PR и линк билдинг

martobg

Member
В момента си вкарвам бг директориите (вкл. уникални за моя бизнес) в един ексел файл и реших да ги подредя по PR. Проблемът е, че home page на една директория дава почти винаги различен PR, отколкото страницата на която се показва линкът към сайта ми и в момента се чудя кой PR да използвам, за да ги подредя от по-висок към по-нисък PR. Та въпросът ми, кой PR да гледам - на home page на директорията или на страницата на която се показва линкът към сайта ми? Въпросът ми е по-скоро теоретичен, на практика ест, че ще го събмитна навсякъде :) :wink:
 
От: PR и линк билдинг

...а пък отговорът си зависи от теб - всяка страница си има page rank, пък кой ще ползваш си зависи от теб.
Нормално е индексът да има най-висок PR (макар че знам няколко изключения) и да намалява колкото по-надълбоко в сайта отиваш.
По принцип хората сортират по PR на домейна, тоест на индекса.
 
От: PR и линк билдинг

еми за директориите трябва да гледаш и двете положения.
на индекса, за да видиш колко ПР все пак има дирекеторията долу горе да си направиш сметките, и на страницата с линка, ... където обикновенно обаче е N\A или 0
 
От: PR и линк билдинг

По-добре по PR на домейна, понеже така списъка ще е универсален и ще става и за други сайтове от друга ниша, тоест за друга подкатегория.
 
От: PR и линк билдинг

Евентуално може да вкараш и двете стойности в екселския файл и да си ги сортираш според случая. Ако имаш познанията може да си напишеш скрипт, който да зарежда страници от DB, да им проверява PR-a динамично и после да ти извежда резултатите.
 
От: PR и линк билдинг

Вкарвай ПР на домейна, защото в 99% от случайте на конкретната страница, на която ще ти е линка, ще има нулев ПР, особено ако директорията е нова или с много листинги.
 
От: PR и линк билдинг

Аз ползвам само тези с директен линк, Dir.bg, gbg.bg и start.bg, останалите ги намирам за загуба на време. Разгледай в блога на Ganbox.com има чудесна статия по темата.

Доста от БГ директориите си имат PR и по вътрешните страници. В това отношение сме добре, английските са занулени масово, а един колега от Турция каза, че и там директориите били пълна скръб и много се изненада, че в България са важна част от SEO-то :)
 

Горе