Meta Titles и Descriptions за SEO

Blinky

Owner
От години, хората робуват на meta title и description за всяка страница на сайтовете им. Търсачките (Search engines) намалявана това наближаване във връзка с класиранията, но тези два фактора са все още важни. Meta Title е просто заглавието на страницата и се показва на върха, точно над toolbar-а на браузара, който използваш.

Просто за да се уверя че мислиме еднакво, нека набързо защищитим Meta Titles и Descriptions. Трябва да ги имате и двете в кода на всяка страница от сати си, с който искате да докарате трафик. Meta Description (описание) е запечатано в кода ви и не се вижда на сайта (но в класацията на търсачките е под заглавието - означава че се чете от ботове и украсява сайт рекламата в търсачките).

Няколко години назад, вашите Meta Titles и Descriptions бяха критчни за печеленето на класирането. Гъстите анализи за ключови думи бяха много обсъждан предмет, колко пъти ключовите думи трябва да се явяват и къде. За големите пространства, това не е вече случаят. Търсачките, особено Google, стартираха да се фокусират повече на съдържанието (content) на страницата във връзка с класирането.

Meta Titles и Descriptions може да са по-малко важни, но се все още същественни. Критично може да е и удебеляване на дума, но всичко важно все още присъства. Защо? Еми, за да има въртене при класирането, но също така и в клик през рейтинга (CTR).

Когато гледате резултатите на Google, meta title-ът представя най-добрата възможност да привлечеш посетителите и да ги накарате да кликнат на сайта ви. Ако сте класиран номер 1 е винаги добре, хората са винаги любопитни на какво ще кликнат. Натрупвайки 6 или 7 ключови фрази, като meta title не е добра идея според мен, тъй като не съобщава нищо на посетителя разглеждащ линка. Аз лично предпочитам да се придържам 1-2 ключови фрази на Заглавеи.

Meta descriptions са друга сфера, където практичната ситуация се появява. Meta description-а се появява под заглавието ( title) в търсачките. Представя възможността да разшири заглавието, като текст. Критично ли е ако го направиме? Вероятно не, но всичко малко помага. По-важното е че description (описанието) може да се използва за да помогне на ранкването ви. Искате да имате ключовите ви думи в този текст за които се оптимизирате, препоръчително два пъти. Взимайки този подход, вие подчертавате фразата заради търсачките и заради посетителите, за да им дадете следа какво ги чака на сайта ви като кликнат на линка(заглавието ви).

Meta tags изобщо са загубили много от тяхната подмамване, когато става дума за оптимизация за търсачки - SEO. Така както не са толкова важни, те са все още основен елемент при този вид маркетинг.

---------------------------------------------------------------------------------------
Internet Affiliate Marketing
 
Заглавието в най важния елемент от on-page оптимизатцията. Но преди всичко тябва да мислите и за заглавието като начин да привлечете вниманието на поребителя.

Преставете си ако имате глупаво заглавие и сте на първа страница колко клика ще получите? Най вероятно с 60-80% по-малко. Така че заглавието е повече за посетителите отколкото за търсачките.

За описанието важи същото, само дето в днешно време търсачките изкарват часта от текста кадето са намерили кучовата дума по която е търсена. Въпреки всичко доброто уникално описание показва на търсачката, че тази страница е различна от останалите и е важна за сайта.

Нали не искате повечето страници да преминат в допълнителния индекс на търсачките и да излизат само когато няма достатъчно резултати.
 
ДА така е както каза vitohol, и аз да допълня че е необходимо всяка страница да има собствено заглавие и описание, така освен че става по-атрактивен за търсачките, посетителите разбират на страницата за какво иде реч. Не е като да сложиш само едно заглавие и да го променяш с About .... , Contact......, FAQ..... Нужно е по-голяма пластичност в заглавията - и ключовата дума да се среща максимум 3 пъти за да е в нормите за дадената страница. И естествено да има смисъл, като се чете.

Да и това е странно, Google си чете мета дескрипшъна, докато Yahoo хваща части от текста съдържащи ключовата дума за която са ви потърсили. Това не е много умно, защото не дава инфо какво от сайта ще ви заинтересъва - текста е произволен.

Всичко най най.............
-----------------------------------------------------------------
Internet Affiliate Marketing
 
Всъщност Meta Tags все още са си толкова важни, колкото и преди... или почти.. не мога съвсем точно да го оценя. Те ти казват, където отиваш и какъв е уеб сайта, който съответната търсачка вижда. Важно е те да съответстват на съдържанието на уеб сайта.

Инае влияят малко... и пред и сега на класирането в резултатите от търсене.
 
Да, наистина. Има и смисъл те да са добри от гледна точка на това какво ще види посетителя в резултатите, като заглавие и описание. Таговете са едни от важните елементи на всички сайтове, блогове, дори и малките такива, а именно АLT TAGS. Иначе наистина не се знае за конкретната им тежина говорейки за SEO - оптимизация за търачки. В повечето форуми, като възникне въпрос от сорта на: "Как да стана на челни позиции", повечето отговарят: "Трябват ти уникално съдържание/контент и линкове". Или се подразбира за тези Тагове или не им се обръща голямо внимание на първо време. А в последсвие става дума и за тях.

Но каквото и да си говориме, правенето на сайт изисква внимателното им правене и поставяне. Всичко даваща първоначална информация за сайта се съдържа в тези елементи, ако трафика е от търачки. А и при размяна на линкове е вашно с какъв текст линк ще дойде посетителя на сайта ви, и ако съвпада с таговете ви - това обикновенно е повече от добре.

-----------------------------------------------------------------
Internet Affiliate Marketing
 
А най-важното е на всяка страница от сайта, те да бъдат разлицхни и да бъдат възможно най-конкретни. В тоя ред на мисли, лейбълите помагат особено много (едно трикцхе и аз да споделя). Съсхто е много важно заглавието, описанието и h* таговете да не бъдат еднакви, засхтото инацхе схте ви възприемат като спамери
 
Blinky каза:
Meta Title е просто заглавието на страницата и се показва на върха, точно над toolbar-а на браузара, който използваш.
Една малка поправка: бъркаш Meta title таг с title таг-а. Това, което стои отгоре "точно над toolbar-а на браузара" е тайтъл тагът и е много важен елемент от СЕО. Хубаво е е (дори е препоръчително) Meta title тагът с title тагът да са еднакви и да са релевантни на съдържанието.
 
bgkulinar каза:
Blinky каза:
Meta Title е просто заглавието на страницата и се показва на върха, точно над toolbar-а на браузара, който използваш.
Една малка поправка: бъркаш Meta title таг с title таг-а. Това, което стои отгоре "точно над toolbar-а на браузара" е тайтъл тагът и е много важен елемент от СЕО. Хубаво е е (дори е препоръчително) Meta title тагът с title тагът да са еднакви и да са релевантни на съдържанието.

Добре дошъл и дано да си изкараш супер добре тук bgkulinar. Ок, само ще ни обясниш ли къде седи Meta title тагът в кода? Защото това е много пълно и не виждам къде е:

<title> </title>
<meta name="description" content="">
<meta name="keywords" content="">
<meta name="generator" content="">
<meta http-equiv="pragma" content="">
<meta name="revisit-after" content="">
<meta name="classification" content="">
<meta name="distribution" content="">
<meta name="rating" content="">
<meta name="copyright" content="">
<meta name="author" content="">
<meta name="robots" content="">
<link href=".css" rel="stylesheet" type="text/css">

Ако имаш по-пълна версия да ни я предоставиш, ще съм ти благодарен, без да имам предвид тайтъли на линкове и контент т.н.
Чекни тук: http://personalweb.about.com/cs/glossary/g/metatitle.htm

Всичко най.

-----------------------------------------------------------------
Internet Affiliate Marketing
 
Blinky, благодаря за посрещането. Явно късният час, жегата и няколкото бири са виновни за глупостта която съм написал в частта си "Хубаво е е (дори е препоръчително) Meta title тагът с title тагът да са еднакви и да са релевантни на съдържанието.". Вярноto е: Хубаво е е (дори е препоръчително) title тагът да е релевантен на съдържанието."

Просто няма мета тайтъл таг, има само тайтъл таг, иначе другото, което съм написал е верно ;).

fiddy, не виждам защо блогът да е по-различен от другите сайтове, поне по отношение на мета таговете.
 
bgkulinar каза:
Blinky, благодаря за посрещането. Явно късният час, жегата и няколкото бири са виновни за глупостта която съм написал в частта си "Хубаво е е (дори е препоръчително) Meta title тагът с title тагът да са еднакви и да са релевантни на съдържанието.". Вярноto е: Хубаво е е (дори е препоръчително) title тагът да е релевантен на съдържанието."

Просто няма мета тайтъл таг, има само тайтъл таг, иначе другото, което съм написал е верно ;).

fiddy, не виждам защо блогът да е по-различен от другите сайтове, поне по отношение на мета таговете.

Аз лично се радвам че си тук, виждал съм те и в други форуми с много добри постове. Радвам се че си част и от нашят. И се надявам да си прекарваш супер яко с нас тук. И ще се радвам завбъдеще да даваш мнения и коментари - ще са от полза за всички. :)

@ fiddy, да bgkulinar е прав. Може да се слагат и на блоговете, както и на сайтовете. А и за протокола някой линкове и графики могат да са с ALT Tag-ове (обикновенно при вграждането им те питат за Title на съответният елемент).

Успехи на всички.

-----------------------------------------------------------------
Internet Affiliate Marketing
 
Митака каза:
Мерси за статията, Blinky. Принтирах я веднага, макар и да съм вече доста навътре в SEO-то :)

Благодаря за мнението ти. Сега ще попълня с нещо от себе си. :)

Значи доколкото се ровя из такива ресурзи съм забелязал че таговете са стриктно подредени, което означава че спаменето в таговете е недопустимо, независимо колко ключови думи искаме да обхванеме. Например при alt tag-овете е худава да бъдат редъвани, не е хубаво да са еднакви навсякъде, ако имаме 5 ключови думи с които работиме на даденият пейдж е по-добре да се редуват тези тагове, много хора правят грешката да слагат едни и същи на всяка графика, това води малко или много до пренатоварването на контента с ключови думи.

Също така е възможно да се слага тайтъли и на линковете, но в повечето случай тове се прави, когато линка не е ключова дума а ние все пак искаме да кажеме на бота на каква лендинг мейдж отива и с какво съдържание е тя (използвайки тези малки подсещащи елемента). Това е често забележимо по блоговете, там има такива формички, които те питат какъв тайтъл да носи линка от контента. За графики не е нужно да се споменава - там е задължително.

Аааа...какво още мога да спомена....дайте идея! Ще се радвам да заформиме разговор с вас, опитните SEO спецове в България. Надявам се някой да сподели нещо по информационно, което може да бъде пообсъдено и да го научиме.

Успехи на всички, тук. :wink:
-----------------------------------------------------------------
Internet Affiliate Marketing
 
Много писане е имало тук.

На кратко за начинаещи.

Най-важен е тайтъл

След това мета-дискрипшън

мета ключови думи пояти не оказват влияние но имат

ВАЖНО! Никога не повтаряйте думи в тези тагове, и всичките ви тагове трябва да се срещат поне веднъж в текста на сайта.
 
gartar каза:
Много писане е имало тук.

На кратко за начинаещи.

Най-важен е тайтъл

След това мета-дискрипшън

мета ключови думи пояти не оказват влияние но имат

ВАЖНО! Никога не повтаряйте думи в тези тагове, и всичките ви тагове трябва да се срещат поне веднъж в текста на сайта.


title е наистина доста важен, един от топ факторите според мен

мета дескрипшъна няма никакво значение, гоогле го ползва само ако не може да си хареса инфо при показване в SERP, лично аз не си давам зор да го оптимизирам

мета ключови думи - никакво влиание нямат

Що да не се повратят думи? Ами ако гоня exact match-овете?
 
Чети малко статистически анализи.

А за мета дескрипшън това което каза е много важно, защото по този начин увеличаваш трафика си.Това е нещото, което посетителите ще видят, когато намерят сайта ти.
 
gartar каза:
Чети малко статистически анализи.

Доста неща чета, просто не вярвам на всичко. Дай линк да видя все пак какво имаш в предвид
 
rankingfactors.com

searchenginegeek.com

Aко класифицираш статистическите анализи към "доста неща", ...незнам
 
Незнам защо, ама като видя подобен тип сайтове, нещо от вътре ми казава "затвори го"... особенно ако ми искат пари. Жалко че има доста хора, които им се връзват на глупостите... Ама то и на моя идол Апостолов има доста хора, които му се връзват
А нещо не ми е особенно яно какво е reverse engineering-вал пича.
 
"Незнам защо, ама като видя подобен тип сайтове, нещо от вътре ми казава "затвори го"."

Точно преди година и аз разсъждавах като теб, но реших да пробвам и...

Повярвай ми не е това което изглежда.

Тези сайтове се наричат sales-page и се пишат от копираитери, те естествено са преувеличени но това не означава че продуктите не са качествени. Има текива, които дайствително са глупости, но не всички.

За бг въобще не говоря.

А по отношение на статистическите анализи:
Сега не ми се обяснява на дълго ама на кратко:

Това са математически методи за изследването на алгоритмите.

Правят се много тестове с произволни ключови думи.От там се изследват различни фактори.

Промер: много "seo-специалисти", казват че използването на рамки не е добре, но всъщност това рамките реагират положително.
Има хиляди неща които се изследват.Рзбира се целия алгоритъм не може да се разгадае, но резултатите от такива тестове са близки до реалния алгоритъм.
 

Горе