какво съм разбрал.
До сега за е-услугите за клиенти от ЕС нерегистрирани по ДДС начислявахме 20% защото се смяташе за място на сделката, мястото където доставчика е установен т.е България.
А от 2015 за място на сделката ще се гледа къде клиента е установен и ставката ще е различна според страната на клиента.
За целта трябва да си пренастроим билинг и инвойс системите си за калкулиране на ДДС, да въведем ставките на всичките страни от ЕС в системите си и съответно да следим тези ставки ако някоя държава реши да ги промени.
 
@wbg не само това, освен това трябва или да си вземеш ДДС номер от всяка една държава от ЕС (да бе, как ли пък не), или да си направиш така наречената "MOSS" регистрация. И пред НАП ще декларираш и плащаш отделно ДДС-то, което си събрал за всяка една държава.
 
От: Invoice за Германия. Как става?

При регистрация по ЗДДС трябва всеки месец да подаваш декларация. При закъснение - между 500 и 10 000 лева глоба.

Помисли си дали си струва заради някакъв малък доход да се регистрираш по ЗДДС като физическо лице (и като самоосигуряващ се).

Най-добре намери някой познат, който да ти даде възможност през неговата фирма (регистрирана по ЗДДС) да мине прихода (фирмата издава фактура, удържа си административно-счетоводните разходи и на теб ти изплаща каквото остане на основание граждански договор). Така си спестяваш регистрацията по ЗДДС.

Примерно ако сумата е 1000 лева, клиентът в Германия си плаща 200 лв ДДС в Германия директно, 1000 лева на фирмата, фирмата си удържа 100 лева за главоболията на счетоводителя, каквото остане го плаща като данъци/осигуровки/възнаграждение-по-граждански-договор (не ми се смята точно, ама по груби сметки ще излезе така - от 900 лева за данъци и осигуровки ще се дадат 400 лева, останалите 500 лева ще ги получи трудещият се).

(А това с отделното деклариране на ДДС-то на всяка една държава няма да го коментирам, защото ще ми се счупи клавиатурата.)
 
От: Invoice за Германия. Как става?

@rds100, мерси, сега видях и това: http://www.nap.bg/page?id=340
То събраното ДДС и сега си го плащаме но сега вече ще трябва да се регистрираме по тази система MOSS, която спомена и трябва да подаваме някакви нови декларации през 3 месеца.
 

Горе