ExTended
Active Member
Здравейте,
Имам си проблеми с въпросния онлайн магазин от около седмица. Закупих през фирма стоки за малко над 2 100лв. - нова компютърна конфигурация. Един от компоненти - хард диск, го получих в неработещо и окаяно състояние. Под неработещо имам предвид, че още същия ден при сглобяването на другите части стана ясно, че хард диска не работи, в новата или която и да е стара машина. Самият хард-диск не го получих в кашонче, добре опакован и защитен от елементите/удари/търкаляне и т.н. а в една найлонова кесийка за бонбончета, в която мен лично би ме било срам да опаковам чифт чорапи, а какво остава за продукт струващ близо 250лв.
Свързах се с прехваления онлайн магазин още същия ден да им кажа какво е положението и че ще им връщам хард диска и ще си искам парите, за да мога да си взема такъв от друг търговец, който няма да ми прати неработещ хард-диск опакован в пликче за бонбони. И се почна едно въртене и сукане - ксерокопие от бележка за плащане, ксерокопие от гаранционна карта, писмено обяснение защо го връщам и тем подобни небивалици, и бях приятелски предупреден, че най-вероятно нямали да ми върнат цялата сума, защото политиката на магазина била да удържат 20% ако продукта не е в търговски вид. Това още преди да са си получили неработещия хард-диск и да са видели дали е в търговски вид. Казах им, че ще им го опаковам точно както съм го получил - в пликчето от бонбони, което и направих, и тъй като съм добър човек го сложиш в кашонче с предпазни материали за обратния път, защото аз за разлика от тях имам уважение към парите и продуктите, които се купуват с тях.
Продукта пристигна благополучно при тях вчера - петък, точно седмица след като го получих. Обаждам им се по телефона вечерта да попитам защо не са ми звъннали да ми кажат кога ще си получа парите - хората от сервиза трябвало да огледат продукта и щели да ми върнат отговор някога си, евентуално понеделник. А съм им пратил изрично и писмено искане да си прибират неработещата стока, в търговския вид в който са ми я пратили, и да си ми връщат парите.
И аз продавам неща, не само в България, с паричките от тях съм взел това нещо струващо 2 100лв. така че горе-долу си имам идея какви права имат купувачите от онлайн магазини - горе-долу всякакви и всички, особено в първите 14 дни и особено ако си им пратил продукт, който не работи. Аз в такива случаи имам практика винаги да връщам 100% от сумата no questions asked. Също връщам 100% от сумата на някой като не му стане тениска, като не му хареса продукт, като нещо е леко одраскано и тем подобни небивалици, които се случват понякога. Не карам хората да чакат да минават нещата през сервиз, през частен детектив и т.н.
Аз ли съм най-големия балама да си мисля, че са длъжни да ми изплатят 100% от платената сума без ситно написани шрифтове, удръжки, забавяния, нахално поведение по телефона тип "Нали ни даде парите вече, сега си го на*укай"?
С две думи - къде свършват моите права и почват техните? Знам че някои политики зависят от типа продукти, които се продават/купуват, други от TOS на сайта, но доколкото съм наясно до един определен момент законите на страната и ЕС определят нещата и определени ситуации не са отворени за интерпретации от фирми, които пращат калпава стока и след това се държат все едно са ти направили услуга.
Понеделник ще се свържа с тях и най-вероятно ще запиша разговора. Какви са ми неприкосновените права и какви са техните права да извъртят нещата в тяхна полза?
Всичко написано горе е 100% както съм го описал, не съм извъртал нещата за да направя ситуацията да изглежда по-зле за тях, така че мога в рамките на разумното да докажа истинността на горните събития пред каквито органи/организации ми се наложи да мина, за да си получа парите обратно. Аз 250лв. за подаряване определено нямам.
Имам си проблеми с въпросния онлайн магазин от около седмица. Закупих през фирма стоки за малко над 2 100лв. - нова компютърна конфигурация. Един от компоненти - хард диск, го получих в неработещо и окаяно състояние. Под неработещо имам предвид, че още същия ден при сглобяването на другите части стана ясно, че хард диска не работи, в новата или която и да е стара машина. Самият хард-диск не го получих в кашонче, добре опакован и защитен от елементите/удари/търкаляне и т.н. а в една найлонова кесийка за бонбончета, в която мен лично би ме било срам да опаковам чифт чорапи, а какво остава за продукт струващ близо 250лв.
Свързах се с прехваления онлайн магазин още същия ден да им кажа какво е положението и че ще им връщам хард диска и ще си искам парите, за да мога да си взема такъв от друг търговец, който няма да ми прати неработещ хард-диск опакован в пликче за бонбони. И се почна едно въртене и сукане - ксерокопие от бележка за плащане, ксерокопие от гаранционна карта, писмено обяснение защо го връщам и тем подобни небивалици, и бях приятелски предупреден, че най-вероятно нямали да ми върнат цялата сума, защото политиката на магазина била да удържат 20% ако продукта не е в търговски вид. Това още преди да са си получили неработещия хард-диск и да са видели дали е в търговски вид. Казах им, че ще им го опаковам точно както съм го получил - в пликчето от бонбони, което и направих, и тъй като съм добър човек го сложиш в кашонче с предпазни материали за обратния път, защото аз за разлика от тях имам уважение към парите и продуктите, които се купуват с тях.
Продукта пристигна благополучно при тях вчера - петък, точно седмица след като го получих. Обаждам им се по телефона вечерта да попитам защо не са ми звъннали да ми кажат кога ще си получа парите - хората от сервиза трябвало да огледат продукта и щели да ми върнат отговор някога си, евентуално понеделник. А съм им пратил изрично и писмено искане да си прибират неработещата стока, в търговския вид в който са ми я пратили, и да си ми връщат парите.
И аз продавам неща, не само в България, с паричките от тях съм взел това нещо струващо 2 100лв. така че горе-долу си имам идея какви права имат купувачите от онлайн магазини - горе-долу всякакви и всички, особено в първите 14 дни и особено ако си им пратил продукт, който не работи. Аз в такива случаи имам практика винаги да връщам 100% от сумата no questions asked. Също връщам 100% от сумата на някой като не му стане тениска, като не му хареса продукт, като нещо е леко одраскано и тем подобни небивалици, които се случват понякога. Не карам хората да чакат да минават нещата през сервиз, през частен детектив и т.н.
Аз ли съм най-големия балама да си мисля, че са длъжни да ми изплатят 100% от платената сума без ситно написани шрифтове, удръжки, забавяния, нахално поведение по телефона тип "Нали ни даде парите вече, сега си го на*укай"?
С две думи - къде свършват моите права и почват техните? Знам че някои политики зависят от типа продукти, които се продават/купуват, други от TOS на сайта, но доколкото съм наясно до един определен момент законите на страната и ЕС определят нещата и определени ситуации не са отворени за интерпретации от фирми, които пращат калпава стока и след това се държат все едно са ти направили услуга.
Понеделник ще се свържа с тях и най-вероятно ще запиша разговора. Какви са ми неприкосновените права и какви са техните права да извъртят нещата в тяхна полза?
Всичко написано горе е 100% както съм го описал, не съм извъртал нещата за да направя ситуацията да изглежда по-зле за тях, така че мога в рамките на разумното да докажа истинността на горните събития пред каквито органи/организации ми се наложи да мина, за да си получа парите обратно. Аз 250лв. за подаряване определено нямам.
Последно редактирано: