От: От: Koлко точна е Alexa?
Алексата е полезно нещо, но е географски привързана - в някои ниши, където потребителите не я ползват (бара), няма ефект.
Има вече достатъчно инструменти за оценка на трафика без броячи. Уебмастърите имат цялата мощ на вградените в cPanel опции. Оптимизаторите (рекламодателите) пък могат да ползват дори беплатни уеб-инструменти за обективен анализ бе да се налага уебмастърите да им предоставят публичен стат-достъп.
Малко отклонение. Пълната статистика е информация. Данни, които струват пари. Всички са свикнали да си дават аналитикса на потенциални рекламодатели, но има и друга гледна точка. Защо да се дава? Нормален рекламодател в час би могъл и сам да прецени качествата на заинтересувалия го ресурс (не става въпрос за реклама в wp-блогче, в което дори и статистиката няма значение, а само индексирането му). Докато публичен достъп до статистиката вече иска всеки от кол и въже. Наскоро имах дребен спор с една руска борса, която би качила по-високо категорията на даден мой сайт, ако им дам достъп до статистиката му (или сложа техен статс-код в него). Но при определено ниво на развитие тази информация вече струва пари. Защо да давам подобна информация на сервиз, който развива допълнителни услуги за маркетингови проучвания и после взима пари за подобен анализ от външни клиенти? Ми щом и те искат такава информация - да си плащат.
В крайна сметка, те решиха да обявят сайт с над 10000 уникални дневно за под 50. Оказа се обаче, че приходите му не паднаха, от което съдя, че всеки рекламодател, който се е заинтересувал от сайта, си е направил собствен анализ без да се впечатлява от официалните данни на борсата. Дет се вика, дори алексата да погледнеш, пак ще успееш да си направиш някаква сметка....
Не мога да разбера практиката, останала още от времето на вестникарските тиражи, издателят да дава статистика на рекламодателя. Отпечатал 300000 екземпляра, разбирашли, ама разпространителите реализирали 40000. И почва товарене по стълбичката от кого ли не за тези 8 пъти разлика.
Сега всеки по-развит сайт пуснал някакви рекламни тарифи със статистика, които е по-вероятно да заблуждават данъчните, отколкото да са от полза за рекламодателите. Особено в България, дето всички са обвързани като свински черва и възможността рекламодател да публикува в българоезичен сайт е пряко обвързана с некой муньо от PR-агенция. PR-агенциите и те са като от неолита - всеки ден товарят пощите с презентации, които според тях трябва да пусна безплатно, защото клиентът им вече е платил на тях. Ми да построят дом за бедните тогава.
Публичната статистика съкс.