От: Jivota.info - нуждая се от препоръки
а в днешно време 90% от децата в България мразят училището, защо? 90% от тези които го мразят, го правят заради оценките и учителите. Другите 10% заради съучениците си.
:mrgreen: а в другите държави не могат да изкарат децата от училищата..
те им вика:
- "Айде тръгвайте си! мръкна се!"
Те отговарят:
- "Нееееееееееее! искаме още...да учим : D"
според мен факторите които определят това дали е ходиш с удоволствие или не на училище са много:
- училището е задължително - никой не обича да му казват какво да прави (особено децата - "Ще правя каквото си искам" - това никак не се връзва със задължението да ходиш на училище)
- друг съществен фактор са приятелите/класа - нормално е ако нямаш приятели да ходиш без желание на училище.
Оценките зависят в по-голяма степен от учениците (а не от учителите както твърдиш). защото ако е така, то не би трябвало да има друг ученик с по-висока от твоята оценка (а то определено има). Сега друг е въпросът ако учителя има специално отношение (добро или лошо) към определен ученик -- но това е най-малкия и лесно решим проблем.
Под "добър", както и под "лош" учител може да се разбира едно и също!
За някой добър учител е този който не изисква знания, а само присъствие. Това обаче демотивира останали. Ако пък учител е строг и изсква знания - той е лош за всички останали, без тези на които им върви по този предмет (не може на всички да им върви по всичко).
Така че факторите които определят една образователна система като "добра" са много и разнообразни. Докато училищата трябва да се борят за бройки ученици (и по тази причина не отписват никое), системата няма да мръдне напред.
В по-малките населени места, училищата са принудени да събират ученици от кол и въже само за да съществува. Според мен това трябва да се промени. Сега и без това плащаме за Х учители - да променят закона и да няма значение колко ученици има в училището. По-добре 1 обучено дете, отколкото 9 циганета и едно умно което да бъде в такава гнусна среда. Разходите за системата ще са същите.